نخبگان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبایی در سال ۹۷

دانشگاه علامه طباطبایی در نظر دارد از میان واجدین شرایط استعداد درخشان دانشگاه های سطح ۱ و ۲ کشور، برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون پذیرش نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، دانشگاه علامه طباطبائی در نظر دارد براساس آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» (ابلاغیه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۹۳/۵/۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و بخشنامه /۲۲۹۹۵۷۴ مورخ ۹۶/۱۲/۱۶ معاونت آموزشی وزارت متبوع، از بین برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته (دوره‏ های روزانه و شبانه) با شرایط ذیل برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در دوره روزانه کارشناسی‌ارشد رشته های مندرج در جدول ذیل، دانشجو پذیرش نماید.

شرایط متقاضیان:

  1. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال های اول و دوم ۹۴-۹۳ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای درسی دوره، به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی (از مجموع دوره های روزانه و شبانه) خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال (نه نیمسال طبق سرفصل درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی) دانش آموخته شوند.
  2. دانشجویانی که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند.
  3. حداقل میانگین کل تا پایان نیمسال ششم برای ورود به دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون این دانشگاه، ۱۶ می باشد.

نکات مهم:

۱- پذیرش منحصراً از میان دانشجویان واجد شرایط دانشگاه های دولتی سطح ۲ و ۱ بشرح ذیل انجام می گیرد. لذا به تقاضای سایر دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پردیس خودگردان، پردیس بین الملل، پیام نور، علمی – کاربردی و دوره های غیرحضوری و مجازی ترتیب اثر داده نمی شود.

علم و صنعت ایراناصفهانتبریزتربیت مدرستهرانصنعتی امیر کبیر
صنعتی اصفهانشیرازارومیهصنعتی شریفشهید بهشتیفردوسی مشهد
بوعلی سینا همدانخلیج فارس بوشهررازی کرمانشاهصنعتی خواجه نصیر الدین طوسیسیستان و بلوچستانشهید چمران اهواز
شهید باهنر کرمانگیلانیزدکاشانهنرزنجان
خوارزمیالزهرا (س)بیرجندصنعتی بابلصنعتی سهند تبریز

۲- پذیرش دانشجویان سایر دانشگاه های دولتی سطح ۳ و ۴، به شرط دارا بودن میانگین کل شش ترم، ۱۸ یا بالاتر و کسب یکی از افتخارات ذیل قابل بررسی خواهد بود.

  • برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با ارائه گواهی از مرکز المپیاد علمی کشور
  • دانشجویان نمونه کشوری با ارائه گواهی معتبر از معاونت دانشجویی وزارت متبوع
  • دارا بودن گواهی ثبت اختراع اخذ شده از سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
  • برگزیدگان در جشنواره های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی–فارابی –رازی و ا بن سینا) با ارائه گواهی معتبر
  • نفر اول مسابقات ورزشی کشوری یا وزارتی یا بین المللی (فقط ویژه رشته های تربیت بدنی) با ارائه گواهی معتبر
  • نفر اول مسابقات قران و نهج البلاغه کشوری و یا حافظان کل قران کریم یا نهج البلاغه (ویژه رشته های علوم قران و حدیث) با ارائه گواهی دارا بودن عنوان مخترع – مبتکر و پژوهشگر برجسته با ارائه گواهی معتبر
  • برندگان جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری با ارائه گواهی معتبر

۳- دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۴- کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی باید حداکثر تا تاریخ ۹۷/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند.

۵- ثبت نام در این فراخوان به منزله پذیرش قطعی نمی باشد و دانشگاه علامه طباطبایی در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت پذیرش خود نمی باشد لذا به متقاضیان توصیه می شود در آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد نیز شرکت نمایند.

۶- پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، ایرانی انتقالی از خارج به داخل و دانشحویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاههای خارج از کشور اخذ کرده اند و دانشجویانی که بدون آزمون به دوره کارشناسی راه یافته اند، با استفاده از ضوابط این فراخوان امکان پذیر نیست.

۷- اولویت ادامه تحصیل دانشجو در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد می باشد. بدیهی است در صورت عدم تطابق رشته کارشناسیارشد با رشته
مورد تقاضا، متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.

۸- امکان پذیرش در بیش از یک رشته / گرایش وجود ندارد.

۹- چنانچه بعد از ثبت اطلاعات پذیرفته شدگان، در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور و یا بعد از تایید نهایی توسط آن سازمان، دانشجویی از ادامه تحصیل انصراف دهد، جایگزینی پذیرش نخواهد شد. قبل از آن نیز هر گونه تعیین جایگزین فقط با نظر کمیته منتخب معاونت آموزشی دانشگاه میسر خواهد بود.

۱۰- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

۱۱- مدارک ارسالی داوطلبان و هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد لذا، به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

۱۲- بررسی شرایط متقاضیان و امتیاز دهی به وضعیت تحصیلی و فعالیت های آموزشی آنان توسط کمیته منتخب گروه آموزشی رشته ذیربط صورت می گیرد و داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت انتخاب قرار می گیرند. در صورت لزوم به مصاحبه در برخی از رشته ها، داوطلب موظف است در جلسه مصاحبه حضور بهم رساند. عدم شرکت در مصاحبه، به منزله انصراف از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تلقی خواهد شد.

۱۳- پس از محاسبه امتیازات، مراتب در کمیته منتخب معاونت آموزشی دانشگاه بازبینی و تایید و اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

۱۴- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

۱۵- داوطلبان در دوره روزانه کارشناسی ارشد پذیرش شده و ادامه تحصیل آنان رایگان خواهد بود.

مدارک مورد نیاز:

۱- فرم تکمیل شده تقاضا

۲- اصل گواهی دانشجوی پانزده درصد برتر دوره کارشناسی (مطابق با فرم نمونه)

۳- یک نسخه تصویر از کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی (پشت و رو)

۴- ریزنمرات مقطع کارشناسی (نیازی به تایید اداره آموزش دانشگاه ندارد)

۵- یک قطعه عکس ۴×۳ جدید

۶- ارائه اصل و یک کپی از فیش واریزی به مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال (شصت هزار تومان) به شماره حساب ۹۸۷۲۲۹۲۰ به نام در آمدهای متفرقه دانشگاه علامه طباطبایی نزد بانک تجارت شعبه شهید سپهبد قره نی کد ۲۰۹، به شماره شبا IR 6401 8000 0000 0000 9872 2920 قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت در سراسر کشور (یک نسخه از فیش واریزی را جهت پیگیری های احتمالی نزد خود نگاه دارید)

۷- یک نسخه از گواهی اخذ شده مربوط به کسب یکی از فعالیت ها یا افتخارات ذیل (کلیه داوطلبان دانشگاه های سطح یک یا دو یا سه یا چهار: چنانچه موفق به کسب افتخاراتی شده و یا در فعالیت های علمی شرکت داشته اید، گواهی آن را ضمیمه کنید)

  • برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با ارائه گواهی از مرکز المپیاد علمی کشور
  • دانشجویان نمونه کشوری با ارائه گواهی معتبر از معاونت دانشجویی وزارت متبوع
  • دارا بودن گواهی ثبت اختراع اخذ شده از سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
  • برگزیدگان در جشنواره های علمی معتبر بین المللی(خوارزمی –فارابی –رازی و ا بن سینا) با ارائه گواهی معتبر
  • نفر اول مسابقات ورزشی کشوری یا وزارتی یا بین المللی (فقط ویژه رشته های تربیت بدنی) با ارائه گواهی معتبر
  • نفر اول مسابقات قران و نهج البلاغه کشوری و یا حافظان کل قران کریم یا نهج البلاغه (ویژه رشته های علوم قران و حدیث) با ارائه گواهی
  • دارا بودن عنوان مخترع – مبتکر و پژوهشگر برجسته با ارائه گواهی معتبر
  • برندگان جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری با ارائه گواهی معتبر
  • دارا بودن سوابق فعالیت در انجمن های علمی، دوره های مهارت افزایی در رشته مرتبط، فعالیت های حوزه کارآفرینی و سایر فعالیت های علمی خارج از دانشگاه و سایر موارد مربوط………
  • دارا بودن سوابق پژوهشی (مقالات، همایش ها و طرح های پژوهشی و……….)
  • احراز توانمندی در یکی از زبان های معتبر (انگلیسی -آلمانی – فرانسه – اسپانیایی، عربی و………..)
  • دارا بودن رتبه یک یا دو رقمی در آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه گواهی معتبر

۸- یک نسخه از گواهی مدرک علمی سطح ۲ حوزه علمیه به همراه گواهی اتمام کتبی پایه ۱۰ حوزه علمیه برای متقاضیان رشته های مدرسی معارف اسلامی

زمان و نحوه ارسال مدارک:

داوطلبان واجد شرایط میبایست حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۲۷ نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز به دانشگاه اقدام نمایند. به مدارکی که ناقص و یا بعد از مهلت مقرر ارسال شده باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

به منظور تسریع در انجام امور لازم است متقاضیان از مراجعه حضوری به دفاتر ستادی دانشگاه خودداری کنند. بدیهی است در صورت نیاز به حضور، با داوطلب تماس حاصل خواهد شد.

داوطلبان بایستی کلیه مدارک لازم را از طریق پست سفارشی به نشانی: تهران – بلوار دهکده المپیک – تقاطع بزرگراه شهید همت – سازمان مرکزی دانشگاه – طبقه اول _ دفتر استعداد های درخشان – کد پستی ۱۴۸۹۶۸۴۵۱۱، ارسال و رسید پستی آن را جهت پیگیری های احتمالی نزد خود نگه دارند. ضمناً دانشگاه تحت هیچ شرایطی، مدارک داوطلبان را به صورت دستی تحویل نخواهد گرفت.

روی پاکت حتما قید شود: متقاضی پذیرش بدون آزمون (سهمیه استعداد درخشان) در دوره کارشناسی ارشد رشته / گرایش…………….

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سحر
خرداد ۵, ۱۳۹۷ ۲:۵۱ ب٫ظ

سلام
روز خوش
نتایج استعداد درخشان برای دانشجویان غیر از دانشگاه علامه چه زمانی میاد؟

....
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشید ببخشید بند ۷ در تهیه مدارک شرط لازمه؟یا فقط واسه دانشگاه های سطح ۳و ۴ لازمه؟یعنی دانشجویای سطح ۲ هم ملزم ب آوردن گواهی بند ۷ میشن؟؟ممنون میشم اگه زودتر جواب بدین

مهسا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ....

سلام
همه داوطلبان اگه این افتخارات رو دارن، فقط در صورتی که گواهی ش رو ارائه بدن براشون امتیازش محاسبه میشه.

....
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم