نخبگان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۷ دانشگاه صنعتی قم

کارشناسی ارشد بدون آزمون 97 - 98 دانشگاه صنعتی قم

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانش‌ آموختگان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم برای سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی قم در اجرای سیاست های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و ارائه تسهیلات به آنان برای ورود به دوره کارشناسی ارشد، به استناد آیین نامه شورای هدایت استعدادهای درخشان و اصلاحیه های شماره ۲/۱۱۹۴۴۵ مورخه ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ ، شماره ۱۴۰۰۳۶/۲ مورخه ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ و شماره ۲۹۹۵۷۴/۲ مورخه ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کلیه رشته هایی که از طریق آزمون سازمان و سنجش کشور پذیرش دانشجو دارد با رعایت کامل شرایط اعلام شده از بین دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی و حائز یکی از شرایط ذیل برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دانشجو می پذیرد.

شرایط پذیرش:
  1. دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی قم که پس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، میتوانند جهت برخورداری از تسهیلات مذکور برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، فرم تقاضا را تکمیل و حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ به کارشناس استعدادهای درخشان دانشگاه تحویل نمایند.
  2. دانشجویان دوره کارشناسی که جزو برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی_دانشجویی کشور می باشند، می توانند جهت برخورداری از تسهیلات مذکور برای ورود به دوره کارشناسی ارشد، با ارائه اصل معرفی نامه رسمی از دبیرخانه المپیاد، به واحد استعدادهای درخشان مراجعه نمایند.
  3. دانشجویان دوره کارشناسی که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال ِدانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش می گردند.
شرایط عمومی:
  •      دانش آموختگی حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی (۱۳۹۷/۰۶/۳۱).
  •      پذیرش برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.
نکات قابل توجه:
  •       دانشگاه اختیار دارد حداکثر ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرش دوره روزانه کارشناسی ارشد در هر کد رشته-محل (آزمون سازمان سنجش) را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و با رعایت شرایط اعلام شده اختصاص دهد.
  •       بر اساس اصلاحیه شماره ۱۴۰۰۳۶/۲ مورخه ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صرفا میانگین سه چهارم واحدها تا نیمسال ششم ملاک پذیرش خواهد بود و میانگین نیمسال های هفتم یا هشتم قابل بررسی نمی باشند.
  •      چنانچه دانشجویان پانزده درصد اول به دلیل عدم تقاضا یا انصراف، متقاضی استفاده از این تسهیلات نباشند، دانشگاه در صورت تمایل مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی دانشجویان خود دانشگاه به ترتیب اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.
  •       چنانچه طول مدت تحصیل به دلایلی خارج از اراده دانشجو( به دلیل زایمان، بیماری و ماموریت والدین یا همسر) بیش از مدت مجاز(حداکثر دو نیمسال) باشد در این صورت موارد با معرفی و ارسال صورت جلسات گروه و شورای آموزشی دانشگاه و پس از تایید کمیته استعداد درخشان دانشگاه به صورت مازاد بر ظرفیت در دوره بالاتر پذیرش خواهند شد.
  •      دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش کند.
  •       پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص شورای گروه و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.
  •       پذیرش نهایی پذیرفته شدگان منوط به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی بوده و تا قبل از اعلام سازمان فوق هیچ حقی جهت داوطلبان متصور نمی باشد.
  •       دانشگاه فقط یک بار در هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام می نماید.
مدارک لازم جهت ارسال:
  1. فرم تکمیل شده اطلاعات فردی
  2. گواهی ممتازی که به تایید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد
  3. کپی صفحه اول شناسنامه
  4. کپی کارت ملی
  5. کارنامه ۶ نیمسال متقاضی
متقاضیان حائز شرایط می توانند مدارک خود را حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ به آدرس ایمیل talent@qut.ac.ir استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال نمایند (اصل مدارک را در زمان مصاحبه تحویل نمایند). دانشجویان دانشگاه صنعتی قم می توانند مدارک خود را به کارشناس استعدادهای درخشان-آقای شاه قلعه- تحویل نمایند.

رشته ها و گرایش­ها:

ردیفرشتهگرایش
۱کامپیوترنرم افزار
۲صنایعبهینه سازی سیستم ها
۳پلیمرپلیمر
۴عمرانمحیط زیست
۵عمرانژئوتکنیک
۶مکانیکطراحی کاربردی
۷مکانیکساخت و تولید
۸مکانیکتبدیل انرژی
۹برقالکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی
۱۰برقکنترل
۱۱برقمخابرات میدان و موج
۱۲ریاضیکاربردی( آنالیز عددی)
۱۳برقمخابرات سیستم
۱۴برقمدارهای مجتمع الکترونیک
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
mehdi
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام ببخشید من میخواستم به جز این دانشگاه برای چند دانشگاه دیگه مدارکم ارسال کنم آیا از نظر آیین نامه این دانشگاه مشکلی وجود داره؟؟؟

شاه قلعه
فروردین ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ق٫ظ

با سلام
بنده به عنوان کارشناس استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی قم ضمن تشکر از همکاری سایت در خصوص نشر فراخوان ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه، به اطلاع دانشجویان گرامی میرسانم این دانشگاه محدودیتی در خصوص جذب دانشجویان از دانشگاه های دیگر ندارد و انها نیز می توانند مانند دانشجویان دانشگاه های دولتی نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند

shadi
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ ۲:۳۲ ق٫ظ

سلام ممنون از اینکه به سوالات پاسخ میدین.
من کارشناسی ام رو دانشگاه آزاد گذروندم و جزو ۱۰ درصد شرط معدل هستم، خواستم بدونم پذیرش بدون کنکور از دانشگاه آزاد به سراسری امکان پذیره یا اینکه کلا چنین چیزی وجود نداره؟؟
مثلا برای همین دانشگاه چون تو بند ۳ شرایط پذیرشش ذکر نکرده که کارشناسی باید حتما از سراسری باشه پس یعنی میشه اقدام کرد؟
ممنون.

مهسا
فروردین ۵, ۱۳۹۷ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  shadi

سلام
در ایین نامه اجرایی که سال ۹۵ منتشر شده، ذکر شده که پذیرش برای فارغ التحصیلان سایر دوره ها در صورت تمایل دانشگاه بلامانع هست اما معمولا در فراخوان دانشگاه ها ذکر میشه که فقط فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی میتونن در پذیرش بدون ازمون این دانشگاه ها شرکت کنند.

مهتاب
اسفند ۲۱, ۱۳۹۶ ۹:۱۹ ق٫ظ

سلام این فقط مال دانشجو های دانشگاه خودشونه

مهسا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

سلام
شرایط پذیرش رو دقت بفرمایید، پذیرش از دانشگاه های دیگه هم صورت میگیره.