نخبگان

ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی (کد ۱۲۱۹)

پذیرش کارشناسی ارشد علوم شناختی در دانشگاه‌های سراسری صورت می‌گیرد. ظرفیت پذیرش در این رشته در قالب دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری که از سوی سازمان سنجش منتشر می‌گردد اطلاع‌رسانی می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

گرایش های کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی

بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، در رشته علوم شناختی در گرایش‌های زیر دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شود:

۱) ذهن، مغز و تربیت

۲) روانشناسی شناختی

۳) توانبخشی شناختی

۴) طراحی و خلاقیت

۵) رسانه

۶) مطالعات نظری هنر

داوطلبان گرایش‌های مختلف این رشته لازم است در آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم شناختی شرکت نموده و با توجه به ضرایب دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی، نسبت به کسب آمادگی برای آزمون اقدام نمایند.

در کارنامه اولیه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، به هر یک از گرایش‌های فوق یک کد ضریب اختصاص داده شده (که در دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ نیز قابل مشاهده است) و رتبه داوطلب برای هر یک از این گرایش‌ها با توجه به ضریب درنظرگرفته شده برای هر یک از دروس امتحانی اعلام می‌شود.

پس از اعلام نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش، داوطلبان فرصت دارند با توجه به اطلاعات درج‌شده در کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد و نیز بر اساس ظرفیت پذیرش هر یک از دانشگاه‌ها، نسبت به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص گرایش های کارشناسی ارشد علوم شناختی کلیک کنید.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی در دانشگاه های سراسری

دانشگاه‌های پذیرنده و ظرفیت پذیرش در هر یک از گرایش‌های کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی متفاوت است که در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سراسری اعلام می‌شود.

جهت اطلاع داوطلبان گرامی آزمون کارشناسی ارشد، در ادامه فهرست دانشگاه‌های دولتی دارای پذیرش و ظرفیت پذیرش گرایش‌های مختلف کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی ارائه شده است:

ظرفیت کارشناسی ارشد علوم شناختی

چطور انتخاب رشته کنم که شانس قبولی داشته باشم؟

داشتن یک مشاور خوب در هنگام انتخاب رشته می تواند شانس قبولی شما را بالا ببرد. با سرچ عبارت مشاوره انتخاب رشته ارشد مسترتست، به صفحه مربوطه مراجعه کرده و به رایگان سوالات خود را بپرسید و پاسخ آن را دریافت کنید.

گرایش های کارشناسی ارشد علوم شناختی چیست؟

با مراجعه به این مطلب می‌ توانید اطلاعات کاملی در خصوص گرایش های دارای پذیرش رشته مدنظر خود به دست آورید.

بهترین گرایش ارشد علوم شناختی چیست؟

این که کدام گرایش رشته علوم شناختی برای شما بهترین است، کاملا به علاقه شما بستگی دارد. امروزه کسانی در رشته تحصیلی خود موفق خواهند شد که به رشته خود علاقه داشته و به واسطه آن بتوانند دانش و مهارت کافی کسب کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مریم
بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام. من شاغلم و متاسفانه ارشد علوم شناختی توی دانشگاه های استانمون ارائه نمیشه و امکان اینکه بخوام دوره های روزانه شرکت کنم رو ندارم. ارشد علوم شناختی به صورت مجازی ارائه نمیشه؟

سلوا
مرداد ۲۹, ۱۴۰۲ ۱:۱۳ ب٫ظ

سلام من رشته کارشناسیم روانشناسی هست برای اینکه بتونم گرایش خلاقیت و طراحی بخونم باید کنکور علوم شناختی بدم یا از کنکور روانشناسی هم میتونم این گرایش رو انتخاب کنم؟

ارسلان
شهریور ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

سلام
طلاب حوزه علمیه میتوانند در رشته علوم شناختی شرکت کنند؟

فاطمه
تیر ۴, ۱۴۰۰ ۷:۰۴ ب٫ظ

سلام خسته نباشید چگونه می تونم مشاوره خوب و منابع به این رشته بدست آورم تا بهترین رتبه داشته باشم .با توجه رشته کارشناسی خواندم ریاضی می باشد.ممنون

فایزه
اسفند ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

من گیج شدم پس نوروسایکولوژیش کو

سارا صفائی
مرداد ۲۲, ۱۴۰۲ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فایزه

نوروسایکولوژی جزء دروس کنکورعلوم شناختی نیستش دوست عزیز.