نخبگان

لزوم استمرار برگزاری کنکور جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با توجه به این که ظرفیت استقبال کنندگان بالا است نمی‌توان کنکور را از چرخه آموزش دانشگاهی حذف کرد.
محمد قمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره دلایل عدم حذف کنکور از چرخه آموزشی کشور، گفت: کسانی که کلاسهای کنکور و آزاد درسی را برگزار می‌کنند، دارای گردش مالی مناسبی هستند؛ بنابراین حاضر نیستند با حذف کنکور به نوعی نانشان آجر شود لذا بر سر اجرای قانون سنجش و پدیرش دانشجو که به حدف کنکور معروف شده، سنگ‌اندازی می‌کنند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها هم‌اکنون بدون کنکور است بنابراین موضوعیتی ندارد که برگزاری آزمون‌های کنکور در سازمان سنجش به مفهوم کنونی باقی بماند، تصریح کرد: سازمان سنجش با وضعیت فعلی‌اش باید منحل شود؛ مگر اینگه وظایف جدیدی برای این سازمان تعیین شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

 قمی افزود: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز با توجه به اینکه ظرفیت استقبال کنندگان بالا است نمی‌توان کنکور را از چرخه آموزش دانشگاهی حذف کرد. بنابراین با توجه به میزان متقاضی موجود در این مقاطع کنکور باید پابرجا بماند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: دست‌هایی در کار است که کنکور باقی بماند؛ زیرا کسانی که کلاس‌های آمادگی کنکور را برگزار می‌کنند، گردش‌های مالی نجومی دارند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات