بومی‌گزینی بیش از ۷۱ درصد دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به بومی‌گزینی دانشجویان این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد دارای ۷ هزار و ۵۶۸ رشته‌محل‌ در مقطع کارشناسی ارشد است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حمید میرزاده با بیان اینکه بیش از ۳۷ درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه های کشور ۵۳ درصد است.

وی افزود: همچنین ۳۴.۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

میرزاده با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری دانشگاه ‌آزاد اسلامی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی اقدامات بسیاری صورت گرفته است، گفت: در همین راستا تعداد رشته محل های مقطع کارشناسی ارشد به ۷ هزار و ۵۶۸ رشته محل افزایش پیدا کرد.

وی به بومی گزینی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: تاکنون ۹۶ درصد در مقطع کاردانی،۹۱ درصد در کارشناسی، بیش از ۷۱ درصد در کارشناسی ارشد و حدود ۵۰ درصد در مقطع دکتری بومی گزینی شده است که این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی شده و تبعات مناسب و خوبی از نظر فرهنگی نیز داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانش آموختگان این دانشگاه حدود ۵۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی ایران را تشکیل می دهند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای حدود ۶ میلیون فارغ التحصیل است که سرمایه بزرگی برای این دانشگاه است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات