نخبگان

پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۹۷ دانشگاه کردستان

ارشد بدون کنکور 97 - 98 دانشگاه کردستان

دانشگاه کردستان درنظر دارد برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از میان داوطلبان واجد شرایط، دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون پذیرش نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه کردستان در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دورههای تحصیلات تکمیلی، از بین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته و در رشته های دایر، بر اساس آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» مصوب ۱۳۹۳/۵/۵ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری و اصلاحیه آن و بر طبق دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان و با عنایت به اصلاحیه وزارت محترم علوم و بخشنامه معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، فقط برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ در رشته های ذیل دانشجو می پذیرد:

رشته های دارای پذیرش استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد ۹۷ دانشگاه کردستان

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور ۹۷ دانشگاه کردستان:

۱- برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله ی نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی را برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم با ارائه معرفی نامه از دبیر خانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون

۲- دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون (حداکثر ۱۰ درصد ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد با تقریب اضافی و با اختیار دانشگاه) و با رعایت شرایط ذیل:

  • پس از گذراندن ۷ نیمسال تحصیلی (بدون احتساب نیمسال تابستان) و با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو ۱۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد.
  • حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی (تا ۱۳۹۷/۰۶/۳۱) فارغ التحصیل گردند.
  • پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان پذیر است.
  • پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزش دانشگاه امکان پذیر است.
    تبصره ۱: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته گردند و به لحاظ معدل در مقایسه با دانشجویان هم رشته وهم ورودی خود جزو ۱۰ درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.
    تبصره ۲: چنانچه ۱۰ درصد برتر حائز شرایط به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات استفاده ننمایند و ظرفیت ۱۰ درصد به هر نحوی تکمیل نشد. دانشگاه با رعایت شرایط و بررسی گروه و شورای آموزش دانشکده و دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ۱۰ درصد برتر بعدی همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.
    تبصره ۳: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی را که طول مدت تحصیل آنها به دلایلی خارج از اختیار خود بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور( ۸ نیم سال) پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل برای استفاده از آیین نامه بدون آزمون بررسی نماید.

۳- دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی غیر انتفاعی، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خود گردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه نمی باشند.

۴- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه مجاز نخواهد بود.

نحوه ارزیابی علمی و پذیرش دانشجویان متقاضی:

۱- طول دوره فراخوان پذیرش دانشجویان ممتاز استعداد های درخشان در مقطع کارشناسی ارشد توسط دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ۱۵ روز می باش.

۲- دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه پس از بررسی اولیه و اطمینان از احراز شرایط مندرج در این دستوالعمل، مدارک و سوابق متقاضی را جهت بررسی و ارزیابی علمی به دانشکده های مربوطه ارسال میدارد.

۳- گروه آموزشی مربوطه پس از دریافت مدارک ضمن بررسی آن در شورای آموزشی گروه، نظر خویش را به دانشکده ارسال خواهد کرد. نتیجه ی نهایی پس از تایید معاون آموزشی دانشکده مربوطه و به همراه پرونده کامل متقاضی، به دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال می گردد.

۴- پرونده پذیرفته شدگان در شورای آموزشی دانشگاه بررسی و در صورت تایید نهایی، لیست اسامی دانشجویان به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۵- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل مشخص گردد که داوطلب واجد هر یک از شرایط فوق نبوده است از ادامه تحصیل وی جلو گیری به عمل آمده و طبق مقررات با ایشان رفتار خواهد شد.

۶- ارسال مدارک به دانشگاه و پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نمی باشد. ضمنا در صورت پذیرش نهایی در دانشگاه کردستان و ثبت پذیرش در سامانه سازمان سنجش به هیچ عنوان امکان تغییر رشته محل ثبت نامی وجود نخواهد داشت.

مدارک لازم جهت ثبت نام:

۱- فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام (فرم شماره ۱)، به همراه یک قطعه عکس ۴*۳ الصاق شده

۲- فرم تکمیل شده تأیید وضعیت تحصیلی (فرم شماره ۲)

۳- تصویر کامل صفحات شناسنامه و پشت و رو کارت ملی

۴- کارنامه کامل تحصیلی دوره کارشناسی پیوسته

۵- ارائه گواهی برای دارندگان شرایط برگزیدگان المپیاد دانشجویی ۶- اصل و کپی فیش بانکی واریزی به مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به حساب شماره ۱۱۰۸۰۸۲۸۳۲، نزد بانک تجارت شعبه دانشگاه کردستان، به نام وجوه امانی در آمد واحد آموزش دانشگاه کردستان ( قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت در سطح کشور)

مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

داوطلبان حائز شرایط می توانند حداکثر تا روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ فرم تکمیل شده ثبت نام و سایر مدارک مورد نیاز داوطلبان را در پاکت درب بسته با پست پیشتازی به آدرس: سنندج، بلوار پاسدارن – دانشگاه کردستان – کد پستی ۴۱۶/۶۶۱۳۵۶۶۱۷۶، اداره کل آموزش – دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان ارسال نموده با به صورت حضوری تحویل دهند. لذا توصیه می گردد چنانچه داوطلبان تصمیم به ارسال مدارک از طریق پست را دارند می بایست یک هفته قبل از تاریخ مذکور اقدام فرمایند.
درج عبارت (مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی (۹۸-۹۷) و نام و نام خانوادگی، نام دانشکده، مقطع تحصیلی و عنوان رشته مورد نظر توسط متقاضی روی پاکت الزامی است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهتاب
اسفند ۱۴, ۱۳۹۶ ۱:۱۳ ب٫ظ

سلام فرم ۱ و۲ ازکجا باید لود کنیم

مهسا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

سلام
از طریق لینک زیر نسبت به دریافت فرم ها میتونید اقدام کنید:
http://www.uok.ac.ir/fa/news/story.aspx?NewsID=31322

minaaa
اسفند ۱۳, ۱۳۹۶ ۳:۰۴ ب٫ظ

سلام،ببخشید توی متن فراخوان نوشته شده که در صورت نبود متقاضی برای
۱۰ درصد اول سراغ ده درصد دوم میریم،ولی توی فرم جایی واسه ی ده درصد دوم نیس؟؟؟؟

مهسا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  minaaa

سلام
اگه اطمینان حاصل کردید که متقاضی نیست، با دفتر استعداد درخشان دانشگاه کردستان تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنند.

minaaa
اسفند ۱۳, ۱۳۹۶ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام،ببخشید اگه در استعداد درخشان این دانشگاه قبول بشیم
و در کنکور ارشد ی دانشگاه دیگه قبول بشیم،امکان نیومدن به این دانشگاه هست؟؟؟

مهسا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  minaaa

سلام
بله مشکلی نیست. حق انتخاب دارید و میتونید هر کدوم رو میخواید انتخاب کنید.

مهدی
اسفند ۱۳, ۱۳۹۶ ۱:۳۴ ب٫ظ

دانشجویان آزاد پیام نور غیر انتفاعی و پردیس گناه کردن خوب درس خوندن به امید پذیرش تو استعداد درخشان ؟

شرافت
اسفند ۸, ۱۳۹۶ ۰:۵۹ ق٫ظ

سلام
من فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی گرایش محیط زیست هستم که ۷ ترمه با معدل بالای ۱۶ از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شدم آیا من هم می تونم در همین رشته بدون کنکور در دانشگاه کردستان ادامه تحصیل بدهم ممنون می شوم جواب دهید .

مهسا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۶ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شرافت

سلام
خیر متأسفانه این دانشگاه فقط از دوره های روزانه و شبانه پذیرش میکنه و این که شما باید جزو ۱۰ درصد برتر ورودی تون باشید تا بتونید از شرایط پذیرش بدون کنکور استفاده کنید.

شرافت محمدی
اسفند ۸, ۱۳۹۶ ۰:۵۵ ق٫ظ

باسلام
من دانش دانشگاه پیام نور هستم که این ترم در رشته مهندسی منابع طبیعی گرایش محیط زیست بامعدل بالای ۱۶ ، ۷ ترمه فارغ التحصیل شدم آیا من می تونم در همین رشته بدون کنکور ادامه تحصیل بدهم . با تشکر

بلقیس
اسفند ۸, ۱۳۹۶ ۷:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  شرافت محمدی

دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی غیر انتفاعی، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خود گردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه نمی باشند.

مرضیه عرب زاده
اسفند ۳, ۱۳۹۶ ۰:۵۹ ق٫ظ

با سلام .من فارغ التحصیل کارشناسی فیزیک شبانه ورودی ۷۷ می باشم . در ۸ ترم دانشجویی ۶ ترم شاگرد اول دانشگاه بودم آیا میتونم برای ادامه تحصیل از این شرایط استفاده کنم . با تشکر .

مهسا
اسفند ۳, ۱۳۹۶ ۹:۳۸ ب٫ظ

سلام
خیر جهت استفاده از سهمیه استعداد درخشان فقط تا یک سال پس از فارغ التحصیلی امکان استفاده از این سهمیه رو دارید و با توجه به زمان زیادی که از پایان تحصیلتون گذشته، امکان‌پذیر نیست.

علیخانی
اسفند ۴, ۱۳۹۶ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام ببخشید یعنی میتونیم حتی یکسال بعد از فارغ التحصیلی هم از این فرصت استفاده کنیم؟

مهسا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۶ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیخانی

سلام
تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی میتونید از این سهمیه استفاده کنید.