نخبگان

فراخوان پذیرش ارشد بدون آزمون ۹۶ دانشگاه صنعتی بابل

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نظر دارد از میان واجدین شرایط استعداد درخشان، برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون پذیرش نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ابلاغ شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه نامه مصوب دانشگاه، از میان متقاضیان واجد شرایط تعداد محدودی را بدون آزمون جهت ورود به دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۳۹۶-۹۷ میپذیرد.

حداقل شرایط لازم:

  • پس از ۶ نیمسال با گذراندن حداقل ۱۰۵ واحد درسی به لحاظ میانگین جزء ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. (در صورتی که متقاضی در طول ۶ نیمسال حداقل ۱۰۵ واحد را نگذرانده باشد ولی تا پایان نیمسال هفتم حداقل ۱۱۵ را گذرانده باشد، بر اساس مجوز وزارت علوم، تقاضای وی قابل بررسی خواهد بود. البته این مجوز فقط مربوط به پذیرش برای سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ میباشد و برای سالهای بعد طبق آیین نامه جدید رفتار خواهد شد.)
  • حداکثر تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند.
  • پذیرش برای سال تحصیلی بافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.
  • دوره کارشناسی متقاضی باید جزء دوره های روزانه یا نوبت دوم دانشگاههای دولتی باشد.

تبصره ۱- تحصیل متقاضی در دوره کارشناسی باید به صورت تمام وقت باشد.
تبصره ۲- مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری و غیرحضوری مورد پذیرش نخواهد بود.
تبصره ۳- دوره تحصیلی متقاضی در دوره کارشناسی باید کارشناسی پیوسته باشد.

متقاضیان ویژه

  1. پرونده داوطلبانی که در طول ۶ نیمسال در یک دوره ی تمام وقت روزانه مقطع کارشناسی پیوسته و از دانشگاه های دولتی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین جزء ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند میتواند به صورت جداگانه برای دوره کارشناسی ارشد همان سال بررسی شود.
  2. چنانچه ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی ارشد رشتهای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه از متقاضیان ده درصد دوم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته به عنوان ذخیره پذیرش خواهد کرد.
  3. دانشگاه درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دایلی خارج از اختیار خود ) مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان)، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این اطاعیه بشود را پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این شیوه نامه بررسی می کند.
  4. دانشگاه، برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت با آزمون پذیرش میکند.

نحوه ثبت نام:

  • ثبت نام فقط از طریق تارنمای سامانه گلستان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به آدرس http://golestan.nit.ac.ir امکان پذیر است.
  • در مرحله ثبت نام اولیه، داوطلبان باید از طریق لینک موجود در سامانه گلستان نسبت به ورود اطلاعات اولیه و ثبت شناسه کاربری و گذر واژه اقدام نمایند. داوطلبان باید در قسمت عنوان آزمون یکی از عناوینِ متقاضی سهمیه استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد و یا متقاضی سهمیه استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد (ده درصد دوم) را بر اساس تطبیق شرایط خود با بندهای ۲ یا ۳ همین اطلاعیه انتخاب نمایند.

مدارک موردنیاز ثبت نام:

  1. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
  2. فایل یک قطعه عکس جدید داوطلب
  3. تصویر مدرک و یا گواهی موقت دوره کارشناسی (در صورت وجود)
  4. تصویر ریزنمرات دوره های کارشناسی
  5. پرداخت الکترونیکی ۸۰۰،۰۰۰ ریال بابت هزینه ثبت نام از طریق سامانه گلستان
  6. تصویر کاربرگ تایید شده توسط دانشگاه مبنی بر قرار گرفتن دانشجو بر اساس معدل در میان ده درصد برتر هم ورودی ها که از قسمت فرم های مورد نیاز سایت استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس زیر قابل دریافت است:
    http://nit.ac.ir/index.aspx?tempname=derakhshan1&lang=1&sub=33#tabcontrol_12
  7. داوطلبان همچنین باید اصل این کاربرگ را نزد خود نگه دارند و در صورت پذیرش قطعی، نسخه فیزیکی آن را در هنگام ثبت نام ارائه دهند، در غیر این صورت قبولی آنها کان لم یکن خواهد شد.

تاریخ ثبت نام:

عملیات ثبت نام توسط داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ ۹۶/۳/۷ پایان یابد و پس از آن ارسال مدارک و یا ثبت نام از طریق سامانه ممکن نخواهد بود.

پذیرش:

رتبه بندی دانشجویان بر اساس شیوه نامهی پذیرش دانشجوی سهمیه استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (که در آدرس اینترنتی سایت استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس زیر قابل دریافت است) انجام خواهد شد.
http://nit.ac.ir/index.aspx?tempname=derakhshan1&lang=1&sub=33#tabcontrol_12

داوطلبانی که پذیرش اولیه شده باشند باید در تاریخی که برای پیش ثبت نام از طریق تارنمای دانشگاه اعلام خواهد شد، به صورت حضوری اقدام به پیش ثبت نام نمایند. در غیر اینصورت برای افراد دارای رتبه های بعدی فراخوان صادر خواهد شد. بر اساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبانی که توسط بیش از یک دانشگاه برای قبولی در سهمیه استعدادهای درخشان معرفی شوند، برای قبولی در هیچ کدام تایید نخواهند شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فاطمه یعقوبی اشرفی
تیر ۲۶, ۱۳۹۶ ۳:۲۸ ب٫ظ

سلام برای رشته مهندسی مواد درسال ۹۷ تا چه معدلی پذیرش میکنید؟