تعیین حد نصاب نمره زبان در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ علوم پزشکی

اخرین زمان ( مهلت ) ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 97

دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی از تعیین حد نصاب نمره زبان برای آزمون ارشد ۹۸ خبر داد و گفت: براساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی داوطلبان باید ۲۵ درصد نمره زبان را برای قبولی در این آزمون کسب کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه در مورد آزمون کارشناسی ارشد برای دروس مختلف پیش از این حدنصاب وجود نداشت گفت: در این آزمون اگر فردی در مجموع دروس امتحانی حدنصابی را کسب بکند، می‌تواند به عنوان فردی که امکان انتخاب رشته‌محل را دارد، پذیرفته شود.

وی ادامه داد: با مصوبه اخیرمصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی، تصمیم گرفته شد از سال ۹۸ – ۹۹ برای آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف برای نمره زبان حدنصابی در نظر گرفته شود و اگر فردی در کل آزمون نمره مناسبی داشته باشد ولی در خصوص درس زبان حد نصاب نمره را کسب نکند مجاز به انتخاب رشته محل نشود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهارکرد: در گذشته برای درس زبان حدنصاب ویژه در نظر گرفته نشده بود، ولی در حال حاضر باید ۲۵ درصد از نمره کل را داوطلبان در درس زبان کسب کنند، البته ۲۵ درصد نمره بسیار ناچیزی است ولی به دلیل اینکه شروع این سطح‌بندی است می‌تواند تا چندین سال با این شرایط ادامه پیدا کند و سپس برنامه‌ریزی مجددی برای آن انجام شود.

حاجتی تاکید کرد: باید این نکته را نیز در نظر داشت که در تعیین حدنصاب‌ها به عملکرد آزمون دکتری و ارشد در سال‌های گذشته نیز توجه شده است و تلاش شده که این حدنصاب به نحوی انجام شود که تاثیر زیادی در ورود داوطلبان نداشته باشد و تنها داوطلبان را راهنمایی کند تا برای درس زبان خود را بیشتر آماده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در مورد کارشناسی ارشد قرار شده است که حدنصاب ۲۵ درصد برای درس زبان در نظر گرفته شود، گفت: حدنصاب کل برای دیگر دروس، ۳۰ درصد است و اگر کسی ۳۰ درصد نمره کل را کسب کند، می‌تواند در رقابت شرکت کند و به انتخاب رشته‌محل اقدام کند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، خاطرنشان کرد: نداشتن حدنصاب نمره برای درس زبان در گذشته نگران کننده بود و این اقدام موثری برای آزمون‌های کارشناسی ارشد در سال ۹۸ به بعد خواهد بود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ن.م
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ب٫ظ

این قانون فقط واسه رشته های پیرا پزشکیه یا واسه همه رشته ها؟

ناصر
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

عجب قانون مسخره ای
اخه کدوم داوطلبیو دیدین با درصد زبان کم قبول شده باشه.حالا یسری
رشته ها که کتاب تخصصی زیاددارن نه ولی رشته ای عین ژنتیک و بیوشیمی و… که اگر ۶۰ هم بزنین باز
احتمال قبولی کمه،پس عملا اجرا شدس قانونش ولی الان گفتنش.
منکه پسری هستم هرجا میرم میگن حتی روزمزدیم نمیخاییم،دیگه چه برسه اسسسسستخدام

انشاالله همه قبول شین برین جایی که قدرتونو بدونن

Motaleb
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۱۵ ب٫ظ

واسه سال ۹۷ اجرا نشه خدا کنه!

شیما
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  Motaleb

دو ماه به کنکور که نمیگن حدنصاب داره
واسه سال آینده اجرا میشه

Motaleb
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۱۴ ب٫ظ

یعنی واسه امسال هم اجرا می شه یا از سال بعد؟

مهسا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Motaleb

سلام
حدنصاب نمره زبان از کنکور ارشد سال ۹۸ اجرا میشه.

احمد
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ ۳:۴۱ ب٫ظ

یعنی ما برای ارشد ۹۷ امسال تیرماه باید انگلیسی بخونیم؟
یا از سال اینده۹۸ این قانون اجرا میشه؟

شیما
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

واسه آزمون سال ۹۸.نه امسال

ali
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۷ ۷:۱۴ ب٫ظ

شیما خانوم اول اشتباه من وشما این بود که از اول رشته هاى پیرا پزشکى را انتخاب کردیم از همان اول واسه پزشکى عمومى مىخوندیم بهتر بود این همه کنکور این همه درد سر نداشتیم اخه شیما خانوم من یک کارشناس علوم ازمایشگاهى هستم واقعا خسته شدم من امسال وزارت علوم هم شرکت کردم درشته زیست بیوشیمى به امید خدا این قبول میشم واسه وزارت بهداشت هم شرکت کردم اما با این اوصاف دیگه دارم ناامید میشم

شیما
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ali

انشالا امسال قبول میشیم که دیگه مجبور نباشیم واسه حدنصاب سال دیگه دردسر بکشیم
منم سال دومه ک دارم کنکور میدم،هم بهداشت هم علوم

شیما
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

دارن غیر مستقیم میگن نمیخوایم کسی قبول بشه
حدنصاب نمره توی کنکور واقعا مسخرس

ali
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷ ۸:۴۸ ب٫ظ

هی سخت تر بکنید اخه چرا بابا شب روز یک خبر جدید اخه ما خسته شدیم از این همه قانون بابا یک قانون وضع کنید که حداقل تا ده سال اعتبار داشته باشه حداقل ما بتونیم برنامه ریزی بکنیم