نخبگان

رتبه و کارنامه قبولی کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی (کد ۱۱۰۱)

رتبه های قبولی ارشد 96 - 97 - 98 زبان و ادبیات فارسی

مجموعه زبان و ادبیات فارسی یکی از رشته‌های زیرمجموعه گروه علوم انسانی در آزمون کارشناسی ارشد است. با توجه به ادغام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان پذیرش در مقطع ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های سراسری و آزاد لازم است در زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رتبه های قبولی ارشد 96 - 97 - 98 زبان و ادبیات فارسی

داوطلبان عزیز می‌توانند جهت مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صفحه مربوطه مراجعه نمایند تا مشاورین ما به صورت کاملاً رایگان به سؤالاتشان پاسخ دهند.

گرایش‌ های کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

مطابق دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، رشته زبان و ادبیات فارسی دارای گرایش‌های ۱) زبان و ادبیات فارسی (بدون گرایش)؛ ۲) ادبیات کودک و نوجوان؛ ۳) ادبیات پایداری؛ ۴) ادبیات تطبیقی؛ ۵) ادبیات عامه؛ ۶) آموزش زبان فارسی؛ ۷) ادبیات روایی؛ ۸) ویرایش و نگارش؛ ۹) نظریه و نقد ادبی؛ ۱۰) ادبیات معاصر در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد.

  • زبان و ادبیات فارسی (بدون گرایش)

رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها، رشته‌ای است که ابعاد گوناگون زبان و متون ادب فارسی را مطالعه و بررسی می‌کند و افزون بر توصیف و نقد و تحلیل زبان و متون، پاسداری، تقویت و گسترش آن را در سرلوحه کار خویش قرار داده است.

زبان و ادب فارسی، گذشته از آن‌که از روزگاران کهن تا امروز در مراکز مختلف علمی در حوزه جغرافیایی فرهنگ فارسی، ترویج شده، همواره در بسیاری از کشورها، زبان فرهیختگی و فرزانگی به شمار می‌آمده و آشنایی و مهارت در آن مایه افتخار بوده است.

بدان جهت که آثار ادب فارسی دربردارنده محتوای پربار فرهنگی و عناصر پرمایه هنری است ضرورت دارد پژوهشگر حوزه زبان و ادب فارسی با آموختن مبانی بلاغت، دستور زبان، تاریخ ادبیات و گونه‌های ادبی (حماسه، عرفان، ادبیات غنایی و …)، تاریخ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و شناخت موضوعات پایه و محوری زبان و ادبیات فارسی، توانایی و شرایط مناسب برای آموزش و پژوهش روشمند و روزآمد را در این رشته تحصیلی حاصل کند.

  • ادبیات کودک و نوجوان

داستان‌ها و ادبیات کودکانه در شخصیت کودکان تأثیرگذار خواهد بود؛ ازاین‌رو نیاز به متخصصانی در این گرایش در جامعه وجود دارد. هدف از ارائه این گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، ارتباط بهتر با کودکان، از طریق متن، داستان و همچنین افزایش مهارت در زبان‌شناسی ادبیات کودکان می‌باشد.

  • ادبیات پایداری

ادبیات پایداری در ادبیات ملل گوناگون، اکنون یک رشته با حوزه مطالعاتی خاص محسوب می‌شود و از همین رو در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بعضی از کشورها، به‌طور مستقل موردبررسی و مطالعه قرار می‌گیرد. این شاخه ادبی در ادبیات فارسی نیز سابقه طولانی دارد.

  • ادبیات تطبیقی

ماده اصلی ادبیات زبان است و زبان خود یک پدیده اجتماعی است.

از سوی دیگر، ادبیات هر ملتی از نظر محتوا، دربردارنده افکار، اندیشه‌ها، آرمان‌ها و احساسات آن ملت است. هر اثر ادبی شامل جهانی می‌شود که آثار ادبی دیگر نیز در آن قرار دارند.

بنابراین با کنار هم قرار دادن آثار ادبی در یک فرهنگ خاص و مقایسه و ارزیابی آن‌ها با عناصر آثار ادبی یک فرهنگ دیگر و همچنین بررسی چگونگی انتقال یک نوع ادبی با موضوع و مضمون ادبی خاص از ادبیات یک کشور به ادبیات سایر زبان‌ها، می‌توان به نتایج ارزشمندی دست یافت.

ذهن بشر اولیه جهت شناختن اشیاء و موجودات، اغلب آن را با اشیاء و موجودات دیگر مقایسه می‌کرده و آن شیء یا موجود را در کنار یک شیء یا موجود دیگر قرار می‌داده است.

این مقایسه اغلب از طریق تقابل دوگانه انجام می‌شد. اما امروزه در بررسی آثار ادبی، جنبه‌های گوناگون یک اثر ادبی با سایر آثار مقایسه می‌شود و یک اثر ادبی در کنار اثر ادبی دیگر قرار می‌گیرد و از این طریق هر یک از آثار می‌تواند ویژگی‌های آن اثر دیگر را تبیین کند. ادبیات تطبیقی، شاخه‌ای از نقد ادبی است که به این مهم دست پیدا می‌کند.

  • ادبیات عامه

هدف از این رشته، تربیت متخصصانی در زمینه ادبیات معنوی و فرهنگی کشور می‌باشد. ادبیات عامه در واقع بخشی از فرهنگ هر جامعه و مردمانش می‌باشد و انتقال‌دهنده احساسات و آرزوها و افکار گوناگون نسل‌های گذشته به آینده می‌باشد. ادبیات عامه را هنر زبانی نیز می‌نامند.

  • آموزش زبان فارسی

زبان فارسی و آموزش آن متأسفانه تا امروز چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

از سوی دیگر، حوزه رشته زبان و ادبیات فارسی آن‌قدر وسیع و منابع آن، آن‌قدر گسترده، و جلوه‌های آن آن‌قدر رنگارنگ و متنوع است که به‌هیچ‌وجه در محدوده زمان کوتاه دوره‌های تحصیلی موجود و در قالب واحدهای درسی محدود، نمی‌توان به مطالعه همه‌جانبه آن پرداخت.

ازاین‌رو، تأسیس گرایش‌های متعدد در این رشته ضروری است که یکی از آن‌ها زبان فارسی است و یکی از شاخه‌های زبان فارسی نیز آموزش آن است، چه به فارسی‌زبانان و چه به غیرفارسی‌زبانان.

از آن‌جا که زبان از محتوا و معنا خالی و تفکیک‌پذیر نیست، نمی‌توان زبان را از ادبیات جدا کرد، به‌خصوص که فراگیران گروه نخست یعنی فارسی‌زبانان، قبلاً زبان فارسی را در محیط فراگرفته‌اند و اگر در دانشگاه به مطالعه آن روی بیاورند، برای آن است که نسبت به وجوه مختلف آن اشراف علمی بیابند و چگونگی ارتباط و تعامل آن را با ادبیات بشناسند؛

همین‌طور است، هدف عمده فارسی آموزان غیرفارسی‌زبان که اگرچه آن را به‌عنوان مبتدی و در جایگاه زبان دوم آموزش می‌بینند، بیشتر به‌قصد استفاده از منابع و متون آن، فارسی را می‌آموزند. اینان غالباً دانشجویان و محققان شرق‌شناس، ایران‌شناس، یا در زمره دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی هستند؛

ازاین‌رو طبیعی است که لازم باشد در تربیت مدرس آموزش زبان فارسی به این رویکرد نیز توجه شود، به‌خصوص که در این‌جا تربیت دانش‌آموخته‌ای مورد نظر است که قصد دارد زبان فارسی را آموزش دهد و طبیعی است که ضرورت دارد چنین کسی با فرهنگ و ادبیات فارسی آشنا و بلکه بر آن مسلط باشد، تا بتواند در تدریس مباحث و پاسخگویی به پرسش‌های فارسی آموز خود توفیق بیشتری بیابد؛ حتی اگر فقط به آموزش زبان بپردازد.

  • ادبیات روایی

ادبیات روایی در واقع به رمان و افسانه، داستان‌ها که حالت غیرواقعی یا واقعی دارد، گفته می‌شود. این گرایش برای داوطلبانی که بیان خوبی دارند، مناسب می‌باشد.

  • ویرایش و نگارش

این گرایش بدین منظور طراحی شده است که روش درست سخن گفتن و شیوه روشن و رسای نوشتن مطلب را آموزش دهد و به فراگیران این مهارت بیاموزد که بتوانند با اصلاح نوشته‌های دیگران، ایشان را در نگارش و عرضه دقیق افکار و احساساتشان یاری کنند. هدف از این رشته، آشنایی بیشتر با مفاهیم و یافته‌های مهم زبان‌شناسی درباره زبان و کاربرد آن در مطالعات زبان فارسی است. این رشته از حوزه شغلی خوبی برخوردار است.

  • نظریه و نقد ادبی

گرایش نظریه و نقد ادبی به تحلیل نقد تاریخ ادبیات می‌پردازد. در نقد ادبی حفظ معیارمندی و ادیبانه بودن و حفظ سلامت متن ضروری است.

  • ادبیات معاصر

ادبیات معاصر، از زمان مشروطه تا زمان حال را در برمی‌گیرد. علاقه‌مندان به ادبیات این برهه از تاریخ می‌توانند این رشته را انتخاب کنند.

سرفصل های آزمون کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

ضریب تأثیر دروس امتحانی در گرایش‌های مختلف رشته زبان و ادبیات فارسی در آزمون کارشناسی ارشد متفاوت است. بنابراین داوطلبانی که علاقه‌مند به پذیرش در گرایش خاصی از این رشته در مقطع ارشد هستند، لازم است نسبت به بررسی سرفصل‌ها و ضرایب دروس امتحانی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند. این اطلاعات از طریق صفحه زیر قابل مشاهده است:

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

دانشگاه های دارای پذیرش و ظرفیت کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

سازمان سنجش نسبت به پذیرش دانشجو در گرایش‌های مختلف رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور اقدام می‌کند که فهرست دانشگاه‌های دارای پذیرش این رشته در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری قابل مشاهده است. همچنین فهرست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در مقطع ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشجو می‌پذیرند نیز از طریق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در دسترس است.

ظرفیت پذیرش دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و مجازی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از طریق صفحه زیر قابل مشاهده است:

ظرفیت کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

همچنین برای مشاهده دانشگاه‌های دارای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی می‌توانید به صفحه زیر مراجعه کنید:

دانشگاه های کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

دانلود سؤالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

سؤالات و پاسخنامه‌های کلیدی آزمون کاشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی از طریق صفحات زیر به صورت رایگان قابل دریافت است:

رتبه و محل قبولی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

در پذیرش کنکور کارشناسی ارشد، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد از سوی سازمان سنجش (اعلام رتبه کسب‌شده در کنکور و مجاز بودن یا نبودن جهت انتخاب رشته در دوره‎های مختلف)، داوطلب می‎تواند در صورت مجاز شدن در مرحله انتخاب رشته، نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مربوط به دوره‎های مختلف دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد اقدام نماید.

اطلاع از رتبه‌های قبولی دانشگاه‌های مختلف در رشته زبان و ادبیات فارسی می‌تواند کمک زیادی به داوطلبان این رشته جهت انتخاب رشته هر چه دقیق‌تر نماید تا فرصت‌های احتمالی خود را از دست ندهند. در جدول زیر، رتبه و محل قبولی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی آورده شده است:

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

سال قبولی

رتبه

دانشگاه محل قبولی

۱۴۰۱

۸زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه تهران

۱۴۰۱

۴۳زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه تربیت مدرس

۱۴۰۱

۱۴۳زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه شیراز

۱۴۰۱

۲۷۱زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی-تهران

۱۴۰۱

۴۶۵زبان و ادبیات فارسی-پردیس-دانشگاه شهید بهشتی

۱۴۰۱

۵۶۳زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه گیلان

۱۴۰۱

۸۱۷زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه زنجان

۱۴۰۱

۹۷۵زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه بوعلی سینا

۱۴۰۱

۱۱۶۳زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان-تبریز

۱۴۰۱

۱۴۷۸زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه گنبد

۱۴۰۱

۱۹۰۱زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان تهران-واحد لواسانات

۱۴۰۱

۲۸۸۷زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان قزوین-مرکز قزوین

۱۴۰۱

۳۱۱۹زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان لرستان-مرکز خرم آباد

۱۴۰۱

۳۸۷۹زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان اصفهان-مرکز آران و بیدگل

۱۴۰۱

۴۶۱۱زبان و ادبیات فارسی-غیرانتفاعی-موسسه غیرانتفاعی گلستان-گرگان

 

 

 

۱۴۰۰

۴۲

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه تبریز

۱۴۰۰

۵۶

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه محقق اردبیلی

۱۴۰۰

۶۹

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه ارومیه

۱۴۰۰

۱۳۹ (رتبه در سهمیه ۲۵ درصد)

زبان و ادبیات فارسی-پردیس-دانشگاه زابل

۱۴۰۰

۱۸۶

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه مازندران

 

۹۸

۴۸ (رتبه در سهمیه)

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی-تهران

۹۸

۵۱

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه تهران

۹۸

۸۰ (رتبه در سهمیه)

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه مازندران-بابلسر

۹۸

۹۳

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه علامه طباطبایی-تهران

۹۸

۱۲۸ (رتبه در سهمیه)

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه سمنان

۹۸

۱۷۲

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه علامه طباطبایی-تهران

۹۸

۱۷۴

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه الزهرا(س)-تهران

۹۸

۲۶۹

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی-تهران

۹۸

۵۶۸

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه بین المللی امام خمینی ره-قزوین

۹۸

۷۶۶

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه زنجان

۹۸

۸۶۱

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه ارومیه

۹۸

۱۰۰۰

زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان اصفهان-مرکز اصفهان

۹۸

۱۱۵۲

زبان و ادبیات فارسی-پردیس-دانشگاه تهران

۹۸

۱۸۵۸

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه کاشان

۹۸

۳۰۹۰

زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نوراستان یزد-مرکز یزد

 

 

 

۹۷

۱۸ (رتبه در سهمیه)

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه بوعلی سینا همدان

 

 

 

۹۶

۳۴۳

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه هرمزگان-بندرعباس

۹۶

۵۵۱

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه نیشابور

۹۶

۶۷۰

زبان و ادبیات فارسی-روزانه-دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی-تهران

۹۶

۱۲۸۸

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه قم

۹۶

۱۹۰۴

زبان و ادبیات فارسی-نوبت دوم-دانشگاه گلستان-گرگان

۹۶

۴۶۷۸

زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان مازندران-مرکز ساری

۹۶

۵۱۴۰

زبان و ادبیات فارسی-مجازی-دانشگاه گیلان-رشت

۹۶

۶۳۳۰

زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی-مرکز شبستر

 

 

 

۹۵

۱۵۲۸

زبان و ادبیات فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان مازندران-مرکز بابل

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش ادبیات کودک و نوجوان

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی

۱۴۰۱

۳۷ادبیات کودک و نوجوان-روزانه-دانشگاه شهید بهشتی

۱۴۰۱

۷۷ادبیات کودک و نوجوان-نوبت دوم-دانشگاه شهید بهشتی

۱۴۰۱

۱۹۲۱ادبیات کودک و نوجوان-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان تهران-تهران جنوب

۱۴۰۱

۳۷۰۴ادبیات کودک و نوجوان-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی-مرکز خوی

۱۴۰۱

۴۴۱۵ادبیات کودک و نوجوان-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی-مرکز مرند

 

 

 

۱۴۰۰

۲۲

ادبیات کودک و نوجوان-روزانه-دانشگاه شهید بهشتی-تهران

۱۴۰۰

۶۴

ادبیات کودک و نوجوان-روزانه-دانشگاه تبریز

۱۴۰۰

۹۰ (رتبه در سهمیه ۵ درصد)

ادبیات کودک و نوجوان-دانشگاه پیام نور هرمزگان

۱۴۰۰

۱۲۳

ادبیات کودک و نوجوان-پردیس-دانشگاه شهید بهشتی-تهران

۱۴۰۰

۸۲۴

ادبیات کودک و نوجوان-دانشگاه پیام نور خوی

 

۹۸

۵۲ (رتبه در سهمیه)

ادبیات کودک و نوجوان-نوبت دوم-دانشگاه گیلان-رشت

۹۸

۱۳۱

ادبیات کودک و نوجوان-روزانه-دانشگاه شهید بهشتی-تهران

۹۸

۱۳۵۵

ادبیات کودک و نوجوان-غیرانتفاعی-دانشگاه امام رضا(ع)-مشهد

 

 

 

۹۶

۴۰

 ادبیات کودک و نوجوان-روزانه-دانشگاه شهید بهشتی-تهران

۹۶

۸۵۳

ادبیات کودک ونوجوان-نوبت دوم-دانشگاه گیلان-رشت

۹۶

۱۹۴۳

ادبیات کودک و نوجوان-مجازی-دانشگاه گیلان-رشت

۹۶

۴۱۲۴

ادبیات کودک و نوجوان-مجازی-دانشگاه گیلان-رشت

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش ادبیات پایداری

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی
۱۴۰۱۶۶ادبیات پایداری-روزانه-دانشگاه تهران
۱۴۰۱۳۸۳ادبیات پایداری-نوبت دوم-دانشگاه شاهد
۱۴۰۱۶۷۱ادبیات پایداری-روزانه-دانشگاه شهید باهنر کرمان
۱۴۰۱۸۲۱ادبیات پایداری-نوبت دوم-دانشگاه تبریز
۱۴۰۱۸۹۶ادبیات پایداری-روزانه-دانشگاه حکیم سبزواری
۱۴۰۱۴۶۶۷ادبیات پایداری-مجازی پیام نور-دانشگاه پیام نور استان ایلام-مرکز ایلام 
۱۴۰۱۴۷۸۲ادبیات پایداری-مجازی پیام نور-دانشگاه پیام نور استان همدان-مرکز همدان
 

 

 

۱۴۰۰

۲۰

ادبیات پایداری-روزانه-دانشگاه تهران

۱۴۰۰

۴۰ (رتبه در سهمیه ۵ درصد)

ادبیات پایداری-نوبت دوم-دانشگاه یزد

۱۴۰۰

۴۶

ادبیات پایداری-روزانه-دانشگاه تبریز

۱۴۰۰

۹۷

ادبیات پایداری-روزانه-دانشگاه شیراز

۱۴۰۰

۱۳۲

ادبیات پایداری-نوبت دوم-دانشگاه تبریز

 

۹۸

۲۹۱۵

ادبیات پایداری-نوبت دوم-دانشگاه سمنان

 

 

 

۹۶

۵۹۶

ادبیات پایداری-روزانه-دانشگاه سمنان

۹۶

۳۰۶۴

ادبیات پایداری-غیرانتفاعی-دانشگاه سوره-تهران

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش ادبیات تطبیقی

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی
۱۴۰۱۵۲۵ادبیات تطبیقی-روزانه-دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)-قزوین
۱۴۰۱۴۳۵۴ادبیات تطبیقی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان ایلام-مرکز ایلام
   
۱۴۰۰۴۶ (رتبه در سهمیه ۵ درصد)ادبیات تطبیقی-روزانه-دانشگاه بیرجند

۱۴۰۰

۸۴ادبیات تطبیقی-روزانه-دانشگاه فردوسی مشهد

۱۴۰۰

۹۷ادبیات تطبیقی-روزانه-دانشگاه محقق اردبیلی

۱۴۰۰

۱۳۵ادبیات تطبیقی-روزانه-دانشگاه باهنر کرمان

۱۴۰۰

۱۶۲ادبیات تطبیقی-روزانه-دانشگاه بین المللی قزوین

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش آموزش زبان فارسی

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی
۱۴۰۱۱۷۸آموزش زبان فارسی-روزانه-دانشگاه فردوسی مشهد
۱۴۰۱۲۹۶۱آموزش زبان فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان اصفهان-مرکز اصفهان

۱۴۰۱

۴۰۶۵آموزش زبان فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی-مرکز قائن

۱۴۰۱

۴۵۵۸آموزش زبان فارسی-غیرانتفاعی-موسسه غیرانتفاعی دانشستان-ساوه

 

 

 

۱۴۰۰

۵۳ (رتبه در سهمیه ۲۵ درصد)

آموزش زبان فارسی-روزانه-دانشگاه فردوسی مشهد

۱۴۰۰

۵۷

آموزش زبان فارسی-روزانه-دانشگاه فردوسی مشهد

۱۴۰۰

۶۳

آموزش زبان فارسی-روزانه-دانشگاه فردوسی مشهد

۱۴۰۰

۷۵

آموزش زبان فارسی-نوبت دوم-دانشگاه تربیت مدرس

۱۴۰۰

۱۲۲

آموزش زبان فارسی-روزانه-دانشگاه محقق اردبیلی
 

۹۸

۶۱۴

آموزش زبان فارسی-روزانه-دانشگاه فرهنگیان-پردیس شهید باهنر اصفهان

۹۸

۱۸۵۸

آموزش زبان فارسی-پیام نور-دانشگاه پیام نوراستان اصفهان-مرکزاصفهان

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش ادبیات روایی

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی
۱۴۰۱۱۶۸۳ادبیات روایی-نوبت دوم-دانشگاه بیرجند
   
۱۴۰۰۹۹ (رتبه در سهمیه ۲۵ درصد)ادبیات روایی-روزانه-دانشگاه بیرجند

۱۴۰۰

۱۴۶ادبیات روایی-روزانه-دانشگاه بیرجند

۱۴۰۰

۱۵۲ادبیات روایی-روزانه-دانشگاه رازی کرمانشاه

۱۴۰۰

۱۸۹ادبیات روایی-روزانه-دانشگاه شهرکرد

۱۴۰۰

۲۵۸ادبیات روایی-روزانه-دانشگاه رازی کرمانشاه

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش ویرایش و نگارش

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی

۱۴۰۱

۷۷۷ویرایش و نگارش-نوبت دوم-دانشگاه اصفهان

۱۴۰۱

۲۵۴۷ویرایش و نگارش-پیام نور-دانشگاه پیام نور استان تهران-واحد ری
   
۱۴۰۰۷۸ (رتبه در سهمیه ۲۵ درصد)ویرایش و نگارش-روزانه-دانشگاه اصفهان

۱۴۰۰

۸۳ویرایش و نگارش-روزانه-دانشگاه اصفهان

۱۴۰۰

۹۵ویرایش و نگارش-روزانه-دانشگاه اصفهان

۱۴۰۰

۱۷۸ویرایش و نگارش-روزانه-دانشگاه کاشان

۱۴۰۰

۳۵۷ویرایش و نگارش-روزانه-دانشگاه سلمان فارسی کازرون

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش نظریه و نقد ادبی

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی
۱۴۰۰۹۶نظریه و نقد ادبی-روزانه-دانشگاه گیلان

۱۴۰۰

۱۲۲نظریه و نقد ادبی-روزانه-دانشگاه گیلان

۱۴۰۰

۱۳۴نظریه و نقد ادبی-نوبت دوم-دانشگاه گیلان

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش ادبیات معاصر

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی
۱۴۰۱۲۵۰ادبیات معاصر-روزانه-دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل کرج)
   
۱۴۰۰۹۱ (سهمیه ۲۵ درصد)ادبیات معاصر-روزانه-دانشگاه ولایت

۱۴۰۰

۱۲۰ادبیات معاصر-روزانه-دانشگاه بین المللی قزوین

۱۴۰۰

۱۲۹ادبیات معاصر-روزانه-دانشگاه شهرکرد

۱۴۰۰

۱۶۷ادبیات معاصر-روزانه-دانشگاه شهید مدنی تبریز

۱۴۰۰

۲۰۰ادبیات معاصر-روزانه-دانشگاه شهرکرد

 

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی – گرایش ادبیات عامه

سال قبولیرتبهدانشگاه محل قبولی

۱۴۰۱

۳۴۲۸ادبیات عامه- مجازی پیام نور-دانشگاه پیام نور استان همدان-مرکز همدان

۱۴۰۱

۴۱۷۸ادبیات عامه- مجازی پیام نور-دانشگاه پیام نور استان کرمان-مرکز جیرفت

 

  
۱۴۰۰۷۳ادبیات عامه-روزانه-دانشگاه تربیت مدرس

۱۴۰۰

۷۸ادبیات عامه-روزانه-دانشگاه تربیت مدرس

۱۴۰۰

۱۰۳ادبیات عامه-روزانه-دانشگاه شیراز

۱۴۰۰

۱۲۹ادبیات عامه-روزانه-دانشگاه لرستان

 

منبع: گروه وب‌گردی سایت مسترتست

دانستن آخرین رتبه قبولی کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی چه کمکی به ما می کند؟

متقاضیان کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی می توانند با توجه به رتبه های قبولی سال های قبل، شانس قبولی خود را تخمین بزنند.

با چه رتبه ای شانس قبولی در کدام دانشگاه ها را در آزمون ارشد زبان و ادبیات فارسی دارم؟

علاوه بر این که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات مشاوره انتخاب رشته ارشد سایت مسترتست به صورت کاملا رایگان بهره مند شوید، بررسی کارنامه های قبولی سال های گذشته کمک خوبی برای تخمین دانشگاه قبولی شما است.

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی چقدر است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به متن این مطلب مراجعه کنید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فاطمه
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

سلام روزتون بخیر ببخشید من در رابطه با منبعی که الان تو این زمان کم میتونم برای ارشد ادبیات استفاده کنم سوال داشتم که منبع فقط تست یا چیزی میشه تهیه کنم میدونم زمان کمه ولی میخوام استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

برادران
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید،خیلی ممنون خداقوت و خداوند کمکتان باشد

لادن
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ ۴:۱۵ ب٫ظ

سلام میخواستم بپرسم من سال۸۲ کارشناسی فارغ التحصیل شدم الان میتونم ادامه بدم برای ارشد ؟

برادران
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

سلام،بله میشه چرا نشه،مدرک لیسانس داشته باشید میتونید فوق لیسانس شرکت کنید.

سحر
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۵:۰۸ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
میخواستم بدونم که برای قبولی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه کاشان چه رتبه ای لازمه؟

امین
بهمن ۲۲, ۱۴۰۰ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

رتبه خوبی لازمه
با تشکر

مهرداد
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امین

چه پاسخ قانع کننده ای!