تحصیل ۱۸ درصد دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی ارشد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: ۱۸درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ درصد در مقطع دکتری تخصصی حضور دارند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی شریعتی نیاسر در پنجاهمین نشست معاونان آموزشی دانشگاه های سراسر کشور به بخش تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: از سال ۸۴ تا ۹۵ شیب ملایمی داشته و تراکم تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین ۲۲ درصد جمعیت دانشجویی در استان تهران و بقیه در سایر استانها هستند. کمترین جمعیت دانشجویی در استان های محروم واقع شده اند.

عاون آموزشی وزارت علوم به مقطع آموزشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: ۲ درصد از دانشجویان در مقطع دکتری تخصصی، ۵۹ درصد در مقطع کارشناسی، ۱۸ درصد در  مقطع کارشناسی ارشد و ۱۹ درصد در مقطع کاردانی حضور دارند و یکی از مسائلی که تاکنون در آموزش عالی زیاد به آن پرداخته نشده مقطع کاردانی و تکنسینی است که باید به این بخش توجه ویژه ای شود.

شریعتی نیاسر ادامه داد: ۴۸ درصد دانشجویان در گروه علوم انسانی، ۳۲ درصد در گروه فنی مهندسی، ۶ درصد در گروه علوم پایه، ۶ درصد در گروه پزشکی و بقیه در سایر گروه ها هستند.

وی اظهار داشت: ۴۶ درصد دانشجویان را خانم ها و ۵۴ درصد آن را آقایان تشکیل می دهند. ۴۷ درصد از اساتید، استادیار و هنوز ۳۵ درصد اعضای هیئت علمی ما مربی هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: ۵ درصد از اساتید استاد تمام بوده و ۸۰ درصد جمعیت دانشجویی ما در گروه علوم انسانی و فنی مهندسی هستند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات