نخبگان

اعلام جزئیات اصلاح مندرجات کارت کنکور ارشد ۹۷

سازمان سنجش آموزش کشور نحوه محاسبه معدل و شیوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را تشریح کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به داوطلبان عزیز شدیداً توصیه می کنیم جهت اطلاع از آخرین اخبار برگزاری و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد به عضویت کانال تخصصی مسترتست درآیند… کلیک کنید…

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام سازمان سنجش، داوطلبان درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.

۱- چنانچه‌ زبان‌ خارجی‌ مندرج‌ در کارت‌ شرکت در آزمون با زبان‌ خارجی‌ وی‌ که در ثبت‌نام‌ اینترنتی انجام شده (البته با توجه به مفاد مواد امتحانی)، مغایرت‌ دارد، یا در رابطه با معلولیت (نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی) اختلافی مشاهده می‌شود،ضروری است از روز سه شنبه ۹۷/۰۲/۰۴ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمائید. (آدرس حوزه‌های رفع نقص در جدول شماره ۲ این اطلاعیه آمده است).

۲- در صورتی که‌ در رابطه‌ با سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «ه‍« مندرج در این اطلاعیه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام اینترنتی انجام شده، اشکالی‌ مشاهده‌ می‌شود، لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۲/۰۷ منحصراً به سایت اینترنتی سازمان قسمت ویرایش اطلاعات کارت مراجعه و از آن طریق اقدام شود.

۳- داوطلبان شرکت‌کننده چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی می‌باشند لازم است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی در این خصوص طبق اعلام این سازمان اقدام نمایند.

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت‌نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج گردیده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌های ذیل بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نمی‌باشد. ضمناً لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل نیز اقدام شده است. 

تبصره ‌۱- فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ ۹۶/۱۰/۰۱ (زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی گردیده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره ‌۲- دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون (تاریخ ۹۶/۱۰/۰۱) همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا حداکثر تا تاریخ ۹۶/۱۱/۳۰ فارغ‌التحصیل گردیده‌اند، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام نمایند.

تبصره ۳- دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱ فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ ۹۶/۱۱/۳۰ را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج نموده و با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، فرم مخصوص معدل (مندرج در این اطلاعیه) را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه نمایند.

تبصره ۴- فارغ‌التحصیلان‌ دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باید معدل مقطع کاردانی (فوق‌دیپلم‌) و مقطع کارشناسی (لیسانس) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون آنها یکسان باشد.

تبصره ۵- دانشجویان‌ شاغل به تحصیل‌ در مقطع کارشناسی ناپیوسته که‌ پس‌ از اخذ مدرک‌ کاردانی (فوق‌دیپلم‌) در مقطع‌ کارشناسی‌ ناپیوسته پذیرفته‌ شده‌اند و هم اکنون نیز دانشجو بوده و حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد، باید معدل مقطع کاردانی و میانگین‌ واحدهای‌ گذرانیده‌ شده در مقطع کارشناسی آنان تا تاریخ ‌۹۶/۱۱/۳۰ با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون، مطابق مفاد تبصره ۲ فوق یکسان باشد.

دریافت فرم معدل و جداول مربوط به نشانی شهرستانهای محل برگزاری و همچنین حوزه های رفع نقص آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ساناز
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ب٫ظ

لطفا بگید باید جای معدل کاردانی رو خالی بذارم یا صفر وارد کنم ؟؟؟؟؟

بنیامین
خرداد ۱۴, ۱۳۹۷ ۳:۳۰ ب٫ظ

با سلام و احترام , من دوره کاردانی نگذارنده ام و اصولا باید کادر معدل کاردانی را خالی بگذارم
اما در سیستم خطایی وجود دارد که مانع از خالی گذاشتن این قسمت میشود , در نهایت مجبور شدم معدل کارشناسی را به جای کاردانی وارد کنم.
الان موقع انتخاب رشته همچنان همان خطای سیستم وجود دارد, به نظر شما به جای معدل ۰۰/۰۰ وارد کنم یا همان معدل کارشناسی ؟

ماندانا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام
من نه معدل کاردانی ام رو یادمه نه کارشناسی رو میشه کمتر وارد کنم؟

امیر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۵:۵۹ ب٫ظ

سلام
ما که کارشناسی پیوسته خوندیم برای معدل کاردانی چی باید وارد کنیم؟
اگر هم ک خالی بذاریم ثبت اطلاعات صورت نمیگیره

tahere
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۸ ق٫ظ

سلام.من در حال حاضر اشتغال به تحصیل بوده.و برای ارشد میخواهم همین دانشگاه کارشناسی که دارم تحصیل میکنم ارشد بخونم.آیا نیاز به داشتن پر کردن فرم تحصیلی دارم؟

عباس
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۶ ب٫ظ

سلام
من میخوام آزمایشی شرکت کنم.باید معدلم تا این ترم رو با اون چیزی که موقع ثبت نام وارد کردم تطبیق بدم؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  عباس

سلام
اگه آزمایشی هست که کلا مشکلی نیست و لازم نیست معدل دقیق باشه.
اما اگه فکر میکنید ممکنه رتبه خوبی کسب کنید و انتخاب رشته کنید، باید معدلی که الان دارید رو موقع انتشار کارت ویرایش کنید و در سایت سنجش وارد کنید.

