نخبگان

پذیرش حدود ۶۸هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال ۹۶

تکمیل ظرفیت ارشد ازاد 96 - 96 بهمن

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال ۹۶ معادل ۶۸ هزار نفر بود، اما در سال گذشته، ۱۷۰هزار دانشجو در این مقطع پذیرفته شده بود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به داوطلبان عزیز آزمون کارشناسی ارشد شدیداً توصیه میکنیم جهت اطلاع لحظه ای از آخرین اخبار آزمون کارشناسی ارشد به عضویت در کانال مسترتست درآیند… کلیک کنید…

به گزارش خبرگزاری آنا، سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در برنامه «زاویه» به تشریح “نقش تکثیر دانشگاه ها در توسعه کشور” پرداخت. دکتر امیررضا شاهانی با بیان اینکه بعد از انقلاب فرهنگی شاهد رشد کمی فوق العاده‌ای در حوزه آموزش عالی بودیم، گفت: در سال ۶۱ دانشگاه آزاد اسلامی با هدف جلوگیری از خروج علاقه‌مندان به تحصیلات دانشگاهی از کشور و پاسخگویی به نیاز علمی و دانشگاهی کشور تأسیس شد.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با طرح این سوال که «هدف از ایجاد دانشگاه چیست و دانشگاه از دیدگاه مسئولین کشور دارای چه کارکردهایی است؟» اظهار کرد: این سوالات اساسی و کلیدی است که باید به پاسخ درست و منطقی داد.

شاهانی از بیکاری ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در کشور خبر داد و افزود: مسئولان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته ۴۵ هزار ظرفیت دکتری اعلام کرده بود که از این تعداد ۲۹ هزار دانشجو در مقطع دکتری پذیرفته شدند، این در حالی است که در سال ۹۱ ظرفیت پذیرش مقطع دکتری تنها سه هزار دانشجو بوده و همین امسال ظرفیت کل دانشگاه‌های دولتی ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته با چه منطقی ۴۵ هزار دانشجو در یک سال پذیرش داشته است؟ به طوری که خیلی از واحدهای دانشگاهی ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری را هم ندارند.

دکتر شاهانی با اشاره به اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش خود را در زمینه پذیرش دانشجو به خوبی ایفا نکرده است، گفت: در سال جاری (سال ۹۶) ظرفیت پذیرش دکتری را به ۹ هزار و ۸۰۰ دانشجو رساندیم که ۹ هزار دانشجو پذیرش داشتیم.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۵، ۱۷۰ هزار دانشجو پذیرفته شده بود که در سال ۹۴ این رقم ۲۰۰ هزار نفر بوده است و مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را به ۶۸ هزار دانشجو کاهش داده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات