نخبگان

پاسخ سؤالات داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از زبان مشاور عالی سازمان سنجش

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش، برخی سؤالات مخاطبان خبرگزاری فارس در زمینه آزمون کارشناسی ارشد را پاسخ داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، داوطلبان آزمون‌های مختلف سازمان سنجش و مخاطبان خبرگزاری فارس در تماس با خبرنگاران گروه دانشگاه این خبرگزاری، سوالات خود را مطرح کردند که حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به این سوالات پاسخ داد.

با توجه به اینکه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و داوطلبان از امروز می‌توانند کارت آزمون را دریافت کنند، امروز پاسخ سوالات داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد منتشر شده و مخاطبان می‌توانند در روزهای آینده پاسخ مشاور عالی رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون‌های دیگر را بر روی سایت خبرگزاری فارس مشاهده کنند.

* برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در شهری ثبت‌نام کرده‌ام که در روز آزمون در آن شهر حضور ندارم، آیا امکان تغییر محل آزمون برای من وجود دارد؟

توکلی: با توجه به اینکه کارت آزمون نیز امروز صادر می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون دیده شده، امکان تغییر محل نیست مگر اینکه فرد شرایط حادی مانند ممنوعیت پزشکی داشته باشد که در این صورت می‌تواند با مراجعه به سازمان سنجش و درخواست و مدارک ممنوعیت خود را ارائه دهد تا در صورت امکان با وی همکاری شود.

* کنکور زبان چه روزی برگزار می‌شود؟

توکلی: تمام داوطلبان می‌توانند محل و زمان برگزاری آزمون خود را بر روی کارت آزمون مشاهده کنند.

* نحوه دریافت کارت آزمون چگونه است؟

توکلی: کارت آزمون از ساعت ۱۳ امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن مشخصات ثبت‌نامی یا شناسنامه‌ای کارت خود را مشاهده کرده و پرینت بگیرند.

* اگر کد رهگیری خود را فراموش کرده باشیم چونه می‌توانیم کارت را دریافت کنیم؟

توکلی: داوطلبان از دو طریق می‌توانند کارت را دریافت کنند، از طریق وراد کردن مشخصات شناسنامه‌ای نیز دریافت کارت ممکن است.

* ظرفیت دانشگاه‌های تهران در دانشگاه آزاد و سراسری چقدر است؟

توکلی: هنوز ظرفیت‌ها مشخص نیست و پس از اعلام نتیجه اولیه به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

* به همراه بردن تخته شاسی در آزمون مجاز است یا خیر؟

توکلی: خیر، داوطلبان فقط می‌توانند چند عدد مداد نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاک‌کن، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار، کارت آزمون و یک عدد سنجاق با خود همراه داشته باشند.

* حدود ۴ماه پیش اعلام کردند که ضرایب دروس در رشته برق به کلی عوض شده و در گرایش‌های مختلف این رشته، بر خلاف سابق همه دروس دارای ضریب شد، سوال اصلی این هست که در رشته برق، در حالی که دانشجو باید با این ضرایب جدید به ۲۰ سوال بیشتر جواب دهد آیا زمان آزمون طولانی می‌شود؟

توکلی: امروز دوشنبه ۴ اسفندماه، کارت آزمون به همراه برگ راهنما بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد که داوطلبان می‌توانند تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات را در دفترچه راهنما مشاهده کنند.

* دانشجوی پردیس دندان پزشکی هستم آیا می‌توانم در رشته علوم سیاسی در دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهم؟

من دانشجوی دکتری مواد در دانشگاه آزاد هستم و می‌خواهم در کنکور کارشناسی ارشد حقوق سراسری(دولتی، غیرانتفاعی یا پیام نور) شرکت کنم آیا قوانین این اجازه را به من می‌دهد؟

هر فردی در صورت واجد شرایط بودن می‌تواند در آزمون‌های مختلف شرکت کند ولی برای پذیرش در دانشگاه نباید دانشجو باشد، یعنی اگر فردی دانشجوست و در دانشگاه دیگری هم پذیرش شده و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه جدید را دارد باید از دانشگاه قبلی انصراف دهد.

