نخبگان

ثبت نام کنکور ارشد ۹۸

ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ از نیمه آذر ماه سال جاری آغاز خواهد شد. در این مطلب سعی کرده‌ایم جزئیات ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد سال ۹۸ و نیز نکات مهم ثبت نام و برگزاری کنکور ارشد که هر داوطلبی به آن‌ها نیاز دارد را ارائه دهیم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد سراسری 98

زمان ثبت نام کنکور ارشد ۹۸

زمان ثبت نام کنکور ارشد آزاد 98

تاریخ ثبت نام آزمون ارشد آزاد ۹۸

تعداد داوطلبان کنکور ارشد 98

تعداد داوطلبان کنکور ارشد سالیان گذشته

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 98

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۸

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

سهمیه ها و تسهیلات کنکور ارشد

 

[sta_anchor id=”pic1″]زمان ثبت نام کنکور ارشد ۹۸[/sta_anchor]

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 98 سراسری و آزاد

به گزارش مسترتست، زمان ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ نیز همانند زمان ثبت نام کنکور ارشد ۹۷-۹۸ در آذر ماه خواهد بود.

بدین ترتیب، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ لازم است از ۱۶ آذر ۹۷ لغایت ۲۵ آذرماه جهت ثبت نام به پایگاه اطلاع‌رسانی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. زمان کنکور ارشد ۹۸ نیز در اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

کلیه داوطلبان دوره‌های کارشناسی ارشد شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه لازم است در موعد مقرر نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۸-۹۹

جمعه ۹۷/۰۹/۱۶ تا یکشنبه ۹۷/۰۹/۲۵

زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۸

پنجشنبه ۹۸/۰۲/۰۵ و جمعه ۹۸/۰۲/۰۶

 

تاریخ دقیق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد هر یک از رشته‌های امتحانی پیش از زمان برگزاری آزمون ارشد ۹۸ طی اطلاعیه‌ای از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود و زمان و محل برگزاری کنکور در کارت کنکور ارشد ۹۸ داوطلبان درج خواهد شد.

به داوطلبان عزیز توصیه می‌کنیم جهت اطلاع به‌موقع و لحظه‌ای از اخبار آزمون کارشناسی ارشد به عضویت در  کانال مسترتست دربیایند.

با توجه به این داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ مجاز به ثبت‎نام در دو رشته به نحوی که یک رشته اصلی و یک رشته شناور باشد، هستند، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد رشته‌های مختلف به گونه‌ای تنظیم می‌شود که کسانی که داوطلب شرکت در رشته های شناور کنکور ارشد علاوه بر رشته امتحانی اصلی خود هستند نیز دچار مشکل نشوند و کنکور ارشد دو رشته مدنظرشان در زمان‌های متفاوتی برگزار شود.

[sta_anchor id=”pic2″]تاریخ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۹۸[/sta_anchor]

با توجه به این که آزمون کارشناسی ارشد سراسری و کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سال ۹۶ ادغام شده است و آزمون کارشناسی ارشد کلیه دوره‌های آموزشی به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، ثبت نام آزمون ارشد ۹۸ دانشگاه آزاد نیز همزمان با ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ سراسری خواهد بود.

بنابراین، جهت پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال ۹۸ آزمون مجزایی برگزار نخواهد شد و شرایط و ضوابط دفترچه ارشد ۹۸ که از سوی سازمان سنجش منتشر می‎شود، شامل داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز خواهد بود.

 

[sta_anchor id=”pic3″]تعداد شرکت‌کنندگان کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته[/sta_anchor]

تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد طی سال‌های گذشته کاهش داشته است. اگر چه در سال ۹۶ با توجه به تجمیع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد، تعداد داوطلبان برخلاف سالیان قبل افزایش داشت، اما در سال ۹۷ هم آمار شرکت‌کنندگان کنکور کارشناسی ارشد با کاهش مواجه شد. در نمودار زیر تعداد شرکت‌کنندگان کنکور ارشد طی پنج سال گذشته آورده شده است:

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

 

[sta_anchor id=”pic4″]نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۸[/sta_anchor]

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزمون ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد همزمان از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد.

لازم است داوطلبان جهت ثبت نام آزمون ارشد ۹۸ در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ نسبت به تهیه کارت اعتباری و سپس تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ به شرح زیر است:

۱- مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و دریافت دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۸

۲- آماده نمودن مدارک و اطلاعات ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

۳- پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ به صورت آنلاین و دریافت سریال اعتباری ثبت نام (در صورتی که داوطلب خواهان شرکت در دو رشته باشد، لازم است دو سریال اعتباری تهیه کند. ضمن این که داوطلبان علاقمند به شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی نیز لازم است هزینه جداگانه‌ای بپردازند.)

۴- تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

داوطلبانی که خواهان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری و نیز کنکور ارشد دانشگاه آزاد در سال ۹۸ به طور همزمان هستند، نیاز به انجام اقدام خاص و یا پرداخت هزینه جداگانه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ندارند. در حقیقت کلیه داوطلبان شرکت‎کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸، داوطلب کنکور ارشد دانشگاه آزاد نیز محسوب می‌شوند و می‌توانند در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته برای این دانشگاه اقدام کنند.

نکته قابل توجه این است که بغیر از مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون ارشد ۹۸ سایر مراحل پذیرش دانشگاه آزاد به صورت مستقل و از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. بنابراین داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد لازم است پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش، پیگیر مراحل انتخاب رشته از طریق این دانشگاه باشند. جهت رفاه حال داوطلبان عزیز، کلیه اطلاعیه‌های ثبت‌نام، برگزاری، انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد مسترتست منتشر می‌شود. به داوطلبان عزیز توصیه می‌کنیم جهت اطلاع به موقع اخبار به عضویت در کانال مسترتست دربیایند.

جهت مشاهده جزئیات نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ کلیک کنید.

 

[sta_anchor id=”pic5″]شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۹۸[/sta_anchor]

زمان ثبت نام کنکور ارشد 98

شرایط شرکت در کنکور ارشد ۹۸ به طور دقیق طی اطلاعیه‌ای از سوی سازمان سنجش و نیز در قالب دفترچه کارشناسی ارشد ۹۸ منتشر خواهد شد. اما پیش از این نیز برخی شرایط واجدین شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ و نکات مهمی که داوطلبان ازمون کارشناسی ارشد ۹۸ لازم است مدنظر داشته باشند، از سوی سازمان سنجش به شرح زیر اعلام شده است.

۱. کلیه فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم (بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی) می‌توانند در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی (بجز کدرشته‎های امتحانی که شرط عنوان مدرک تحصیلی مشخص، در آنان اعمال و در جدول رشته‌های امتحانی درج گردیده) ثبت‌نام و شرکت نمایند.

۲. داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ لازم است تا ۳۱ شهریور ۹۸ از مقطع کارشناسی فارغ‎التحصیل شوند.

البته درمورد پذیرفته‌شدگان بهمن ماه امکان فارغ‌التحصیل شدن تا پایان بهمن ماه ۹۸ نیز وجود دارد.

۳. پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه کارشناسی ارشد ۹۷ امکان ثبت‌نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ را نخواهند داشت (حتی در صورت عدم ثبت‌نام در دانشگاه و عدم اشتغال به تحصیل).

۴. دانشجویان سال آخر یا فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ۳۱ شهریور سال ۸۶ به بعد که در صورتی که معدلشان کمتر از ۱۲ باشد، حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را ندارند.

۵. لازم است وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد مشخص باشد.

در صورتی که داوطلبان دارای کارت معافیت دائم، دارای کارت پایان دوره خدمت سربازی و یا دارای شرایط استفاده از معافیت تحصیلی باشند، امکان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ را دارند.

  • در رشته‌های امتحانی زیر از داوطلبانی ‌که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل نموده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/تشریحی/پروژه به عمل خواهد آمد:
  1. برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری (کد ۱۳۵۰)
  2. طراحی شهری (کد ۱۳۵۱)
  3. معماری (کد ۱۳۵۲)
  4. نمایش عروسکی (کد ۱۳۵۶)
  5. هنرهای نمایشی و سینما (کد ۱۳۵۷)
  6. هنرهای تصویری و طراحی (کد ۱۳۵۸)
  7. هنرهای موسیقی (کد ۱۳۶۰)
  8. طراحی صنعتی (کد ۱۳۶۲)
  9. طراحی پارچه و لباس (کد ۱۳۶۴)

برای مشاهده جزئیات شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ کلیک کنید.

 

جزئیات درج معدل در ثبت نام کنکور ارشد ۹۸

معدلی که در سایت سازمان سنجش در هنگام ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ درج می‌شود، عبارت است از:

معدل مندرج در گواهینامه موقت یا مدرک رسمی فارغ‌التحصیلان دوره های مختلف کارشناسی و یا میانگین نمرات) واحدهای درسی گذرانده‎شده تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۷ و دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ‌التحصیل خواهند شد. 

آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا پایان بهمن‌ماه ۹۷ یا پایان شهریورماه ۹۸ در دوره کارشناسی فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر محسوب شده و در هنگام ثبت‎نام می‌بایست میانگین نمرات واحدهای گذرانده‌شده خود تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ را در فرم تقاضانامه ثبت‌نام وارد نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که تا پایان بهمن ۹۷ فارغ‌التحصیل شده و موفق به اخذ گواهی فارغ‌التحصیلی می‌شوند، می‌بایست معدل مندرج در گواهی فارغ‌التحصیلی خود را، در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون (۲ تا ۴ اردیبهشت ۹۸) در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی، درج نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که تا پایان شهریور ۹۸ فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌بایست میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌شده خود تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۷ در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون (۲ تا ۴ اردیبهشت ۹۸) در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی، درج نمایند.

داوطلبانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند، لازم است علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی، معدل دوره کاردانی خود را نیز در ردیف مربوط در تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.

داوطلب باید در زمان قبولی، معدل خود را با مدرک معتبر به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی ارائه دهد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام‌شده به این سازمان با معدل مدرک ارائه‌شده به محل قبولی وجود نداشته باشد.

در صورت مغایرت معدل، قبولی فرد پذیرفته‌شده در هر مرحله از تحصیل که باشد لغو و به درخواست وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از داوطلب سلب خواهد شد.

 

[sta_anchor id=”pic6″]سهمیه‌ها و تسهیلات کنکور کارشناسی ارشد[/sta_anchor]

برای متقاضیان شرکت کنکور کارشناسی ارشد سه نوع سهمیه و تسهیلات در نظر گرفته شده است:

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98

 

[sta_anchor id=”pic7″]مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد[/sta_anchor]

طی سال‌های گذشته، سازمان سنجش آموزش کشور، علاوه بر مهلتی که در آذرماه جهت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در نظر می‌گیرد، در اسفند ماه نیز مهلت مجددی برای جاماندگان از ثبت نام کنکور ارشد سراسری و آزاد و نیز ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی آن دسته داوطلبانی که پیش از نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند، فراهم می‌نماید. برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ نیز فرصت مجددی برای ثبت نام در بازه زمانی ۲۸ بهمن ماه تا اول اسفند در نظر گرفته شده است.

 

برای پیگیری اخبار آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ پیگیری اخبار از طریق صفحه اصلی سایت کارشناسی ارشد باشید.

 

از روش های پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد خبر داری؟ کلیک کن …

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۷۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
داورپناه
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ق٫ظ

چرا من با گوشی ثبت نام میکنم بعداز ثبت اطلاعاتم ارور میده و کد رهگیری نمیتونم بگیرم

سامیار
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد ورودی ۹۷ در دوره پردیس با صهمیه مربوط به فرزند جانبازان هستم در دو ترم متوالی مشروط معدل زیر ۱۴ شده ام براساس قوانین دانشگاه اخراجی به حساب خواهد امد دراین صورت ایا امکان شرکت مجدد در مقطع کارشناسی ارشد ولی در دوره روزانه را با همان سهمیه فرزند جانباز در کنکور سال ۹۹ خواهم داشت لطفا راهنمایی کامل در مورد سوالم را بفرمایید

وحید
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ

سلام من عکسم تازمان انتخاب رشته سر جاش بود یه هو پاک شد ارشد عمرانم ایا مشکلی نداره از طرفه خود سازمان بوده یا باید برم سازمان سنجش پیگیری کنم متاسفانه پرینت زمان انتخاب واحدم در دسترسم نیس گم شده.مرسی

مهشید
خرداد ۲۰, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام میشه بگید کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کشتی کی و چه ساعتیه؟

سارا
خرداد ۱۷, ۱۳۹۸ ۶:۰۰ ب٫ظ

سلام من توکنکور ارشد ثبت نام کردم دانشگاهی غیر انتفاعی تیک نزدم ایا میشه تو زمان ویرایش اونا رو هم ثبت نام کنم؟

مینا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۹:۴۴ ب٫ظ

سلام بچه ها من کنکور مهندسی کامپیوتر سال پیش رو شرکت کردم و توی زیر گرایش هوش مصنوعی در سهمیه ۵ درصدی رتبه ۳۸۰ رو آوردم .
و اصفهان قبول نشدم .
می خواستم بدونم برای قبولیم تووی همین گرایش و سهمیه چه رتبه ای باید داشته باشیم؟

پپ
فروردین ۸, ۱۳۹۸ ۸:۳۷ ب٫ظ

این چه تمدیدی بود تا یک اسفند.مسخره است.

داوود
بهمن ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

منظورم ارشده

داوود
بهمن ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

سلام کنکور امسال ارشد که حذف نمیشه؟باتوجه به اینکه چند هفته قبل ثبت نام شده بود؟

مهدی
دی ۸, ۱۳۹۷ ۴:۵۵ ب٫ظ

ببخشید زمان فرصت مجدد ثبت نام ارشد سال ۹۸ کی هست؟

مهسا
دی ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ از ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند امسال هستش.

شیدااا
دی ۲, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ

امکانش هست در فرصت مجدد ثبت نام آزمون ارشد ۹۸ بتونم حوزه امتحانی م رو اصلاح کنم؟

مهسا
دی ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیدااا

سلام
بله همزمان با فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد ۹۸، امکان ویرایش اطلاعات هم فراهم میشه.

Ali
آذر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱:۴۹ ب٫ظ

من ثبت نام کردم میخام بدونم فردا میشه رشته انتخابیمو عوض کنم

مهسا
دی ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

سلام
بله همزمان با فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد ۹۸، امکان ویرایش اطلاعات هم فراهم میشه. اما این که بشه رشته رو هم ویرایش کرد باید دید سازمان سنجش چه تصمیمی میگیره.

آیهان
آذر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام درسته میگن فرصتی برای جامانده ها؟
من جا موندم
توروخدا بگین کی میتونم ثبت نام کنم؟

مهسا
دی ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  آیهان

سلام
نگران نباشید. از ۲۸ بهمن میتونید نسبت به ثبت نام اقدام کنید. برای این که جا نمونید از طریق همین سایت و کانالش پیگیر باشید تا در موعد مقرر یاداوری بشه بهتون.

پرنیان
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۰:۰۷ ق٫ظ

سلام من جا موندم از ثبت نام ارشد.تمدید میشه مثل سال های گذشته؟

yeganeh
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  پرنیان

از بهمن دوباره ثبت نام بیست و هشتم

محسن
آذر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

سلام چرا نمیشه شماره تلفن ثابت با همراهو وراد کرد؟؟؟؟

سیران
آذر ۲۵, ۱۳۹۷ ۴:۰۰ ب٫ظ

سلام یعنی این دوره دیگه تمدید نمیشه ؟

sana
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۵۲ ق٫ظ

سلام من دیروز آزمون ارشد فراگیر رو شرکت کرده بودم
ولی به نظر خودم اصلا خوب نشد آزمونم
میتونم ارشد سراسری هم شرکت کنم مشکلی نداره؟

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  sana

سلام
بله مشکلی نیست. تا فرصت هست میتونید نسبت به ثبت نام آزمون ارشد ۹۸ اقدام کنید.
اگه فراگیر قبول شدید و خواستید برید میتونید کنکور رو شرکت نکنید.

رضا ۱۳۶۸
آذر ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۲۵ ب٫ظ

سلام شب همه دوستان بخیر
لطفا کسی اطلاع داره بگه ک تاریخ دقیقا نتیجه امتحان ارشد بهمن ک امروز ۲۳ آذر بود چه موقع میاد
لطفا اطلاع رسانی کنید

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا ۱۳۶۸

سلام
خیر زمان دقیق اعلام نتیجه مشخص نشده. فقط گفته شده که نتایج دهه اول بهمن اعلام میشه.

سوسن اکرمی
آذر ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۰۲ ب٫ظ

سلام
چطوری متوجه بشم رشته ای که میخوام شرکت کنم رو در چه شهرهایی پذیرش داره؟

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سوسن اکرمی

سلام
این مورد فقط در دفترچه انتخاب رشته مشخص میشه. اما میتونید از لینک زیر دفترچه انتخاب رشته ارشد ۹۷ رو ملاحظه کنید که احتمالا تا حد زیادی بدون تغییر هست برای امسال:
https://mastertest.ir/1397/03/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-97-98-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

لیلا
آذر ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان
تمامی اطلاعات وارد شده مون قابل ویرایش هستن؟ یا محدودیتی داره؟

masoume
آذر ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

سلام این ثبت نام برای کارشناسی ارشد پیوسته هم هست؟ ینی کلا برا هر نوع کارشناسی ارشد هست؟چطور پارسال تو بهمن ماه ثبت نامش بوده؟ این خیلی فکر منو مشغول کرده میشه جواب بدین ممنونم

محمد
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام
ببخشید من متوجه منظورتون نشدم.
الان برای ثبت نام معدلم رو تا شهریور امسال وارد میکنم، بعدا موقع انتشار کارت آزمون ویرایششش میکنم و معدل رو تا بهمن امسال وارد میکنم.
تا اینجا رو فهمیدم.
ولی اون فرم معدل رو چه زمانی باید بگیرم؟موقع فارغ التحصیلی کارشناسیم که میشه خرداد یا شهریور سال بعد یا همین الان؟

mino
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

سلام من ترم پنجم کارشناسی هستم.
به نظرتون نیاز هست برای آشنایی بیشتر با کنکور ارشد، آزمون امسال رو شرکت کنم؟
ممنون

محمد
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  mino

حتما شرکت کن
من سال پیش آزمایشی ثبت نام کردم و خیلی به دردم خورده.
یه چیز مهم دیگه هم اینکه نمونه سوالات ارشد سالهای پیش(حداقل از ۹۱ تا ۹۷ رو هم دانلود کن)
شکل سوالها دستت میاد.احتمال داره یکی دو سوال تکراری از سالهای پیش هم بیاد.مهمتر از همه این که اون مباحثی که سوالها ازش طرح شده رو منابع تقریبیش رو پیدا کن و اون مباحث رو بخون که خیلی مهمه.
البته این چیزایی که گفتم برای کنکور ۹۹ که ظاهرا کنکور اصلیته.امسال با خیال راحت آزمایشی شرکت کن.

مریم غ
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۷:۲۵ ب٫ظ

سلام.کد رشته تحصیلی و محل رشته تحصیلی
را چطوری از سایت سرچ کنیم

بهارناز
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۶:۳۲ ب٫ظ

سلام تو فرم ثبت نام معنی معدل ۰تا۴ چیه من؟

مرجان
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۱:۱۳ ب٫ظ

سلام ببخشید ثبت نام در آزمون ارشد محدودیت سنی یا محدودیت تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی داره؟
ممنون از پاسخ شما

رضا ۱۳۶۸
آذر ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام خیر فقط باید کارشناسیتون تا اون موقع به اتمام برسه

میلاد
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام
لطفا درخصوص شرایط ارشد بدون آزمون راهنمایی بفرمایید

مهسا
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد
ali
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۶ ق٫ظ

سلام من تاریخ فارغ التحصیلیم میشه بهمن ۹۸ اگه تو انتخاب رشته ام ورودی بهمن قبول شم میتونم ارشد ۹۸ شرکت کنم ..اصلا ارشد ورودی بهمن پذیرش داره .من کارشناسی حسابداری ناپیوسته رو دارم میخونم

مهسا
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
نمیشه به طور قطعی گفت پذیرش برای بهمن ماه هم هست یا خیر. این مورد در دفترچه انتخاب رشته ارشد ۹۸ مشخص میشه

نیر۲
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۰:۰۵ ق٫ظ

سلام من میخام رتبه کنکور ۹۷ ک دادمو ببینم ۶ تا رتبه داریم هرکدوم هم توضیحات داره مثلا رتبه در کشور بدون سهمیه با سهمیه رتبه اصیلیم کدوم هس؟ خواهش میکنم جواب بدید۰

مهسا
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیر۲

سلام
لطفا رشته تون رو بگید تا دقیق تر بتونم راهنمایی کنم.
اما اگر سهمیه ندارید که رتبه بدون سهمیه ملاک هست، ولی برای هر گرایش رتبه متفاوتی اعلام میشه و بسته به گرایش مدنظرتون اون رتبه مهم میشه.

sara
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

سلام رشته من مکانیک گرایش ساخت و تولید در مقطع کارشناسی است برای ثبت نام در محل کد رشته تحصیل یکارشناسی دو گزینه مکانیک ساخت تولید و مکانیک ساخت و تولید وجود دارد تفاوتی برای ثبت نام نیست

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  sara

سلام
شما باید ۲۵۳۱ مهندسی مکانیک -ساخت وتولید رو انتخاب کنید.
کد رشته دیگر مربوط به مکانیک نیست.

پویا
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۶ ب٫ظ

با سلام، من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هستم
آیا امسال میتوانم به طور همزمان هم کنکور دکتری دهم هم کنکور ارشد دهم همان رشته خودم؟
میخوام دولتی قبول بشم در ارشد رشته خودم
امکانش هست؟؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  پویا

سلام
خیر این موضوع خلاف ایین نامه است و اگه دانشگاه متوجه بشه احتمالش هست که براتون مشکل ایجاد بشه.
تحصیل همزمان در تحصیلات تکمیلی ممنوع هست.

گیسو
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام؛
تو فرم ثبت نام منظور از “تاریخ دقیق دریافت مدرک کارشناسی” همون التحصیلیه؟ من ۳۱ تیر امسال فارغ التحصیل شدم، ولی هنوز مدرک موقت نگرفتم. سازمان سنجش هم که جواب درست نمیده به آدم.

گیسو
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  گیسو

*تاریخ فارغ التحصیلیه؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  گیسو

سلام
بله همون تاریخ رو درج کنید. نگران نباشید مشکلی پیش نمیاد.

مژده
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۴۵ ق٫ظ

سلام
من کارت اعتباری رو برای ثبت نام خواهرم به نام خودم خریدم
میتونه استفاده کنه یا نه ؟

سارا
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مژده

بله میتونه

مژده
آذر ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سپاااس

زهرا
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۷:۵۸ ب٫ظ

دانشجوهای سال اخر کارشناسی توی فیلد وضعیت اشتغال کدوم گزینه رو باید انتخاب کنن؟

مهسا
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
گزینه سایر رو میتونید انتخاب کنید.

avina
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلام از کجا معدل کاردانی رو پیدا کنم؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  avina

سلام
معدلی که در مدرک کاردانی تون ذکر شده. اگه کارشناسی پیوسته بودید هم که نیازی نیست.

مریم غ
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۱:۰۵ ب٫ظ

سلام برای انتخاب رشته.چیکار کنیم که در شهر خودمان قبول شویم.آیا برای هر رشته قید شده که در کدام شهر ها هست؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم غ

سلام
این مورد بعد از اعلام نتایج اولیه در دفترچه انتخاب رشته مشخص میشه.
میتونید دفترچه انتخاب رشته ارشد ۹۷ رو از لینک زیر دریافت کنید، احتمالا همین رشته محل ها امسال هم باشه:
https://mastertest.ir/1397/03/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-97-98-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

زهرا
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام خوبین من کارشناسی حسابداری دوست دارم ارشدادامه بدم موندم بین حسابداری واقتصادکدوموانتخاب کنم لطفاراهنمایی کنید.

مرتضی امیریان
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سلام ببخشید امکانش هست سوال منو جواب بدین؟
من در دو رشته مدرک کاردانی گرفتم.
عمران و الکترونیک
ولی کارشناسی رو عمران خوندم
اگر در ثبت نام ارشد ۹۸ معدل و عنوان کاردانی الکترونیک رو درج کنم و ارشد برق شرکت کنم
مشکلی پیش میاد؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام
فرقی نداره ولی بهتره همون عمران رو درج کنید. مشکلی پیش نمیاد.

نینا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام روزتون بخیر
بغیر از دوره های ارشد پیام نور، بقیه دانشگاه ها حضور در کلاس ها الزامی است؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

سلام
بله بغیر از دوره های فراگیر، باید در کلاس های ارشد سایر دوره ها حضور پیدا کنید.

Eli
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۷:۱۵ ق٫ظ

سلام
من در حال حاضر کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم. برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد امکان تغییر گرایش به رشته روانشناسی بالینی یا آموزش پیش دبستانی یا مدیریت آموزشی وجود دارد؟ امکان تحصیل در این مقطع در رشته های فوق بصورت غیر حضوری هم هس ؟ ممنون میشم جواب بدین

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Eli

سلام
بله میتونید در رشته های مدنظرتون ثبت نام کنید.
درمورد غیرحضوری هم دوره های فراگیر این گونه است و دوره های مجازی. سایر دوره ها رو باید در کلاس حضور داشته باشید.

فاطمه
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۲:۴۰ ق٫ظ

سلام ببخشید من کارشناسی نرم افزار خوندم ایا میتونم برای ارشد ۹۸ پرستاری یا حقوق کنکور بدم

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
برای ارشد حقوقم یتونید شرکت کنید.
اما برای پرستاری خیر. چون رشته های ارشد وزارت بهداشت شرط تجانس رشته دارند.

یعقوب رحمانی
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

یعنی توانایی رودرخودتون میبینید درحقوق

لیلی محمودی
آذر ۱۴, ۱۳۹۷ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام از گرایش های رشته مدیریت کدوم یک از نظر بازار کار بهتر هستن؟

sadeq
آذر ۱۴, ۱۳۹۷ ۳:۳۷ ب٫ظ

دوستان شما تقریبا چند درصد از منابع آزمون رو تا الان خوندین؟

محمد
آذر ۱۴, ۱۳۹۷ ۰:۳۹ ق٫ظ

سلام
من کنکور ارشد ۹۷ شرکت کردم و رتبه ۳۰ آوردم و روزانه هم مجاز شدم…ولی انتخاب رشته نکردم و طبعا ثبت نام هم نکردم.
از کنکور امسال محروم نیستم که؟
بعد اینکه من خرداد ۹۸ دوره کارشناسیم تموم میشه.الان برای ثبت نام اینترنتی باید چه معدلی رو وارد کنم؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
خیر مشکلی نیست. تنها پذیرش نهایی در دوره روزانه منجر به محرومیت میشه.
شما معدلتون رو فعلا تا اخر ترم قبل وارد کنید، بعدا موقع انتشار کارت معدلتون تا بهمن ۹۸ رو وارد کنید.
بعد هم باید فرم معدل رو بدید دانشگاه تکمیل کنه که بعدا موقع قبولی بدید به دانشگاه که نشون میده شما معدلی که وارد کردید درست بوده و بعدا معدل کلتون عوض شده.

یعقوب رحمانی
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

چراثبت نام نکردید

محمد
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۲:۳۶ ب٫ظ

آزمایشی ارشد شرکت کردم.

mehrdad
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۴:۲۲ ب٫ظ

سلام
لطفا جواب بدین
جمعه ۱۶ آذر دفترچه ثبت نام میاد؟

مهسا
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  mehrdad

سلام
بله قاعدتا همون روز دفترچه میاد و به محض انتشار دفتر در همین سایت و کانالش قرار میدیم.

نگین
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام ظرفیت پذیرش ارشد ۹۸ مشخص شده؟

مهسا
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام
خیر هنوز مشخص نشده. معمولا ظرفیت دقیق در دفترچه انتخاب رشته مشخص میشه.

شیرین مولایی
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

سلام اگر پذیرفته بشیم ، ترم اول ارشد رو میشه مرخصی گرفت؟
چون من احتمالا چند واحدم بمونه برای مهر ۹۸
اصلا اگر واحدم بمونه برای مهر ۹۸ میتونم ارشد امسال رو شرکت کنم؟
ممنون میشم پاسخ بدین سوالات رو

ثریا
آذر ۱۲, ۱۳۹۷ ۴:۳۷ ب٫ظ

سلام روز به خیر
بببخشید امکانش هس هم ارشد وزارت علوم شرکت کنیم و هم ارشد وزارت بهداشت؟

elnaz emami
آذر ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

سلام کسی که کاردانی و کارشناسی رو آزاد خونده باشه میتونه به قبولی ارشد دانشگاه های دولتی امیدوار باشه؟
لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم منابع مناسب رشته م رو بیابم

younes
آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۲:۲۲ ب٫ظ

باسلام
من آزمون ارشد سال ۹۵ از سهمیه خانواده شهدا برای آزمون ارشد استفاده کردم در دوره روزانه پذیرفته شدم اما نتونستم برم.
برای ثبت نام امسال هم میتونم از سهمیه م استفاده کنم ؟
ممنون از پاسخگویی شما

نازی
آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ق٫ظ

سلام آزمون دانشگاه آزاد هم همزمان با دولتی برگزار میشه؟

ایمان امیری
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام ازمون ارشد ۹۸ برای رشته جغرافیا چندم برگزار میشه؟

مهسا
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان امیری

سلام
در یکی از روزها ۵ یا ۶ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار میشه. زمان دقیق برگزاری در کارت آزمون ارشد ۹۸ مشخص میشه.

آیناز
آذر ۸, ۱۳۹۷ ۴:۲۶ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد شبانه مدیریت هستم
اما به حسابداری بیشتر علاقه دارم ولی هنوز انصراف ندادم
میتونم برای ارشد ۹۸ رو ثبت نام کنم؟
ممنون از پاسخگویی شما

مهسا
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  آیناز

سلام
بله مشکلی نیست.
البته در دفترچه گفته میشه که باید انصراف بدید و بعد ثبت نام کنید؛ اما معمولا داوطلبان بدون انصراف ثبت نام میکنند و مشکلی هم پیش نمیاد.

احسان
آذر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

با سلام و تشکر از شما، من خارج از کشور هستم و قصد دارم در کنکور ارشد شرکت کنم سوال اولم اینه که دورهای از راه دور و مجازی کلاس داره از راه دور از طریق اینترنت یا خیر و اینکه مطلع هستم که برای دادن کنکور باید یه یکی از مراکز برگزاری کنکور در خارج از کشور مراجعه کنم، در صورت قبولی آیا باید فقط در امتحانات پایان ترم شرکت کنم یا اینکه از راه دور باید در کلاس مجازی شرکت کنم؟ با تشمکر مجدد

آیناز
آذر ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

سلام
من مدرک کارشناسی مهندسی شیمی دارم
و الان دانشجوی سال آخر کارشناسی پرستاری هستم
و میخوام ارشد مهندسی شیمی بخونم
به نظرتون بخاطر اینکه درحال حاضر دانشجوی پرستاری هستم مشکلی پیش نمیاد؟

مهسا
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آیناز

سلام
وقتی شما تا اخر شهریور ۹۸ فارغ التحصیل هیچ مشکلی ندارید و میتونید با خیال راحت در آزمون ارشد شرکت کنید.

azhin
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۱:۳۵ ب٫ظ

سلام به نظرتون من اگه از الان شروع کنم برای ارشد ۹۸ بخونم.
میتونم دانشگاه خوب تهران یا تبریز قبول شم؟؟

مهسا
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  azhin

سلام
بله زمان خوبی تا آزمون باقی مونده و میتونید با برنامه ریزی و مطالعه مناسب رتبه خوبی کسب کنید.
میتونید قبلش سوالات کنکور ارشد رو هم بررسی کنید که با نحوه سوالات و نیز منابع بهتر اشنا بشید.

لیلا
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

سلام لطفا منابع خوب و مفید برای آزمون ارشد مهندسی عمران معرفی کنید
ممنونم

مدرسی
آذر ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام روزتون بخیر
ثبت نام و برگزاری آزمون ارشد دانشگاه های دولتی و آزاد با همه؟

مهسا
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مدرسی

سلام
بله کنکور ارشد سراسری و آزاد با هم ادغام شده. زمان ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ از ۱۶ تا ۲۲ آذرماه هست و زمان برگزاری هر دو آزمون ارشد و سراسری ۵ و ۶ اردیبهشت سال آتی.

بهار
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۲:۴۶ ب٫ظ

با سلام و سپاس از شما برای پاسخگویی
من دانشجوی روزانه در مقطع کارشناسی ارشد ورودی ۹۶ هستم و هنوز یک ترم دیگه برای پایان نامه دارم آیا میتونم برای کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ ثبت نام کنم؟
مرسی

majid
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

به نظر شخص من اگر دکتری بخونید خیلی بهتره . نه مجبورید شهریه بدید در صورت قبولی در روزانه و نه اینکه
وقتتون هدر میره . چون ارشد مجدد هیچ فایده ای نداره . شما اگر بخواید سر کار برید همون یه دونه هم کفایت می کنه .

سارا دیبازر
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام روزتون بخیر
من دو سال پیش دانشجوی ارشد روزانه بودم و بعد از خوندن دو ترم انصراف دادم.
به دلیل دوری مسیر و مشکلاتش دیگه نتونستم ادامه بدم.
الان میخوام بخونم دانشگاه روزانه شهر خودمون پذیرفته بشم.
به نظرتون دروسی که اونجا پاس کردم رو برای من تطبیق میدن یا خیر؟
متشکرم از پاسخگویی تون

نادیا
آذر ۳, ۱۳۹۷ ۲:۱۲ ب٫ظ

سلام برای ارشد استعداد درخشان بایستی حتما مقاله یا پژوهشی انجام داده باشیم؟

مهسا
آذر ۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  نادیا

سلام
خیر معمولا برای پذیرش ارشد بدون کنکور نیازی به داشتن مقاله نیست و معمولا کسانی که مقاله دارند امتیاز مثبت میگیرند.

هلن
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد پردیس هستم می خواستم در کنکور ارشد ۹۸ شرکت کنم ولی کارهای انصرافم تا بهمن طول می کشه می تونم ثبت نام و شرکت کنم در کنکور؟ممنون

مهسا
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  هلن

سلام
مشکلی نیست نگران نباشید. سالهای قبل حتی برخی داوطلبان بدون انصراف هم در کنکور شرکت کردند و مشکلی پیش نیومده.

الهه محبی
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱:۳۸ ب٫ظ

لطفا درخصوص گرایش های رشته مهندسی پزشکی اطلاعاتی بهم بدین
ظرفیت هاشون؟ غیر از روزانه ها ، پذیرش شبانه هم داره؟
در کل شما آینده کاری این رشته رو چطور می بینید؟
ممنونم از سایت خوب تون

مهسا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  الهه محبی

سلام
این که شبانه پذیرش داره یا نه رو باید در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد چک کرد.
لینک زیر رو ببینید، مربوط به سال گذشته هست:
https://mastertest.ir/1397/03/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-97-98-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

در مورد آینده کاری هم که کلا نمیشه تضمینی در این مورد داد، اما مهندسی پزشکی شرایط بدی نداره در مجموع.

شیرین
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۴:۳۵ ب٫ظ

چطوری میتونم رشته های شناور رو بشناسم ؟

مهسا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

سلام
در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ این موضوع اطلاع رسانی میشه. برای دیدن رشته های شناور سال قبل هم میتونید لینک زیر رو ببینید:
https://mastertest.ir/1396/09/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-97-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1/

shayan abdi
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۳:۲۴ ب٫ظ

ثبت نام ارشد ۹۸ از چندم شروع میشه؟

مهسا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  shayan abdi

سلام
ثبت نام ارشد ۹۸ از ۱۶ آذرماه شروع میشه.

شایسته
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۳ ب٫ظ

معدل پذیرش ارشد استعداد درخشان چنده؟

مهسا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  شایسته

سلام
برای دانشگاه آزاد مدنظرتون هست یا سراسری؟

shadi1371
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

خانم مهسا
لطفا در مورد شرط معدل هردو توضیح بفرمایید.
متشکرم

امید
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

سلام به نظر شما حل سوالات سالهای گذشته چقدر میتونه موثر باشه؟

مهسا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
تاثیر قابل توجهی داره. هم به لحاظ آشنایی با ماهیت و نحوه طرح سوالات کنکور ارشد و هم این که احتمال تکرار سوالات در کنکور ارشد هستش.

یعقوب رحمانی
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  امید

بنده درگرایش حقوق عمومی رتبه ۷۳شدم ودانشگاه تبریز که دلخواهم بودقبول شدم اکیدا توصیه میکنم ازپکیج های آموزشی مدرسان شریف وآزمونهایش استفاده کنید خیلی عالین

marjan
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۲:۰۶ ب٫ظ

سلام
لطفا درخصوص سرفصلهای آزمون ارشد ۹۸ رشته زبان فرانسه راهنمایی کنید
ممنونم

مهسا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  marjan
solin
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

لطفا منابع مناسب آزمون دکتری مهندسی برق رو معرفی بفرمایید
باتشکر

محمد
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۵۴ ب٫ظ

سلام خسته نباشید.
من امسال میخوام واسه ارشد۹۸ ثبت نام کنم اما ده واحدم برای پاییز دیگه میمونه یعنی نمیتونم ثبت نام کنم؟

مهسا
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
اگر ورودی مهر ماه باشید که خیر. امکان ثبت نام در مقطع ارشد رو نخواهید داشت متاسفانه.

solin
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام میشه درخصوص شرایط ارشد استعداد درخشان راهنمایی بفرمایید.
استعداد های درخشان سراسری و آزاد هردو
متشکرم

مهسا
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  solin

سلام
برای ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد حداقل معدل ۱۶ برای رشته های غیر علوم انسانی و ۱۷ برای رشته های علوم انسانی که حداکثر یه سال بعد از فارغ التحصیلی در رشته های متجانس می تونید درخواست بدید.
برای ارشد بدون ازمون دانشگاه سراسری شما باید در پایان ترم با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی جزو ۱۵ درصد برتر دانشجویان همرشته هم ورودی خودتون باشید، در ۸ ترم فارغ التحصیل بشید و حداکثر تا یک سال بعد از تموم کردن مقطع کارشناسی درخواست داده باشید.

mona
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ

سلام من سهمیه ی ایثارگری دارم و سال گذشته از سهمیه م استفاده کردم اما پذیرفته نشدن :(
میتونم امسال هم دوباره از سهمیه م استفاده کنم یا از بین رفته فرصتش؟
ممنونم از پاسخگویی تون

مهسا
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  mona

سلام
بله مشکلی نیست. اگه با سهمیه قبول می شدید نمی تونستید مجدد سهمیه استفاده کنید.

اکرمی
آبان ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

سلام لطفا در خصوص شرایط ارشد بدون آزمون راهنمایید بفرمایید

مهسا
آبان ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  اکرمی

سلام
برای ارشد بدون ازمون دانشگاه سراسری شما باید در پایان ترم با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی جزو ۱۵ درصد برتر دانشجویان همرشته هم ورودی خودتون باشید، در ۸ ترم فارغ التحصیل بشید و حداکثر تا یک سال بعد از تموم کردن مقطع کارشناسی درخواست داده باشید.

محبوبه
آبان ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خانم مهسا ببخشید پذیرش بدون آزمون شرط معدل هم داره؟

مهسا
آبان ۲۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محبوبه

سلام
برای سراسری به طور کلی خیر. کافیه جزو ۱۵ درصد برتر باشه (البته ممکنه برخی دانشگاه ها خودشون شرط معدل هم اضافه کنند.)
اما برای دانشگاه ازاد شرط معدل هم هستش.

مریم خانومی
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۸:۲۰ ب٫ظ

سلام اگر کسی کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی خوانده باشه میتونه برای دکتری بره ازاد؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم خانومی

سلام
بله محدودیتی وجود نداره و شما میتونید برای مقطع دکتری هر دانشگاهی خواستید اقدام کنید.

کامران محمودی
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۳:۱۲ ب٫ظ

سلام لطفا در مورد شهریه شبانه اطلاعاتی بدین

omid
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

من رشته کارشناسی م مدیریت دولتی بوده ، میخوام غیر از این رشته دیگه ای هم شرکت کنم از گروه فنی و مهندسی.
از رشته های شناور کدوم رو میتونم انتخاب کنم؟
اصلا امکانش هست بتونم از گروه فنی هم آزمون بدم؟
ممنون

مهسا
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  omid

سلام
بله مشکلی نیست و شما میتونید بدون توجه به رشته مقطع کارشناسی تون هر رشته ای که میخواید انتخاب کنید.
درمورد رشته های شناور میتونید لینک زیر رو ببینید:

https://mastertest.ir/1396/09/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-97-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1/
البته دقیقش در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ اعلام میشه.

اشکان
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

امکانش هست هم آزمون شرکت کنیم و هم بدون آزمون؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

سلام
بله هیچ مشکلی نیست. شما میتونید هم ارشد بدون آزمون شرکت کنید و هم با کنکور.
فرایند پذیرش جدا هست و نتایج هم مجزا اعلام میشه و میتونید هر دو رو قبول شید و انتخاب با خودتونه که کدوم رو برید.

MAX
آبان ۱۹, ۱۳۹۷ ۷:۵۶ ق٫ظ

من هنوز سربازی نرفتم و درسم هم بهمن سال گذشته تموم شده. میتونم کنکور ارشد ۹۸ شرکت کنم؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  MAX

سلام
شما فقط یک سال بعد از اتمام تحصیل فرصت دارید که دفترچه بگیرید. چون بهمن گذشته تموم شده درستون، تا بهمن امسال وقت دارید دفترچه رو بگیرید و اعزام شید.
در صورت قبولی ترخیص میشید و بعد از تحصیل ادامه میدید سربازی رو.
اگر دفترچه نگیرید غیبت میخورید و دیگه بهتون معافیت نمیدن.

زهرا یاری
آبان ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ب٫ظ

ببخشید ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ غیرانتفاعی و پیام نور کی ه؟ دانشگاه ازاد چی؟

مهسا
آبان ۱۹, ۱۳۹۷ ۷:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا یاری

سلام
ثبت نام جهت پذیرش در کلیه دوره های کنکور ارشد شامل روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس، مجازی و دانشگاه ازاد از ۱۶ اذرماه شروع میشه.

ABAS
آبان ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۱۷ ب٫ظ

الان ینی تعداد داوطیا داره کم میشه؟ ولی ظرفیت پذیرش ثابته؟ پس یعنی شانس قبولی بیشتر میشه؟

مهسا
آبان ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ABAS

سلام
ظرفیت پذیرش بله تقریبا ثابت هست. البته سیاست وزارت علوم کاهش ظرفیت ارشد هستش و ممکنه در آینده کمتر بشه. اما تعداد داوطلبان هم که ظاهرا هر سال داره کاهش پیدا میکنه.

فرید
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۰۱ ب٫ظ

من کارشناسی را سال ۷۴ از دانشگاه تبریز
گرفتم الان میتوانم کنکور ارشد شرکت کنم.

مهسا
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

سلام
بله مشکلی نیست. شما میتونید در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ شرکت کنید.

R
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۸:۴۸ ب٫ظ

برای ثبت نام کنکور ارشد داوطلبای آزاد هم باید به سایت سنجش مراجعه کنند؟

مهسا
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  R

سلام
بله همه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد لازمه که از ۱۶ آذر ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مهندسی شیمی
آبان ۱۵, ۱۳۹۷ ۰:۱۱ ق٫ظ

سلام
ببخشید این زمان ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ که گفتین مربوط به وزارت بهداشته؟

مهسا
آبان ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

سلام
خیر این زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۸ وزارت علوم هستش. به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون ارشد ۹۸ از سوی وزارت بهداشت در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

محمد
آبان ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۰ ب٫ظ

سلام، من میخوام کنکور ارشد مهندسی پزشکی شرکت کنم .کنکور ما با رشته مواد مشترکه و دفترچه سوالاتمونم مشترکه ولی به جای سه تا از درسای اونا میتونیم درسای جایگزین رو پاسخ بدیم.
میخواستم ببینم میشه یک درس از سوالات مواد رو پاسخ داد بقیشو از مهندسی پزشکی؟
با تشکر.

مهسا
آبان ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
شما باید به دروس زبان و ریاضی که پاسخ بدید. به جای سه درس بعدی میتونید دروس جایگزین رو جواب بدید.

محمد
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله اینو میدونم که میشه به درسای جایگزین پاسخ داد، سوال من اینه که از این سه درس میشه به دوتا درس تخصصی مهندسی پزشکی پاسخ داد و یک درس از مواد؟
ممنون میشم اگه میدونید پاسخ بدید.

ارنیکا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۴:۰۵ ب٫ظ

باسلام خسته نباشی ببخشید من سال ۹۶ کارشناسی ار شد دادم ودانشگاه روزانه مجاز شدم اما ب دلیلی انتخاب رشته نکردم که کدوم دانشگاه قبول میشم امسال مجدد ازمون ارشد دادم اگ من روزانه مجاز بشم حق دارم انتخاب رشته بکنیم یانه اخه داخل دفترچه نوشته پذیرفته ها روزانه ۹۶حق ندارند اگ قبول بشین انتخاب رشته بکنید الان من ک پارسال فقط مجاز شدم ولی انتخاب رشته و به مرحله نهایی رو انجام ندادم جزو اون پذیرفته گان ۹۶محسوب میشم یانه ممنون میشم سریع جوابم بدین

مهسا
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ارنیکا

سلام
فقط در صورتی که انتخاب رشته کنید و پذیرش نهایی دوره روزانه بشید، یک سال از انتخاب روزانه ها محرومید. طبق چیزی که گفتید محرومیت شامل شما نمیشه.

Iman
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارنیکا

تا زمانی ک انتخاب رشته نکردید‌ قبولی نهایی توی دوره روزانه رو نیاوردید.مشکلی برای انتخاب رشته ندارید….

ارنیکا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

باسلام اگر دواطلبی کارشناسی ارشد در سال ۹۶مجاز ب دانشگاه روزانه مجاز شده باشید ولی انتخاب رشته نکرده باشید ک در مرحله اول ک کدام دانشگاه قبول شده اگر امسال مجدد ازمون ارشد داده باشید اگر روزانه قبول شود حق انتخاب رشته دارد یانه یا محروم میشود امسال

P
خرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  ارنیکا

شما به راحتی می توانید انخاب رشته کنید و مشکلی ندارد.
با خیال راحت صرفا روی انتخاب رشته تمرکز کنید

زهره
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

سلام می خواستم بدونم یکی شدن آزمون دکترای سراسری و آزاد منجر به یکی شدن قبول شدگان میشه
به خاطر اینکه دختر خواهر من دکترای آزاد قبول شده میگه همون سراسریه و آیا هزینه های دانشگاه آزاد و سرارسی مثل هم می باشد؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام
خیر اینطور نیست. فقط ازمون به صورت یکپارچه برگزار میشه و پذیرش برای دانشگاه های سراسری و دانشگاه ازاد به صورت مجزا صورت میگیره و ارتباطی به هم ندارند. شهریه دانشگاه ازاد هم مطابق سابق هست و تفاوتی نکرده.

آرمان
اسفند ۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

سلام.منظور از زبان رشته امتحانی اول بند ۲۸ ثبت نام ارشد چیه؟
منظور فقط زبان خارجه هست یا زبان کل آزمون؟
و اینکه من متقاضی پیام نور و غیر انتفاعی نیستم.آزاد هم با اینا محسوب میشه؟
ممنون میشم پاسخ بدین

مهسا
اسفند ۳, ۱۳۹۶ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

سلام
خیر شما با ثبت نام کنکور ارشد، داوطلب دانشگاه ازاد هم محسوب میشید و گزینه پیام نور و غیارنتفاعی جداست.
منظور از این بنده زبان خارجی مورد علاقه هست.

bingo
بهمن ۳۰, ۱۳۹۶ ۸:۰۵ ب٫ظ

سلام. من الان دانشجوی ارشد ازادم. میخوام دوباره توی آزمون ارشد شرکت کنم. توی هم رشته قبی
ماجرای اینکه انصراف نداده باشم تا بتونم ثبت نام کنم چیه؟

مهسا
اسفند ۱, ۱۳۹۶ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  bingo

سلام
بر اساس دفترچه شما باید تا قبل از ثبت نام انصراف بدید و بعد کنکور ارشد شرکت کنید. اما اغلب داوطلبان بدون انصراف ثبت نام میکنند و حتی ازمون هم شرکت میکنند و بعد از قبولی نهایی انصراف میدن و مشکلی هم پیش نمیاد.

شادی
بهمن ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سلام ، من کارشناسی محیط زیست خوندم، امسال میخوام دوباره کارشناسی شرکت کنم، آیا امکانش هست که بتونم ارشد هم ثبت نام کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

مهسا
اسفند ۱, ۱۳۹۶ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام
بله مشکلی نیست. اما در صورت قبولی باید در نهایت یکیشو انتخاب کنید، چون تحصیل همزمان در مقطع ارشد ممنوع هست.

عرفان
بهمن ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام ، لطفا راهنماییم کنید . آیا میتونم تو یک رشته که کارشناسی گرفتم مثلا تو پیام نور ، بار دیگه تو همون رشته سراسری قبول شم کارشناسی بگیرم ؟

مهسا
بهمن ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام
در دفترچه ثبت نام سال های قبل گفته شده بود که نمیشه یه رشته رو دوبار ارشد خوند، اما در دفترچه ۹۷ نبود. بهتره از سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش سوال کنید.

فاطمه
بهمن ۱۵, ۱۳۹۶ ۷:۱۵ ب٫ظ

سلام، آیا سیستم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد وسراسری امسال هم مثل پارسال یکی هس، من موقع ثبت نام گزینه علاقه مندی به دانشگاه آزاد رو ندیدم

مهسا
بهمن ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
ازمون دانشگاه سراسری و ازاد ادغام شده و به صورت یکپارچه برگزار میشه. شما با ثبت نام در کنکور ارشد سراسری، داوطلب دانشگاه ازاد هم محسوب میشید و نیازی نیست گزینه خاصی انتخاب شه.

الی
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶ ۲:۵۹ ب٫ظ

سلام
تازه تصممیم گرفتم ارشد شروع کنم به خوندن
زمان ثبت نام بعدی دانشگاه آزاد و دولتی
کی میشه؟

مهاجر
بهمن ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  الی

اول تا سوم اسفند فرصت مجدد ثبت نام هست

پروین
بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهاجر

سلام‌ یک‌تا سوم‌اسفندیعنی میشه ازاد هم ثبت نام‌کرد؟

مهسا
بهمن ۸, ۱۳۹۶ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام
من کارشناسی کامپیوتر دارم و برای ارشد زبان و ادبیات فارسی شرکت کردم.زمان امتحانو ۶ام و ۷ام اعلام کردن من توی کدوم دسته هستم؟البته فقط اصلی ثبت نام کردم.و سوال دیگه اینکه مکان امتحان کجامیشه؟

مهسا
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
زمان دقیق برگزاری و محل برگزاری ازمونتون در کارت شرکت در جلسه کنکور مشخص میشه. محل برگزاری البته نزدیک ترین حوزه به محل سکونتتون هستش.

فاطیما
بهمن ۴, ۱۳۹۶ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام مهسا خانوم
رشته ی کارشناسی من بیولوژی بوده الان میخوام کارشناسی ارشد رو در رشته ژنتیک ادامه بدم لطفا منابع درسی و کتابهای کمک آموزشی رو لطف میکنید واسم ارسال کنید
با تشکر

سارا
بهمن ۳, ۱۳۹۶ ۶:۳۹ ب٫ظ

سلام
می خواستم بپرسم توی ثبت نام گزینه ای برای دانشگاه آزاد نبود که فعالش کنیم پس اگه متقاضی دانشگاه آزاد باشیم فقط در زمان انتخاب رشته باید اقدام کنیم؟

مهسا
بهمن ۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
خیر گزینه ای نبود. شما با شرکت در ازمون سراسری، داوطلب دانشگاه ازاد هم محسوب میشید و در زمان انتخاب رشته میتونید دانشگاه ازاد رو انتخاب کنید.

فردین
دی ۳۰, ۱۳۹۶ ۸:۰۱ ب٫ظ

سوال من اینکه جزء سی نفر اول باشم تهران میتونم قبول شم

مهسا
بهمن ۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فردین

سلام
منظورتون رتبه زیر ۳۰ هست؟ بستگی به ظرفیت پذیرش رشته تون داره و نمیشه به طور کلی قضاوتی داشت. ضمن این که بستگی به انتخاب رشته رقبایی که رتبه بهتری کسب میکنن هم داره.

فردین
دی ۳۰, ۱۳۹۶ ۷:۵۷ ب٫ظ

سلام فردین هستم کارشناسی دانشگاه پیام نور رشته علوم اجتماعی میخونم میخواهم برای کارشناسی ارشدجامعه شناسی بخونم در یکی از دانشگاههای تهران چطوری بخونم منو کمی راهنماییم کنید

مهسا
بهمن ۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  فردین

سلام
شما در موعد مقرر باید ثبت نام کنید و کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنید.

ماهرخ
دی ۲۵, ۱۳۹۶ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام میخواستم بدونم اگه کسی ارشدقبول بشه وانتخاب رشته هم بکنه ازاونورم کنکورسراسری قبول بشه میتونه انتخاب رشته کنه یاچون ارشدانتخاب رشته کرده نمیتونه ممنون میشم جوابموبدین

مهسا
دی ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ماهرخ
موژان
دی ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام. من در آزمون سراسری کارشناسی ارشد ۹۷ ثبت نام کردم و رشته مهندسی شیمی را برای شرکت در آزمون انتخاب کردم. به دلیل تغییر شرایط و عواملی چند – قصد دارم رشته انتخابی ام را تغییر دهم. آیا میتوانم در بهمن ماه که فرصتی برای ویرایش و یا ثبت نام مجدد وجود دارد رشته ام را تغییر دهم و رشته سینما را انتخاب کنم؟

مهسا
دی ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  موژان

سلام
سال گذشته امکان ویرایش و تغییر رشته امتحانی در فرصت ثبت نام اسفند ماه وجود داشت. احتمالا امسال هم وجود داشته باشه این امکان و مشکلی نباشه.

مریم
دی ۴, ۱۳۹۶ ۳:۵۹ ب٫ظ

سلام
سوالی داشتم ثبت نام ارشد تمدید میشه تو ماه های آینده
چون من نتونستم ثبت نام کنم
ممنون میشم پاسخ بدید

مهسا
دی ۷, ۱۳۹۶ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
بله از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند مهلت مجددی برای ثبت نام کنکور ارشد درنظر گرفته شده. میتونید عضو کانال ارشد مسترتست بشید تا در موعد مقرر در جریان قرار بگیرید.

پوریا
دی ۴, ۱۳۹۶ ۱:۱۹ ق٫ظ

با سلام لطفا کمک کنین خیلی نگرانم
بنده بنا بر غفلت خودم ثبت نام نکردم تو این مدت مقرر شده خواهشا راهنمایی کنین بازم تمدید میکنن ؟

مهسا
دی ۷, ۱۳۹۶ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

سلام
بله از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند مهلت مجددی برای ثبت نام کنکور ارشد درنظر گرفته شده. میتونید عضو کانال ارشد مسترتست به ادرس زیر بشید تا در موعد مقرر در جریان قرار بگیرید.
https://telegram.me/joinchat/BBL_7jwX1ClGSMjA1AXthQ

محمد
آذر ۳۰, ۱۳۹۶ ۳:۳۷ ب٫ظ

سلام
آیا هنوز راهی وجود داره که تو آزمون ثبت نام کرد؟
من سریال خریدم اما ثبتنام نهایی نکردم لطفا راهنمایی کنید.

داود
دی ۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
اگه نگران سریالی هستی که خریدی از طریق سیستم پاسخگویی سنجش پیگیری کن
احتمالا اجازه بدن ثبت نام کنی
وگرنه که می تونی وایسی تا اسفند و تو فرصت مجددی که واسه ثبت نام گذاشتن ثبت نام کنی

سید عامر مقدم
آذر ۲۹, ۱۳۹۶ ۲:۱۱ ب٫ظ

سلام من واسه ازمون ارشدثبت نام نکردم ایا راهی داره که بتونم ثبت نام کنم

بهزاد
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۰:۲۰ ق٫ظ

سلام دوستان من یه سوال داشتم ممنون میشم کمک کنید من دو رشته انتخاب کردم اصلی و شناور اصلی مدیریت و شناور محیط زیست میخوام بدونم کنکور به چه شکلی انجام میشه امکانش هست همزمان باشه اگه باشه چطور میشه؟

مهسا
آذر ۲۷, ۱۳۹۶ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

سلام
زمان برگزاری کنکور ارشد رشته های اصلی و شناور مجاز از هم هستش و مشکلی در این خصوص پیش نمیاد.

بهزاد
آذر ۲۸, ۱۳۹۶ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

متشکرم یعنی در دو روز برگزار میشه؟

آرزو
آذر ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

سلام رشته تربیت بدنی توی کدام قسمت هست من پیدا نمیکنم

najme
آذر ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

سلام
دلیل اینکه واسه ثبت نام عکس اسکن شده ای که همه چیزش ok اخطار میده چیه

محمد
آذر ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۴۶ ب٫ظ

سلام المپیاد دقیقا چیه؟ ایا میتونیم شرکت کنیم بصورت همزمان با کنکور و تداخلی باهم ندارند؟

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
جزئیات برگزاری المپیاد رو میتونید از لینک زیر ببینید:
https://mastertest.ir/1396/09/شرایط-زمان-ثبت-نام-المپیاد-ارشد-۹۷-۹۸/
بله میتونید هم کنکور و هم المپیاد رو شرکت کنید و مشکلی نیست.

سعیده
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۶:۳۰ ب٫ظ

سلام ببخشید من کارشناسی مکانیک خوندم. تو دفترچه ارشد رشته ای به اسم اموزش فیزیک و اموزش ریاضی هست میخواستم بدونم میتونم در اون ها شرکت کنم.و اینکه چون این رشته هارو دانشگاه فرهنگیان برمیداره استخدام رسمیه یا فقط واسه ارتقا مدرک تحصیلی؟

عمار
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

سلام من الان دانشجوی ارشد دانشگاه ازاد هستم و تا شهریور فارغ التحصیل میشم ایا الان برای ثبت نام مشکلی هست؟

مهسا
آذر ۲۳, ۱۳۹۶ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  عمار

سلام
بعید هست مشکلی براتون پیش بیاد و میتونید در کنکور ثبت نام و شرکت کنید.

محمد صادق
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۲۸ ق٫ظ

سلام
یه سوال . من ثبت نام کردم ولی توی فرم ثبت نام در مورد ازاد چیزی ننوشته بود یلدمه پارسال یه شماره بهم داد واسه ازاد ولی الان هیچی نبود
یکم راهنمایی میکنید
ممنون

عاطفه
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۲:۲۲ ب٫ظ

باید منابع درست کتابا رو از کجا پیدا کنم،همچنین کتابای جامع رو

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

سلام
منابع کدوم رشته مدنظرتون هست؟

روح اله
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

سلام. من دوست دارم ارشد سراسری تو رشته علوم سیاسی شرکت کنم اما ارشد آزاد یکی از رشته های فنی مهندسی شرکت کنم . چطور میتونم

مهسا
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  روح اله

سلام
شما فقط میتونید در یک رشته اصلی و یک رشته شناور در ازمون ارشد ۹۷ شرکت کنید.
لینک زیر فهرست رشته های شناور هست. چون علوم سیاسی رشته اصلیه، یک رشته هم از جدول زیر میتونید انتخاب کنید:
https://mastertest.ir/1396/09/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-97-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1/

فهیمه
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۱:۳۷ ب٫ظ

بعد اینکه رشته مهندسی شیمی داروسازی کجاها داره؟

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام
از لینک زیر میتونید دفترچه انتخاب رشته سال گذشته رو ببینید که رشته محل های رشته مهندسی شیمی داروسازی در اون اورده شده:
https://mastertest.ir/1396/03/دانلود-دفترچه-انتخاب-رشته-ارشد-سراسری-۹۶/

فهیمه
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۱:۳۵ ب٫ظ

سلام میخواستم بدونم میشه رشته اصلیمو مدیریت و رشته شناورمو مهندسی شیمی داروسازی انتخاب کنم؟؟یا باید هردوش تو یک مجموعه باشن؟؟

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام
مشکلی نیست. شما میتونید ازادانه هر رشته شناوری که داخل جدول مربوطه هست انتخاب کنید و نیازی نیست از مجموعه امتحانی خودتون باشه.

حسین
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۹:۱۸ ق٫ظ

سلام دوستان ازمون ارشد پرستاری هم با همین ازمون سراسری هست یا زمانش فرق می کنه؟؟

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
خیر ازمون ارشد ۹۷ وزارت بهداشت جداگانه برگزار میشه و زمان ثبت نامش هنوز شروع نشده. به محض انتشار اخبار اطلاع رسانی میشه.

عاطفه
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۹:۱۵ ق٫ظ

سلام
من کارشناسی ای تی دارم میخام برا کنکورارشد شرکت کنم هدفم قبولی دردانشگاه روزانه است .آیا باتوجه به زمان باقی مانده و اینکه میخام تغییر رشته بدم احتمال اینکه قبول شم هست؟؟؟

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

سلام
زمان خوبی تا کنکور ارشد باقی مونده. ۴ ماه وقت هست و میتونید با شناسایی منابع مناسب خودتون رو اماده کنید. تست های سال های قبل رو حتما چک کنید تا هم ماهیت سوالات دستتون بیاد، هم منابع رو بشناسید و هم این که احتمال این سؤال تکراری طرح شه وجود داره.

محسن
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۰:۱۸ ق٫ظ

سلام
من یا تابستون تموم میکنم یا چن واحد معرفی برای مهر ۹۷ برام میمونه
میتونم با این اوصاف شرکت کنم ؟
منظورم اینه احتمالا ۶ یا ۷ واحد برا مهرم میمونه

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
فقط اگه رشته ای ترم بهمن پذیرش داشته باشه ممکنه باهاتون راه بیان. در غیر این صورت اگه برای مهر پذیرش بشید، باید تا ۳۱ شهریور ماه فارغ التحصیل شده باشید.

زهرا
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۹:۱۳ ب٫ظ

سلام میخواستم بدونم کنکورازاد چجوری باید ثبت نام کنم؟
سوال بعدیم اینکه اگه درحین خوندن دانشگاه ازاد منصرف بشی انصراف بدی ایا باید هزینه ای پرداخت کنی؟

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ سراسری و ازاد ادغام شده و همین ثبت نام در سایت سنجش کافی هست برای دانشگاه هم.
درمورد دانشگاه ازاد، بله، علاوه بر شهریه اون ترم، باید ۱.۵ برابر شهریه ثابت هم برای انصراف بدید.

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۳:۳۰ ب٫ظ

سلام..من ارشد سراسری سنجش ازدور شرکت کردم..ولی ازاد میخوام hseشرکت کنم…چیکار کنم باید..ممنون..

مهسا
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
متأسفانه هر دو رشته ای که گفتین شناور هستن و نمیتونید هر دو رو انتخاب کنید. فقط میتونید یک رشته اصلی و یک رشته شناور انتخاب کنید.

سحر
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

سلام…
من به خاطر رشتم که شهرسازی هستش با گروه هنر برای کارشناسی ارشد باید کنکور بدم…
امکانش هست بتونم با گروه تجربی هم کنکور کارشناسی ارشد بدم؟و اگر امکانش هست چه رشته هایی رو میتونم انتخاب کنم؟

مهسا
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
منظورتون از گروه تجربی چی هست؟ ارشد رشته های علوم پزشکی هست؟
در مقطع ارشد دو کنکور وزارت علوم و وزارت بهداشت داریم که گروه های زیرمجموعه وزارت علوم شامل فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، دامپزشکی و هنر است.

سیاوش
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام..ببخشید برای دانشگاه ازاد ۱۱ هزار تومان لازم است پرداخت کنیم؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیاوش

سلام
خیر، برای غیرانتفاعی و پیام نور لازمه که اون ۱۱هزار تومان رو پرداخت کنید. برای دانشگاه ازاد هزینه جداگانه ای نیاز نیست.

فهیمه
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۵:۵۲ ب٫ظ

برای ارشد کدام شاخه مدیریت بازار کار خوبی داره؟؟برای کسی که رشته مهندسی شیمی بوده به نظرتون سخت نیست بخواد ارشد مدیریت بخونه؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام
با توجه به زمان خوبی که تا آزمون باقی مونده، میتونید منابع رو مطالعه کنید و رتبه خوبی هم کسب کنید. تعداد داوطلبان تغییر رشته ای به ارشد مدیریت کم نیست.
به نظر میرسه تو شرایط فعلی گرایش‌های مدیریت بازرگانی و mba از بازار کار بهتری برخوردار باشند.

ناشناس
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۵۵ ق٫ظ

پول ثبت نام ۳۶ تومن جدا ۱۱ تومن جدا اخه این انصافه.

ملیکا
آذر ۱۸, ۱۳۹۶ ۶:۵۷ ب٫ظ

سلام من میخواستم برای ارشد اموزش زبان بخونم چرا کد گرایش ها تو سایت سنجش نیست فقط کد گروه زبان انگلیسی هست گرایش هارو کجا باید وارد کرد

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ملیکا

سلام
شما در رشته موردنظر ازمون میدید و دروس مرتبط به گرایش رو در کنکور جواب میدید. در مرحله انتخاب رشته با توجه به رتبه کسب شده در اون گرایش، رشته محل های اون گرایش رو میتونید انتخاب کنید.

دامون
آذر ۱۸, ۱۳۹۶ ۳:۴۲ ب٫ظ

باسلام
دوستان ایا کسی میدونه که بری ثبت نام ارشد میشه فقط یه رشته شناور انتخاب کرد بدون اینکه رشته اصلی رو انتخاب کنیم؟
مثلا من میخوام بیوتکنولوژی انتخاب کنم که شناور هستش ایا باید مهندسی شیمی رو بعنوان رشته اصلی انتخاب کنم؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دامون

سلام
بله مشکلی نیست. در ثبت نام کنکور ارشد ۹۷ شما میتونید یا یک رشته اصلی، یا یک رشته شناور یا یک رشته اصلی و یک شناور انتخاب کنید.
لزومی نداره حتما یک رشته اصلی هم انتخاب کنید.

ارمان
آذر ۱۸, ۱۳۹۶ ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام اگر کسی ارشد سراسری قبول بشه و نره میتونه سال بعد شرکت کنه

سحر
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ارمان

اگه روزانه قبول شی نه ولی شبانه میتونی سال بعد هم شرکت کنی

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ارمان

سلام
بله میتونید. فقط اگه روزانه قبول بشید، میتونید سال اینده کنکور بدید، ولی دیگه نمیتونید رشته محل های روزانه رو انتخاب کنید.

