نخبگان

انتقاد از افزایش پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها

کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما با مشکل پذیرش بیش از حد معمول دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مواجه هستیم و این موضوع به آموزش عالی ضربه می‌زند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محمود نیلی احمد آبادی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به مهترین چالش های آموزش عالی در حال حاضر گفت: کیفیت بخشی در آموزش عالی بحث بسیار مهمی است ما همچنان با مشکل پذیرش بیش از حد معمول دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مواجه هستیم و این به آموزش عالی کشور ضربه می زند.

وی ادامه داد: ما فکر می کنیم فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید به یک شیوه ای ارزیابی شوند و براین اساس، تنها مدرک دانشگاه کافی نیست بلکه سازمان های نظارتی دیگری نیز باید باشند تا ارزیابی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه ها در حل مسائل جامعه حضور جدی ندارند و  فعالیت های دانشگاه ها توسط نهادهای بیرونی حمایت نمی شود.

وی ادامه داد: نهادهای مختلف بخش های خصوصی و دولتی دارای اعتبارات بسیار زیادی هستند که این نهادها به دانشگاه ها برای توسعه و حل مسائل کشور مراجعه نمی کنند.

نیلی احمد آبادی افزود: چون تولیدات ما در کشور در یک مدار داخلی چرخش کرده و در عرصه بین المللی قرار ندارد رقابت ضعیف است به همین دلیل گرایش به استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها کم است به نظرم اگر ما این مسایل را در اولویت قرار دهیم در شرایط خوبی قرار خواهیم گرفت.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات