نخبگان

اعلام جزئیات ثبت نام آزمون ارشد علوم پزشکی سال ۱۳۹۷

شرایط ثبت نام کنکور ارشد علوم پزشکی 97 - 98

شرایط لازم جهت ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در سال ۹۷ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، بنا بر اعلام سازمان مرکز سنجش آموزش پزشکی، شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ بدین شرح می باشد:

۱- داشتن شرایط عمومی ورود به دوره آموزش عالی
۲- دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در رشته های امتحانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی (مطابق جدول شماره ۱) از یکی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور حسب تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا گواهی مبنی بر فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ ۹۷/۶/۳۱ توسط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان ترم آخر.

تبصره- داوطلبانی که طبق مدارک مورد پذیرش جدول مذکور نسبت به انتخاب رشته امتحانی اقدام نکنند در هر مرحله از روند برگزاری آزمون اعم از بررسی مدارک، اعلام، پذیرش و دوره تحصیل، از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

بعنوان مثال اگر در رشته امتحانی، مدرک مورد پذیرش مقطع کارشناسی میکروب شناسی قید گردیده منظور رشته میکروب شناسی در مقطع کارشناسی بوده و یا در مجموعه امتحانی پرستاری، دانش آموخته رشته هوشبری پس از شرکت در آزمون این مجموعه در صورتی که پس از آزمون مجاز به انتخاب رشته محل شود فقط میتواند رشته محل های مربوط به دو رشته پرستاری مراقبت های ویژه و ویژه نوزادان را در صورت داشتن سایر شرایط، انتخاب نماید و مجاز به انتخاب سایر رشته های این مجموعه نمی باشد.

۳- عدم اشتغال به تحصیل هم زمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر و سایر موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور.

تذکر مهم: کلیه پذیرفته شدگان سنوات قبل (بجز پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته) در صورت ثبت نام در دانشگاه باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون مربوطه، انصراف از تحصیل دهند.

تبصره: ممنوعیت تحصیل هم زمان در دوره های کارشناسی ارشد صرفا جهت دوره های حضوری بوده و جهت دوره های غیر حضوری (مجازی) این ممنوعیت وجود ندارد.

۴- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته تمام وقت می باشد. بنابراین هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع می باشد. داوطلبان شاغل، قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آنرا نزد خود نگهدارند تا در صورت لزوم پس از قبولی به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند.

تذکر: بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامهریزی علوم پزشکی، گذراندن طرح نیروی انسانی هم زمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نمی باشد.

۵- دانشجویان ترم آخر تنها در صورتی که حداکثر تا تاریخ ۹۷/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

۶- کلیه پذیرفته شدگان دوره روزانه چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، سال بعد از سال قبولی اجازه شرکت در آزمون را ندارند و یک سال محروم از آزمون می باشند. کسانی که در آزمون سال ۹۷ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت نموده و در دانشگاه ها و مراکزی که تحصیل در آنها رایگان می باشد، پذیرفته شوند و پس از ثبت نام یا عدم ثبت نام در دانشگاه از ادامه تحصیل انصراف دهند، مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۸ نمی باشند. بدیهی است در صورت محرزشدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمون ها معرفی خواهد شد. افرادی که در دانشگاه ها و مراکزی که بصورت پرداخت شهریه پذیرفته شوند مشمول این محرومیت نخواهند بود.

۷- کسانی که در آزمون سال ۹۶ وزارت بهداشت شرکت نموده و پس از پذیرفته شدن در رشته محل هایی که تحصیل آن رایگان بوده، ثبت نام نکرده و یا انصراف داده اند، به دلیل محرومیت یک ساله حق شرکت در این آزمون را ندارند. درصورت محرز شدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمونها معرفی خواهد شد. لازم به ذکر است براساس مصوبات، پذیرفته شدگان مراکز پذیرنده با شهریه آزمون سال ۹۶، درصورت عدم ثبت نام یا انصراف در آزمون مذکور مشمول محرومیت یکساله نبوده و مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۸- دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، چنانچه در مقطع کارشناسی ارشد مذکور از آموزش رایگان برخوردار بوده و مجددا با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود متقاضی شرکت در سایر رشته های این آزمون می باشند، در صورت قبولی در رشته محل هایی که تحصیل در آنها رایگان می باشد، ملزم به پرداخت شهریه می باشند. البته در صورتی که در مرحله ارشد قبلی از آموزش رایگان برخوردار نبوده اند، در صورت پذیرش در رشته محل های رایگان، ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند.
در رشته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش جهت شرکت در آزمون، کارشناسی ارشد اعلام شده (مطابق جدول مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون هر دوره)، در صورت قبولی در رشته محل ایی که تحصیل در آنها رایگان میباشد، ملزم به پرداخت شهریه در رشته پذیرفته شده نمی باشند.

۹- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی نماید.

۱۰- شرایط پذیرش اتباع خارجی در دوره کارشناسی ارشد تابع آئین نامه های مربوطه می باشد.

۱۱- دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف می شوند، پس از اینکه با دانشگاه محل تحصیل خود تسویه حساب کنند، می توانند مجددا در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نمایند (دانشجوی محروم از تحصیل نمی تواند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته قبلی خود شرکت نماید).

۱۲- بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (مدارک مورد پذیرش برای رشته امتحانی بر اساس جدول شماره ۱ دفترچه ثبت نام کنکور اشد ۹۷ وزارت بهداشت) در بخش های بیمارستانی جهت شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه داوطلبان متقاضی رشته های مشخص شده در جدول شماره ۱، ضروری می باشد.

تذکر مهم: واجدین شرایط حداقل تا تاریخ ۹۷/۶/۳۱ می بایست ۲ سال سابقه کار بالینی داشته باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
شبنم خجسته مهر
دی ۹, ۱۳۹۸ ۶:۵۲ ب٫ظ

سلام
من سال ۹۸ارشد وزارت علوم روزانه قبول شدم ولی نرفتم میشه امسال ارشد وزارت بهداشت شرکت کنم ؟؟

مونا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ ۶:۲۲ ب٫ظ

خداا چرا همیشه باید یه مانع سر راه من باشه این همه به سختی من دارم درس میخونم واسه ارشد سال ۹۸ . الان فهمیدم که شرط معدل داره اونم چیییی دیپلمممم خداای اخه دیپلم به چه دردشون میخوره خب معدل کارشناسی رو بچسبین چرا باید همیشه از ارزوهامون عقب بمونیم :((((((((((

Nas
مهر ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

شرط معدل ها رو کجا اعلام کردن؟

سیروس
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

سلام.آیا کسی که لیسانس علوم پزشکی نداره میتونه ارشد وزارت بهداشت شرکت کنه؟

بهار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام ببخشیدمن کارشناسی پیوسته علوم تربیتی هستم در۳۰/۹/۹۷فارغ التحصیل میشم میتونم ارشد روانشناسی سلامت یا بالینی ازمون بدم لطفا راهنمایی کنید

یاسین
اسفند ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام بنده دکتری بیومکانیک ورزشی دارم. در کدامیک از رشته های فیزیوتراپی و ارتوپد فنی امکان شرکت در آزمون کارشناسی و یا کارشناسی ارشد بدهم. از آنجا که بنده از دانشگاه دولتی مدرک گرفته ام آیا باید هزینه دوره را پرداخت نمایم.
با تشکر

شیدا
بهمن ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

با سلام
من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی از دانشگاه آزاد هستم میتونم در مجموعه روانشناسی (بهداشت روان و روانشناسی سلامت)شرکت کنم؟

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

سلام
بله فارغ التحصیلان گرایش های روانشناسی مجاز به شرکت در کنکور ارشد این دو رشته ای که نام بردید هستند.

راضیه
بهمن ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

با سلام
من مدرک کارشناسی ارشد برق وزارت علوم رو دارم.اگه بخوام در رشته مهندسی پزشکی وزارت بهداشت تحصیل کنم ملزم به پرداخت شهریه میشم؟

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

سلام
خیر نیازی نیست. اگه دوره روزانه قبول بشید، مثل سایرین تحصیلتون رایگان هستش.

راضیه
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون از پاسختون.چون من ارشد هم دانشگاه دولتی بودم یعنی دوباره میتونم تو مقطع ارشد رایگان تحصیل کنم؟

مهسا
اسفند ۱, ۱۳۹۶ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

سلام
چون وزارت علوم و بهداشت جدا پذیرش میکنند، میشه یک بار در هر کدوم روزانه خوند.

داود
بهمن ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۱۲ ق٫ظ

من دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد هستم . و در تاریخ ۹۷/۹/۳۰ فارغ التحصیل خواهم شد . آیا میتوانم در کنکور ارشد ۹۷ ثبت نام کنم ؟ و در صورت قبولی مشکلی برای ادامه تحصیل نخواهم داشت ؟

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  داود

سلام
درمورد دانشگاه های دولتی که حتما باید تا ۳۱ شهریور ۹۷ درستون تموم بشه، مگر این که کلا پذیرششون برای بهمن باشه (که احتمالش زیاد نیست). برای دانشگاه ازاد ممکنه باهاتون راه بیان که البته قطعی نیست.

Mohammedreza jafari
بهمن ۲۸, ۱۳۹۶ ۰:۵۴ ق٫ظ

سلام من دانشجوی رشته بهداشت موادغذایی زیر نظر دامپزشکی وزارت علوم و فارغالتحصیل ۹۶/۶/۳۱هستم آیا من واسه ادامه تحصیل در رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی وزارت بهداشت به مشکل بر نمی‌خورم ؟

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mohammedreza jafari

سلام
بله در دفترچه ثبت نام، رشته بهداشت موادغذایی با منشا دامی جزو مدارک قابل پذیرش در کنکور ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی هستش.

Hadis
بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام،این رشته هایی که سابقه کارمیخوادشامل چه رشته هایی هستند؟میشه جواب بدین ممنون میشم

مهسا
بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Hadis

سلام
صفحه ۲۹ تا ۳۲ دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۹۷ علوم پزشکی که از طریق لینک زیر قابل دریافته، رشته هایی است که ۲ سال سابقه کار میخوان:
https://mastertest.ir/1396/11/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-97-98/

حمید
بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

سلام،در تاریخ ۹۷/۴/۳۱ معافیت تحصیلی من به اتمام می رسد آیا می توانم در این آزمون شرکت کنم؟

مهسا
بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام
بله میتونید. ولی باید دفترچه رو ارسال کنید و از ۳۱ تیر هم برید خدمت، در صورت پذیرش، مرخص میشید و میتونید ادامه تحصیل بدید.