سارا شکری
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۹:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان من میخوام ارشد آموزش زبان فرانسه شرکت کنم, کسی در مورد شرایط ثبت نام و دروسش چیزی میدونه?

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا شکری

سلام
سرفصل های ازمون داخل دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۹۷ اعلام شده که از لینک زیر قابل دریافته:
https://mastertest.ir/1396/09/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-97-98/
شرایط خاصی برای ثبت نام نیست و همون شرایط عمومی رو باید داشته باشید.

مهناز
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۸:۵۱ ب٫ظ

سلام من فیزیک خوندم واس ارشد پارسال فیزیک پزشکی شرکت کردم قبول نشدم امسال موندم چیکار کنم لطفن کمکم کنین

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

سلام
اگه به فیزیک علاقمند هستین، بهتره با شناسایی منابع مناسب همین رشته رو ادامه بدید. رشته ای که دانش قبلی دارید قبولی در اون راحت تر هست. اما اگه اساسا فیزیک رو دوست ندارید، میتونید رشته ای که علاقمند هستید رو پیدا کنید. در این زمینه محدودیت قانونی ندارید و هر رشته ای بخواید میتونید شرکت کنید.

محمد بابایی
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۷:۱۱ ب٫ظ

سلام بنده کارمند و دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۹۳ هستم . و پایان نامه هنوز باقی مانده است .
ایا این امکان وجود دارد که با انصراف از دانشگاه فعلی و پذیرفته شدن در سال ۹۷ و همان رشته
جهت کسب مدرک ارشد بدون پایان نامه استفاده کنم و آیا واحد های گذرانده شده قبلی منظور خواهند شد؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد بابایی

سلام
دانشگاه سراسری عموما در این زمینه همکاری نمیکنه و دروس رو معادل سازی نمیکنه. ضمنا اگه روزانه هستید باید با دانشگاه یا تسویه کنید و هزینه تحصیل رو بدید یا صحبت کنید تا هزینه بره جزو بدهی هاتون.

فرهاد
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

سلام وخسته نباشی کارشناسی مدیریت دولتی هستم خیلی به تدریس علاقمندم میتونم علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی شرکت کنم بنظرتون گرایش خوبیه؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

سلام
به خود تدریس فقط علاقمندید یا میخواید رشته تحصیلی تون مرتبط باشه؟
شما هر رشته ای بخونید میتونید با ادامه تحصیل در اون رشته بعدا تدریس کنید. اما اگه علاقمند به تحصیل مرتبط هستید، میتونید به رشته مدنظرتون تغییر رشته بدید.

فاطمه
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
امسال که آزمون ارشد سراسری و آزاد یکی شده ایا تعداد و ضریب دروس ها یکی هست یا مثل سال های قبل متفاوت؟ ممنون میشم پاسخ بدید

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
سرفصل ها و ضرایب دروس در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ ذکر شده که میتونید از لینک زیر دانلود کنید:
https://mastertest.ir/1396/09/دانلود-دفترچه-ثبت-نام-کنکور-ارشد-۹۷-۹۸/
اما غالبا تغییر خاصی در ضرایب و سرفصلها نبوده.

آتنا مجد
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام ببخشید من الان دانشجوی سال آخر کارشناسی هستم. توی فرم ثبت نام باید دانشجو رو تیک بزنم یا فارغ التحصیل؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  آتنا مجد

سلام
شما باید تیک دانشجو رو بزنید. چون معدلی هم که وارد میکنید نهایی نیست و معدل کسب شده تا الان رو وارد میکنید.

سحر
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۴:۲۹ ب٫ظ

سلام
میشه لطفا زمان ثبت نام ارشد مامایی بگید؟
با همین دفترچه هست یا جداست؟؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
زمان ثبت نام کنکور ارشد پزشکی ۹۷ بعدا اعلام میشه. این کنکور مربوط به رشته های وزارت علوم هست.

فواد
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۳:۰۸ ب٫ظ

سلام منظوز از رشته اصلی وشناور چیه؟ الان من رشته ی که میخوام انتخاب کنم فقط تو شناورهست میشه فقط شناورانتخاب کنم ؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فواد

سلام
مشکلی نیست. شما میتونید یک رشته اصلی؛ یک رشته شناور؛ یا یک رشته اصلی و یک رشته شناور انتخاب کنید.

رها
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۱:۵۸ ب٫ظ

سلام
وقتتون بخیر یه سوال داشتم اینکه، برای ثبت نام یک رشته دردانشگاه آزاد، غیرانتفاعی، سراسری و…..باید همون ۳۶ تومن پرداخت بشه یااینکه برای آزاد وغیرانتفاعی باید ۱۱ تومنم بزنیم؟ تشکر از شما

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
برای دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور باید ۱۱ تومن بدید، اما برای دانشگاه ازاد هزینه مجزایی لازم نیست بدید.

امیر
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۰:۳۹ ق٫ظ

با سلام چرا نمیتوانم ثبت نام کنم شروع نشده هنوز؟

شروین
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

سلام از زمان فارغ التحصیلی تا زمانی که میشه کنکور ارشد داد چه مدت معافیت تحصیلی وجود داره؟ یک سال؟
یعنی اگه من درسم ترم ۱۰ یعنی خرداد تموم بشه. هم میتونم امسال کنکور بدم هم سال ۹۸؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شروین

سلام
بله یک سال معافیت دارید. میتونید ۹۸ کنکور بدید، اما قبل از اعلام نتایج اعزام میشید و بعد باید ترخیص شید برای دانشجو شدن.

مجتبی
آذر ۱۸, ۱۳۹۶ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  شروین

نه این جوری نیست که از زمانی که کارشناسی ثبتنام کنی بهت ۵ سال معافیت تحصیلی میدن

Mahsa
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۹:۵۵ ب٫ظ

ممنون از پاسخ گویی شما. من فارغ التحصیل هستم. یعنی اذر ۹۶ رفتم دنبالش. تاریخ اخذ مدرک رو باید بزنم آذر ۹۶ و یا ۳۱ شهریور ۹۶

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

سلام مجدد
تاریخ اخذ مدرک لیسانس رو باید از دانشگاه پرسید. همون تاریخی هست که در مدرک میزنند، اما ربطی به زمانی که مدرک گرفتین نداره، به زمانی که از دید دانشگاه فارغ التحصیل حساب شدین مربوطه.

زهره
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۳:۰۰ ب٫ظ

سلام. من کارشناسی کامپیوتر خوندم، میتونم برای ارشد روانشناسی بخونم؟؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام
بله مشکلی نیست. رشته های ارشد وزارت علوم شرط مرتبط بودن رشته کارشناسی و ارشد ندارند و میتونید تغییر رشته بدید. فقط درنظر داشته باشید که تغییر رشته در مقطع ارشد سختی های خودشو داره و لازمه اگاهانه این کارو کنید.

ن.
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

من کارمند هستم….بعضی از سازمانها موقع استخدام میگن باید لیسانس با ارشد
مرتبط باشه اینو در نظر داشته باشید

سالارصفاتی
آذر ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۱۳ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید.
بنده دانشجوی نرم افزار هستم که میخوام هم کنکور ارشد ارتباط تصویری بدم و هم نرم افزار میخواستم
بدونم ایا امکانش هست که همزمان دوتا کنکور متفاوت داد ؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سالارصفاتی

سلام
متأسفانه خیر. این دو رشته رو نمیتونید. شما میتونید فقط یک رشته اصلی و یک رشته شناور میتونید شرکت کنید.
که هردوی این رشته ها اصلی هستن. رشته های شناور مطابق دفترچه پارسال به شرح زیر هست:
https://mastertest.ir/1395/10/ثبت-نام-ازمون-ارشد-۹۶-۹۷-دو-رشته

مهسا
آذر ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام خسته نباشید. من هنوز مدرک کارشناسیم رو نگرفتم. تاریخ اخذ مدرک کارشناسی رو باید چیکار کرد؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
بزنید ۳۱ شهریور ۹۷. البته باید تا همون موقع هم فارغ التحصیل بشید تا بتونید از مهر ماه دانشجوی ارشد بشید.

فهیمه
آذر ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

بعد اینکه رشته شناور چیست؟و ثبت نام آزمون ازاد و سراسری که تو یه دفترچست میشه جدا واسش رشته انتخاب کرد یا یه وشته هم واسه آزاد باید انتخاب کرد هم سراسری؟

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام
داخل دفترچه یه سری رشته معرفی میشه به اسم شناور که میتونید یک رشته غیر از اونها و یکی از اون رشته ها انتخاب کنید و هر دو رو میتونید برای ازمون ارشد شرکت کنید.
ثبت نام ازمون و برگزاری ازمون یکسان هست ولی انتخاب رشته جداست.

فهیمه
آذر ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

میشه راهنماییم کنید چه رشته هایی بازار کار واسه ارشد بهتره؟آخه رشته خودم که مهندسی شیمی گرایش نفت اصلا بازار کار خوبی نداره با اینکه رشته سختی درس خوندم الان بیکارم

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۶ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام
کلا که در حال حاضر شرایط کاری رشته های مختلف تفاوت چندانی نداره. سعی کنید رشته ای انتخاب کنید که علاقمند باشید و میتونید خودتون توش کارافرینی کنید. گرایش های مدیریت رو بررسی کنید شاید بد نباشه.

فهیمه
آذر ۱۲, ۱۳۹۶ ۹:۴۵ ب٫ظ

سلام من رشته مهندسی شیمی هستم برای ارشد میتونم کشاورزی یا حسابداری بخونم به نظرتون کدوم رشته بهتر بازار کار داره؟بعد اینکه ارتشد آزاد و سراسری دوتاش قبت نامش ١۶ آذره؟جدا آزمون میگیرن یا آزاد و سراسری همزمانه آزمونش؟

مهسا
آذر ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام
میتونید در هر کدوم از رشته هایی که میخواید شرکت کنید و مشکلی نیست.
به طور کلی بازار کار برای رشته های کشاورزی زیاد جالب نیست، مگر این که خودتان بتونید کارافرینی کنید.
بله ازمون ادغام شده و یک ازمون برای ارشد ازاد و سراسری برگزار میشه و ثبت نام هم یکی هست.

.....
آذر ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
من الان ترم پنج هستم و به احتمال خیلی تا پایان شهریور فارغ التحصیل میشم
اگه دانشگاهی ک هستم مدارکی برای فارغ التحصیلی تا زمان ثبت نام دانشگاه ارشد بهم نده مشکلی پیش میاد یا نه کلا ربطی نداره؟

مهسا
آذر ۱۲, ۱۳۹۶ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  .....

سلام
مشکلی نیست. شما فقط زمان ثبت نام مقطع ارشد به مدرکتون احتیاج دارید. حتی اگه اون موقع هم نباشه، کسری مدرک میزنن و تعهد میگیرن که تحویل بدید. مشکلی پیش نمیاد.

بهاره
آذر ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

سلام.من کنکور ارشد ۹۶رو شرکت کرده بودم اما فارغ التحصیل نشده بودم و طبق گفته سازمان سنجش تا سی و یکم شهریور باید تموم میکردم درسم رو. منم برای پاس کردن تمام واحدهام دو واحد کم داشتم که اواسط شهریور معرفی به استاد گرفتم و استادم هم همون روز ها سریعا نمره من رو رد کرد اما بعد از اومدن نتایج چون دانشگاه مورد نظرم و رشته دلخواهم رو قبول نشدم تصمیم گرفتم که امسال کنکور بدم دوباره و خلاصه اینکه نرفتم دنبال کارهای فارغ التحصیلیم . حالا سوالم اینه که من اگر الان بخوام ثبت نام کنم برای ارشد تاریخ فارغ التحصیلی من همون شهریور میشه که تمام نمره ها تکمیل شده و همه واحدها پاس شده؟ منظورم این هست که ربطی به تاریخ صدور مدرک موقت داره تاریخ فارغ التحصیلی الان بخاطر استرسی که دارم تصمیم گرفتم فقط بخونم و کارهای مربوط به فارغ التحصیلی و تسویه حساب رو بذارم برای بعد از آزمون یعنی همون ماه اردیبهشت؟ تو رو خدا راهنمایی کنین منو که میشه تا اون موقعی که نتایج نهایی میاد یعنی از اردیبهشت تا شهریور مدرک موقت کارشناسی من صادر بشه که در صورت قبولی بتونم ثبت نام کنم؟ ممنون میشم ج بدید

مهسا
آذر ۱۲, ۱۳۹۶ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهاره

سلام
تاریخ فارغ التحصیلی مربوط به اتمام تحصیلاتتون هست و ربطی به تاریخ صدور مدرک نداره. بنابراین مشکلی نیست و نگران نباشید. میتونید بعدا برید مدرکتون رو بگیرید.

مری
آذر ۹, ۱۳۹۶ ۳:۲۹ ب٫ظ

سلام ببخشید یه سوال داشتم، من ۲ ترم دیگه از درسم مونده یعنی بهمن ۹۷ تموم میشه، میتونم توی کنکور ارشد ۹۷ شرکت کنم و ترم مهر رو مرخصی بگیرمو از بهمن ارشد بخونم؟ یا کلا نمیشه

مهسا
آذر ۱۲, ۱۳۹۶ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مری

سلام
مرخصی که نمیشه گرفت. فقط در صورتی که بهمن ماه تکمیل ظرفیت اعلام شه میتونید شرکت کنید و از ترم بهمن دانشجوی ارشد بشید.

سیّد روح اله
آذر ۹, ۱۳۹۶ ۸:۲۳ ق٫ظ

سلام ممنون مهسا خانوم از جواب های عالی که به دوستان دادید..همه رو مطالعه کردم اطلاعات خوبی داد..خودم یه سوال داشتم ..من الانن ترم ۷رشته روانشناسی هستم واس اینکه بتونم تو کنکور موفق بشم..شما چه راهی را برام پیشنهاد میدین؟چه کتابهایی رو بیشتر بخونم..؟؟منابع ارشد روانشناسی رو هم بدین که چه کتاب های رو حتما باید خواند..ممنون و سپاس

مهسا
آذر ۱۲, ۱۳۹۶ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سیّد روح اله

سلان
خواهش میکنم سلامت باشید. ببینید بهتره نگاهی به سؤالات سالهای قبل داشته باشید تا منابعی که ازشون بیشترین سوال میاد رو بشناسید. از کسانی که سالهای قبل کنکور دادن هم اگه بتونید بپرسید خیلی خوبه.
بعد منابع رو اولویت بندی کنید و مهم ها رو اول بخونید و بعد بقیه رو. حتما نوت برداری کنید و بعد به صورت دوره ای مرور کنید تا یادتون نره. حتما تست های چند سال گذشته کنکور ارشد رو هم بزنید. مباحثی که مشکل دارید رو علامت بزنید تا موقع مرور توجه بیشتری بهشون کنید.
اگه بتونید قبل از کنکور مروری بر نوت ها داشته باشید و کتابهای جمع بندی هم بخونید که میتونید انتظار نتیجه خیلی خوبی داشته باشید.
کدوم گرایش روانشناسی میخواید شرکت کنید؟

سحر
آذر ۴, ۱۳۹۶ ۰:۱۶ ق٫ظ

سلام…
من شهریور کارشناسی شهرسازی رو تمام میکنم…
میخواستم بدونم میتونم همزمان در کنکور سراسری تجربی و هم کنکور ارشد(ارشد برنامه ریزی شهری) ۹۷ شرکت کنم؟

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
بله میتونید هر دو رو کنکور بدید. اما در نهایت نمیتونید هر دو جا ثبت نام کنید. چون در مقطع ارشد تحصیل همزمان ممنوع هست.

سحر
آذر ۶, ۱۳۹۶ ۵:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام…
مرسی…
فقط میخواستم قبل از اینکه درسمو ادامه بدم و ارشد بخونم یه بار دیگه شانسمو تو کنکور سراسری تجربی امتحان کنم…

پریا
آذر ۳, ۱۳۹۶ ۵:۰۸ ب٫ظ

سلام میخواستم بدونم ازمون سردفتری امسال برگزارمیشه؟
منابعش چیه؟ممنون

سجاد
آذر ۳, ۱۳۹۶ ۴:۱۹ ق٫ظ

سلام, در مقطع کارشناسی مکانیک خوندم, میخواستم بدونم واسه چه رشته هایی میتونم ارشد امتحان بدم.

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

سلام
در مقطع ارشد برای کنکور وزارت علوم محدودیتی برای ثبت نام داوطلبان نیست و میتونید ازادانه هر رشته ای که میخواید ثبت نام کنید.

salaaaaam
آذر ۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید ببخشید اگر می شود برای رتبه زیر ۱۰ اورد تو رشته آمار در صد تخصصی و زبان چقدر باشد؟

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  salaaaaam

سلام
کارنامه های رتبه های برتر رشته امار سال های گذشته رو میتویند در لینک زیر ببینید:
https://mastertest.ir/1395/07/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1/

احسان
آذر ۱, ۱۳۹۶ ۸:۰۳ ب٫ظ

سلام من ۲ ترم ارشد خوندم و اخراج شدم الان میتونم دوباره ارشد بخونم دانشگاه دولتی و روزانه بود

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام
هزینه انصراف رو پرداخت کردین یا خیر؟ اگه هزینه رو دادید مشکلی نیست، اما اگه ندادید یا باید هزینه رو بدید، و یا با دانشگاه قبلی صحبت کنید که بذارن به عنوان بدهی تون و با قبولی در دانشگاه جدید، دانشگاه قبلی مدارکتون رو بفرسته دانشگاه جدید و بدهی تون هم پابرجا بمونه تا بعد از فارغ التحصیلی به سنوات تعهدتون اضافه بشه.

زهره
آذر ۱, ۱۳۹۶ ۲:۵۵ ب٫ظ

سلام من برای ارشد فقه و حقوق باید چه منابعی رو مطالعه کنم؟

احسان
آذر ۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

سلام من ۲ ترم ارشد خوندم و اخراج شدم میتونم الان شرکت کنم دوباره

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام
چه دوره ای بودید؟ روزانه یا شهریه پرداز؟

پگاه
آذر ۱, ۱۳۹۶ ۱:۰۳ ق٫ظ

سلام خسته نباشید .من دانشجوی پیا نور در رشته شهرسازی هستم ک هنوز دوترم دیگه از درسم مونده در ضمن من لیسانس حسابداری دارم و میخوام مقطع ارشد حسابداری رو ادامه بدم ایا به طغیر از دانشگاه سراسری و آزاد میتونم ارشد حسابداریم رو در دانشگاه پیام نور ادامه بدم با توجه ب اینکه الان دانشگاه پیام نور شهرسازی میخونم؟لطفا جوابمو بدین.ممنون

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  پگاه

سلام
منظورتون بدون شرکت در کنکور هست؟
دو ترمی که از درستون مونده شامل ترم مهر و بهمن همین امسال هست؟

سحر
آبان ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

باسلام
من با لیسانس حسابداری برای ارشد حقوق امتحان میدم اینطور که متوجه شدم من بعد از ارشد حقوق نمیتونم دفتر وکالت بزنم ، اگه ادامه بدم برای دکتری میتونم وکالت هم انجام بدم یا خیر؟
ممنونم

مهسا
آبان ۳۰, ۱۳۹۶ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
برای شرکت در ازمون وکالت و داشتن دفتر باید لیسانس مرتبط داشته باشید. اما گویا بعضی دوستان که در مقطع ارشد دروس پیش نیاز گذراندن هم تونستن این کار رو بکنن، اما انگشت شمار هست و قطعی نیست.
چون اشاره به کارشناسی حقوق شده، مدرک دکتری در این زمینه اثری نداره.

کاربر
آبان ۲۸, ۱۳۹۶ ۸:۱۳ ق٫ظ

سلام
من پایان همین ترم فارع میشم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد شرکت کنم و وارد دانشگاه بشم
ینی مشکلی پیش نمیاد ؟
و تاریخ ثبت نام ارشد رو هم میخواستم .
با تشکر

مهسا
آبان ۲۹, ۱۳۹۶ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  کاربر

سلام
ثبت نام از ۱۶ اذر ماه اغاز میشه و پذیرش هم برای مهرماه ۹۷ هستش.
همه کسانی که تا ۳۱ شهریور ۹۷ فارغ التحصیل میشن میتونن کنکور شرکت کنن و دانشجوی ارشد بشن از مهر ماه آینده.

ریحانه
آبان ۲۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۳ ب٫ظ

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای کنکور ارشد تربیت بدنی میتونم دو شاخه فیزیولوژی و آسیب شناسی رو با هم کنکور بدم یا فقط در یک شاخه میشه کنکور داد؟

مهسا
آبان ۲۷, ۱۳۹۶ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

سلام
هر دو گرایش مربوط به یک رشته امتحانی هستن و بنابراین میتونید در کنکور ارشد مجموعه تربیت بدنی و علوم ورزشی شرکت کنید و در هنگام انتخاب رشته هر دو گرایش رو انتخاب کنید.

مینا
آبان ۲۵, ۱۳۹۶ ۳:۳۶ ب٫ظ

سلام.توروخدا زود جوابمو بدین.من کارشناسی کشاورزی دارم.علوم خاک.و خیلی به نویسندگی بخصوص فیلمنامه نویسی دارم.نمیدونم باید چیکار کنم و چه رشته ای بخونم.ایا رشته خودمو برای ارشد بخونم ؟؟یا رشته دیگه ای؟برای نویسنده شدن چه رشته ای باید خوند؟من نمیتونم از شهرمون خارج بشم و تو شهرمون فیلمنامه نویسی نیست.بعضی وقتها تصمیم میگیرم ادبیات بخونم برای ارشد بعد منصرف میشم میترسم برام سخت بشه چون لیساسن رشته دیگه ای دارم.توروخدا راهنماییم کنین

مهسا
آبان ۲۶, ۱۳۹۶ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
برای فیلمنامه نویسی باید در ارشد رشته ادبیات نمایشی شرکت کنید اما فقط دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، هنر تهران و صداوسیما (قم) پذیرش دارند.
با این حال اگه مایل باشید گرایش های ادبیات بخونید هم در صورت داشتن علاقه موفق میشید. یه کم راهتون سخت تر هست، اما اگه بخواید و تلاش کنید قطعا دست یافتنی.

دامون
آبان ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

با سلام، من لیسانس مهندسی الکترونیک هستش، میشه برای ارشد تغییر رشته بدم به بیوتکنولوژی؟!
آیا کنمور سراسری و ازاد یکی هستن یا باید به صورت جداگانه ثبت نام کنیم
پیشاپیش از کمکتون ممنونم.

مهسا
آبان ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دامون

سلام
بله مشکلی نیست. در مقطع ارشد شرط تجانس رشته مطرح نیست و میتونید در کنکور ارشد رشته دلخواهتون شرکت کنید.
کنکور سراسری و ازاد ادغام شده و شما فقط در یک ازمون ثبت نام و شرکت میکنید.

مهدی پاکدل
آبان ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

سلام. ببخشید الان ۱۶ اذرماه ثبت نام ارشد اغاز میشه درسته؟ بعدش ارشد ناپیوسته منظور چیه ؟ ارشد فراگیر چطور؟

مهسا
آبان ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی پاکدل

سلام
بله ۱۶ اذر ثبت نام شروع میشه. ارشد ناپیوسته یعنی همین که لیسانس گرفتید و الان کنکور ارشد میدید. قبلا برخی رشته ها در کنکور سراسری (کنکوری که بعد از دیپلم میدین)، ارشد پیوسته میپذیرفتن، یعنی از کنکور سراسری یک راست برای ارشد.
ارشد فراگیر ثبت نامش برای ترم بهمن تموم شده. باید منتظر ازمون بعدی باشید.

میترا
آبان ۱۸, ۱۳۹۶ ۶:۱۲ ب٫ظ

من از ثبت نام فراگیر جا موندم ..راهی نداره برای ثبت نام مجدد ارشد فراگیر ؟؟؟؟؟؟لطفا پاسخ بدین

مهسا
آبان ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

سلام
متأسفانه خیر، زمان ثبت نام یک بار هم به مدت ۱۰ روز تمدید شده.

امید
آبان ۱۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام
من کارشناسیم تا آخر شهریور تموم میشه
برای کنکور ارشد ٩٧ کی باید ثبت نام کنم؟

مهسا
آبان ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
بله میتونید مشکلی نیست. کسانی که تا پایان شهریور ۹۷ فارغ التحصیل میشن، میتونن کنکور ارشد ۹۷ شرکت کنن و مهر ۹۷ دانشجوی ارشد بشن در صورت قبولی.

Fatema jafari
آبان ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

منابع برای کنکور سراسری رشته حقوق رو معرفی میکنین لطفا

مهسا
آبان ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Fatema jafari
Fatema jafari
آبان ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام…من ترم آخر کارشناسی رشته حقوق قضایی ام در دانشگاه تخصصی علمی کاربردی دادگستری(درحال تحصیل)آیا میتونم برای حقوق تمام کنکور بدم!با توحه به این که تا آذر ماه مدرک لیسانس من آماده نیست!برای من این موضوع خیلی مهمه لطفا جوابم رو بدین…

طاهره
آبان ۱۴, ۱۳۹۶ ۰:۵۳ ق٫ظ

سلام .من کارشناسی آی تی از پیام نور دارم.بنظرتون ادامه تحصیل در رشته ی خودم بهتره یا دوباره کنکور بدم.تو پنج شش ماه ایا میشه برای پزشکی خوند?
چه درصدایی از دروس میشه پزشکی زاهدان قبول شد?با چه درصدایی میشه شبکه روزانه زاهدان قبول شد?همیشه درگیر این مشغله ی فکری ام,دوباره کنکور یا ارشد
ممنون میشم راهنماییم کنید.متاهلم و دو فرزند دارم.

مهسا
آبان ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  طاهره

سلام
بستگی داره شما به آی تی علاقمند باشید یا خیر. اگه علاقه دارید همین رو ادامه بدید. اگه نه که میتونید شانس دوباره تون رو امتحان کنید.

مینا
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۲:۱۰ ب٫ظ

سلام من کاردانی و کارشناسی حسابداری خوندم الان نمیدونم باز حسابداری ارشد بخونم بهتره یا مدیریت.ممنون میشم کمکم کنید

مهسا
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
در مقطع ارشد فرصت مناسبی برای تغییر رشته هست. اگه علاقمند به مدیریت هستید، همین مقطع اقدام کنید، چون در مقطع دکتری کار خیلی براتون سخت میشه. اما اگه حسابداری علاقمندید همونو ادامه بدید.

میلاد
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام من دیماه ۹۷ کارشناسیم تمام میشه میتونم امسال ازشد۹۷شرکت کنم امتحان بدم؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
خیر متأسفانه، باید تا پایان شهریور ۹۷ از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل بشید.

