نخبگان

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۳۹۶ دانشگاه زابل

دانشگاه زابل در نظر دارد از میان واجدین شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون، اقدام به پذیرش دانشجو در ۳۹ رشته/گرایش برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، دانشگاه زابل در راستای رسالت خود مبنی بر گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۶-۹۷ بر اساس آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغیه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ و اصلاحیه ۲۱/۴۰۰۳۶ مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ بر طبق موارد مندرج در این اطلاعیه در رشته های ذیل از بین داوطلبان واجد شرایط دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

مهلت ارسال مدارک حداکثر تا تاریخ ۹۶/۳/۲۰ می باشد.

ردیفعنوان رشتهردیفعنوان رشته
۱مهندسی زراعت۲۱ زبان و ادبیات فارسی
۲علوم دامی – اصلاح نژاد دام۲۲جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
۳اقتصاد کشاورزی – سیاست و توسعه کشاورزی۲۳جغرافیا و برنامه ریزی شهری
۴ژنتیک و به نژادی گیاهی۲۴زبان و ادبیات عربی
۵کشاورزی اکولوژیک۲۵آموزش زبان انگلیسی
۶علوم و مهندسی باغبانی – گیاهان دارویی۲۶مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی – کامپوزیت های لینگو سلولزی
۷علوم دامی – تغذیه دام۲۷علوم و مهندسی شیلات – فرآوری محصولات شیلاتی
۸پرورش و مدیریت تولید طیور۲۸علوم و مهندسی شیلات – تکثیر و پرورش آبزیان
۹حشره شناسی کشاورزی۲۹زیست شناسی سلولی و مولکولی –  ژنتیک
۱۰علوم و مهندسی صنایع غذایی – زیست فناوری مواد غذایی۳۰ شیمی تجزیه
۱۱بیوتکنولوژی کشاورزی۳۱ شیمی آلی
۱۲بیماری شناسی گیاهی۳۲زیست شناسی گیاهی- فیزیولوژی
۱۳ مهندسی مرتعداری۳۳شیمی – فیزیک
۱۴مدیریت و کنترل بیابان۳۴ مهندسی عمران – مدیریت منابع آب
۱۵مهندسی آبخیزداری۳۵مهندسی عمران – سازه
۱۶علوم و مهندسی آب – منابع آب۳۶مهندسی برق – سیستم های قدرت
۱۷علوم و مهندسی آب – آبیاری و زهکشی۳۷انگل شناسی دامپزشکی
۱۸علوم و مهندسی آب – سازه های آبی۳۸بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی
۱۹مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری خاک – شیمی، حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه ۳۹باکتری شناسی
۲۰مدیریت منابع خاک – منابع خاک و ارزیابی اراضی

شرایط ثبت نام:

۱. حداکثر ۱۰ درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد در هر رشته به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون با رعایت شرایط ذیل اختصاص می یابد.

۲. دانشجوی ترم آخر دانشگاه های دولتی در پس از شش نیمسال تحصیلی (با احتساب انواع مرخصی ها) حداقل سه چهارم واحدهای درسی را گذرانده باشد و در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی جزء ۱۰ درصد برتر کلاس باشند و حداکثر تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ فارغ التحصیل گردند.

۳. دانش آموخته دانشگاه های دولتی باشند و سنوات تحصیل متقاضی (با احتساب انواع مرخصی ها) از هشت نیمسال تجاوز نکند و در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزء ۱۰ درصد برتر کلاس باشند.

۴. پذیرش برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

۵. پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه می باشد.

تبصره۱: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند. به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

تبصره ۲: چنانچه ده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در اینصورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا” ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.

تبصره۳: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین و یا به دلیل زایمان)، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود را پس از تائید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

۶. برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم المپیادهای علمی و دانشجوئی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

۷. تغییر رشته یا محل تحصیل پذیرفته شدگان مجاز نیست.

۸. دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی- غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پردیس های بین الملل مجاز به شرکت در فراخوان نیستند.

۹. دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی این دانشگاه که به هر دلیل علاقه ای به ادامه تحصیل در این دانشگاه ندارند و فکر می کنند از طریق آزمون سراسری قطعاً در کد رشته محل دیگری پذیرفته شده و یا می توانند در دانشگاه دیگری پذیرش بدون آزمون شوند و یا اساسا رشته مورد تقاضای ایشان در دانشگاه زابل وجود ندارد، می توانند معرفی نامه ممتازی را از دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه دریافت و شخصاٌ از طریق مراجعه به سایر دانشگاه‌ها و همچنین جایابی سازمان سنجش اقدام کنند. این افراد می توانند در جایابی سازمان سنجش دانشگاه زابل را نیز انتخاب کنند، ولی ممکن است ظرفیت دانشگاه قبلاٌ پر شده باشد. بنابراین ممتازینی که تا تاریخ ۹۶/۳/۲۰ مدارک را ارسال ننمایند، منصرف تلقی شده و مشخصات آنها در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نمی گردد.

۱۰. اصل رسید بانکی به مبلغ ۷۰۰/۰۰۰ ریال به نام درآمد حاصل از قراردادهای آموزشی دانشگاه زابل به شماره حساب فراگیر ۲۵۶۹۱۰۹۰۰۳ بانک تجارت، قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت. (دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه زابل بایستی مبلغ ۳۵۰/۰۰۰ ریال پرداخت نمایند.)

مدارک مورد نیاز:

  1. تکمیل تقاضای پذیرش بدون آزمون با تعیین اولویت رشته های انتخابی
  2. گواهی فراغت از تحصیل برای دانش آموختگان و تکمیل فرم شماره ۱ برای دانشجویان نیمسال آخر که تا ۹۶/۶/۳۱ فارغ التحصیل (با ذکر رتبه در رشته و ورودی) خواهند شد.
  3. تکمیل فرم شماره ۲ برای دانشجویان نیمسال آخر کارشناسی ناپیوسته مشمول آیین نامه پذیرش بدون آزمون (با ذکر رتبه در رشته و ورودی)
  4. اصل فیش واریزی به مبلغ ۷۰.۰۰۰ هزار تومان
  5. دو قطعه عکس ۴*۳
  6. کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

متقاضیان می بایست مدارک و فرم تقاضا تکمیل شده را به آدرس زابل – جاده بنجار – پردیس جدید دانشگاه زابل – معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی تا تاریخ ۹۶/۳/۲۰  ارسال نمائید. مدارک ارسال شده بعد از تاریخ مذکور مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات