نخبگان

تغییرات آیین نامه جدید کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان

کارشناسی ارشد بدون کنکور ( ازمون )

آیین نامه جدید پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان در اواخر سال ۹۶ ابلاغ شد که شامل تغییرات مهمی بود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به داوطلبان عزیز شدیداً توصیه می کنیم جهت اطلاع از کلیه اخبار پذیرش بدون آزمون کارشناسی به عضویت کانال کارشناسی ارشد مسترتست درآیند… کلیک کنید…

به گزارش مسترتست، پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد ویژه داوطلبان استعدادهای درخشان است که در بین دانشجویان هم‌ورودی خود در مقطع کارشناسی موفق به کسب رتبه برتر شده‎اند. پذیرش در این شیوه مجزا از فرآیند کنکور کارشناسی ارشد بوده و نیازی به ثبت‎نام و شرکت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد نیست.

بر اساس آیین‌نامه جدید کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان، شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سراسری در حال حاضر بدین صورت است که دانشجویان متقاضی باید جزو ۱۵ درصد برتر دانشجویان ‎هم‌ورودی رشته خود براساس سه چهارم واحدهای گذرانده‌شده تا پایان نیمسال ششم باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال فارغ‎التحصیل شده و برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‎آموختگی تقاضای پذیرش کنند. پذیرش بر اساس آیین‌نامه کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر است و پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است. در آیین‌نامه قبلی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان، بودن در ۱۰ درصد برتر دانشجویان هم‌ورودی رشته ملاک عمل بود.

بر اساس دستورالعمل اجرایی آیین‎نامه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان، پذیرش از میان فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی پیوسته صورت می‎گیرد و منعی برای پذیرش فارغ‎التحصیلان دوره‎های شبانه، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علمی-کاربردی و پردیس‎های خودگردان با موافقت دانشگاه پذیرنده وجود ندارد. با این حال با توجه به این که برخی دانشگاه‎ها در شرایط اختصاصی خود، مدارک فارغ‎التحصیلان دوره‎های روزانه و شبانه را قابل قبول اعلام می‎کنند، لازم است داوطلبان فراخوان‎های دانشگاه‎های مدنظر خود را با دقت بررسی نمایند.

داوطلبان پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه‌های دولتی برای دوره‎های روزانه پذیرش می‌شوند و بنابراین ملزم به پرداخت شهریه نخواهند بود. اما برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز بر اساس این آیین‎نامه اقدام به پذیرش بدون آزمون می‎نمایند که پذیرفته‌شدگان بدون کنکور این دانشگاه‎ها همانند سایر دانشجویان لازم است جهت تحصیل در مقطع ارشد شهریه پرداخت نمایند.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه‎های سراسری از طریق فراخوان‎های دانشگاه‎ها به صورت جداگانه می‎گیرد. پس از انتشار فراخوان هر دانشگاه، داوطلبان واجد شرایط پذیرش در رشته‎های اعلام‌شده از سوی دانشگاه، فرصت دارند در بازه زمانی اعلام‌شده نسبت به ثبت‎نام و ارسال مدارک خود اقدام نمایند. پس از پایان مهلت ثبت‎نام، دانشگاه با بررسی مدارک دریافتی (و در مواردی برگزاری مصاحبه حضوری) نسبت به انتخاب دانشجو اقدام کرده و فهرست اسامی به پذیرفته‎شدگان به صورت تماس تلفنی، پیامک، ایمیل و یا اعلام در سایت دانشگاه اطلاع‎رسانی می‎شود.

پس از ثبت اسامی پذیرفته‎شدگان در پرتال سازمان سنجش توسط دانشگاه‎، تأیید نهایی توسط این سازمان صورت گیرد که شامل بررسی صلاحیت عمومی (و نه علمی) می‎باشد. با توجه به این که ورود اطلاعات یک متقاضی به صورت همزمان در پرتال ارتباطی از سوی دو یا چند دانشگاه امکان‌پذیر نمی‌باشد، لازم است پذیرفته‌شدگان در صورت پذیرش نهایی در بیش از یک دانشگاه، نسبت به انصراف از پذیرش در دانشگاه‎هایی که قصد ادامه تحصیل ندارند اقدام کنند تا امکان ثبت اسامی توسط دانشگاه مدنظرشان برای ادامه تحصیل فراهم باشد.

قابل توجه است که تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته‌شده به صورت بدون آزمون مجاز نیست.

قابل توجه است که آیین‌نامه جدید کارشناسی ارشد بدون آزمون تغییرات مهم دیگری نیز نسبت به آیین‌نامه قبلی داشته که به شرح جدول زیر است:

 

آیین‌نامه قبلیآیین‌نامه جدید
ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشانسقف ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان
۱۰ درصد مازاد بر ظرفیت دوره کارشناسی ارشد– در دانشگاه‌های سطح یک و دو حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون

– در دانشگاه‌های سطح سه ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون

– سایر دانشگاه‌ها حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون

* دانشگاه می‌تواند نسبت به پذیرش دانشجویان حائز شرایط خود و سایر دانشگاه‌ها به طور مساوی و یا به هر نسبتی اقدام نماید.* دانشگاه‌های سطح یک موظف هستند یک‌سوم از پذیرفته‌شدگان بدون آزمون خود را از متقاضیان سایر دانشگاه‌ها پذیرش کنند.
* دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.* دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم‌رشته و غیرهم‌ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.
شرایط پذیرششرایط پذیرش
ده درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی صرفاً براساس سه‌چهارم واحدهای گذرانده‌شده تا پایان نیمسال ششم۱۵ درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی پس از ۶ نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه‌چهارم واحدهای درسی
شرایط جایگزینی متقاضیانشرایط جایگزینی متقاضیان
چنان‌چه ده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می‌باشد.چنان‌چه ۱۵ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ۱۰ درصد برتر بعدی همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می‌باشد.

 

داوطلبان عزیز می‌توانند جهت اطلاع از فراخوان‌های پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها به صفحه کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان مراجعه نمایند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
گلی
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۸:۲۶ ب٫ظ

سلام عذر میخوام من فارغ التحصیل تیر ۹۷هستم ایا میتونم امسال برا استعداد درخشان ثبت نام کنم
چون نوشته فقط تا سه سال بعد
ممنون میشم جواب بدید

شاهین
دی ۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام.. اگه کلاسی مثلا ۱۵ نفر باشه و ۵ نفر اتقالی یا مهمانی بگیرن.. ۱۵ درصد از ۱۵نفر یا ۱۰ نفر محاسبه میشه؟

Sama
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

سلام من فراخوان استعداد های درخشان رو شرکت کردم و قبول شدم ولی الان منصرف شدم آیا اگه نرم سال بعد برای کنکور ارشد محروم میشم؟
ممنون میشم اگه جواب بدین

مهدی تاج الدینی
مهر ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  Sama

سلام در صورت مطلع شدن از جواب به بنده هم خبر بدین برای من هم دقیقا همین وضع پیش اومده

علیرضا
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۳۰ ب٫ظ

باسلام می خواستم ببینم کسی که جزو نفرات برتر و استعداد درخشان ورودی در دانشگاه آزاد هست میتونه برای
ارشد بدون آزمون استعداد درخشان
بره دانشگاه دولتی؟
ممنون

محمد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سلام و خسته نباشید ؛ از طرف استعداد های درخشان در دو دانشگاه مورد پذیرش اولیه قرار گرفتم ؛ آیا در صورت ارسال اسامی از دو دانشگاه به سازمان سنجش باعث حذف می شود؟؟ اگه باعث حذف می شود مدت زمان جهت انصراف از یکی رشته ها تا کی میباشد؟ زیرا یکی از این دانشگاه ها تا ۱۵ شهریور در تعطیلات تابستانی است

Alireza272
خرداد ۲۲, ۱۳۹۸ ۵:۱۵ ب٫ظ

سلام اگر در استعداد های درخشان قبول شده باشیم آیا باید باز هم کنکور ارشد را بدهیم؟منظورم این هست که تبصره ای در این خصوص نداره؟

مهسا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Alireza272

سلام
خیر نیازی به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ندارید و با همون روش بدون کنکور پذیرفته هستید.

لیلا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۶:۰۶ ب٫ظ

ببخشید دانشجو شبانه دانشگاه دولتی می تونه استعداد درخشان بشه اگه این شرایط بالا رو داشته باشه یا به خاطر این که شبانه است حتی اگه نفر اول هم ورودیای خودش بشه بازم نمی تونه استعداد درخشان بشه؟

مهسا
خرداد ۲۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام
معمولا دانشگاه ها مشکلی با پذیرش دانشجویان شبانه نداره و بیشتر در فراخوان ها اعلام میشه که از دانشگاه آزاد و پیام نور و … پذیرش صورت نمیگیره. بنابراین اگه شرایط ارشد بدون کنکور رو دارید میتونید شرکت کنید.

نیوشا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۷ ق٫ظ

سلام
من دانشجوی علوم تحقیقات ورودی ۹۵ هستم
در هفت ترم فارغ التحصیل میشم
با معدل کل ۱۹.۲۷، نفر اول بین ۱۱۰ هم رشته خود
نیز هستم
تابستون باید اقدام کنم برای پذیرش بدون معدل
یک توصیه نامه هم از طرف یکی از اساتید امیر کبیر دارم
می خواستم ببینم شانس قبولیم در چه حد هست با
این توصیفات؟
با تشکر از شما

maryam
مهر ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

سلام. ببخشید من سال ۹۷ فارغ التحصیل شدم، سال پیش درخواست استعداد درخشان دادم. امسال هم میتونم درخواست بدم؟

امیر
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۶:۳۸ ب٫ظ

سلام من از یک دانشگاه دولتی پذیرش گرفتم و الآن باید تعهد ثبت نام یاانصراف بدهم اگر تعهد بدهم و بعد از مشخص شدن نتایج کنکور ثبت نام انجام ندم، باید جریمه بدم یا مشکلی نیست…؟
ممنون…

مهسا
مرداد ۳۱, ۱۳۹۷ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
تا وقتی که ثبت نام نکنید مشکلی نیست و نیازی به پرداخت هزینه ای برای انصراف نیست.

فضیلت
تیر ۳۱, ۱۳۹۷ ۶:۰۰ ب٫ظ

سلام خسته نباشید. من از دانشگاه خوارزمی تهران پذیرش گرفتم، برای تربیت مدرس هم درخواست دادم. اینکه خوارزمی به من پذیرش داده مشکلی برای درخواستم تو تربیت مدرس ایجاد نمیکنه؟ یعنی مدرس میتونه منو پذیرش کنه؟
لطفا هرکس اطلاعاتی داره منو هم در جریان بزاره
ممنون

آناهید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۵۱ ب٫ظ

سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم اگر کسی استعداد درخشان قبول بشه و از طرفی کنکور هم رتبه بیاره و گرایش دیگری قبول بشه ، امکان انتخاب هست ؟ یا باید حتما استعداد درخشان رو ثبت نام کنه؟

مهسا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  آناهید

سلام
پذیرش بدون ازمون و باازمون فراینده جداگانه ای دارند و شما میتونید برای هر دو نوع پذیرش همزمان با هم اقدام کنید و در نهایت با توجه به دانشگاه قبولی درهر نوع پذیرش و سایر ملاک های خودتون، یکی ش رو انتخاب کنید.

....
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

سلام من فارغ التحصیل اسفند۹۵هستم در واقع ۷ترمه درسم رو تموم کردم و همه شرایط رو دارم و اقتصاد خوندم خواستم بدونم من هم میتونم از این سهمیه استفاده کنم

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ....

سلام
خیر متأسفانه جهت استفاده از سهمیه ارشد بدون ازمون تنها تا یک سال پس از فارغ التحصیلی مهلت دارید و شما باید برای سال ۹۶ درخواست میدادید.

پری
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام من رتبه اول دانشگاه دولتی هستم و امسال میخام کنکور بدم از چه طریقی باید به سازمان سنجش
اعلام کنم که این رتبه اولی رو لحاظ کنه و تا چه تاریخی فرصت هست ؟

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  پری

سلام
فرم شاگرد اولی برای استفاده از این سهمیه در دفترچه شماره ۲ (انتخاب رشته) میاد و زمان ارسالش هم در اون دفترچه مشخص میشه. اون موقع باید داوطلب خودش بره فرم رو بده دانشگاهش تا پر کنه و برای سنجش ارسال کنه.
به محض انتشار جزئیات در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

الی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام
این واحد های گذرونده شده تا ترم شش تابستونش رو هم شامل مبشه؟مثلا من تا ترم شش۱۰۶ واحد گذروندم بعد تابستون دو واحد برداشتم الان برای نمن حساب مبشه ۱۰۶ واحد گذرونده شده یا ۱۰۸ تا؟

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  الی

سلام
خیر به نظر نمیاد که تابستون حساب بشه و تا اخر نیمسال ششم ملاک هست.

الی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷ ۰:۱۳ ق٫ظ

سلام
این واحد های گذرونده شده تا ترم شش تابستونش رو هم شامل مبشه؟مثلا نن تا ترن شش۱۰۶ واحد گذروندم اگبهد تابستون دو واحد برداشتم الان رلی نن حساب نیشه ۱۰۶ واحد گذرونده شده یا ۱۰۸ تا؟

***
فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ ۸:۳۰ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب. ببخشید میخواستم بدونم ۱۵ درصد برتر رشته مدیریت بازاریابی جدا حساب میشه یا مدیریت بازاریابی و مدیریت بازرگانی باهم دیگه حساب میشن؟
خیلی ممنون از شما

مهسا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ***

سلام
اگه داخل دفترچه کارشناسی اینها جداگانه انتخاب رشته شدن و پذیرش جداگانه داشتن که دو رشته حساب میان و ۱۵ درصد هر یک حساب میشه.

حسین
فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ ۴:۱۳ ب٫ظ

سلام.
روزتون بخیر.
ببخشید که مزاحم شدم.
راستش یه سوال حیاتی ازتون داشتم.
من دانشجویه عمران دانشگاه شهید بهشتی،ورودی ساله۹۴هستم.
کله ورودیمون۲۸تا هستیم.و من در حاله حاضر رتبمحدودا۸یا۹هستش.
میخواستم بدونم این قانونه جدیدی که گفتن ظرفیته ورود بدون کنکور دانشجوهایه استعداد درخشان قرار شده به ۴۰ درصد برسه،و فقط مونده که تایید بشه،شامله ما هم میشه و من میتونم امیدوار باشم که مستقیما وارده کارشناسی ارشد بشم؟
خیلی خیلی لطف میکنید اگر راهنماییم کنید.

مهسا
فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
شما باید جزو ۱۵درصد برتر ورودی خودتون باشید. اون موضوع ۴۰ درصد مربوط به ظرفیت پذیرش مقطع ارشد هست. یعنی اگه ۱۰ نفر در ارشد با ازمون میگیرن، ۴ تا هم بدون ازمون میتونن بگیرن. این ایین نامه ابلاغ شده و داره اجرا میشه.

نرگس
فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

باعرض سلام و خداقوت. اگر قبل از آیین نامه جدید برای استعداد درخشان ثبت نام کرده باشیم لازم است دوباره بعد از اصلاحیه ثبت نام کنیم یا نه؟ باتشکر از شما

مهسا
فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام
خیر نیازی نیستش. چون با این ایین نامه صرفا ظرفیت اضافه میشه و تغییری در شرایط قبلی رخ نداده.
اگه نیاز به چنین موضوعی باشه خود دانشگاه ها اعلام میکنند که بعید هست.

جا مانده
فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ب٫ظ

سلام.با وجود تغییرات آیین نامه پذیرش بدون آزمون ارشد و اینکه مهلت فراخوان بعضی از دانشگاه ها تموم شده باید چیکار کنیم؟
آیا دانشگاه ها ملزم هستن که فرصت دوباره بدن؟

مهسا
فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  جا مانده

سلام
بعضی دانشگاه ها اصلاحیه و فرصت ثبت نام داده اند، مثل دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد.
هر دانشگاهی که اصلاحیه بده در همین سایت درج خواهد شد.

محمدرضا
فروردین ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

سلام
خسته نباشین
بنده در تاریخ مرداد سال۹۶ یعنی۹۶/۵ از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شده ام وجز ده درصد برتر بوده ام
میخواستم ببینم امسال میتونم پذیرش بدون ازمون برای ارشد شرکت کنم یانه؟
ممنون از راهنماییتون

مهسا
فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام
معمولا ملاک دانشگاه ها فارغ التحصیلان مهر ۹۶ به بعد هست، با این حال تفسیر مختلفی از حداکثر یک سال پس از فارغ التحصیلی هست و بهتره از دفتر استعداد درخشان هر دانشگاهی که مایل به درخواست هستید سوال کنید.

شریفی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۴ ب٫ظ

من سال ۹۵با معدل ۱۸.۵۰در رشته ی حقوق فارغ التحصیل شدم آیا میتونم امسال بدون آزمون شرکت کنم؟ یا به خاطر یکسال فاصله نمیتونم ؟ میشه لطفا جوابمو بدید

مهسا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۷ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  شریفی

سلام
خیر متأسفانه فقط ت یک سال بعد از فارغ التحصیلی فرصت دارید برای استفاده از شرایط پذیرش بدون ازمون. شما برای سال ۹۶ میتونستید درخواست بدید.

reza
فروردین ۱۱, ۱۳۹۷ ۹:۳۰ ق٫ظ

این ۱۵ درصد برتر ایین نامه جدید بر اساس معدلشون تا اخر ترم ۶ حساب میشه دیگه درسته؟

مهسا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۷ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  reza

سلام
بله تا اخر ترم ۶ و بر اساس حداقل سه چهارم واحدهای گذرانده‌شده.

ح
فروردین ۸, ۱۳۹۷ ۹:۰۸ ق٫ظ

دسته بندی دانشگاهها وجدا کردن دانشجویان به علت معدل خوب یک نمونه برداری جهت دار ودر امار یک اشتباه فاحش است ندیدن کل جامعه اماری وجهت گیری در نمونه برداری باعث انحراف شدید میشه

ح
فروردین ۸, ۱۳۹۷ ۹:۰۳ ق٫ظ

پذیرش باید از طریق کنکور باید باشه اینطوری بهتره. چون جلوی پارتی بازی واعمال سلیقه را میگیره وفساد به وجود نمیاد.

مهسا
فروردین ۸, ۱۳۹۷ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ح

سلام
این شرایط مربوط به کسانی هست که معدل بالایی دارند و سپس از غربال دانشگاه عبور میکنند.
فرصت کنکور برای همه هست و ظرفیت پذیرش بدون ازمون هم اثری بر اون نداره.