نخبگان

اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان برتر کشور در سال ۹۶

جوایز بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ به دانشجویان صاحب استعداد برتر مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ شامل موارد متعددی از قبیل راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توان‌مندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توان‌مندی کارآفرینی و … به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

شرایط بهره‌مندی از آن و مهم‌ترین نکات این جوایز به شرح زیر است:

  1. دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری حرفه‌ای، دکتری تخصصی همۀ رشته‌ها و دوره‌های تخصص و فوق‌تخصص رشته‌های علوم پزشکی که در سال‌های مجاز تحصیل (دانشجویان دوره کارشناسی چهار سال، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دو سال، دانشجویان دوره دکتری حرفه‌ای هفت سال، دانشجویان دوره دکتری تخصصی و دوره‌های تخصص علوم پزشکی چهارسال و دانشجویان دوره‌های فوق تخصص در رشته‌های علوم پزشکی سه سال) در هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند.
  2. بررسی پرونده دانشجویان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان (soraya.bmn.ir) و سپس انتخاب گزینه «شروع فرایند» در فرایند «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‌های تحصیلی» در بخش «درخواست‌ها»ی سامانه است.
  3. شرط لازم: متقاضیان برای بهره‌مندی از این جوایز باید دارای دست‌کم یکی از ویژگی‌های زیر و حائز بیشترین امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی باشند:الف.کسب مدال طلا، نقره یا برنز در المپیادهای دانش‌آموزی ملی و جهانیب. کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور (رتبه‌های کشوری زیر ۱۰۰۰ ورود به دوره کارشناسی یا دکتری حرفه‌ای در گروه‌های ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان‌های خارجی و رتبه‌های زیر ۵۰ در مجموعه امتحانی در دوره کارشناسی ارشد)

    ج. کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملی دانشجویی

    د. کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون‌های جامع علوم پایه، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی

    ه. کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه

    و. کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری

    ز. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی،‌ فناورانه مورد تأیید بنیاد

    ح. برگزیدگان هنری، ادبی یا قرآنی (بر اساس مقررات بنیاد)

    ط. برگزیده شدن در مسابقه‌های ملی و جهانی مهارت

    ی. ثبت اختراع برگزیده بر اساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده.

  4. شرط کافی: دانشجویان باید اولاً حدنصاب مورد تأیید بنیاد را از فعالیت‌های نخبگانی (شامل فعالیت­های فناورانه، پژوهشی و آموزشی) به‌دست آورند و ثانیاً دارای بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان باشند.یادآوری: بررسی داشتن حد نصاب لازم و کسب بیشترین امتیاز در بین متقاضیان، بر اساس فعالیت‌های نخبگانیِ اعلامیِ متقاضی، توسط سامانه اطلاعاتی بنیاد محاسبه و نتیجۀ آن از طریق سامانه به متقاضی اعلام می‌شود.
  5. مصادیق فعالیت‌های نخبگانی دارای امتیاز به شرح زیر است:الف. موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فناورانه و …)ب. کسب رتبه برتر در آزمون‌های علمی (مانند کنکور، آزمون­های سراسری علوم پزشکی ، المپیادهای دانشجویی و …)

    ج ‍. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی،پژوهشی،‌ فناورانه مورد تأیید بنیاد (مانند جشنواره­های خوارزمی، رازی، فارابی ، رویش و …)

    د. برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر ادبی و هنری یا فعالیت‌های‌قرآنی مورد تأیید بنیاد.

  6. باتوجه به اینکه امتیازهای دانشجویان به کمک نرم‌افزار تخصصی محاسبه می‌شود لازم است:

۶-۱. همه اطلاعات به طور کامل در سامانه بارگذاری شود.

۶-۲. فرصت نهایی برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، ششم شهریور ماه سال جاری است و ضروری است دانشجویان اطلاعات خود را به همراه مدارک مثبته حداکثر تا این تاریخ در سامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری کنند و سپس گزینه «شروع فرایند» را در فرایند «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‌های تحصیلی» در بخش «درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب کنند.

یادآوری مهم ۱: ملاک محاسبه میانگین کل دانشجو در طول تحصیل، میانگین کسب‌شده دانشجو تا تاریخ ۱۳۹۶/۶/۱ است و با توجه به بسته شدن سامانه اطلاعاتی در تاریخ ۱۳۹۶/۶/۶، لازم است دانشجویان آخرین میانگین کل خود را حداکثر تا این تاریخ در سامانه ثبت کنند.

یادآوری مهم ۲: چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه‌فقط از این جایزه بلکه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری می‌شود.

یادآوری مهم ۳: تحویل اطلاعات ،‌ بررسی اطلاعات و اعلام نتایج صرفاً از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد و به شکل الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهسا
شهریور ۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

سلام
مدت استفاده برای ارشد ۲ سال هستش یعنی از سالی که وارد این مقطع میشه تا خارج میشه
تا اونجایی که می دونم و مطالعه کردم فقط شامل دانشجویان میشه
جوایز به نحوی چیده شده که دانشجو فقط بتونه استفاده کنه
مثلا ورودی ۹۴ ارشد که ۹۶شهریور فارغ التحصیل میشه نمی تونه الان شرکت کنه چون ترم مهر دانشجو ننیست و
دانش اموخته شده
این برای ورودی های ۹۵ و وردودی ۹۶ هستش
امیدوارم به جواب رسیده باشین

ahmad
مرداد ۱۹, ۱۳۹۶ ۲:۲۳ ب٫ظ

با سلام، من رتبه اول کنکور ارشد ۹۶ شده ام و میخام بدونم که آیا ملاک برای بردن جایزه اینه که باید تو کشور امتیازمون از همه بالاتر بشه یا ملاک استانیه و امتیازمون تو استان بالاتر بشه، جایزه رو میبریم؟
لطفا هر کسی دقیق میدونه، جواب بده، ممنون

Malek
مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام من ۶ ترمه تموم کردم و دانشجوی ممتاز انتخاب شدم ولی شهریور ۹۵ فارغ التحصیل شدم آیا میتونم شرکت کنم

Malek
مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

سلام من در شهریور ۹۵ فارغ التحصیل شدم آیا میتونم شرکت کنم

آزاده
مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

سلام.من ۹۵ فارغ التحصیل شدم میتونم شرکت کنم؟ متوجه نمیشم فقط برا دانشجویان در حال تحصیل هست یا نه…!!!

sahar
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان اگه فارغ التحصیل باشیم میتونیم شرکت کنیم؟ من هفت ترمه تموم کردم اما اینجا نوشته تعداد سالهای مجاز دوره کارشناسی ۴سال. یعنی الان توی سال مجاز هستم اما فارغالتحصیل شدم. میتونم شرکت کنم؟ ممنون میشم جواب بدید.

بهرااام
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

منظور از فارغ التحصیلی یعنی باید حداکثر تا ۳۱/۶/۹۶ فارغ التحصیل بشید و در تاریخ های قبل اون مجاز به شرکت در کنکور و در صورت قبولی مجاز در انتخاب رشته خواهید بود

sahar
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهرااام

منطور من شرکت برای جایزه تحصیلی بود نه کنکور. آخه نوشته دانشجویان در سالهای مجاز تحصیلی میتونن شرکت کنن و من از لحاط سال تحصیلی مجاز به شرکت در این جایزه تحصیلی هستم اما دانشجو نیستم دانش آموخته ام. با توجه به این شرایط میتونم برای دریافت جایزه ی تحصیلی شرکت کنم؟

الهام
خرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

سلام
منم هفت ترمه دی۹۵تموم کردم.الان تکلیف ما چیه؟
میتونیم شرکت کنیم یا نه؟؟؟؟
لطفا هر کی میدونه،راهنمایی کنه