مستر.خ
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام. من دانشگاه سر ترم مهرماه انصراف دادم و تسویه کردم. می تونم دوباره ثبت نام کنم یا نه؟

مهسا
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مستر.خ

سلام
منظورتون ثبت نام مجدد در همون دانشگاهه؟ معمولا دانشگاه ها تا مهلت معینی فرصت میدن که انصراف رو پس بگیرید. در این باره از خود دانشگاه دقیقتر سؤال کنید.

باران
آبان ۹, ۱۳۹۶ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشد .من بهمن ماه سال ۹۷ فارغ التحصیل میشم میخاستم بدونم میشه در ازمون
۹۷شرکت کنم ؟

احسان
آبان ۱۱, ۱۳۹۶ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  باران

اره میشه موقع ثبت نام دانشگاه مدارکتو میخوان نه موقع ثبت نام کنکور

احسان
آبان ۱۱, ۱۳۹۶ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  باران

اگه مهر ماه قبول بشین دانشگاه به متقاضی مهلت میده که مدارکشو بیاره که یک ترم مرخصی رد میشه اونم مربوط به دانشگاه مقصده ولی اگه بهمن قبول بشین که اصلا مشکلی نداره

مهسا
آبان ۱۲, ۱۳۹۶ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام
چیزی که فرمودین مربوط به دانشگاه ازاد هست. در دانشگاه سراسری باید تا شهریور فارغ التحصیل بشید، وگرنه قبولی لغو میشه. بنابراین کسی که ترم بهمن ۹۷ فارغ التحصیل میشه نمیتونه ارشد ۹۷ کنکور قبول شه، مگر در رشته هایی که پذیرش کلا برای بهمن هست که اون هم درصد خیلی پایینیه احتمالش.

زهرا
آبان ۸, ۱۳۹۶ ۶:۵۲ ق٫ظ

سلام خسته نباشید
من کارشناسی کشاورزی علوم باغبانی خوندم الان محدودیت برا کنکور سراسری رو برداشتن بنظرتون میتونم هم آزمون ارشد ثبت نام کنم هم کنکور سراسری رو؟؟

مهسا
آبان ۸, ۱۳۹۶ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
منظورتون از این که محدودیت رو برداشتن چیه؟
میتونید شرکت کنید، اما نمیتونید همزمان در دو مقطع تحصیل کنید. تحصیل همزمان در مقطع ارشد ممنوع هست.

...
آبان ۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
من بهمن ماه فارغ التحصیل میشم ایا میتونم در کنکور ارشد۹۷ شرکت کنم؟

مهسا
آبان ۸, ۱۳۹۶ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام
بهمن امسال منظورتون هست؟ بله مشکلی نیست. کسانی که تا شهریور ۹۷ فارغ التحصیل میشن مشکل ندارن و میتونن کنکور شرکت کنن.

سحر
آبان ۵, ۱۳۹۶ ۱:۰۸ ق٫ظ

سلام
من کارشناسی حسابداری دارم میتونم ارشد حقوق بخونم؟

مهسا
آبان ۵, ۱۳۹۶ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
بله در مقطع ارشد شرط تجانس رشته نیست و میتونید برای رشته های وزارت علوم به دلخواه در ازمون شرکت کنید. البته این کار سختی های خاص خودشو داره به هر حال.

شیرین
آبان ۶, ۱۳۹۶ ۷:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام .شما میتونید حقوق بخونید اما جهت وکالت و قضاوت و هیچ ازمون استخدامی قوه قضاییه کاربرد نداره .بی فایدست

ارزو
آبان ۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبانم و همه درسامو پاس کردم و می‌خوام دوباره کنکور بدم واسه دانشگاه غیر انتفاعی همه واحدهایی که پاس کردم میشه معادل سازی کرد میکنن دیگه؟لطفا جوابمو دید

مهسا
آبان ۵, ۱۳۹۶ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارزو

سلام
درمقطع ارشد عموما معادل سازی صورت نمیگیره. با این حال باز هم به دانشگاه محل قبولی بستگی دااره.

سمیرا
آبان ۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر خسته نباشین من کارشناسی حسابداری دارم و میخام ارشدم حسابداری بخونم آیا با ارشد حسابداری میتونم تو دانشگاه مدرس بشم یا نه؟

مهسا
آبان ۵, ۱۳۹۶ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام
در حال حاضر با توجه به تعداد بالای دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری شانس تدریس با مدرک ارشد به عنوان هیات علمی خیلی پایین هست، به عنوان حق التدریس عموما در دانشگاه های علمی کاربردی در برخی رشته ها میشه تدریس کرد. با توجه به این که هنوز فارغ التحصیلان دکترای زیادی هم در راه هستند، شانستون کمتر هم میشه احتمالا.

حسین
آبان ۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سلام.میخواستم ببینم امسال باز واسه ارشد کنکور داریم یا ن؟

مهسا
آبان ۵, ۱۳۹۶ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
کنکور که خیر، فقط ارشد فراگیر پیام نور، بهمن ماه پذیرش داره که تا ۳۰ ابان فرصت ثبت نامش هست.

کبری محمدزاده
مهر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

سلام شبتون بخیرمن کارشناس شیمی محض هستم میخواستم ارشدشیمی دارویی شرکت کنم ازکجابفهمم که امسال پذیرش داره برای این رشته یانه؟

مهسا
آبان ۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

سلام
بله شما مجاز به شرکت در ازمون ارشد شیمی دارویی هستین.
با توجه به این که دانشگاه های مختلفی پذیرش دارن، به احتمال خیلی زیاد سال ۹۷ هم پذیرش داره. برای اطمینان بیشتر باید منتظر انتشار دفترچه ثبت نام کنکور ارشد پزشکی ۹۷ باشیم.

ترانه
مهر ۲۹, ۱۳۹۶ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام ،من لیسانس نرم افزار کامپیوتر دارم،میخوام ارشد بالینی ثبت نام کنم، اگر بالینی رو تا دکتری ادامه بدم میتونم دفتر تاسیس کنم ؟

مهسا
مهر ۲۹, ۱۳۹۶ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

سلام
بله اگه دو مقطع روانشناسی بخونید میتونید مرکز مشاوره تاسیس کنید خودتون. البته با خوندن در یک مقطع هم میتونید مشغول به کار بشید، اما خودتون نمیتونید موسس باشید.

عفت
مهر ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام
من در حال حاضر ترم سوم ارشد هستم میخوام برا یک رشته دیگه ارشد آزمون بدن که شبانه قبول شم آیا امکانش هست آزمون امسال رو شرکت کنم در صورتیکه من مهرماه دفاع کنم از پایان نامه ام؟

مهسا
مهر ۲۸, ۱۳۹۶ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  عفت

سلام
اگه تا شهریور ماه فارغ التحصیل میشید فکر نمیکنم مشکل خاصی پیش بیاد. البته توی دفترچه میگن که نباید دانشجوی ارشد باشید موقع ازمون، ولی اغلب مشکلی پیش نمیاد.
درمورد فارغ التحصیلی در مهر ماه نمیشه، باید از اول مهر دانشجو بشید و تحصیل همزمان ممنوع هست.

محمد حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۶ ۶:۵۲ ب٫ظ

سلام من ترم ۷ حقوق هستم و ترم ۸ درسم تموم میشه میتونم آزمون بدم؟

مهسا
مهر ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

سلام
بله مشکلی نیست. اگه تا شهریور ۹۷ فارغ التحصیل بشید میتونید ارشد ۹۷ شرکت کنید.

Maryam.R
مهر ۲۶, ۱۳۹۶ ۰:۳۱ ق٫ظ

سلام.من لیسانس مدیریت مالی دارم.کار بیمه هم میکنم.بیمه مرکزی هم امتحان دادم و مدرک دارم.کارشناسی رشته مدیریت بیمه بخونم بنظرتون مشکل میشه برام؟ منابعش چیا هست؟اطلاع دارین؟

سهیل
مهر ۲۴, ۱۳۹۶ ۹:۰۴ ب٫ظ

میخاسم بدونم زمان کنکور ارشدmba نیز همون اردیبهشت است؟

مهسا
مهر ۲۵, ۱۳۹۶ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام
بله ازمون ارشد سراسری و ازاد همه رشته های زیرمجموعه وزارت علوم اردیبهشت ماه برگزار میشه.

سهیل
مهر ۲۴, ۱۳۹۶ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام.بنده رشته ام برق هست.میتونم ارشد صنایع امتحان بدهم؟

مهسا
مهر ۲۵, ۱۳۹۶ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام
بله برای رشته های زیرمجموعه وزارت علوم شرط تجانس رشته مطرح نیست و هر رشته ای دلتون بخواد میتونید شرکت کنید. البته کمی راهتون دشوارتر میشه احتمالا، چون باید منابع و دروس جدید برای کنکور مطالعه کنید.

مرضیه قندهاری
مهر ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من کارشناسی ریاضی کاربردی وارشد ریاضی محض دارم می خواستم ارشد مدیریت اموزشی یا مدیریت آموزش عالی شرکت کنم به نظرتون خوبه

مهسا
مهر ۲۵, ۱۳۹۶ ۸:۴۹ ب٫ظ

سلام
یعنی میخواید مجددا در مقطع ارشد شرکت کنید؟

حسن
مهر ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام من کارشناسیم مدیریت دولتی هست می تونم ارشد حقوق جزا و جرم شناسی یاا رشته عمران بخونم؟

مهسا
مهر ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام
بله مشکلی نیست. در مقطع ارشد شرط تجانس رشته مطرح نیست و میتونید هر رشته ای میخواید در کنکور شرکت کنید. اما به هر حال سختی های خودشو داره و ممکنه ترم اول ارشد هم بهتون پیش نیاز بدن.

زهرا
مهر ۲۱, ۱۳۹۶ ۲:۱۱ ب٫ظ

سلام من رشته کارشناسیم بهداشت عمومی بوده الان برا ارشد میخام روانشناسی بالینی بخونم ایم میتونم بعد ازاتمام وارد بازارکاربشم؟

مهسا
مهر ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
به عنوان مشاور و روانشناس میتونید مشغول به کار بشید، ولی خودتون نمیتونید دفتر تاسیس کنید.

مریم
مهر ۲۱, ۱۳۹۶ ۱:۵۳ ب٫ظ

سلام. وقت بخیر.برای اینکه در پذیرش تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنیم حتما باید در کنکور کارشناسی ارشد شرکت می گردیم‌؟

مهسا
مهر ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
بله تکمیل ظرفیت مختص کسانی هست که در ازمون ارشد ۹۶ شرکت کرده باشند.

مینا
مهر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من رشته کارشناسیم عمران بوده میخواستم ارشد علوم تربیتی بخونم میشه اصلا رشته هایی که به کارشناسیم مربوط هست رو انتخب نکنم !؟

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
بله برای مقطع ارشد مشکلی نیست و میتونید در هر رشته ای که مدنظرتون هست شرکت کنید. فقط پس از پذیرش ممکنه بهتون یه سری درس پیش نیاز بدن.

مرجان
مهر ۱۸, ۱۳۹۶ ۰:۰۷ ق٫ظ

سلام
من الان دانشجوی ارشد شبانه هستم، میتونم برای ارشد ۹۷ ثبت نام کنم؟؟

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام
گفته میشه که برای شرکت در کنکور باید انصراف بدید و بعد ازمون ثبت نام کنید. اما بودن کسانی که انصراف ندادن و کنکور شرکت کردن.

مرجان
مهر ۱۷, ۱۳۹۶ ۷:۲۹ ب٫ظ

سلام
من الان دانشجوی ارشد شبانه هستم، میتونم برای ارشد ۹۷ ثبت نام کنم

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام
بالاتر پاسختون رو دادم. موفق باشید

چیستا
مهر ۱۵, ۱۳۹۶ ۶:۵۰ ب٫ظ

دیگه اینکه ازهمین رشته ی خودم چه گرایشی برم که خیلی خوب باشه اینده خوبی داشته باشه؟؟ ؟؟

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  چیستا

سلام
نمیشه کلی در این باره چیزی گفت. از طرفی مشخص نیست که تا زمان فارغ التحصیلی شما شرایط چطور باشه و از طرف دیگه توانمندی شما، محل سکونت و … در این زمینه موثر هست. توصیه میکنم علاقه رو مدنظر داشته باشید. چون اگه به رشته تون علاقمند باشید، در نهایت موفق میشید.

چیستا
مهر ۱۵, ۱۳۹۶ ۶:۴۸ ب٫ظ

سلام خسته نباشید، من دانشگاه پیام نورعلوم کشاورزی خوندم الآن کنکورارشد بخام کلارشته عوض کنم میتونم مثلا هنرشرکت کنم؟؟ ؟؟؟؟؟لطفا هرکس میدونه جوابموبده

محمد
مهر ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  چیستا

سلام بله زمان ثبت نام میتونید دو گرایش انتخاب کنید که گرایش اصلیتون علوم کشاورزی میشه و رشته دیگه ای به نام رشته شناور هم میتونید انتخاب کنید که این رشته میتونه ربطی به رشته تحصیلیتون نداشته باشه

haniye
مهر ۱۴, ۱۳۹۶ ۷:۳۱ ب٫ظ

سلام،درمورد ارشد زمین شناسی اطلاعات میخوام.
ظرفیت روزانه هاش کمه؟
کدوم گرایش آینده کاری برای خانمهاداره
ممنونم

لیلا
مهر ۲۹, ۱۳۹۶ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  haniye

سلام خواهرم ، دوستم و دختر عمه ام ارشد زمین شناسی دارن ..اونم از دانشگاه های سراسری تهران و گیلان …اصلا کار براشون پیدا نمیشه …الان دارن تو یه زمینه غیر مرتبط کار میکنن..با علاقه هم رفتن این رشته ..تازه مقاله هم دادن