نخبگان

انتشار اطلاعیه کارشناسی ارشد ﺑﺪون آزﻣﻮن ۹۷ داﻧﺸﮕﺎه مازندران

کارشناسی ارشد بدون آزمون 97 - 98 دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران در نظر دارد از میان واجدین شرایط سهمیه استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، به منظور اجرای «آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مصوب جلسه مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۰ شورای هدایت استعدادهای درخشان و ابلاغ شده به شماره ۲/۱۴۰۰۳۶ مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴» معاون محترم آموزشی وزارت عتف، دانشگاه مازندران تعداد معدودی از دانشجویان کارشناسی پیوسته ورودی سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ دانشگاه های معتبر دولتی و واجد شرایط را در رشته – گرایش های ذکر شده در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته به صورت بدون آزمون پذیرش می نماید.

فهرست رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۷ – ۹۸ دانشگاه مازندران

شرایط ثبت نام:

ماده ۱: دانشگاه اختیار دارد حداکثر ده درصد از ظرفیت دوره کارشناسی ارشد خود را در هر رشته – محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و  شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و با رعایت شرایط زیر اختصاص دهد:

۱- براساس اصلاحیه شماره ۲/۱۴۰۰۳۶ مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محاسبه ده درصد صرفا براساس سه چهارم واحدهای گذرانده شده در پایان نیمسال ششم، ملاک پذیرش خواهد بود و میانگین نیمسال های هفتم تا هشتم قابل بررسی نمی باشد.

  1. حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود (۱۳۹۷/۶/۳۱).
  2. پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر است.
  3. پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط فقط در صورتی امکانپذیر است که در این فراخوان تعیین و اعلام شده باشد. از این رو رشته-گرایش های کارشناسی ارشد که دوره کارشناسی ندارند، ملزم به رعایت رشته های مرتبط هستند. در غیر این صورت، مدارکشان بررسی نخواهدشد.

تبصره ۱: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

تبصره ۲: چنانچه ده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.

تبصره ۳: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان)، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود را پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

ماده ۲: دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، پذیرش کند.

ماده ۳: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس این آیین نامه مجاز نیست.

ماده ۴: دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه، فقط یک بار تا اول شهریور ماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط، اثدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تایید سازمان سنجش کشور است.

مدارک لازم جهت ثبت نام:

  1. فرم تکمیل شده ثبت نام
  2. یک نسخه ریز نمرات تایید شده دوره کارشناسی پیوسته
  3. تصویر تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی
  4. دو قطعه عکس سه در چهار با ذکر مشخصات متقاضی در پشت آنها
  5. سایر مدارک (فعالیت های علمی به علاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت های پژوهشی).
  6. پرداخت حق ثبت نام به مبلغ ۸۰۰/۰۰۰ (هشتصد هزار ریال) به حساب شماره ۲۱۷۷۳۹۵۰۴۰۰۰۱ به نام درآمد اختصاصی دانشگاه مازندران نزد بانک ملی، شعبه مرکزی بابلسر (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت ایران در سراسر کشور) و ارسال فیش واریزی.

توضیحات مهم:

  • دانشجویان دانشگاه های غیرحضوری یا نیمه حضوری، پیام نور، غیردولتی– غیرانتفاعی، علمی کاربردی، آزاد اسلامی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آییننامه نیستند و از ارسال مدارک خودداری نمایند.
  • پذیرش بدون آزمون از دانشجویان کارشناسی در دورهی کارشناسی ارشد، مطابق شیوه نامه اجرایی دانشگاه مازندران انجام میپذیرد.
  • اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهایی، به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهدشد.
  • متقاضیان مشمول این شیوه نامه در همان رشته تحصیلی دوره کارشناسی پذیرفته میشوند پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط فقط در صورتی امکانپذیر است که در این شیوه نامه مشخص شده باشد.
  • پذیرش متقاضیان مشمول این آیین نامه، در دوره های تحصیلی بالاتر به صورت رایگان است.
  • متقاضیانی که از طریق شیوه نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه پذیرفته شوند و اقدام به ثبت نام و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان اولین نیمسال تحصیلی خواهند بود.
  • مدارک ارسالی متقاضیان و وجه پرداختی آنان به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

متقاضیان باید مدارک موردنیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ با پست پیشتاز به نشانی مازندران- بابلسر- خیابان پاسداران- سازمان مرکزی دانشگاه- مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال نمایند و رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. درج عبارت «مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد» و «نام رشته-گرایش مورد تقاضا» بر روی پاکت الزامی است.

توجه: به مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهتاب
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

سلام ببخشید این فرم شماره دو واسه دانش اموخته هاس ولی من الان ترم هشتم تو سایتشونم هیچی نیست