نخبگان

سهمیه شاگرد اولی کنکور ارشد ۱۴۰۳ | تاثیر رتبه اولی ارشد

تاثیر سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد 99 - 1400 سراسری و ازاد

سهمیه شاگرد اولی در کنکور کارشناسی ارشد به داوطلبانی که رتبه اول دوره کارشناسی دانشگاه در رشته خود هستند کمک می‌کند که جای بهتری قبول شوند!

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …


میترسی از اخبار کارشناسی ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام بشی …


به گزارش مسترتست، سهمیه استعداد‌های درخشان در کنکور ارشد بدین صورت اعمال می‌شود که افرادی که حائز شرایط آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره های کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ارشد هستند، با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می‌توانند در دانشگاه های بهتری از لحاظ سطح علمی پذیرفته شوند.

شاگرد اول دوره کارشناسی کیست؟

شاگرد اول، دانش آموخته مقطع کارشناسی پیوسته است که دارای بالاترین معدل در میان ورودی‌های رشته خود و در دانشگاه خود باشد به شرطی که طی حداکثر ۸ نیمسال فارغ‌التحصیل شده باشد.

همچنین دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته کسی است که در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده‌اند دارای بالاترین معدل باشد.

تاثیر سهمیه شاگرد اولی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

برخی تصورات غلطی در خصوص سهمیه معدل الف در کنکور ارشد دارند؛ به نحوی که شایعاتی مانند یک سوم شدن رتبه کنکور ارشد و موارد مشابه در این خصوص شنیده می شود که هیچ یک واقعیت ندارد.

سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد

مزایای سهمیه استعداد درخشان در کنکور ارشد بدین صورت است که:

براساس آیین نامه مذکور افراد حائز شرایط زیر، حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی (و صرفاً برای یک بار) در صورتی که:

  • در کنکور ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کنند.
  • در جلسه آزمون شرکا کنند.
  • موفق به کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل توسط سازمان سنجش بشوند.

در آن رشته‌محل قبول خواهند شد.

یعنی افرادی رتبه اول این شانس را دارند که با ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبول‌شده در یک دانشگاه در همان دانشگاه قبول شوند.

افراد مشمول این آیین نامه مجازند حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی و صرفا برای یک بار از تسهیلات آن بهره مند شوند.

بنابراین، تاثیر سهمیه استعداد درخشان در کنکور ارشد در رتبه کنکور نیست، بلکه بر روی محل قبولی شما موثر خواهد بود.

حائزین شرایط سهمیه رتبه‌های برتر در کنکور ارشد

بر اساس اعلام سازمان سنجش، افراد زیر صلاحیت استفاده از سهمیه رتبه های برتر در آزمون کارشناسی ارشد را دارند:

۱- برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی.

۲- دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان.

۳- رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشارکت حداقل %۵۰ در دستاورد حائز رتبه.

۴- دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده است.

۵- دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده است.

لازم به ذکر است سازمان سنجش حداکثر معادل ۱۰% ظرفیت (با تقریب اضافی) در هر کدرشته محل تحصیل دوره بالاتر را بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص خواهد داد.

آیا می‌توان هم از شرایط استعداد درخشان ارشد دانشگاه دولتی جهت پذیرش بدون کنکور ارشد و هم سهمیه شاگرد اولی در آزمون استفاده کرد؟

بله فرایند پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور کاملا مجزا از آزمون کارشناسی ارشد است. شما می‎توانید هم در فراخوان‌های کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه‌ها شرکت کنید و هم از سهمیه رتبه اولی در کنکور ارشد استفاده کنید.

تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

بر اساس دفترچه کنکور ارشد ۱۴۰۳، معدل مقطع کارشناسی ارشد در نمره داوطلبان این آزمون تاثیر ۲۰ درصدی دارند.

البته معدلی که در نمره کنکور داوطلبان موثر است، معدل کسب شده توسط ایشان ممکن است نباشد، چرا که سازمان سنجش با اعمال ضرایبی، معدل موثر داوطلبان را مشخص می کند.

نحوه استفاده از سهمیه شاگرد اولی در کنکور کارشناسی ارشد

افرادی در امتیاز رتبه اول گزینش خواهند شد که ضمن واجد شرایط بودن، اطلاعات آنان براساس مندرجات فرم تاییدیه رتبه اول توسط معاونت آموزشی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل آنان از طریق پرتال اینترنتی به این سازمان اعلام گردد. در غیر این صورت سهمیه رتبه اول برای آنان لحاظ نخواهند شد.

سازمان سنجش هر ساله بازه زمانی مشخصی برای این موضوع در نظر می گیرد. بدین صورت که فرم سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد در قالب دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد منتشر می‌شود.

لازم است کلیه داوطلبان متقاضی از این امتیاز که مجاز به انتخاب رشته گردیده اند، فرم مذکور را تکمیل و در زمان اعلام‌شده تحویل معاونت آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط نمایند. دانشگاه‌ها نیز نسبت به تکمیل و ارسال فرم از طریق پرتال اینترنتی رتبه اول سازمان سنجش اقدام خواهند نمود.

اطلاعات داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۳ که واجد شرایط استفاده از سهمیه شاگرد اولی هستند، لازم است بر اساس مندرجات فرم تاییدیه رتبه اول (مندرج در انتهای دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳) توسط معاونت آموزشی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل آنان منحصراً از طریق پرتال اینترنتی به این سازمان اعلام گردد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، در سال ۱۴۰۲ لازم بود فرم تاییدیه رتبه اول داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد توسط معاونت آموزشی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل آنان از تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۵ تا ۱۴۰۲/۵/۱۰ منحصراً از طریق پرتال اینترنتی به این سازمان اعلام گردد.

اگر کسی که شاگرد اول است به هر دلیلی از این سهمیه استفاده نکند نفر بعدی می‌تواند از سهمیه شاگرد اولی برای قبولی ازمون ارشد استفاده کند؟

خیر، این سهمیه مختص کسی است که رتبه اول را در رشته خود در دانشگاه و در بین هم ورودی های خوب کسب کرده و در صورتی که از آن استفاده نکند، امکان جایگزینی رتبه های بعدی نیست.

سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد چقدر تاثیر دارد؟

تاثیر سهمیه شاگرد اولی بدین صورت است که داوطلبان دارای سهمیه با داشتن ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی در یک رشته محل، در آن جا پذیرش می شوند. بنابراین، از مزایای شاگرد اول شدن در دانشگاه تسهیل در پذیرش در مقطع ارشد است.

سهمیه شاگرد اولی در کنکور دکتری هم داریم؟

خیر این سهمیه تنها در مقطع ارشد اعمال می‌شود.

سهمیه شاگرد اولی در کنکور دکتری چقدر موثر است؟

در آزمون کتبی دکتری معدل مقطع کارشناسی ارشد تاثیری ندارد. اما ممکن است در نمره مصاحبه اثرگذار باشد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۷۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Sara
فروردین ۳, ۱۴۰۳ ۳:۰۹ ق٫ظ

اگه استعداد درخشان دانشگاه آزاد هم باشیم میتونیم از سهمیه شاگرد اولی ها استفاده کنیم تو کنکور؟

Rasam
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

سلام وقت بخیر . من هم سهیمه شاگرد اولی دارم هم سهیمه ایثارگری سوالم این هستش میتونم از هر دو این سهیمه استفاده کنم یا باید فقط یکیشون رو انتخاب کنم موقع ثبت نام ؟ ممنون میشم پاسخ بدین

هلیا
مرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ۷:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی که شاگرد اول کلاس در رشته اقتصاد دانشگاه تبریز هستش آیا میتونه برای یکی از گرایشات ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری با کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنه و از سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد رشته غیر مرتبط استفاده کنه؟

حسن
مرداد ۵, ۱۴۰۲ ۹:۲۵ ب٫ظ

سلام وقت به خیر
این سهمیه فقط برای رتبه اول هست یا برای کسانی که معدل ممتاز داشته اند ولی نفر اول نبودند هم قابل استفاده است؟

رهبران
شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام فقط رتبه اول

مرتضی
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ببخشید من فرم رتبه ۱ را پر کردم و به دانشگاهمون تحویل دادم و اونا هم داخل سیستم ثبت کردند و یک نسخه از فرم را بهم دادند. می خواستم بدونم باید این فرم را به دانشگاهی که می خواهم ارشد اونجا قبول بشم هم تحویل بدهم یا نه؟

رهبران
شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام بله در زمان ثبت نام در دانشگاه مورد پذیرش باید تحویل دهید

*
تیر ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

وقت بخیر میگم من ارشد استعداد درخشان قبول شدم اما نقر اول کلاس نبودم دومین نفر بودم سهمیه شاگرد اولی ندارم الان کامل فارغ التحصیل نشدم ۳واحد یکی از درسام مونده
راسته که نامه اومده هرکس میخواد از استعداد درخشانش استفاده کنه باید تا ۳۰تیر فارغ التحصیلیش‌ثبت بشه؟🥲🥲🥲ممنون میشم اگه راهنمایی کنید خیلی واجبه برام

مهسا
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  *

سلام
خیر چنین چیزی نیست نگران نباشید. تا اخر شهریور برای فارغ التحصیل شدن فرصت دارید

رهبران
شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  *

پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع ارشد با سهمیه رتبه اولی در پذیرش با آزمون مقطع ارشد متفاوت است و در پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان مقطع ارشد رتبه اول بودن ملاک نیست بلکه جزو ۱۰ یا ۲۰ درصد معدل های برتر هم ورودی هم رشته بودن شما ملاک است
فارغ التحصیلی تا پایان شهریور مورد پذیرش است .

مینا
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

سلام وقت بخیر ببخشید پرتال اینترنتی سهمیه شاگرد اولی کجای سازمان سنجش هست هرچی میگردم نیست ؟! و این که خود دانشگاه باید فرم رو بارگذاری کنه یا خودمون؟؟

مهسا
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
ادرس و نحوه ورود به این پرتال در اختیار دانشگاه هاست و شما از طریق دانشگاه باید فرم رو ارسال کنید

رهبران
شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام این مربوط به دانشگاههاست و شما تنها در تاریخ و بازه مشخص شده به دانشگاه محل تحصیل خود یادآوری نمایید جهت ارسال نامه و تایید رتبه اولی خود را

رضا
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۹:۲۵ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوالی داشتم .
در رشته ای مثل مهندسی برق گرایش های مختلفی وجود دارد برای استفاده از سهمیه شاگرد اولی رتبه داوطلب در گرایش ملاک هست یا رتبه داوطلب در کل ورودی ؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
رتبه داوطلب در بین هم رشته ای های خودتون (فقط گرایش خودتون) در دانشگاه خودتون ملاکه.

محمد
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۴:۲۴ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
من سال گذشته رنک یک دانشگاه شدم و از سهمیه استفاده نکردم امسال کنکور دادم میتونم از سهمیه استفاده کنم؟
و این سهمیه ربطی به سهمیه ۵ درصد ایثارگران داره یا نه؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
نه متاسفانه فقط سال بعد از فارغ التحصیلی میتونستید از این سهمیه استفاده کنید.
نه هیچ ربطی نداره. این سهمیه جدا از سهمیه ایثارگرانه

مریم
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۳:۴۹ ب٫ظ

سلام.
من دی‌ماه امسال هفت‌ترمه تموم می‌کنم. باید توی ثبت‌ نام مهر امسال این سهمیه رو اعمال کنم یا؟ آیا اصلا امکان ثبت نام دارم مهر امسال؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
چون هنوز درستون تموم نشده که مشخص نیست قطعی رتبه اول باشید. برای سال بعد میتونید از سهمیه استفاده کنید در صورت تمایل.

رهبران
شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۶:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام اگر اطمینان دارید که تا پایان شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل میشید کنکور ارشد رو در مهر ۱۴۰۲ ثبت نام نمایید و در ۴ اسفند ۱۴۰۲ در کنکور ارشد شرکت کنید و در صورت رتبه اول شدن در تیرماه ۱۴۰۳ از دانشگاه محل تحصیل خود تقاضای ارسال نامه و تایید رتبه اولی خود را در پرتال سازمان سنجش نمایید

فردین
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۴۴ ق٫ظ

سلام
وقتی ورودی های مهر ۹۸ یک رشته برای کنکور ارشد ۱۴۰۲ هشت ترمه فارغ التحصیل می شوند ولی ورودی های بهمن ۹۸ همون رشته هنوز یک ترم دیگه باید بگذرونند پس چطور ورودی های کل سال برای شاگرد اولی درنظر می گیرند؟پس باید ورودی مهر و بهمن جدا حساب بشن درست نیست؟

سینا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۵:۱۱ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
اگه من امسال از سهمیه شاگرد اولی استفاده کنم و قبول نشم آیا میتونم سال بعد هم از این سهمیه استفاده کنم؟ (در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوم)

مهسا
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

سلام
فقط سال بعد از فارغ التحصیلی میتونستید از این سهمیه استفاده کنید و باید برای استفاده از این سهمیه فارغ التحصیل باشید که قطعی مشخص باشه رتبه ۱ هستید.
امسال نمیتونید استفاده کنید.

Sara
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۲:۰۹ ب٫ظ

وقت‌بخیر، ببخشید من ترم ۸ کارشناسیم رو تیرماه تموم میکنم و بعد از آن، دو واحد کارآموزی برای ترم تابستان رو خواهم گذراند و برای شهریور فارغ التحصیل خواهم شد. میخواستم بپرسم برای پر کردن فرم تاییدیه‌ی رتبه‌ی اول باید چه معدلی وارد کنم؟ چون در فرم تاییدیه نوشته معدل فارغ‌التحصیلی رو بنویسید. میخواستم بدونم من با این شرایط میتونم از امتیاز رتبه‌ی اول بودنم برای کنکوری که اسفند دادم، استفاده کنم ؟ و اگر استفاده کنم برای معدل، میانگین ۸ ترم رو باید وارد کنم و نمره‌ی کاراموزی دخالت نخواهد داشت؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

سلام
اگر درستون تموم نشده این سهمیه شاملتون نمیشه چون معدل فارغ التحصیلی ملاکه و شما هنوز درستون تموم نشده.

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

اگه کارآموزی تو معدلتون نمیاد و تا زمانی که فرصت ارسال فرم هست به سنجش معدل کل نهایی تون مشخص بشه فقط میتونید از این سهمیه استفاده کنید

محمد
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۹:۰۳ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
کسی که تیر ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده باشه برای کنکور ۱۴۰۲ میتونه از این سهمیه استفاده بکنه؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
نه متاسفانه.
حداکثر تا یه سال بعد از اتمام تحصیلتون میتونید از سهمیه شاگرد اولی تو کنکور ارشد استفاده کنید و شما برای سال ۱۴۰۱ باید از این سهمیه استفاده میکردید.

میلاد
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۱:۲۰ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
کسی که تو یه رشته رتبه اول باشه و کنکور رو تو یه رشته دیگه بده میتونه از این سهمیه استفاده کنه؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
بله قاعدتا باید بتونه. تو دفترچه محدودیتی در این زمینه اعلام نشده.

علی
بهمن ۷, ۱۴۰۱ ۲:۴۲ ق٫ظ

سلام وقت بخیر سهمیه ایثارگری در استعدادهای درخشان برای ارشد تاثیر داره؟

مهسا
بهمن ۸, ۱۴۰۱ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
خیر این سهمیه فقط در کنکور ارشد تاثیرگذاره

محمدحسن
آذر ۱۴, ۱۴۰۱ ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام و درود. بنده ورودی ۹۸ دانشگاه لرستان هستم و الان در حال گذروندن ترم ۷ ام. مقطع کارشناسیم ۸ ترمه تموم می‌شه. طبق معدل ۶ ترم اول، رتبه یک ورودی خودم محسوب می‌شم. سوال اولم اینه که من اسفند ۱۴۰۱ میتونم تو کنکور ارشد شرکت کنم؟ و سوال دیگه اینکه اگر میتونم اسفند ۱۴۰۱ شرکت کنم، از سهمیه استعداد درخشان اسفند ۱۴۰۱ میتونم استفاده کنم یا اسفند ۱۴۰۲؟ پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاس‌گزارم.

مهسا
بهمن ۸, ۱۴۰۱ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمدحسن

سلام
هر کسی که تا اخر شهریور ۱۴۰۲ درسش در مقطع کارشناسی تموم بشه میتونه شرکت کنه در کنکور ارشد.
ورودی های ۹۸ امسال میتونن در فراخوان شرکت کنن. فقط ورودی های بهمن ۹۸ سال دیگه هم میتونن شرکت کنند

میلاد
آبان ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

سلام
مبنای نفرات اول تا سوم فارغ التحصیلی در مقطع ارشد چیه؟ آیا در مقطع ارشد هم قانون و شرطی برای اینکه در چند نیمسال فارغالتحصیل شده باشی هست؟

مهسا
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۴:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
سهمیه شاگرد اولی فقط برای نفر اول دوره است.
مبناشم کسیه که بالاترین معدل رو کسب کرده باشه که از دانشگاه محل تحصیلتون میتونید بپرسید.

Fateme
آبان ۶, ۱۴۰۱ ۲:۰۹ ب٫ظ

سلام وقت بخیر.
من بهمن ماه ۱۴۰۰ کارشناسی رو ۷ ترمه تموم کردم،و نفر اول ورودی شدم.من میتونم از سهمیه شاگرد اولی برای کنکور ارشد ۱۴۰۲ استفاده کنم؟کنکور ۱۴۰۱ شرکت نکردم
از آموزش دانشگاه هم که سوال کردم گفتن امسالم میتونم استفاده کنم!
ولی دفترچه ی انتخاب رشته نوشته که حداکثر تا یک سال تحصیلی از تاریخ فارغ التحصیلی نگذشته باشه!

آیدا
مهر ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام
من ورودی ۹۸ هستم و دی ماه ۷ ترمه درسمو تموم میکنم .استعداد درخشان هم هستم.
میخواستم بدونم میشه کنکور امسال رو آزمایشی شرکت کنم ک بدونم در چ سطحی هستم ولی از تاثیر سهمیه استعداد درخشانم استفاده نکنم و نگهشدارم برای کنکور سال بعد؟
یعنی برای اسفند ۱۴۰۲ هم قابل استفاده هستش؟

فری
شهریور ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

سلام و وقت بخیر. من از طریق آزمون(رتبه اولی) و از طریق سهمیه استعداد درخشان در یک دانشگاه و دو رشته مجزا قبول شدم. الان گرایش با آزمونم رو بیشتر دوست دارم. میتونم همون گرایش با آزمون رو ثبت نام کنم؟ مشکلی پیش نمیاد؟

محسن توکلی
تیر ۳۰, ۱۴۰۱ ۲:۲۲ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید ببخشیدمن با رتبه ۱۳۸۵ عمران و با داشتن سهمیه شاگرد اولی شانس قبولی شبانه های تهران مثل خواجه نصیر و …. برای گرایش سازه رو دارم؟

شادی
تیر ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
این حقیقت داره که سایت سنجش برای اپلود فرم رتبه اولی هنوز باز نشده؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام.شرمنده من دانشجوی ترم آخر کارشناسی ام‌.معدلم دربین دانشجویان هم رشته وهم ورودی رتبه اول رو داره.میتونم برا نتایج ارشد از سهمیه شاگرد اولی استفاده کنم؟؟

مهسا
تیر ۱۷, ۱۴۰۱ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
برای استفااده از این سهمیه معدل کل شما ملاک و باید از مقطع ارشد فارغ التحصیل شده باشید

فرزانه
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۹:۴۷ ق٫ظ

سلام
درسم رو طی ۴ نیم سال و یک درس ارائه به استاد تموم کردم.
یعنی شده ۹ ترم ولی ترم آخر یدونه درس هست تحت عنوان ترم تابستانی
به این شکل سهمیه تعلق میگیره؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام
طبیعتا خیر. بازم میتونید به دانشگاهتون مراجعه کنید و ازشون سوال کنید.

نگین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

اگه یکی از دانشجوهای هم ورودی من ، دویا سه ترم مرخصی گرفته باشه و با احتساب ترم هایی که مرخصی گرفته ، لیسانسش رو ۵ ساله گرفته باشه اما معدلش از من که لیسانسمو دقیقا ۴ ساله گرفتم ، بیشتر باشه ، اون شاگرد اول حساب میشه ؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام
بله شاگرد اول حساب میشه اما امکان استفاده از سهمیه رو نداره. چون باید همه شرایط رو داشته باشه.

نگین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

اگه یکی از بچه های هم ورودی م ، دو یا سه ترم مرخصی گرفته باشه و با احتساب ترم هایی که مرخصی گرفته ، بجای ۴ سال ، لیسانسشو ۵ ساله گرفته باشه و معدلش بیشتر از من که دقیقا ۴ ساله لیسانس گرفتم بیشتر باشه ، اون شاگرد اول محسوب میشه ؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام
بالاتر پاسختون داده شد.
موفق باشید

فاطمه
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام.ببخشیداین سهمیه استعداد درخشان فقط برای نفراول محاسبه میشه؟نفردوم همچین سهمیه ای نداره؟

نگین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

من ورودی مهر ۹۶ بودم ، دانشجوهای ورودی بهمن ۹۶ ، هم ورودی من حساب میشن یا خیر ؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام
بله سال تحصیلی وروده ملاکه. بازم از دانشگاهتون سوال کنید.

M
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام من سهمیه شاگرد اولی دارم با معدل ۱۹ از دانشگاه دولتی ، رتبه ام صد و خورده ای در سهمیه ۵ درصد هست ، در رشته های جزا ، خانواده ، کیفری اطفال و نوجوانان؛ آیا شانس قبولی روزانه از دانشگاه های تهران رو دارم؟ چقدر؟
ممنون میشم جوابم بدید

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  M

سلام
به نظر نمیاد شانستون برای قبولی روزانه های تهران زیاد باشه. روزانه های شهرستان ها شانس قبولی دارید و شبانه های تهران هم ممکنه بیارید.

عرفان
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۶:۳۹ ب٫ظ

سلام
از اونجایی که هنوز ترم تموم نشده، رتبه اول تا چه ترمی مدنظره؟
من از دانشگاه خواستم برام انجام بده میگه باید حتما فارغ التحصیل باشی
درحالی که من دانشجوی ورودی ۹۷ هستم و الانم ترم هشتم و مشخصا برای فارغ التحصیلی تا آخر ترم هشت وقت دارم
ولی چون نمره درس‌هام کاملا نیومده میگه نمیتونی استفاده کنی؟
میدونین چکار باید انجام بدم؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام
رتبه اول تا پایان فارغ التحصیلی ملاکه و فقط کسانی که فارغ التحصیل هستن میتونن از این شرایط استفاده کنند.
کسانی که دانشجو هستن هنوز امکان استفاده از این تسهیلات رو ندارن. در صورتی که تا پایان ترم ۸ شاگرد اول باشید برای کنکور سال اینده میتونید از این تسهیلات استفاده کنید.

ثمین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۳۹ ب٫ظ

سلام
من متوجه نشدم الان با سهمیه شاگرد اولی اولویت های انتخاب رشته ام چجوری بررسی میشه؟ مثلا روی اولویت اولم تاثیر میذاره؟
و اینکه دانشگاه آزادم شامل این سهمیه است؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ثمین

سلام
خیر روی اولویت هاتون که اثری نداره. صرفا شانس قبولی شما رو بالاتر میبره و میتونید انتخاب هایی که به نظر خودتون شانس نداریدم انتخاب کنید.
برای ارشد دانشگاه ازاد فقط این سهمیه برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی خودش لحاظ میشه.

نگین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۲:۳۲ ب٫ظ

من دانشجوی ورودی مهر ۹۶ بودم ، واسه اینکه بفهمم شاگرد اول هستم یا نه ، دانشجوهای ورودی بهمن ۹۶ ، هم ورودی من حساب میشن یا خیر ؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام
بهتره اینو از دانشگاه هم بپرسید، ولی روال اینه که سال ورودی حسابه. بنابراین بله بهمن ۹۶ هم حساب میشه

نگین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱:۲۸ ب٫ظ

سلام . من فارغ التحصیل پیام نور هستم ، واسه اینکه بدونم شاگرد اول هستم یا نه باید چیکار کنم ؟ برای پذیرش ارشد ۱۴۰۱ براساس شاگرد اول بودن باید چه فرمی رو تا چه تاریخی برای سازمان سنجش بفرستم ؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام
باید به دانشگاه مراجعه کنید و سوال کنید.
فرم هم انتهای دفترچه انتخاب رشته هتش و باید فرم رو دانشگاه تکمیل کنه و تا ۲۲ تیر در پرتال سنجش وارد کنه. شما نباید چیزی ارسال کنید.

عطیه
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام. برای دانشگاه پیام نور هم صدق میکنه

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  عطیه

سلام
محدودیتی در ایین نامه و دفترچه انتخاب رشته برای نوع دانشگاه نذاشتن.

مریم
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

سلام ممنون میشم سوالم روپاسخ بدین،من رشته روانشناسی رتبه ام خوب نشده،کنکور۱۴۰۱شرکت کرده بودم الان مجاز ب انتخاب رشته برای پیام نورشدم،بنظرتون این فرم معدل تاثیری داره ک من پیام نور شهر خودمون قبول بشم اگر دانشگاهم ارسال کنه برای سنجش؟معدلم ۱۸وخورده ای هست دانشگاه پیام نورم.

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
به هر حال اثرگذار میتونه باشه. چون فقط هم تا یه سال میشه استفاده کرد، این طور نیست که نگه دارید برای سال بعد. پس شانستون رو امتحان کنید.

مریم
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

خب من سال بعدهم کنکور دارم،اگرامسال استفاده نکنم سال بعد میتونم استفادکنم برای کنکور۱۴۰۲؟

نگار
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۹:۳۵ ق٫ظ

سلام یعنی اگر سهمیه شاگرد اولی داشته باشیم ، و مجاز به روزانه و شبانه در کنکور تئوری شده باشیم ، میتونیم در مرحله کنکور عملی ارشد طراحی پارچه و لباس ، شرکت نکنیم ؟!؟!؟؟؟؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام
نمیدونم از کجا به این نتیجه رسیدید. شما باید در آزمون عملی شرکت کنید. در هنگام بررسی نتایج نهایی صرفا برای شما تسهیلاتی در نظر گرفته میشه.

ساغر
بهمن ۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

سلام مهسا خانوم
من هنوز ترم۶روانشناسی هستم و درسم تموم نشده اما در کنکور ۱۴۰۱ آزمایشی ثبت نام کردم و الکی زدم که یعنی ترم آخری هستم،اما در اصل سال ۱۴۰۲کنکور دارم.بعد از کنکور اصلیم میتونم از این سهمیه استفاده کنم؟مشکلی که ایجاد نمیکنه؟
یک‌سوال دیگه اینکه اگه معدلم بالا باشه اما یک درس افتاده ترم یک داشته باشم محدودیتی برای من هست یا نه؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ساغر

سلام
بله مشکلی نیست میتونید استفاده کنید.
در ایین نامه چیزی درمورد این موضوع نگفتن و محدودیتی نذاشتن. این که شاگرد اول باشید ملاکه

زهرا
دی ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

ایا این شرط شاگرد اولی، برای دانشگاه فرهنگیان هم صدق میکنه؟

Sadat
آذر ۲۲, ۱۴۰۰ ۲:۴۵ ق٫ظ

سلام من کارشناسی علوم تربیتی میخونم و ترم اخرم و میخوام کنکور سال بعدو شرکت کنم میخواستم بپرسم میشه برای ارشد روانشناسی تربیتی شرکت کنم و از سهمیه شاگرداولی استفاده کنم یا نه فقط تو رشته ای‌که کارشناسی خوندیم اعمال میشه؟ و این سهمیه فقط برای دانشگاهی که توش کارشناسی خوندیم استفاده میشه یا دانشگاه های دیگه هم میتونیم با این سهمیه بخونیم؟

هومن
شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ ۳:۰۸ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر ببخشید فرم تکمیل شده تاییدیه فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی رو دانشگاه باید به چه سایتی اعلام کنه میشه لطفا لینکش رو بزارید؟
سپاس گزارم

اسما
شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ ۷:۲۱ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید
من از طریق استعداد درخشان قبول شدم یکی از دانشگاهها. الان براساس انتخاب رشته کنکور هم همون دانشگاه رو زدم. الان متوجه شدم اگه از طریق کنکور هم همون دانشگاع پذیرش بشم« قبولی براساس کنکور» اعمال میشه، درستع؟
بعد اگه از طریق شاگرد اولی دانشگاه پذیرفته شوم همان مزایایی داره که استعداد درخشان بدون کنکور داره؟

وحید ش
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۶:۵۱ ق٫ظ

سلام و عرض خسته نباشید
در دفترچه سازمان سنجش گفته شده که ۱۰ درصد ظرفیت هر کد رشته به این سهمیه ها تعلق میگیره

میخواستم ببینم نحوه محاسبه چجوریه ؟
یعنی برای کارنامه نهایی اول میبینن با سهمیه آزاد میاره اون کد رشته رو یا نه. بعد اگر نیاورد با سهمیه رتبه اولی بررسی میشه
درسته ؟

و اینکه این سهمیه مازاد بر ظرفیت داخل دفترچه هست یا نه ؟

متشکرم

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  وحید ش

سلام
بله این سهمیه مازاد بر ظرفیت دفترچه است. بله همینطوره. بررسی میکنند ببینن خودتون اونجا رو میارید یا نه. اگه نه، بعد چک میشه که ایا ۹۰ درصد نمره اخرین فرد قبولی رو میارید یا نه.

وحید ش
شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیلی ممنون مهسا خانم عزیز
موفق باشید

علی
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۱۶ ق٫ظ

با سلام من رتبه ۷۸۰ ارشد مهندسی صنایع غذایی شدم
و اخرین فرد پذیرفته سده ۱۱۱۷بوده و من مجاز شدم و اجازه استفاده از این سهمیه را دارم
سوالم اینه اگر ازش استفاده کنم ، شانس پذیرش روزانه رو دارم ؟
عملکردش چطوره ؟ در مقاله بالا نگفته که عملکرد این رتبه اول بودن دقیقا چطوره ؟ هر جایی رو بزنیم پذیرش میشیم؟ لطفا توضیحی بدید

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
در متن اشاره شده که:
سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد چقدر تاثیر دارد؟

تاثیر سهمیه شاگرد اولی بدین صورت است که داوطلبان دارای سهمیه با داشتن ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی در یک رشته محل، در آن جا پذیرش می شوند. بنابراین، از مزایای شاگرد اول شدن در دانشگاه تسهیل در پذیرش در مقطع ارشد است.

بنابراین خیلی نمیشه پیش بینی دقیقی کرد که کجا قبول میشید. اما این طور نیست که هر جا بزنید قبول بشید.

مهدی
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۹:۵۶ ق٫ظ

سلام و وقت بخیر. من از طریق استعداد درخشان بدون کنکور یکی از دانشگاهها پذیرفته شدم ، الان اگر از طریق کنکور هم در یکی از دانشگاهها پذیرفته بشم ولی قصد داشته باشم همون دانشگاه اولیه یعنی بدون کنکور را ادامه بدهم مشکلی به وجود نمی اید که دانشگاه پذیرفته شده از طریق کنکور رو ادامه نمیدهم؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
نه اصلا مشکلی نیست. فرایند پذیرش با ازمون و بدون کنکور مجزا از همه و اثری روی هم ندارن. میتونید با هر دو روش پذیرش بشید.

رسول
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۹:۲۷ ب٫ظ

سلام . سهمیه رتبه اولی برای رشته های شرایط خاص و مصاحبه دار مانند دانشگاه صداسیما اعمال میشه ؟؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
داخل دفترچه محدودیتی در این زمینه گفته نشده بنابراین طبیعتا اعمال باید بشه.

E
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۴:۱۴ ب٫ظ

سلام، اگر از قبل برای استعداد درخشان ثبت نام نکرده باشیم، درحال حاضر که جواب نتایج اولیه کنکور اومده و مجاز به انتخاب رشته شده باشم آیا بازهم امکان داره برای استعداد درخشان ثبت نام کنم؟
من رتبه ۳ کلاس بودم،رتبه ۱ و ۲ کلاس درآزمون کنکورواستعداد درخشان شرکت نکردن باز این شانس رو دارم به عنوان شاگرد اول بدون کنکور قبول بشم؟

سما
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  E

سلام
این سوال برای بنده هم مطرح هست
من استعداد درخشان هستم رتبه ۲ را داشتم
نفر اول در کنکور سراسری شرکت نکرده اند اما پذیرش بدون کنکور ارشد را در دانشگاه مد نظرشان دارند
امکان استفاده از این سهمیه برای بنده هست؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سما

سلام
جهت استفاده از سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد اولا نیازی به ثبت نام از قبل نیست. باید از ۲۰ تا ۳۰ شهریور دانشگاه فرم تکمیل کنه و بفرسته سنجش. دوما تنها شاگرد اول(رتبه ۱) این سهمیه رو برای کنکور میتونه استفاده کنه.

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  E

سلام
جهت استفاده از سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد اولا نیازی به ثبت نام از قبل نیست. باید از ۲۰ تا ۳۰ شهریور دانشگاه فرم تکمیل کنه و بفرسته سنجش. دوما تنها شاگرد اول(رتبه ۱) این سهمیه رو برای کنکور میتونه استفاده کنه.

مهدی
شهریور ۹, ۱۴۰۰ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام. واسه کنکور ارشد ۱۴۰۰ حداکثر تا کی وقت داریم که در سامانه استعداد درخشان فرم شاگرد اولی رو ثبت کنیم؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام از ۲۰ تا ۳۰ شهریور فرصت هست که دانشگاه فرم شما رو تکمیل کنه و برای سنجش بفرسته

پویا
شهریور ۷, ۱۴۰۰ ۴:۱۴ ق٫ظ

سلام. لطفاً پاسخ بدهید. در صورتی که قبلاً برای سهمیه استعدادهای درخشان (۱۵ درصد برتر بدون کنکور) درخواست داده باشم، آیا می‌توانم از این سهمیه شاگرد اولی هم استفاده کنم یا باید ابتدا از درخواست قبلی انصراف بدهم؟

سما
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

تداخلی ندارد

زهرا
مرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۵:۱۷ ب٫ظ

از کجا باید بفهمیم شاگرد اول هستیم یا نه؟

رامین ش
مرداد ۸, ۱۴۰۰ ۴:۲۱ ق٫ظ

درود بر شما
ببینید من درست میگم ؟

وقتی نتایج اولیه بیاد پایین دفترچه انتخاب رشته این فرم رو قسمت الف رو خودم پر میکنم ب رو میبرم دانشگاه
بعد دفتر استعداد درخشان اینو از طریق کارتابل میفرسته به سازمان سنجش
درست گفتم ؟
بعد دو تا سوال
یکی اینکه من شنیدم معمولا رتبه رو ۱/۳ میکنه ایا درسته ؟
و اینکه من نگرانم دانشگاه حواس پرتی انجام بده و یادشون بره اسمم رو ارسال کنن!

مهسا
مرداد ۲۳, ۱۴۰۰ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  رامین ش

سلام
شما میرید دانشگاه و ازشون میخواید که این فرم رو براتون تکمیل کنن و بفرستن. خیر این یک شایعه است که میگن رتبه یک سوم میشه.
تاثیرش دقیقا به این صورته:

تاثیر سهمیه شاگرد اولی بدین صورت است که داوطلبان دارای سهمیه با داشتن ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی در یک رشته محل، در آن جا پذیرش می شوند. بنابراین، از مزایای شاگرد اول شدن در دانشگاه تسهیل در پذیرش در مقطع ارشد است.

مبینا
تیر ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

برای کسایی که کارشناسی ناپیوسته خوندن کی باید فرم رو پر کنن؟!

مهسا
تیر ۲۹, ۱۴۰۰ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مبینا

سلام
پس از این که نتایج اولیه کنکور ارشد اومد و در دفترچه انتخاب رشته جزئیات تکمیل فرم و زمان ارسالش اعلام میشه. داخل همین سایت اطلاع رسانی میشه حتما

مرضیه
تیر ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۳۶ ب٫ظ

سلام. کسی میتونه راهنماییم کنه؟
من ورودی ۹۵ هستم و شهریور پارسال فارغ التحصیل شدم ولی کنکور ۹۹ رو شرکت نکردم و از سهمیه رتبه اولیم استفاده نکردم. آیا امسال میتونم ازش استفاده کنم؟ یا اگه معدل کل رتبه اول ورودی ۹۶ از من بیشتر باشه فقط شامل اون میشه؟

مهسا
تیر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

سلام
بله قاعدتا میتونید. چون حداکثر تا یک سال بعد از اتمام درستون میشه که شما حائز شرایط هستید.

نفس
تیر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

با سلام
خواهش میکنم جواب بدید
من دانشجوی ترم اخرم و این ترم تموم شدم …‌
در کنکور ارشد ۱۴۰۰ شرکت کردم و رشتم روانشناسی هست و معدلم ۱۸/۱۰هست ….
من رتبه اول هستم
و میخوام از این سهمیه استفاده کنم فقط کی باید فرم معدل داخل دفترچه رو پر کنم و به دانشگاه بدم ؟؟ قبل کنکور باید فرم پر کرده و به دانشگاه بدم یا بعد کنکور ارشد ؟؟ و اینکه فقط باید فرم رو ‌پر کنیم و بدیم دانشگاه دیگه ؟یعنی دانشگاه به سنجش اعلام میکنه و خودمون نیاز نیست دیگه کاری کنیم ؟

مرضیه
تیر ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نفس

سلام
بعد اعلام نتایج اولیه اگر مجاز به انتخاب رشته بودید فرمی که انتهای دفترچه انتخاب رشته هست رو پر کنید و تحویل دانشگاه بدید.

مهسا
تیر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نفس

سلام
در دفترچه انتخاب رشته ارشد جزئیات اعلام میشه. یه فرم هست که باید پیگیری کنید تا دانشگاه ارسال کنه برای سنجش برای شما.

مجید
اسفند ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ق٫ظ

سلام من سال ۹۲بامعدل ۱۸/۶ بعنوان شاگرد اول در دوره اررشد فارغ التحصیل شدم ایا می توانم در دوره دکتری بدون کنکور ادامه تحصیل بدم

مهسا
فروردین ۲, ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام. برای دانشگاه های سراسری فقط تا دو سال بعد از فارغ التحصیلی فرصت دارید. اما برای دانشگاه ازاد اگه سایر شرایط رو هم دارید میتونید ثبت نام کنید
در لینک زیر اطلاعات کاملی هست:
https://phdtest.ir/1391/03/%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86/

Niloo
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام من میخوام امسال تو ۲تا کنکور وزرات بهداشت و وزارت علوم شرکت کنم میتونم از سهمیه شاگرد اولی هر۲جا استفاده کنم یا فقط یه جا میشه؟

مهسا
فروردین ۲, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  Niloo

سلام
هر دو میشه. کلا ازمون دو وزارتخانه جدا از هم هست و مشکلی نداره هر دو جا از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنید

Pazhand
مهر ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ب٫ظ

سلام.ی نفر میتونه هم از سهمیه استعداددرخشان بدون آزمون استفاده کنه ،هم همزمان از سهمیه نفر اولیش هم استفاده کنه واسه انتخاب رشته؟ممنون میشم جواب بدید

Sweet Pari
مهر ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Pazhand

سلام، بله مانعی نداره

حسینی
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
تاریخ ارسال فرم سهمیه شاگرد اولی در ارشد ۱۴۰۰ از طرف دانشگاه چه زمانی است؟
چرا جایی اعلام نمیشه؟ دانشگاه پیام نور میگه بهش ابلاغ نشده!
بعد کنکور هم میشه فرستاد؟؟؟
ممنون میشم جواب بدین

‌‌‌‌......
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

توی دفترچه سال ۴۰۰ اعلام میشه
هنوز برای اون زوده

مسعود
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ

سلام من رتبم امسال ۱۲۹۹ در نرم افزار بوده است. سهمیه شاگرد اولی هم از دانشگاه ارومیه دارم. به نظر شما تاثیر این سهمیه بر رتبه من چقدر خواهد بود؟ آیا می توانم درچه دانشگاه هایی شانس قبولی دارم؟

زهرا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۰ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ترم آخر کارشناسی علوم ورزشی هستم با معدل ۱۹.۷۵ دانشگاه آزاد، آخر شهریور فارق التحصیل میشم، با وجود کرونا وبسته بودن سایت دانشگاه آزاد هنوز نمرات ترم بهمن ثبت نشدن، من رتبه اول در میان هم ورودی ها شدم، ولی الان که نمرات ثبت نیست چطور برای انتخاب رشته ارشد از سهمیه شاگرد اولی استفاده کنم؟؟؟؟

میثم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ

تا ۱۸شهریور ماه وقت دارین

میثم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۵۸ ب٫ظ

برید زودتر انجام بدید تا ۱۸وقت دارید اگ نفرستید محروم میشید از این سهمیه مدارکی ک من فرستادم اول فرم صفحه ۴۲۴دفترچه ارشد بعد فتوفقط صفحه اول شناسنامه، فتواز کارت ملی،درخواست شخصی، فتو کارنامه ارشد موفق باشی دوستان

‌‌‌‌......
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

لطفا اگ اطلاعی دارید به سوال پایینم جواب بدید

‌‌‌‌......
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۵۲ ب٫ظ

سلام خانم مهسا
ببخشید من بر اساس سوابق تحصیلی از طریق سازمان سنجش وارد دانشگاه پیام نور شدم
دانشگاه بهم گفته که رتبه اول ورودی خودم بودم آیا میتونم از سهمیه رتبه اولی استفاده کنم ؟ و اینکه گفتن باید ابلاغ بشه بهشون تا بتونن کارامو انجام بدن
لطفا لطفاااا کمککک کنیدددد خیلیییی برام اهمیت داره
ممنون

زهرا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۵ ب٫ظ

آیا دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد هم میتوانند از سهمیه شاگرد اولی درانتخاب رشته ارشد استفاده کنند؟

زهرا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

سلام، باید خودمون برای دانشگاهی که میخواهیم ارشد بخونیم فرم رتبه اول رو بفرستیم، کجا وچجوری بفرستیم؟

میثم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام تواطلاعیه های دانشگاه ب شما اعلام میشه ک چه مدارکی رو بهشون ایمیل کنید اولین اطلاعیه دانشگاه ک من بودم فرم بود تو اطلاعی الانشون مدارکی جدیدی میخواستن مثل کارنامه ارشد تکمیل فرم ۴۲۴دفترچه ارشد ک بهشون ایمیل کنید این اطلاعیه هارو در وب سایت دانشگاه شما میزنن

حدیث
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

من زنگ زدم آموزش و استعداد درخشان اصن نمیفهمن چی میگم! فقط هی میگن اسمتو واسه اموزش کل فرستادیم نگران نباش!
خب ینی چی
من شنیدم باید فرم‌پر‌کنیم! اینا چیو همینجوری فرستادن

Masume
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حدیث

سلام، انتهای دفترچه انتخاب رشته رو نگاه کن، یه فرمه اونو باید پرکنی و بفرستی دفتر استعداد درخشان دانشگاه

امیر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۶ ب٫ظ

سلام من فارغ التحصیل بهمن ۹۸هستم ۷ ترمه تموم کردم از سهم رتبه اولیم فقط امسال میتونم استفاده کنم یا سال دیگه یعنی ۱۴۰۰ هم میتونم استفاده کنم اگرممکنه خیلی ممنون میشم پاسخ بدید

‌‌‌‌
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
پیام نور هم چنین امتیازی داره؟
درصورت بله چه هنگام باید اعمال بشه؟

D
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ق٫ظ

سلام.
ببخشید امسال باشرایطی که پیش اومده تکلیف درخواست ثبت نام در سهمیه معدل الف چی میشه؟ آیا بعداز کنکور باید اقدام کرد؟

D
تیر ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  D

ببخشید اگر ممکنه پاسخ بدید خیلی ممنون میشم.

Mahdieh
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  D

سوال منم همینه و نمیدونم تا کی فرصت هست برای اقدام برای این سهمیه

فرزانه
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۱۱ ق٫ظ

سلام ، من دانشجو پیام نورم ، من کنکور دادم و وارد دوره کارشناسی شدم ولی نمیدونم پذیرشم با معدل بوده یا کنکور ؟ آیا در صورت پذیرش با معدل ، نمیتونم از سهمیه شاگرد اولی در کارشناسی ارشد استفاده کنم؟ و سوال دیگه اینکه اصلا کسی که پذیرشش با معدل و در دانشگاه پیام نور بوده ، میتونه در دانشگاه تهران( روزانه) رشته مدنظر رو قبول شه؟ ( هم کنکور وزارت بهداشت و هم علوم)

مریم
فروردین ۷, ۱۳۹۹ ۴:۲۰ ب٫ظ

سلام من شیش ترمه تمام میکنم توی ورودی خودم که ۹۶ هست شاگرد اول نیستم اما ورودی ۹۵ شاگرد اول ام کنکور ارشد شرکت کردم ولی چنین سهمیه ای رو ندیدم. الان من باید کاری کنم یا نیازی نیست؟ اصلا میشه کاری کرد ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

شاهین
اسفند ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام ببخشید ی سوال داشتم من ۳۰ شهریور امسال فارغ التحصیل شدم میخاستم ببینم میتونم برای کنکور ارشد امسال از سهمیه شاگرد اولیم استفاده کنم یا نه؟

شریفی
بهمن ۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۰ ب٫ظ

سلام ببخشید من که کارشناسی ناپیوسته هستم.
در دوره کارشناسی نفر اول بودم تو دانگشاه ولی دوره ی کاردانی نفر اول نبودم آیا می تونم از این امتیاز استفاده کنم

مهسا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شریفی

سلام
خیر نیازی نیست. همین که در مقطع کارشناسی در ۴ ترم درستون تموم بشه و شاگرد اول باید و کمتر از یک سال از اتمام درستون گذشته باشه کافیه

نسترن
آبان ۶, ۱۳۹۸ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام.ببخشید ی سوال دارم خواهشا جواب بدین.من دانشجو دانشگاه دولتی ام ولی شبانه و مرکز اقماری.ترم هفتم.معدل کل ۶ ترمم هم نزدیک ۱۹ هست.از دانشگاهمون کسایی بودن ک با معدل رفتن.من نگرانم ک واسه کنکوردرس نخونم استفده از معدل هم جور نشه.در ضمن من نمیدونم نفر دوم یا سومم کل کلاس حدود ۱۷ ۱۸ نفره ولی اون دو تای دیگه بعید میدونم بخوان از معدل استفاده کنن.الان کلاسمون حدود ۱۱ ۱۲ نفره نفره ولی خیلیا انصراف دادن حدود ۷ ۸ نفر.منظور از ده درصد یعنی همون کلاس خودمون فقط یا همه دانشگاه مادر و کل اقماری هاش؟حالا با این شرایط ب نظر شما روزانه قبول میشم انشالله؟

ایمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ب٫ظ

سلام.
من استعداد درخشان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رو ثبت نام کردم و احتمالا هم قبول بشم. هفته بعد هم نتایج آزمون ارشد میاد هم نتایج استعداد درخشان بابل. مطمینم نتیجه کنکور ارشدم خیلی بهتره. ممکنه اینا با هم تداخل پیدا کنن و نتیجه استعداد درخشان رو اولویت بدن نسبت به نتیجه کنکور ارشد؟

مجید جعفری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۱۱ ب٫ظ

سلام خدمت عزیزان…من یه سوالی دارم خواهش میکنم جواب بدبن…من امسال سهمیه شاگرد اولی دارم…حالا سوال من اینه فرض کنیم در یک کد رشته ای علاوه بر قبولی از سهمیه آزاد از سهمیه ایثارگری هم قبولی داشته که امکانشم هستش سوالی که پیش میاد اینکه گزینش من شاگرد اولی بر اساس آخرین نفر قبولی با سهمیه آزاد خواهد بود در آن کد رشته یا بر اساس آخرین نفر قبولی با سهمیه ایثارگری؟ این سوال ذهن منو بدجور درگیر کرده…کسی نظری داره خواهشا در میان بزاره ممنونم

هانیه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام من دانشگاه آزادم و ۶ ترمه با معدل ١٩/۴٩ فارغ التحصیل شدم و معدلم از همه بیشتره آیا شاملم میشه این سهمیه
لطفا بهم جواب بدید چون دانشگاه درست جوابم رو
نمیده
طبق دفترچه اگر با کنکور اومده باشیم شامل میشه ولی دانشگاهمون میگه اصلا شامل دانشگاه آزاد نمیشه

گلی
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ب٫ظ

سلام. من دانشگاه علمی کاربردی بودم و دانشگاه ما هیچ نوع اطلاعاتی درباره این سهمیه نداره. آیا برای گرفتن یوزرنیم و پسورد باید خود دانشگاه اقدام کنه؟ یا یازمان سنجش خودش این یوزرنیم و پسورد رو برای مراکز می فرسته؟ اگر ممکنه راهنمایی کنید. من مجبورم خودم دانشگاهمونو مطلع کنم چون زیاد براشون مهم نیست ک برام این سهمیه رو رد کنن.

مهسا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  گلی

سلام
دانشجویان مقطع کارشناسی در کلیه دوره ها چنانچه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور وارد دوره های فوق شده باشند، می توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره مند شوند.
بنابراین شما نمیتونید از این سهمیه استفاده کنید.

Parisa
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

پس یعنی دانشجویان دانشگاه آزاد هم نمیتونن از این سهمیه
استفاده کنن. درسته؟

Parisa
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

سلام. دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی میتونن از این سهمیه استفاده کنن. با مسئولین دانشگاهتون حتما صحلت کنید

طلوع
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام.من تیرماه سال ۹۷فارق التحصیل شدم.شاگرد اول هم هستم.یعنی برای کنکور امسال نمیتونم از سهمیه شاگرد اولی استفاده کنم؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  طلوع

سلام
این سهمیه تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی قابل استفاده است. شما میتونید امسال استفاده کنید و مشکلی نیست.

ساناز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۷:۰۶ ق٫ظ

سلام، الان ک نتایج ارشد اومده، از کجا بفهمم سهمیه شاگرد اولیم اعمال شده در انتخاب رشتم؟ چیز خاصی باید بنویسه در کنار رشته محل قبولیم؟؟؟

فاطمه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

من رتبم ۴۰شده بدون سهمیه.به نظرتون با سهمیه استعداد درخشان با آزمون قبول میشم ؟با توجه به اینکه ارشد رشته من فقط ۲۷نفر پذیرش داره.

محمد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام لطفا درصورت امکان پاسخ بدید چون شرایط من خیلی ویژه است رتبه من رتبه ۴۰ کنکور ارشد مهندسی معدن ۹۷ من تو سهمیه ۵ درصدی رتبم ۳ شده و هم چنین برای سهمیه شاگرد اولی هم اقدام کردم و دارمش حالا میخواستم بدونم هر دو سهمیه برا من اعمال میشه و دانشگاه تهران که ۱۰ نفر ورودی داره قبول میشم ؟ ترازمم ۵۹۹۶ شده

الینا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام ممکن لطفا بفرمایید چطوری برای سهمیه شاگرد اولی اقدام کردید؟

سارا
مرداد ۱۸, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ

با سلام. دوستان منظور از اینکه میگه باید حداقل ۹۰ درصد نمره ی آخرین فرد پذیرفته شده رو به دست بیاریم چیه؟ آخرین فردی ک مجاز ب انتخاب رشته شده یا آخرین فردی ک تو رشته ی مورد نظر تو دانشگاه پذیرش میشه؟

مریم
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

من نمیدونستم چنین چیزی هست وگرنه انتخاب رشته بهتری انجام میدادم امروز دانشگاه تماس گرفت و اطلاعات ارشدم را گرفت که ثبت کنه در سازمان سنجش باید این تاییده ی از طرف دانشگاه فرستاده بشه بهشون

محمد
مرداد ۱۶, ۱۳۹۷ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام
دانشگاه پیام نور هستم, ترم پنجم را خرداد ۹۷تمام کردم, تا پایان ترم پنجم ۱۰۵ واحد با معدل کل ۱۹.۰۲ پاس کردم, تابستان ۸واحد گرفته ام, ترم آینده مهرماه با
گرفتن ۲۴ واحد شش ترمه ان شاء الله فارغ التحصیل میشم.

لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم از بهمن ماه پس از
اتمام کارشناسیم , توی دانشگاهی بدون ازمون ,ارشدم را ادامه بدهم.

تاکنون بین ورودیهای خودم, توی رشته ام ,بین تمام دانشگاههای پیام نور توی استانم, نفر اول بوده ام

حسین
مرداد ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۰۸ ب٫ظ

کسی پاسخ گو نیست

حسین
مرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۵۱ ب٫ظ

آیا من با رتبه ۶۰۰۰ وسهمیه شاگرد اولیی ارشد اصفهان قبول میشم الکترونیک؟

م.
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۲:۰۱ ب٫ظ

سلام ببخشید با رتبه صد و سهمیه رتبه اولی میشه دانشگاه تهران یا بهشتی قبول شد؟

راضیه
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۳:۲۷ ب٫ظ

توی دفترچه انتخاب رشته صفحه ۲۶۹ که نوشته خود دانشگاهی که ازش فارغ التحصیل شدیم باید فرم تاییدیه رو از طریق پرتال اینترنتی باید ارسال کنه، این با چیزی که شما میگید فرق میکنه.من گیج شدم.

نازنین
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

سلام راضیه. من خودم یه دانشجوهستم. این کاری هست که من برای خودم الآن انجام دادم. دانشگاه های دولتی احتمالاً تو سا زمان مرکزی باید یه دفتر استعدادهای درخشان داشته باشند که اینکار ها رو پیگیری کنه. من این فرم را پرینت گرفتم و طبق توضیحاتی که قبلاً دادم، انجام دادم و بعد پیگیری کردم دیدم که اسمم تو لیست هست. شاید دانشگاه شما اینترنتی باشه. من دقیقاً نمیدونم.
واقعاً ببخشید. دیدم کسی پاسختون را نمیده، گفتم شاید مهلت این درخواست بگذره، راهنماییتون کردم. خیلی ببخشید، اگه اطلاعات غلط دادم.

راضیه
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

ممنونم از شما.سازمان مرکزی توی تهرانه درسته؟آخه من شیراز هستم. فارغ التحصیل پیامنور شیراز.به نظرتان فقط از طریق خود دانشگاهم
اقدام کنم کافیه؟ ممنونم از راهنماییتون.اگه لازم بشه تهرانم میرم.

نازنین
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

سلام. من راجع به دانشگاه پیام نور اطلاع ندارم، احتمالاً تو دانشگاه خودتون همه کارها را انجام میدند و نیازی نیست تا تهران برید. هر دانشگاهی بلآخره باید همه ی امکانات لازم را داشته باشه.

راضیه
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۳:۲۰ ب٫ظ

نازنین سلام.دفتر استعداد درخشان که میگید کجاست؟من توی دانشگاه خودمون همچین دفتری ندیدم.

Ali
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۲:۴۷ ب٫ظ

با سلام
اگر نفر اول رشته از سهمیه شاگرد اولی استفاده نکنه
نفر دوم میتونه از این سهمیه استفاده کنه ؟
امکانش هست آموزش دانشگاه این همکاری رو با دانشجو انجام بده یا کلا غیر قانونی هست و در صورت عدم استفاده رتبه اول سهمیه میسوزه؟
ممنون از پاسخ گوییتون

نازنین
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

سلام علی. نه متأسفانه این امتیاز فقط مخصوص رتبه ی اولهاست. برای رتبه های دیگه دو و سوم می تونید از امتیاز پذیرش بدون آزمون استفاده کنید.

راضیه
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

ترمهای تابستون رو حساب نمیکنن.تا اونجا که من اطلاع دارم شما ۸ ترمه
حساب می شید.ببخشید بعد از تآیید کردن دانشگاه باید چیکار کنیم؟

نازنین
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

سلام. اول باید اطلاعات فرم بخش الف را پر کنید و بعد امضاء کنید، بعد ببرید پیش کارشناس آموزش و وقتی اون اطلاعات ب را پر کرد و امضاء کرد ببرید پیش رئیس دانشکده و وقتی اون امضاء کرد، ببرید پیش معاون آموزشی دانشکده و قتی امضاء کرد و مهر زد ، ببرید دفتر هدایت استعدادهای درخشان که در سازمان مرکزی هست و اونا اسمتون را وراد لیستی که می خواند به سازمان سنجش بدند می کنند. و بعد تا وقتی که همه ی بچه های رتبه اول که می خواند از این امتیاز استفاده کنند در خواست شون را دادند و آخرین مهلتی که سازمان سنجش به دفتر استعدادهای درخشان داده که این اسامی را بفرستند، صبر می کنند و بعد یکهو همه ی اسامی را می فرستند. پس هر کسی که می خواد این در خواست را بده باید اون فرمی که همه امضاء کردند را بده به دفتر استعدادهای درخشان تا اونا بدند به سازمان سنجش. بهتره وقتی به این دفتر فرم را دادید، چند روز بعدش برید ازشون بپرسید که اسمتون تو اون لیست هست، بعد دیگه مطمئن باشید که می فرستند.

میثم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

نه الان باوضعیت کرونا مدارکو ب سایت ایمیل استعداد درخشان دانشگاه مورد نظر تون ایمیل میکنید وتمام بعد اونا بهتون اعلام میکنن ک مدارکتون بهشون رسیده یانه

Saman
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۳:۳۵ ق٫ظ

سلام.من ورودی کارشناسی مهر ۹۲ هستم و شهریور ۹۶ فارغ التحصیل شدم پارسال هم از سهمیم استفاده نکردم گذاشتم برای امسال.فرم دستی هم دانشگاه تایید کرد.خواستم سنجش فارغ التحصیل شهریور(۹۶) را ۸ ترم حساب میکنه و برای اعمال سهمیه ارور نمیده؟

راضیه
مرداد ۶, ۱۳۹۷ ۵:۰۷ ب٫ظ

سلام.ممنونم ازنازنین.دانشگاه منم از امروز تا یک هفته آینده تعطیله.بعدشم معلوم نیست کارم رو درست انجام بدن که به حقم برسم.نمیدونم چیکار باید بکنم.
ای مشکلات رو اکثر دوستان رتبه اول دارن.

محمدرضا
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ب٫ظ

سلام خسته نباشید . ممنون بابت اطلاع رسانیتون
بنده همین هفته مشخص شد که شاگرد اول ورودیهای خودمون شدم. ولی متاسفانه دانشگاه از شنبه به مدت یک ماه تعطیلات تابستانی هستند و کسی نیست که کار بنده را انجام دهد و فقط حراست دانشگاه حضور دارند. بنده واقعا دچار اضطراب شدم که چه کاری میتونم انجام بدم. اگر ممکن است بنده را راهنمایی فرمایید. آیا راهی هست تا بتوانم به حقم برسم.لطفا بنده را راهنمایی نمایید.

راضیه
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۹ ب٫ظ

ببخشید از چه تاریخی دقیقآ دانشگاه میتونه فرم تاییدیه رتبه اولی رو ارسال کنه؟

نازنین
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

سلام راضیه. این پاسخی است که سازمان سنجش به من داده.
داوطلب گرامی- افرادی در امتیاز رتبه اول گزینش خواهند شد که ضمن واجد شرایط بودن – اطلاعات آنان براساس مندرجات فرم تاییدیه رتبه اول (مندرج در صفحه۲۶۹) توسط معاونت آموزشی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل آنان حداکثر تا تاریخ ۱۷/۵/۹۷ منحصراً از طریق پرتال اینترنتی به این سازمان اعلام گردد. بدیهی است در غیر اینصورت سهمیه رتبه اول برای آنان لحاظ نخواهند شد. لذا ضرورت دارد کلیه داوطلبان متقاضی از این امتیاز که مجاز به انتخاب رشته گردیده اند فرم مذکور را تکمیل و حداقل تا سه هفته قبل از تاریخ فوق تحویل معاونت آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط نمایند. ضمناً مشمولان این آیین نامه مجازند حداکثر تا یکسال تحصیلی بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و صرفاً برای یک بار از تسهیلات آن بهره مند شوند.

نازنین
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

البته این رتبه ی با سهمیه ی من هست. رتبه ی بدون سهمیه ی من ۶۵ شده است.این سهمیه مناطق هست.در کل سهمیه ی من در کنکور آزاد بود.

نازنین
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ب٫ظ

باسلام
می خواستم بدانم که آیا کسی که در خرداد ۹۷ درخواست پذیرش بدون آزمون دانشگاهی را داده و هنوز جوابش معلوم یست، میتونه از امتیاز شاگرد اولی استفاده کنه؟ بعد بنظرتون کسی که رتبه ی ۵۵ در ارشد جامعه شناسی آورده، می تونه در دانشگاه علامه و یا دانشگاه تهران قبول بشه. ممنون میشم اگر پاسخ بدید.

راضیه
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام.آیا با استفاده از سهمیه رتبه اولی و با رتبه ۲۸۳ میشه دانشگاه شیراز قبول شد؟

الهه
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

سلام ببخشید هیچ راهی وجود نداره که مطمئن شیم اموزش دانشگاه ها فرم تاییده شاگرداولی رو برای سازمان سنجش ارسال کرده یانه؟

ملیکا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ق٫ظ

سلام رتبه ۱۳ زمین مهندسی ایا دانشگاه تهران قبول میشه؟چون فقط ۶ نفر پذیرش داره ولی رتبه مجاز دولتی رو زده ۱۰۵۷ نفر.ممنون میشم جواب بدین

طاها
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۵۷ ب٫ظ

بله،مدیریت مالی

F.M
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

سلام ببخشید شنیدم رتبه های اول تا سوم سهمیه دارن
درسته؟؟؟یه سوال دیگه که رتبه های بالای۱۷ جزء استعداد های درخشان اند؟؟
درصد معدل کارشناسی تو ارشد چقدر هست؟؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  F.M

سلام
برای پذیرش بدون ازمون با گذراندن سه چهارم واحدها تا پایان ترم ششم باید جزو ۱۵ درصد برتر ورودی تون باشید.
اما برای سهمیه با ازمون فقط نفر اول سهمیه داره. درصدی هم نیست. بدین صورت هست که اگه ۹۰درصد نمره اخرین قبولی در یه رشته محل رو داشته باشید پذیرش میشید.

طاها
تیر ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۳۴ ب٫ظ

سلام ،به نظرتون با رتبه ۱۸۰ مالی و سهمیه شاگردی اولی میتونم یکی از دانشگاه های تهران قبول بشم؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  طاها

سلام
منظورتون رشته مدیریت مالی هست؟

طاها
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله

سارا
تیر ۲۰, ۱۳۹۷ ۲:۳۰ ق٫ظ

سلام ببخشید اینکه باید نود درصد نمره آخرین نفر قبول شده رو کسب کنیم،منظور آخرین نفری هستش ک توی همون سال قبول شده یا هر دانشگاهی یک نمره ی خاص واس آخرین قبولی هاش داره? یعنی بستگی ب انتخاب رشته بقیه داوطلبان داره? یا یک نمره ی خاص مد نظر دانشگاه هست?

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
اخرین نفری که تو همون دانشگاه در رشته مدنظر شما در همون سال پذیرش شده.
بله بستگی به نمره داوطلبان دیگه داره.

زهرا
تیر ۱۸, ۱۳۹۷ ۶:۲۸ ب٫ظ

سلام برای کسانی که در مقطع ارشد استعداد درخشان هستند و قصد دارند برای
دکترا بدون کنکور در سال جدید شرکت کنند، کی باید اقدام کنند؟ کجا باید
مدارکو فرستاد یا ثبت نام کرد؟ و چه مدارکی لازم هست ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون

مهسا
تیر ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
برای اطلاع از کلیه اخبار ازمون دکتری به سایت زیر مراجعه نمایید:
phdtest.ir

عاطفه
تیر ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

سلام ببخشید یه سوال
اگه تو دانشگاه پنج ترم شاگرد اول شی و سه ترم نشی سهمیه ى شاگرد اولی بهت تعلق میگیره؟
اون سه ترمم دوم شی

مهسا
تیر ۱۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

سلام
شما باید در مجموع شاگرد اول بشید و مهم نیست که در ترم های مختلف وضعییتون به چه صورت بوده.

?
تیر ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر?ببخشیدمن ورودی ۹۳وبهمن ۹۶فارغ التحصیل شدم وسهمیه شاگرداولی دارم میتونم امسال سهمیمواستفاده نکنم وبزارم سال بعد

مهسا
تیر ۱۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ?

سلام
حداکثر تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی میتونید از سهمیه شاگرد اولی برای کنکور ارشد استفاده کنید.

?
تیر ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

یعنی میشه سال بعداستفاده کنم یانه؟؟

محمد
تیر ۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ق٫ظ

سهمیه شاگرد اولی برای بچه هایی که کارشناسی رو ناپیوسته خوندن و طی ۴ نیمسال کارشناسی شاگرد اول شدن هم صدق میکنه؟

مهسا
تیر ۹, ۱۳۹۷ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
بله طبق اعلام سازمان سنجش، دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده است، هم شامل سهمیه شاگرد اولی هستند.

mah
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۳:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

با سلام
بنده شاگرد اول هم رشته ای های هم ورودی خودم هستم و در مقطع کارشناسی پیوسته شش ترمه درسم تموم میشه، میتونم از سهمیه شاگرد اولی استفاده کنم؟

امیر
تیر ۲, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ب٫ظ

سلام .مشاور گرامی آموزش دانشگاهمون (پیام نور) گفتن ما تا اسامی نیاد و یوزر نیم و پسوورد نداشته باشیم نمیتونیم اسمتونو وارد کنیم و باهام همکاری نکردن گفتن باید بهمون ابلاغ بشه بعد.الان چیکار کنم؟؟؟

مهسا
تیر ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
تا ۱۷ مرداد فرصت هست برای ارسال اسامی. نگران نباشید و بازم از دانشگاه پیگیری کنید.

امیر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۳۵ ق٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشین خدمت مشاور گرامی.بنده با رتبه ۱۰۲جزا در سهمیه آزاد با توجه ب اینکه اولویتام دانشگاه تبریز و ارومیه روزانه بودن نیازی استفاده از این سهمیه شاگرد اولی دارم ؟

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
به هر حال استفاده از این سهمیه ضرری نداره، توصیه میکنم حتما نسبت به ارسال فرم اقدام کنید.
به نظرم ممکنه با توجه به انتخاب رقبا یه کم لب مرز باشید برای قبولی بدون سهمیه.

امیر
تیر ۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیلی ممنون از راهنماییتون.من از دانشگاهمون ک پیام نوره پرسیدم گفتن ما خودمون اگه اسمتون باشع تو لیست ب سازمان سنجش وارد میکنیم و فرمی چند ساله ک ارسال نکردیم.ایا وارد کردن اسامی کفایت میکنه یا حتما باید فرم ارسال بشه؟

reza
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۳۴ ب٫ظ

سلام
ببخشید من اصلا منظور این سهمیه رو نمیفهمم
یعنی چی دانشجو منتقل میشه؟؟؟؟؟
ینی رتبه ی فرد کمتر میشه؟؟؟؟/

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  reza

سلام
کسی که حائز این شرایط باشه، از طریق دانشگاه پیگیری میکنه تا فرم به سازمان سنجش ارسال بشه. بعد هر جایی که انتخاب رشته کرده، اگه ۹۰ درصد نمره اخرین فرد قبولی رو بیاره، قبول میشه.

Amir
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم از راهنماییتون جسارتا میخواستم بدونم اگه یکی با رتبه ای که داره دانشگاه سطح سه بیاره ولی رتبه اول باشه خب الان به نظر شما دانشگاه سطح یک میاره؟؟؟؟

مهسا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

سلام مجدد
بعیده تا این حد اثر داشته باشه. اما به هر حال به نمره اخرین فرد قبولی در هر دانشگاه بستگی داره و نمیشه قطعی چیزی گفت.

آزاده
خرداد ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۴۶ ب٫ظ

سلام وقت به خیر داخل دفترچه انتخاب رشته برای رتبه ی اول دوتا فرم داره یکی کسانی که تا آخر تابستون امسال فارغ تحصیل میشن یکی هم برای کسانی ک فارغ تحصیل شدن از طرفی هم آخرین مهلت ارسال ندارک ۱۷ مرداد ماه هست. و من بعد ۱۷ مرداد فارغ تحصیل میشم الان من باید فرم اول رو بفرستم؟ خواهشا راهنمایی کنین

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  آزاده

سلام
اون فرم اول برای شما نیست. فرم شاگرد اولی، فرم تأییدیه فارغ التحصیلان رتبه اول دوره های کارشناسی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی
در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ هستش که صفحه ۲۶۹ دفترچه اومده.

الهه
خرداد ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۳۸ ق٫ظ

سلام وقت به خیر
عذرمیخوام یه سوال داشتم
کسایی سهمیه ی شاگرد اولی دارن باید تو انتخاب رشته تو قسمت سهمیه عنوانی غیر از سهمیه ی ازاد وارد کنن؟؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
خیر نیازی به این کار نیست. این سهمیه در حقیقت تسهیلات برگزیدگان علمی هستش.

سروش
خرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ق٫ظ

سلام من بدون کنکور واسه کارشناسی رفتم و الان معدل کل من ۱۸ هستش من میتونم بدون کنکور واسه ارشد برم؟؟ چون گفتن کسی که بدون کنکور رفتن واسه لیسانس واسه فوق نمیتونن بدون‌کنکور برن

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

سلام
خیر نمیتونید، باید مقطع لیسانس رو از طریق کنکور پذیرش شده باشید.

محمدرضا
خرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۱۴ ق٫ظ

جالبه که سهمیه های دیگه ۷۰ یا ۸۰ درصد نمره آخرین نفر ورودی به کد رشته مورد نظر لحاظ میشه ولی این سهمیه که اگر کسی کسب کرده باشه به علت ۴ سال زحمت کشیدن و رقابت کردن در دانشگاه بوده و شاید در روز کنکور به هزار و یک علت که ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید نتوانسته باشد تمام قابلیت خود رو نشان بدهد ۹۰ درصد تراز آخرین نفر میباشد. این بنظر بنده درست نیست و باید به همون قانون سابق که ۸۰ درصد تراز آخرین فرد بوده بازگردد. از ما که گذشت ولی امیدوارم برای سالهای آتی مسوولین و تصمیم گیرندگان به این مورد توجه کنند و حق افراد واجد این شرایط به درستی و به کفایت لحاظ شود

محسن
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

صد درصد موافقم…خیلی قانون بیخودیه

محمد
خرداد ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سلام ، این سهمیه شاگرد اولی برای کسانی که ۶ ترمه فارغ التحصیل میشن هم لحاظ میشه؟یا چون هم ورودی ها فارغ التحصیل نشدن نمیشه ازش استفاده کنیم

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
باید این مورد رو از آموزش دانشکده تون و سازمان سنجش سوال کنید چون مورد خاص هست.

محمدرضا
خرداد ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۵۶ ب٫ظ

میخواستم ببینم این تاثیر سهمیه شاگرد اولی برا چند رشته تو فرم انتخاب رشته اعمال میشه؟ یعنی برا چندتا انتخاب اول هست یا هر انتخابی که ما کرده باشیم و ۹۰درصد آخرین فرد قبولی تو اون کدرشته رو بیاریم؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام
برای همه انتخاب های شما اعمال میشه و اولین جایی که قبول شید، به عنوان محل قبولی تون اعلام مشه.

مطهره
خرداد ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۴۷ ب٫ظ

سلام. چه طور بعد از تحویل فرم به آموزش میتونیم مطمئن بشیم که دانشگاه اسممون رو وارد سازمان سنجش کرده؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مطهره

سلام
تنها راه این هست که از خود دانشگاه پیگیری کنید و مطمئن باشید که فرستادن.

محسن
خرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۱۴ ب٫ظ

سلام،این قانون شامل دانشگاه آزاد هم میشود ؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
دانشگاه ازاد برای پذیرش خودش این سهمیه رو داره، اما فارغ التحصیلان ازاد برای پذیرش سراسری این سهمیه رو ندارند.

e
خرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۳۹ ق٫ظ

سلام برای استفاده از سهمیه شاگرد اولی معدل تا ترم هفت ملاک هست یا ترم هشت ؟

س
خرداد ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  e

تا ترم ۸

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  e

سلام
معدل تا پایان دوره ملاک هست.

مهدیه
خرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام من رتبم ۲۰۰۰ارشدحسابداری میتونم ازسهمیه شاگرداولی استفاده کنم یانه؟؟ازکجابایددونست ترازاخرین فردقبولی چنده؟؟توکارنامه که رتبه آخرین نفراومده.من ورودی۹۳وبهمن ۹۶فارغ التحصیل شدم حتماامسال بایداستفاده کنم یاسال بعدم میتونم ؟؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام
پایین تر جوابتون داده شده.

مهدیه
خرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱:۰۲ ق٫ظ

سلام من رتبم ۲۰۰۰ارشدحسابداری میتونم ازسهمیه شاگرداولی استفاده کنم یانه؟؟ازکجابایددونست ترازاخرین فردقبولی چنده؟؟توکارنامه که رتبه آخرین نفراومده.ممنون ?

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام
شرایط فوق رو دارید؟شاگرد اول دوره یا شاگرد نمونه کشوری یا …؟
۹۰ درصد نمره اخرین فرد قبول شده در انتخاب های شما مهم هست، که شما کاری بهش ندارید. شما اگر حائز شرایط فوق هستید باید فرم رو بفرستید، اگه برای هر انتخابی ۹۰درصد نمره اخرین کسی که اون رو انتخاب کرده، داشته باشید، قبول میشید.

?
تیر ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم??بعدمیتونم امسال استفاده نکنم ازسهمیم بزارم سال بعدورودی ۹۳وبهمن۹۶فارغ التحصیل شدم

?
تیر ۶, ۱۳۹۷ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله دارم

سارا
خرداد ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

سلام
لطفا توضیح میدید که بعد از اینکه در مرداد فرم های مربوط به شاگرد اولی برای سنجش فرستاده شد، نتیجه اش چگونه ظاهر میشه؟ رتبه تغییر میکنه؟ یا با همون رتبه قبولی بهتری حاصل میشه؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
خیر رتبه تغییر نمیکنه، با همون رتبه قبولی بهتری خواهید داشت.

لیلا
خرداد ۹, ۱۳۹۷ ۶:۳۶ ب٫ظ

باسلام
باتوجه به اعلام نتایج اولیه ، سوالی در زمینه استفاده از سهمیه شاگرد اولی داشتم . من در شهریور ۹۶ فارغ التحصیل شدم ، آیا امکان استفاده از سهمیه را در کنکور ۹۸ نیز دارم ؟ و سوال دوم اینکه با توجه به اینکه رتبه من ۲۰۰۰ شده است ، با استفاده از سهمیه شاگرد اولی شانس قبولی در رشته ادبیات فارسی الزهرا را در دوره روزانه و شبانه دارم ؟؟ و سوال آخر این این ۹۰ درصد نمره علمی برای من چگونه محاسبه خواهد شد ؟؟

باتشکر

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام
خیر این سهمیه تا یک سال پس از فارغ التحصیلی قابل استفاده اسا و شما دیگه نمیتونید استفاده کنید.
۹۰ درصد نمره علمی اخرین فرد پذیرش شده در اون دانشگاه ملاک هست و بستگی داره اخرین فرد قبولی چه نمره ای داشته باشه.
بعید هست برای روزانه و شبانه دانشگاه های تهران شانسی داشته باشید.

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۷ ۸:۵۵ ب٫ظ

سلام،برای ارسال فرم رتبه اولی کنکور ارشد ٩٧ از چه زمانی باید اقدام کنیم؟باید نتیجه های اولیه منتشر بشوند؟

مینا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

جواب این سوال رو کسی میدونه

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
همین الان میتونید به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنید و نسبت به ارسال فرم اقدام کنید.

مریم
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

امسال ظرفیت پذیرش بدون آزمون افزایش داده شد که به نفع شاگرد اول ها باشه اما با یکم پیگیری متوجه میشیم که دانشگاهای سطح یک و دو فقط از دانشجوهای خودشون برداشتن و چون ظرفیت پذیرش با آزمون هم به تبع کاهش پیدا میکنه پس آخرین فرد قبول شده نمره ی بالاتری نسبت به سال های قبل خواهدداشت پس آخرین سهمیه برای ما رتبه های اول دانشگاه های سطح سه و چهار یعنی همون نود درصد نمره ی آخرین فرد، برداشته میشه و بازم شد به نفع دانشگاهای تهران تا فقط خودشونو قبول کنن درسته؟؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
ظرفیت پذیرش بدون ازمون مازاد بر ظرفیت پذیرش کنکور هست و بنابراین اثری بر پذیرش داوطلبان کنکور نداره.
بنابراین استدلال شما نمیتونه درست باشه.

امید
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۷ ۳:۵۳ ب٫ظ

سلام.ببخشید اگر کارشناسی یه رشته مهندسی اب باشی و رتبه اول هم باشی و ارشد عمران بخای بخونی .ایا میشه از سهمیه رتبه اولی استفاده کرد

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
محدودیت برای این موضوع در دفترچه ذکر نشده.

حانیه
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۴:۱۵ ب٫ظ

سلام من توی دانشگاهم تمامی ترم ها نمره اول شدم و اینکه ۶ ترمه درسم تمومه
یعنی الان چون معدل نهایی هم ورودی های من معلوم نیست من نمیتونم از سهمیه نمره اولیم استفاده کنم؟؟؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حانیه

سلام
این مورد رو از آموزش دانشکده تون سوال کنید تا راهنمایی تون کنند.

Sh
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ

سهیه شاگرد اولی ، منظور هم رودی های هست که توو یه دانشگاهن؟؟ینی همکلاسیام؟یا مثلا کل وردی های فلان سال فلان رشته توو ایران منظوره؟؟؟؟

مهسا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Sh

سلام
منظور کسانی هست که در رشته شما در دانشگاهتون در همون سال پذیرش شده اند. بعضی رشته ها که پذیرش زیاده، ممکنه تقسیم بشن ورودی ها به چند کلاس یا به ترم مهر و بهمن، ملاک همه ورودی های دانشگاه خود شما در رشته تون هست.

حسن
فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام ببخشید من شنیدم که سهمیه شاگرد اولی تا معدل ترم ۷ حسابه.
یعنی پس از اومدنه رتبه ها تو اواسط خرداد باید اقدام به استفاده از
این سهمیه بکنیم و رتبه ترم ۸ مهم نیست. این درسته یا نه؟

مهسا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام
فرم معدل رو معمولا باید مرداد ارسال کنید به سازمان سنجش از طریق دانشگاه که در دفترچه انتخاب رشته موعدش اعلام میشه و در همین سایت و کانالش هم اطلاع رسانی خواهد شد.

پویا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۵۴ ب٫ظ

سلام
میخواستم بدونم منظور از ۹۰% ترازه یا میانگین
درصد ؟

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

سلام
منظور نمره تراز هست. اگه ۹۰ درصد نمره تراز اخرین فرد قبولی کسب بشه توسط کسی که سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد داره، میتونه اونجا پذیرش شه.

رها
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
من حد نصابو کسب کردم ولی برام قبولی نزدن برا من زده رتبه ۴ ولی اخرین فرد قبولی یک هست رتبش. اینجوری یعنی فقط کسب حد نصاب علمی نیست ؟؟ تعداد هم مهمه؟ خواهش میکنم اگه میدونید بگید واقعا متوجه نمیشم.

زینب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

بعد اینکه گفتید هم رشته و هم ورودی یعنی چی؟من ورودی ۹۳ هستم و شاگرد یک ولی ورودی ۹۲ رشته ی من امسال میخواد از سهمیه ی شاگرد یکی استفاده کنه و معدلش از من بالاتره.من و ایشون باهم مقایسه میشیم و یکی انتخاب میشه؟یا هر ورودی جداگانه سهمیه رو استفاده میکنه؟

مهسا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

سلام
یعنی بین کسانی که در سال ۹۳ در رشته شما پذیرش شده اند، شاگرد اول باشید میتونید از این سهمیه استفاده کنید و کسی که هم ورودی شما در سال ۹۳ نباشه با شما قیاس نمیشه. ضمنا این سهمیه تنها تا یک سال پس از فارغ التحصیلی قابل استفاده است.

زینب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

سلام،یه سوال
ما کنکور میدیم انتخاب رشته هم میکنیم بعدش انتخابی میگیم میخوایم از سهمیه شاگرد یکی استفاده کنیم یا خیر؟یا قبل انتخاب رشته و دیدن رتبه باید بگیم

مهسا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

سلام
در دفترچه انتخاب رشته فرم و مهلت تکمیلش اعلام میشه. شما اون فرم رو میدین دانشگاه تکمیل میکنه و میفرسته سنجش و در نتیجه نهایی این سهمیه براتون لحاظ میشه.

سپیده
اسفند ۱۴, ۱۳۹۶ ۷:۵۶ ب٫ظ

سلام.من دانشجوی ترم ۸ هستم و تا اواسط تیرماه ۹۷ امتحانات اخرین واحدهام طول میکشه.و شاگرد اول ورودی خودم که ۹۳ باشه هستم.میتونم از سهمیه خودم در کنکور ۹۸ استفاده کنم؟یا فقط در کنکور ۹۷ امکانش هست؟

مهسا
اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام
قاعدتا در کنکور ۹۸ هم میتونید شرکت کنید. چون تا زمان کنکور ۹۸ بیش از یک سال از فارغ التحصیلی تون نگذشته

سپیده
اسفند ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

ممنون.لطف میکنید در صورت اطلاع،حدودی از جا به جایی رتبه رو هم بگید.کسی بوده که با رتبه بالای ۲۰۰ با تاثیر سهمیه دانشگاه تهران قبول بشه؟رشته من مهندسی معماری هست

احمد
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶ ۰:۰۱ ق٫ظ

سلام یه سوالی داشتم
من تا آخر ترم ۶ رتبم تو رشته ۲ بوده و الآن تا آخر ترم ۷ رتبم تو رشته اول شده. و بالعکس دوستم تا آخر ترم ۶ رتبش تو رشته اول بوده و الآن تا آخر ترم ۷ رتبش ۲ شده.
میخواستم بپرسم من مشمول این سهمیه میشم یا دوستم؟
تا آخر ترم چند رتبه ملاکه؟
خیلی ممنون

مهسا
اسفند ۱, ۱۳۹۶ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
ملاک معدل در پایان ترم ۸ هست. چون این فرم هم در تابستان معمولا ارسال میشه به سنجش، باید صبر کنید ببینید پس از اتمام ترم اتی، کدوم یک شاگرد اول هستید.

M
بهمن ۹, ۱۳۹۶ ۲:۲۹ ب٫ظ

سلام.این شرایط برای وزارت علوم هست دیگه درسته؟؟ شاگردای اول برای وزارت بهداشت تا اونجا که من اطلاع دارم سهمیه ی بدون آزمون دارن

مهسا
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  M

سلام
وزارت بهداشت هم برای داوطلبانی که در بین ورودی های خودشون برتر هستن، سهمیه ای داره. در دفترچه ثبت نام اعلام میشه.

محمد
دی ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

سلام .چه طوری باید از این سهمیه استفاده کنیم .داخل ثبت نام اولیه که اینجور گزینه ای نداشت.

مهسا
اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
باید صبر کنید تا در دفترچه انتخاب رشته فرم و زمان ارسال به سنجش جزئیاتش مشخص بشه. از طریق همین سایت و کانالش اطلاع رسانی خواهد شد.

مائده
دی ۶, ۱۳۹۶ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام خبری ازتکمیل ظرفیت نیست کسی اطلاع نداره کی هست

احسان
دی ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

هی این جمله همه جا هست ولی خیلیا نمیدونن منظورش چیه از جمله خودم
و هیچجا هم هیچ توضیحی ازش نیست
یعنی چی؟؟ “کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰% نمره اخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل”!!!!
اگه میشه یکی یه توضیح دقیق ازش بده
یعنی من بخوام شریف قبول شم باید حداقل ۹۰ درصد نمره آزمون نفر اخری که اونجا قبول میشه رو بیارم؟!!
اینجور که اصلا سهمیه ای نگرفتم و بدون سهمیه هم قبول میشم وقتی از اخرین نفرشون رتبم بهتر باشه!

N
بهمن ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

۹۰% نمره رو باید داشته باشید، نه رتبه . وقتی ۹۰%نمره ی آخرین فرد رو دارین یعنی درصدهاتون کمتر بوده و رتبه تون بدتره
نمره با رتبه فرق میکنه

احسان
دی ۶, ۱۳۹۶ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام
با این وجود الان اون قضیه یک سوم شدن رتبه رو برداشتن یعنی؟؟؟
هیچجا چیزی ازش نگفتن
تا پارسال رتبه ی نفر اول یک سوم میشد
این قضیه ۹۰ درصد جدیده؟؟ خیلی خیلی بد شده که اینجوری

مهندس
دی ۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام
قانون تغییری نکرده و اگه دفترچه سال های گذشته رو هم بخونید همین رو نوشته.
قضیه یک سوم شدن رتبه تقریبا میشه گفت بک شایعه ای هست که و چون برای رتج زیادی از رتبه ها اثر ش مثل این میشه که شخص رتبه اش یک سوم بشه این معادل بین همه رواج داره ولی اصل قانون و اون چیزی که معیار اصلی هست و بهش عمل میشه کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در کدرشته محل هست.

موفق باشید

یگانه
دی ۶, ۱۳۹۶ ۹:۲۵ ق٫ظ

سلام
استفاده از این تسهیلات صرفا فقط یک بار هست درسته؟
ینی اگر سال ۹۶ استفاده شد الان دیگه مجاز به استفاده مجدد نیستم؟

M
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۴۹ ق٫ظ

سلام یه سوال باید حتما برای استفاده از این سهمیه آزمون ارشدو ثبت نام کنی ؟؟

M
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  M

من نفر دوم رشته خودم هستم و ثبت نام کردم ولی نفر اول برای آزمون شرکت نکرد .می خواستم بدونم میشه به جای اون من از این سهمیه استفاده کنم .؟؟ با تشکر از شما

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  M

سلام
این سمیه فقط برای رتبه های اول هست و متأسفانه شما نمیتونید از این سهمیه استفاده کنید.

M
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم از پاسخگوییتون

مژده
آذر ۱۸, ۱۳۹۶ ۰:۳۰ ق٫ظ

سلام ببخشید در مورد شماره ی ۴ با توجه به اینکه ما دانشجوییم و معدلمون تغییر میکنه ،چطوری مشخص میشه که دانش اموخته ی رتبه ی اول کیه؟!آیا ما باید اقدام کنیم یا دانشگاه خودش به سازمان سنجش اطلاع میده؟!

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مژده

سلام
مدارک لازم برای استفاده از این سهمیه در مرداد ماه باید به سنجش ارسال شه، تا اون زمان تکلیف معدل مشخص شده و مشکلی بدین لحاظ نیست.

۶
آذر ۱۸, ۱۳۹۶ ۰:۲۰ ق٫ظ

نوع دانشگاه تاثیری داری روی سهمیه شاگرد اولی؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ۶

سلام
خیر، در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۹۷ چیزی در این خصوص گفته نشده.

Nn
آذر ۱۸, ۱۳۹۶ ۰:۱۹ ق٫ظ

۹۰ درصد سهمیه اخرین فرد ینی چی؟؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Nn

سلام
۹۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده نه ۹۰درصد سهمیه. یعنی اگه کسی با تراز ۶۰۰۰ به عنوان اخرین فردی هست که در یک رشته محل قبول شده، کافیه که کسی که سهمیه داره نمره تراز ۵۴۰۰ داشته باشه تا اونجا قبول بشه.

ساناز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۷:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام، الان ک نتایج ارشد اومده، از کجا بفهمم سهمیه شاگرد اولیم اعمال شده در انتخاب رشتم؟ چیز خاصی باید بنویسه در کنار رشته محل قبولیم؟؟؟

۶
آذر ۱۸, ۱۳۹۶ ۰:۱۹ ق٫ظ

چند درصد سهمیه شاگرد اولیه ؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ۶

سلام
بالاتر به دوستتون توضیح دادم. میتونید توضیحات رو ببینید.
موفق باشید