انتشار اصلاحیه فراخوان پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه مازندران در سال ۹۷

کارشناسی ارشد بدون آزمون 97 - 98 دانشگاه مازندران

اصلاحیه فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشگاه مازندران منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام دانشگاه مازندران، با توجه به نامه شماره ۲/۲۹۹۵۷۴، مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ معاون محترم آموزشی وزارت عتف، پاره ای از مواد فراخوان دانشگاه مازندران در خصوص «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره ی کارشناسی ارشد برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۸» به شرح ذیل اصلاح و اعلام میگردد:

ماده ۱: دانشگاه اختیار دارد حداکثر چهل درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد خود در هر رشته – محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و با رعایت شرایط زیر اختصاص دهد:
۱. بر اساس اصلاحیه شماره ۲/۲۹۹۵۷۴، مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ملاک محاسبه ی دانشجویان استعداد درخشان صرفًا بر اساس میانگین کّل سه چهارم واحدهای گذرانده شده تا پایان نیمسال ششم و جزو پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد.
۱-۱. حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود (۱۳۹۷/۰۶/۳۱).

۱-۲. پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفًا برای یک بار امکانپذیر است.

۱-۳. پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط فقط در صورتی امکانپذیر است که در این فراخوان تعیین و اعلام شده باشد. از این رو رشته-گرایش های کارشناسی ارشد که دوره ی کارشناسی ندارند، ملزم به رعایت رشته های مرتبط هستند. در غیر این صورت، مدارکشان بررسی نخواهدشد.

تبصره ۱: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

تبصره ۲: چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت چهل درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفًا ده درصد برتر بعدی دانشجویان خود، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.

تبصره ۳: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی را که طول مدت تحصیلشان به دالیل خارج از اختیار خود (مانند بیماری، مأموریت والدین یا همسر و یا زایمان)، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود، پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

ماده ۲: دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، پذیرش کند.

تبصره ۱: برای آن دسته از دانشجویانی که در المپیاد علمی – دانشجویی منطقه ی ۲ در سال ۱۳۹۷ شرکت کرده باشند، ضرایب به شرح جدول ذیل اعمال میگردد:

مرحله اول آزمون (منطقه ۲)ضریبمرحله نهایی آزمون (کشوری)ضریب
رتبه های ۱ تا ۵۵رتبه های ۱۵ تا ۲۰۵
رتبه های ۵ تا ۲۰۳رتبه های ۲۰ تا ۳۰۳
رتبه های ۲۰ به بعد۲رتبه های ۳۰ به بعد۲

ماده ۳: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه، مجاز نیست.

ماده ۴: دانشگاه میتواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه، فقط یک بار تا اول شهریور ماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط، اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان سنجش
آموزش کشور است.

مشاهده اطلاعیه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۷ دانشگاه مازندران

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات