نخبگان

تجمع دانشجویان ۴ دانشگاه تهران در اعتراض به پولی شدن آموزش عالی

جمعی از دانشجویان چهار دانشگاه بزرگ کشور که در تهران مستقر هستند روز گذشته و در آستانه روز دانشجو در اعتراض به پولی شدن آموزش عالی تجمع کردند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان دانشگاه های تهران، شهیدبهشتی، علامه طباطبایی و خوارزمی در اعتراض به پولی شدن آموزش عالی و خصوصی سازی آموزش عالی تجمع اعتراضی جداگانه ای تشکیل دادند.

این دانشجویان از مسئولان درخواست داشتند تا سیاست های مربوط به پولی سازی آموزش عالی تغییر کند چراکه با روند توسعه این سیاست ها دانشجویان و خانواده های آنها با مشکل پرداخت های مالی مواجه می شوند که بسیاری از این افراد توان پرداخت آن را ندارند.

حذف طبقات فرودست از آموزش عالی  

دانشجویان دانشگاه تهران روز گذشته در آستانه روز دانشجو همزمان با سه دانشگاه بزرگ دیگر دست به اعتراض زدند.

این دانشجویان معتقد بودند که سیاست های آموزشی دولت و خصوصی سازی آموزش عالی موجب «حذف طبقات فرو دست» برای ورود به عرصه آموزش خواهد شد.

«نه» به کالایی سازی آموزش

دانشگاه شهید بهشتی نیز دیروز دوشنبه ۱۳ آذرماه شاهد اعتراض جمعی از دانشجویان بود که آنها نیز بر کالایی سازی آموزش عالی اعتراض داشتند چراکه ادامه این روند زمینه تحصیل دانشجویان را با مشکل مواجه می کند.

این افراد معتقد بودند که تحصیل رایگان حق تمامی دانشجویان به شمار می رود و مسئولان نیز باید به نحوی برنامه ریزی و سیاست گذاری کنند تا روند دچار خدشه و مشکل نشود.

دانشگاه بازار نیست

دانشگاه خوارزمی نیز روز گذشته با تجمع جمعی از دانشجویان مواجه بود که معتقد بودند دانشگاه بازار نیست و نباید این محیط به چنین روندی کشانده شود.

این دانشجویان نیز بر کالایی سازی آموزش عالی معترض بودند و تاکید داشتند باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی شود.

همچنین این دانشجویان تاکید داشتند که پردیس بین الملل این دانشگاه باید منحل شود چراکه تحصیل در این پردیس با پرداخت شهریه امکان پذیر است.

اعتراض به پولی شدن آموزش عالی به دانشگاه علامه رسید

همزمان با دانشگاه های تهران، خوارزمی و شهید بهشتی جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نیز روز گذشته با تجمع در حیاط این دانشگاه بر روند پولی شدن آموزش عالی اعتراض کردند. دانشجویان این دانشگاه نیز در آستانه روز دانشجو معتقد بودند باید روند پولی شدن در آموزش عالی تغییر کند.

این درحالی است که در اوایل مهرماه سال گذشته نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران، شهیدبهشتی، اصفهان، تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف به دلیل اجرای قانون سنوات دانشجویی دست به اعتراضات متعددی زدند چراکه مشمولان این قانون باید برای ادامه تحصیل شهریه پرداخت کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۶ ۲:۲۶ ب٫ظ

اعتراض کاملا درست و بجاست. پردیس دانشگاه به محلی برای خریدعلم و مدرک توسط سرمایه داران تبدیل شده. در حقیقت با قدرت پول
ارزش علم را نیز از بین برده اند. تمام ارزشها به سمت سرمایه داری متوجه شده. سرمایه داران باپول نه تنها علم که بلکه دین خدا را
هم معامله میکنند. با این روش بزرگترین ظلم در حق نخبه ها و نوابغ را میکنید.