* پس از ثبت‌نام کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌ام، چه زمانی می‌توانم معدل فارغ‌التحصیلی را وارد سایت کنم؟

توکلی: رفع نقص اطلاعات در رابطه با اطلاعات مربوط به زبان یا معلولیت باید به صورت حضوری و با مراجعه به باجه‌های رفع نقص که نشانی آن بر روی سایت سازمان سنجش است صورت می‌گیرد ولی در سایر موارد مثل معدل، امروز پس از دریافت کارت آزمون می‌توانید با مراجعه به بخش ویرایش به اصلاح معدل خود بپردازید.

* دانشجوی کارشناسی ناپیوسته رشته حقوق ثبتی دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس هستم کاردانی بنده نامرتبط و در رشته شیمی بوده، بعد از گرفتن مدرک لیسانس حقوق ثبتی و ادامه تحصیل در یکی از گرایش‌های حقوق در مقطع کارشناسی ارشد، آیا می‌توانم آزمون وکالت یا آزمون قضات رو شرکت کنم یا خیر؟

توکلی: بله

اگر کسی مجموعه امتحانی یا همان رشته شناور را اشتباه انتخاب کند با توجه به زمان کمی‌ که به آزمون کارشناسی ارشد باقی مانده امکان تغییر وجود دارد؟

توکلی: خبر امکان تغییر در این فاصله زمانی نیست

* منابع کنکور کارشناسی ارشد را از کجا می‌توانیم بدانیم؟

توکلی: منابع بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده است.

* آزمون در روزهای هفتم و هشتم در چه ساعتی آغاز می‌شود؟

توکلی: شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ است، درب حوزه‌های امتحانی صبح‌ها راس ساعت ۷:۰۰ و بعدازظهرها راس ساعت ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته می‌شود لذا پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت می‌شود.

* چه تعداد داوطلب در آزمون شرکت می‌کنند؟

توکلی: تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ نفر ثبت نام کردند که ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر معادل ۴۸.۹۶ درصد زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر معادل ۵۱.۰۴ درصد مرد هستند.

البته با توجه به داوطلبانیکه در دو رشته شرکت می‌کنند تعداد کارت‌های صادر شده برای داوطلبان، تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت ورود به جلسه آزمون برای داوطلبان صادر شده است.

* بردن ماشین حساب به جلسه آزمون قانونی است؟

توکلی: نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نیست، بنابراین به داوطلبان تأکید می‌شود برای پاسخگویی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد.

* نتایج آزمون چه زمانی اعلام می‌شود؟

توکلی: پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه تمام داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

نتایج نهایی نیز نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود.

شایان ذکر است، واحد اطلاعات و پاسخگویی به سوالات تا هفتم اردیبهشت‌ماه همه روزه به غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگویی به سوالات است لذا داوطلبان می‌توانند به منظور پاسخگویی به سوالات خود با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
امید
مرداد ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۲۸ ق٫ظ

سلام منابع کنکور ده یا پنج سال پیش نسبت به سال ۱۴۰۱ چقدر میتونه تفاوت داشته باشه؟

مریم
مهر ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

سلام ببخشید ایا منابع کنکور شیمی ممکنه برای ۲ سال دیگه عوض شه

تانیا
خرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

سلام. من از امتحان رشته اصلی جاموندم.رشته شناور امتحان دادم.احتمال قبولی یا رد شدن رشته شناور هس یان…؟؟راهنمایی

علی
بهمن ۳۰, ۱۳۹۶ ۳:۴۴ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید
یه سوال خیلی مهم داشتم اگه میشه جواب بدید. من برای کنکور ارشد سال ۹۷ ثبت نام کردم اما الان تاریخش یجور شده که یه کار خیلی مهم تو شهر خودم دارم که حتما باید روز قبلش و خود همون روز شهر خودم باشم.خواستم ببینم الان که هنوز کارتی درست نشده میتونم ویرایش کنم و محل ازمونمو عچض کنم یا دیگه امکان پذیر نیست.با تشکر از شما ممنون مژشم پاسخ بدید

atefe
بهمن ۳۰, ۱۳۹۶ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بله امکان ویرایش از تاریخ ۳۰ بهمن امکان پذیر می باشد .و منتظر باشید تا سیستم باز بشه تا بتوانید ویرایش کنید

پریا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

سلام من موقع ثبت نام شهر خودمو به عنوان حوزه کنکور انتخاب کردم ولی یکی از دوستانم میگه شهر ما اصلا حوزه نداره چطور میتونم در این باره اطلاعات بگیرم؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید

atefe
بهمن ۳۰, ۱۳۹۶ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  پریا

به حرف های این و اون زیاد توجه نکنید . مثلا پارسال یکی در شهرقدس محل آزمون را زده بود ولی در کارت آزمون تهران به عنوان محل آزمون انتخاب شده .. یعنی شما هر جایی که می زنید به شهر بزرگ اطراف خودتان در کارت آزمون می روید شرکت کنید

زهرا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۲:۲۱ ب٫ظ

با سلام خواهش میکنم پاسخ بدید من واقعا سردرگم شدم و عجله دارم:۱-کارشناسی شیمی دارویی ازاد علوم دارویی هستم ارشد چه رشته ای بازار کار و اینده بهتری داره من خودم به شیمی دارویی علاقه دارم ولی همه میگن ارشدش کار نیست درسته چه رشته ای ارشدش کار هست؟؟۲-امسال کارشناسی شیمی دارویی رو حذف کردن و این منو خیلی نگران میکنه ایا برای اینکه به این رشته اهمیت نمیدن؟؟؟؟؟؟واینکه ایا احتمال داره ارشدش رو هم کلا حذف کنن تا وقتی نوبت کنکور من برسه من ترم۵ هستم؟؟؟؟؟؟چرا امسال دولتی های تهران این رشته رو نگرفتن؟

حسن
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۰:۵۲ ق٫ظ

سلام.طراحهای سوال چ فکری می‌کنند سوال طرح میکنن سوالاتتون درسته استانداردهای ولی قرار نیست ک اینطوری اینهمه سخت بدن

سیما
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۹:۵۲ ق٫ظ

لطفا و خواهشا جواب بدین

مجتبی
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۶ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام نتایج اولیه ک اعلام بشه آگه مجاز بشید بازم فرصت دارید

مجتبی
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۶ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام سیما نتایج اولیه ک اعلام بشه آگه مجاز بشید بازم فرصت دارید

sajjad
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۱:۳۰ ق٫ظ

اگه جواب سوالمو بدید ممنون میشم… خیلی نگرانم

سیما
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

سلام من جمعه امتحان ارشد دادم اما پیام نور و غیرانتفاعی رو موقع ثبت نام نزدم.میخواستم ببینم الان راهی داره ک پیام نور و غیر انتفاعی ثبت نام کنم؟؟خواهش میکنم جواب بدین

مهسا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام
احتمال موقع انتخاب رشته هم بتونید ویرایش کنید. برای اطمینان بیشتر از سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش هم سؤال کنید.

سجاد
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۱:۲۷ ق٫ظ

آیا میتونم موقع انتخاب رشته , اشتباهی که در خصوص وارد کردن معدل انجام دادم رو اصلاح کنم؟ البته بدون اینکه موقع ثبت نام در دانشگاه مشکلی برام پیش بیاد؟

مهسا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

سلام
از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست بدید با ارائه مشخصاتتون تا راهنمایی تون کنن که چطور میشه ویرایش کرد. نگران نباشید، میشه درستش کرد و مشکلی هم پیش نمیاد.

سجاد
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۰:۰۷ ق٫ظ

لطفا راهنمایی کنید…. الان که آزمون ارشد برگزار شده و مهلت ویرایش معدل هم تموم شده… چطور میتونم اشتباهم رو جبران کنم ….. و اگه راهی هست باید معدم فارغ التحصیلیم رو که به زودی مشخص میشه وارد کنم یا معدلم واقی رو تا هنگام ثبت نام

سجاد
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶ ۰:۰۱ ق٫ظ

سلام…. هنگام ثبت نام ترم آخر بودم و نمراتم معلوم نبود…. اشتباها معدلم رو ۱۸/۹۷ وارد کردم در صورتی که ۱۹ بود …. موقع گرفتن کارت وقتی خواستم معدلم رو اصلاح کنم نتونستم…. یه قسمتی بود برای ویرایش کارت…. اونجا اشتباها ۱۹/۲۰ ثبت کردم…. هنوز نمراتم کامل نیومده ولی تا الان ۱۹/۰۱ هست…. ایا امکانش هست در صورت قبولی , هنگام انتخاب رشته معدل واقعیم رو که تا اون موقع معلوم میشه وارد کنم؟
این اشتباهی که انجام دادم برام دردسر نمیشه؟
لطفا راهنماییم کنید؟

مهسا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

سلام
بالاتر پاسختون رو دادم.

@@
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۲:۵۸ ق٫ظ

سلام لطفا اگه میدونید سریع جواب بدین من فقط کارن
ثبتانم دولتی خریدم ایا دیگه دانشگاه ازاد هم گزینش میشم؟ نیاز به خرید کارت دیگه نداشت؟ همین که از طریق
سایت سنجش فقط ثبتنام کردم کافی ؟

مهسا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  @@

سلام
با توجه به ادغام ازمون ارشد سراسری و ازاد، با شرکت در ازمون ارشد سازمان سنجش، داوطلب دانشگاه ازاد هم محسوب میشید. بنابراین نیازی به خرید کارت دیگه و ثبت نام دیگه ای نیست.

طاها
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۸:۰۱ ب٫ظ

سلام ارشد پیام نور و آزاد دفترچش باهم بود و ثبت نام…….. میخاستم بدونم آزمونم با همن یا هر کدوم ی روز جدا در دو نوبت مختلف ؟؟؟؟؟؟؟

کژال
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

سلام خسته نباشید من گزینه ۳۳ مربوط به پیام نور و غیرانتفاعی رو موقع ثبت نام خریدم سریال خریداریشم هست اما زیر متن گزینش برام تیک خیر زده دیروز ویرایش نشد باید چیکار کنم؟ دوباره پول خرید کارت ازم میخوان؟ ممنون بابت وقتی که میبارید

کژال
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  کژال

سلام میشه جواب سوال منو بدید؟

امیر
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

سلام
من ازآزمون جاموندم کارت هم تهیه نکردم دیگه نمیشه کاری کرد؟

....
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام ، اگه آزمون برگزار شده که راهی وجود نداره باید تا سال بعد صبر کنین اما اگه فردا امتحان دارین همین الان هم میتونین از سایت سنجش کارتتون رو دریافت کنید

میثم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

سلام، من چون شناسنامم گم شده بود، طبق ی فتوکپی داشتم ثبت نام کردم، الان شناسنامه جدید اومده سری و سریال تغییر کرده، آیا برام مشکلی پیش نمیاد الان

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

سلام
نگران نباشید. بدون نگرانی ازمون رو بدید و بعد از طریق سایت سنجش سؤال کنید تا راهنمایی تون کنن.

میثم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

چون تو دفترچه گفته اگر سریال شناسنامه اشتباه باشه به عنوان متخلف برخورد میشه

جوادپارساجم
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۸:۰۶ ب٫ظ

سلام، من کارشناسی اقتصاد موسسه عالی علوم بانکداری دارم آیا بااین مدرک میتونم ارشد روانشناسی بخونم؟مدرکم مورد قبول کدتم دتنشگاههاست؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

nastaran.r
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۴:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان یک سوالی دارم لطفا کسی میدونه جواب بده:من دوشنبه ک کارت ورود ب جلسمو گرفتم معدلمم ویرایش کردم اما بازم معدله اشتباه وارد کردم،میشه ۵شنبه دوباره ویرایشش کنم؟

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  nastaran.r

سلام
شما تا سه بار میتونید کارت رو ویرایش کنید و برای این کار تا ۸ اردیبهشت مهلت دارید. بنابراین هر چه زودتر نسبت به ویرایش معدلتون اقدام کنید.

عماد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۲:۴۳ ب٫ظ

سلام من برای ارشد روانشناسی ثبت نام کردم و میخوام روانشناسی عمومی بخونم.. و برای تحصیل در دانشگاه آزاد و خواستم بدونم که چنددرصد سوالات باید پاسخ بدم که قبول بشم؟ممنون

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  عماد

سلام
نمیشه در این باره چیزی گفت. چون هم به سطح سؤالات و هم به سطح رقباتون بستگی داره و امر ثابتی نیست. ضمن این که برای واحدهای مختلف دانشگاه ازاد هم متفاوته.

سارا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سلام
من در زمان ثبت نام کارت پیام نورو نخریدم الان دیگه مهلت ندارم؟واقعا پشیمونم اخه میخوام هرجوری هست ارشد بخونم حتی اگه پیامنوره

رضا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
با این اوضاع کار به چه قیمتی باید زمان گذاشت و کلی هزینه کرد…

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
مشکلی نداره. الان میتونید تیک رو بزنید تا براتون فعال بشه و بتونید پیام نور رو هم انتخاب رشته کنید.

نگار
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

سلام
من در رشته ی معماری داخلی ازمون خواهم داد تکلیف مرحله ی دوم ازمون که عملی هست چیه؟
کارت امتحان همون یکی هست؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام
بعد از اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته، زمان ازمون عملی اعلام خواهد شد و کارتش هم همون موقع منتشر میشه.

نیلوفر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

ایا از سهمیه بسیج فعالم میشه استفاده کنم ؟؟؟؟؟؟
و اینکه به چه صورت؟؟؟؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

سلام
امسال با توجه به ادغام ازمون ارشد سراسری و ازاد، سهمیه بسیج فعال در دفترچه ازمون درنظر گرفته نشده بود.

رضا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

سلام یه سوال داشتم لطفاا جواب بدبد
بنده الان سال اخر کارشناسی هستم و کنکور ۹۶ میخوام شرکت کنم اما امید به قبولی ندارم میخواستم بدونم میشه سال بعد دوباره امتحان بدم البته با نگه داشتن چند واحد برای ترم مهر ۹۶ لطفاااپاسخ بدبد ممنون

شیدا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام دوست عزیز، اگه در آزمون قبول بشید و نخواید برید سال دیگه محرومى از کنکور، اما اگر قبول نشید میتونید دوباره در آزمون سال بعد شرکت کنید .

ض
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
بله درصورتی که در سنوات مجاز باشید می‌توانید

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
سؤالتون رو درست متوجه نشدم.
منظورتون اینه که ارشد قبول بشید ولی هنوز فارغ التحصیل نشده باشید از مقطع کارشناسی؟
اگه ورودی مهر باشید که نمیتونید برید و قبولی تون لغو میشه و در این صورت اگه دوره روزانه قبول بشید، محروم هم میشید از کنکور سال بعد.
اما اگه وروردی بهمن باشید (که احتمالش زیاد نیس) میتونید بهمن ثبت نام کنید غالبا و مشکلی پیش نمیاد.

رضا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

از تمام دوستان متشکرم برای مهر سنوات مجاز دارم من از نوشته های دوستان اینجوری متوجه شدم اگه قبول نشم میتونم یا انتخاب رشته نکنم دوباره میتونم امتحان بدم اگه غیر از اینه لطفااا تصحیحم کنید ممنون از وقتی که گذاشتید برای پاسخگویی