نخبگان

غیبت ۲۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت‌نام‌کننده آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۶، تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بوند و ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ داوطلب غایب بودند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر توکلی در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی در ۱۳۲ کدرشته امتحانی برگزار شده است که از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بوند و ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ داوطلب غایب بودند.

وی افزود: در واقع ۸۰.۵۱ درصد افراد در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۴۹ درصد آنان غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۳۵۷ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۴۹ هزار و ۲۶۱ نفر زن بودند. از این تعداد، ۵۶ هزار و ۸۸۴ داوطلب برای شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم حاضر بودند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فربد
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۲:۲۹ ق٫ظ

سلام اگر در کنکور به طور ناخواسته حضور نداشته باشیم چ کار باید بکنیم ؟

سودابه
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶ ۱:۵۰ ب٫ظ

پس احتمال داره درصد قبولی ما تو رشته روانشناسی بالینی در دانشگاه پیام نور بیشتر بشه یا نه ؟

مهسا
خرداد ۲, ۱۳۹۶ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سودابه

سلام
این که غایبین از چه رشته هایی بودن مشخص نیست و البته عموما غایبین جزو کسانی هستن که برنامه خاصی برای شرکت در کنکور نداشتن و رقیب اصلی محسوب نمیشدن.