سپیده
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۱:۱۸ ب٫ظ

سلام
آیا امکان تغییر حوزه امتحانی از طریق سازمان سنجش تو این فرصت محدوده مانده به آزمون وجود داره؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام
خیر متأسفانه امکان تغییر حوزه امتحانی در مدت زمان باقی مانده نا کنکور ارشد ۹۷ وجود ندارد.

Azadeh
فروردین ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

سلام ..ببخشید من فارغ التحصیل شدم ولی معدلم رو نمیدونم
سایت هم برام باز نمیشه باید چیکار کنم ؟؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Azadeh

سلام
معدلتون رو از دفتر تحصیلات تکمیلی یا اموزش دانشکده تون سوال کنید. حتما این کار رو انجام بدید، چون اگه معدلتون بیش از مقدار واقعی باشه، پس از قبولی، قبولی تون لغو و از دانشگاه اخراج میشید.
معدل رو میتونید موقع انتشار کارت ویرایش کنید. در حال حاضر ویرایش فعال نیست.

عادل
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ ۷:۳۴ ب٫ظ

سلام..من دوره کارشنلسی سال ۹۵ تمام کردم ولی برای مدرک مراجعه نکردم..مشکلی نداره برای ازمون دادن؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

سلام
فقط برای ثبت نام دانشگاه لازمه که مدرکتون رو داشته باشید و الان همین که معدلتون رو بدونید کفایت میکنه.

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر فرم معدل رو باید به دانشگاه قبول شده برای ارشد تحویل بدیم یا دانشگاهی که کارشناسی گرفتم؟؟ وزمان دقیق تحویلش کی هست

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
فرم رو باید بدید دانشگاه کارشناسی تون تکمیل کنه بر اساس معدلی که نوشتین تو ثبت نام، بعد پیش خودتون نگه دارید، در صورت قبولی، به دانشگاه محل قبولی در مقطع ارشد ادامه میدید. موقع ثبت نام باید ارائه بدید.

سعید
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ق٫ظ

سلام خسته نباشید
ببخشید یه سوال از مهندسان عزیز
کسی که کنکور ارشد سراسری ثبت نام کرده
همزمان برای ارشد دانشگاه آزاد هم ثبت نام کرده یا خیر؟

ممنون

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام
ازمون دانشگاه سراسری و ازاد ادغام شده و به صورت یکپارچه برگزار میشه. شما با ثبت نام در کنکور ارشد سراسری، داوطلب دانشگاه ازاد هم محسوب میشید.

مهرداد
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۳۱ ب٫ظ

فرم معدل برای فارغ التحصیلان تاریخ۳۰ بهمن ۹۶هم نیاز هست؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام
خیر، فرم معدل فقط برای کسانی که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی هستند و بنابراین معدلی که برای ثبت نام کنکور ارشد وارد کرده اند، معدل نهایی اونها نیست و با معدلی که بعدا در مدرک مقطع کارشناسی شون درج میشه فرق داره.

هدیه
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۱ ب٫ظ

سلام
اگه معدل کاردانی رو نزنیم مشکلی هست؟

مهسا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  هدیه

سلام
حتما باید هر دو معدل رو درج کنید. اگه اطلاعات وارد شده خلاف واقعیت باشه، در صورت قبولی احتمال لغو قبولی و اخراج از دانشگاه بسیار زیاده.

هدیه
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون، اگه فقط کارشناسی رو بزنیم چی؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  هدیه

سلام
همونطور که عرض کردم نباید اطلاعاتتون خلاف واقعیت باشه، چون براتون مشکل زا خواهد شد.

رز
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۳:۴۸ ب٫ظ

سلام.من در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیلم و متاسفانه فرم معدل رو برام تایید نمیکنند.چه کاری میتونم انجام بدم؟

مهسا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رز

سلام
دلیلشون برای عدم تایید فرم معدل چیه؟

رز
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

چون ما تعهد به خدمت داریم و میگن تا پایان فارغ التحصیلی نمیتونن این فرم رو تایید کنند

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رز

سلام
در وهله اول از سازمان سنجش سوال کنید ببینید راهی هست یا خیر. اگه نبود،
فقط یک راه به ذهنم میرسه. معدلتون رو کمتر از معدلی که فکر میکنید کسب میکنید بزنید. چون معدل کمتر اغلب مشکل زا نیست و بیشتر اوقات معدل رو اگه بیشتر از واقعیت بزنید مشکل زا میشه. البته به هر حال ریسک هست.

الهام
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام ببخشید یه سوال داشتم، چه زمانی دقیق میشه ویرایش انجام داد؟ چون من وارد سایت که شدم مندیی برای ویرایش نبود. تاریخ دقیقی گذاشتن؟ ممنون میشم پاسخ بدید که بتونم ویرایش انجام بدم.

مهسا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام
وقتی کارت منتشر بشه، امکان ویرایش معدل و برخی اطلاعات فراهم میشه که در همین سایت هم اطلاع رسانی میشه.

احمد
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

سلام، فرم معدل رو تا چه تاریخی باید به تایید دانشگاه محل تحصیل کارشناسی برسونیم؟

مهسا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
هر وقت میخواید میتونید این فرم رو بدید تکمیل کنند که باید مبنی بر معدل شما تا زمان برگزاری کنکور ارشد باشه. این فرم رو پیش خودتون نگه میدارید و در صورت قبولی به دانشگاه محل قبولی ارائه میدید.