نخبگان

پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه یزد در سال ۹۷

دانشگاه یزد از میان متقاضیان این دانشگاه در ۱۰۷ رشته و از میان متقاضیان سایر دانشگاه های دولتی در ۴۴ رشته اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون برای سال ۹۷ می‌نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، دانشگاه یزد در نظر دارد با استناد به آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر طبق «آئین نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۵/۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و ابلاغیه شماره ۲۱/۹۶۴۷۴ مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۴ برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون) در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز دانشگاه یزد نماید.

شرایط اختصاصی پذیرش:

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۹۲ و نیمسال اول ۹۳) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه نمایند:

الف) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های متناسب (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوط خواهد بود)، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

ب) دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۶/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱).

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بندهای ب و ج که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱).

تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

تذکر: دانشجویان ممتاز رشته نقاشی که سرفصل دروس آها طبق مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره های کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تدوین و تصویب شده است، نیز می توانند در صورت فراغت از تحصیل در مدت ۹ نیمسال از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند. ضمناً این دانشجویان باید حداقل سه چهارم واحدهای درسی را در مدت ۶ نیمسال تحصیلی گذرانده باشند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۶/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱).

اطلاعات ثبت نام:

۱- آخرین مهلت ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی) برای متقاضیان ۹۶/۱۲/۲۹ از طریق سامانه گلستان است.

۲- متقاضیان برای ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی)، می توانند با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس http://golestan.yazd.ac.ir با مطالعه راهنمای مربوطه، ثبت نام خود را به انجام برسانند.

۳- ثبت نام تقریبی اعلام نتایج از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.yazd.ac.ir خرداد ماه ۱۳۹۷ خواهد بود.

مدارک موردنیاز ثبت نام دانشجویان ممتاز کارشناسی سایر دانشگاه ها:

۱- تصویر تکمیل شده فرم شماره ۱

۲- تصویر تکمیل شده فرم گواهی ممتازی

۳- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

۴- تصویر ریزنمرات اخذ شده تا پایان ترم ششم

۵- تصویر معرفی نامه برای متقاضیان بند ب-۱- ارائه اصل معرفی نامه در هنگام ثبت نام ضروری است.

۶- تصویر سایر مدارک (رزومه علمی همراه با تصویر مدارک و مستندات مربوط به فعالیت های پژوهشی)

۷- واریز حق ثبت نام به شرح زیر:

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته گرایش می باشند که لازم است مبالغ ذیل را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی واریز نمایند.

الف) برای انتخاب گرایش اول مبلغ ۵۵۰/۰۰۰ (پانصد و پنجاه هزار ریال)

ب) برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۳۰۰/۰۰۰ (سیصد هزار ریال)

تذکر: متقاضیان انتخاب دو رشته گرایش، هنگام پرداخت الکترونیکی حتما باید مجموع مبالغ بندهای الف و ب (۸۵۰/۰۰۰ ریال) را به صورت دستی در قسمت “مبلغ پرداختی” وارد و سپس جهت پرداخت، آیکن “بانک تجارت” را انتخاب نمایند.

در غیراینصورت فقط گرایش اول مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا آن دسته از متقاضیانی که فقط مبلغ ۵۵۰/۰۰۰ ریال را پرداخت و ثبت نام خود را تکمیل نموده اند لازم است با مراجعه به سامانه پرداخت الکترونیک دانشگاه یزد به آدرس http://epayment.yazd.ac.ir و تکمیل موارد خواسته شده و مشخصات خود مشابه تصویر ذیل نسبت به واریز مبلغ دوم (۳۰۰/۰۰۰ ریال) اقدام نمایند و رسید واریزی را اسکن نموده و در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند.

پذیرش بدون آزمون دانشجویان و دانش آموختگان غیردولتی، غیرانتفاعی، ازاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس های دانشگاهی و دوره های بین الملل و همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته صورت نمی گیرد.
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
آیلار
فروردین ۵, ۱۳۹۷ ۲:۵۲ ب٫ظ

سلام من ورودی بهمن ٩٢ بودم و درسم رو هفت ترمه تموم کردم یعنی فارغ ال تحصیل تیر ٩۶ هستم من میتونم برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کنم؟؟؟؟

رامین صارمی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۴:۱۱ ب٫ظ

سلام امسال چرا هیچ دانشگاهی از دانشگاه های غیر دولتی پذیرش بدون آزمون ارشد ندارن؟
به ما که رسید ته کشید ؟ ای بابا
احتمال داره دانشگاه هایی که هنوز اعلام نکردن از دانشگاه آزاد بردارن؟
لطفا پاسخ بدید

سحر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید.‌ من در سال ۹۳ فارغ التحصیل شدم با معدل ۱۸ از دانشگاه پیام نور‌‌
شامل من میشه این قانون یا نه ؟

ممد
خرداد ۱۲, ۱۳۹۷ ۴:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

خیر