نخبگان

ثبت نام بیش از ۱۰۶هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد ۹۷

زمان ثبت نام کنکور ارشد 97 - 98

زمان ثبت نام کنکور ارشد ۹۷ از ۱۶ آذر ماه آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۰۶هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: فرصت ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و سومین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از روز ۱۶ آذر آغاز شده است و تا روز ۲۲ آذرماه ادامه دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت و دفترچه راهنمای ثبت نام شامل شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات اتباع غیر ایرانی و توضیحات سهمیه ها بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به مهلت اعلام شده برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷، به داوطلبان توصیه می شود که هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

توکلی افزود: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در ۶ گروه آموزشی و ۱۴۰ کدرشته شامل ۵۴ کدرشته علوم انسانی، ۱۷ کدرشته علوم پایه، ۲۴ کدرشته فنی و مهندسی، ۲۳ کدرشته کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ کدرشته هنر و ۹ کدرشته دامپزشکی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۳۶۰ هزار ریال (۳۶ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی یادآور شد: داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ ۳۶۰ هزار ریال (۳۶ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

توکلی تاکید کرد: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ریال (۱۱ هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تا امروز ۲۰ آذرماه ۹۶ تعداد ۱۰۶ هزار و ۶۱۶ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ ثبت نام کرده اند.

توکلی یادآور شد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۹۷ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ از ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
رضا
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۲:۵۴ ب٫ظ

سلام
من هنوز نتونستم ثبت نام کنم امکانش هست کمک کنید
الان مشکل اینجاست دانشگاه صنعت نفت واسه انصراف پروسه اش ۲اه هست اما موقع ثبت نام باید تیک دانشجو ارشد بزنم من ارشد ووردی ۹۵ دانشگاه صنعت نفت هستم الان من نامه انصراف امضا کردم اما ۲ماه طول میکشه تاریخ انصرافم ۲ماه بعد میزنن
نمیدونم الان چکار کنم ؟
از طرفی نمیتونم تا ترم ۴ فارغ التحصیل بشم میتونم گزینه داشجو بزنم تا پروسه انصراف ۲ماه طول بکشه نمیدونم قبول میکنن یا نه ؟
میشه اصلا گزینه دانشجو رو نزد ؟ چون زیر نظر وزارت نفت بودیم !
خواهش میکنم کمک کنید زودتر جواب بدهید

مهسا
آذر ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
مشکلی نیست. نگران نباشید. لازم نیست حتما انصرافتون اومده باشه. میتونید ثبت نام کنید و اون گزینه رو هم نزنید.

محسن
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام
دفترچه راهنمای کنکور ارشد دو تغیر عمده نسبت بخ سال قبل داشته است:
۱- امکان شرکت مجدد فارغ التحصیلان مقطع ارشد در همان مقطع ارشد بدون پرداخت هزینه دوره شبانه، یعنی میتوانند دوبار از آموزش رایگان در مقطع ارشد بهره مند شوند
۲- امکان شرکت مجدد فارغ التحصیلان مقطع ارشد در همان رشته فارغ التحصیلی و در همان مقطع ارشد