نخبگان

پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۹۷ دانشگاه مفید

دانشگاه مفید برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از میان برگزیدگان علمی واجد شرایط مقطع کارشناسی، با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه مفید به استناد آئین‌نامه ۲/۲۹۹۵۷۴ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستورالعمل اجرایی آیین نامه های پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان به شماره ۹۱۸۶/س مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۲۵ از بین فارغ­ التحصیلان ممتاز واجد شرایط مقطع کارشناسی، برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد رشته‌های زیر، بدون شرکت در آزمون، دانشجو می‌پذیرد.

واجدین شرایط فرصت دارند جهت تکمیل فرم درخواست پذیرش و ارسال مدارک لازم تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۰۶ به سامانه پذیرش دانشجو به نشانی‌ اینترنتی http://azmoon.mofidu.ac.ir  مراجعه نمایند.

رشته‌ها و گرایش‌های دارای پذیرش:

  • حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق بین‌الملل، حقوق بشر، حقوق عمومی
  • علوم سیاسی، اندیشه‌ سیاسی در اسلام، مطالعات منطقه ­ای، روابط بین‌الملل
  • فلسفه، فلسفه دین، فلسفه و کلام اسلامی، فلسفه علم، اخلاق گرایش فلسفه اخلاق
  • علوم اقتصادی (گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی)، اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی، علوم اقتصادی (گرایش اقتصاد نظری)
  • علوم قرآن حدیث
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی

شرایط پذیرش:

۱) دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته براساس شرایط زیر:

الف) سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیمسال ۶ به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

ب) اتمام دوره کارشناسی حداکثر در هشت نیمسال.

ج) بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار (فارغ التحصیلان بهمن ۱۳۹۶ و تیر و شهریور ۱۳۹۷)

۲) دانشجویانی که پس از شش نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل می شوند، اگر به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته ای و هم ورودی خویش باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت در همان سال پذیرش می شوند.

۳) دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (‌مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر، زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود، پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

نکات مهم:

  1. زمان مصاحبه از ۹ لغایت ۱۴ م تیر ماه سال ۱۳۹۷ می باشد که زمان دقیق مصاحبه هر فرد توسط دانشکده مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.
  2. داوطلبان فقط در رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی خویش پذیرش می‌شوند. لذا از تکمیل درخواست برای رشته‌های غیر مرتبط خودداری فرمائید.
  3. اتباع غیرایرانی نمی توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل به مقاطع بالاتر استفاده نمایند.
  4. چناچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در اینصورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً پانزده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.
  5. پذیرش متقاضیان پس از اعلام نظر نهایی دانشگاه انجام می‌شود و داشتن شرایط اولیه و تحویل مدارک به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی‌شود.
  6. دانشگاه مفید دانشگاه غیردولتی بوده و پذیرفته‌شدگان مانند سایر دانشجویان، شهریه و سایر هزینه‌های دوره را پرداخت می‌نمایند.
  7. داوطلبان نبایستی منعی برای ادامه تحصیل از نظر نظام وظیفه عمومی و سایر مقررات داشته باشند.
  8. امکان بررسی درخواستهای ناقص وجود ندارد.
  9. در هر زمان (حتی زمان فارغ التحصیلی) مشخص گردد که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوط بوده پذیرش آن لغو و عواقب ناشی از آن بر عهده خود متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود.
  10. پذیرش نهایی داوطلبان منوط به تأیید صلاحیت آنان توسط دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو می‌باشد.
  11. متقاضیان تنها مجاز به پذیرش نهایی از یک دانشگاه می باشند و در صورتی که همزمان از چند دانشگاه به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام گردند، تایید هیچ یک از آنها صورت نخواهد پذیرفت.
  12. در صورتی که متقاضی موفق به اخذ پذیرش از یک دانشگاه گردد، بعد از تاریخ مقرر و تایید این سازمان به هیچ عنوان امکان انتقال، تغییر رشته و گرایش وجود نخواهد داشت
  13. اولویت پذیرش با دانشجویان ممتاز دانشگاه مفید می باشد. درصورت عدم تکمیل ظرفیت، امکان اختصاص آن به دانشجویان سایر دانشگاه ها وجود دارد.

مراحل ثبت نام:

 ۱- مراجعه به سامانه الکترونیکی پذیرش دانشجوی دانشگاه مفید به نشانی: http://azmoon.mofidu.ac.ir

 ۲- مطالعه اطلاعیه و شرایط پذیرش و دریافت فرم‌های گواهی کسب رتبه

 ۳- تهیه تصویر گواهی شماره یک «گواهی کسب رتبه در مقطع کارشناسی» یا گواهی شماره دو برای دانشجویان ترم آخر تکمیل شده توسط آموزش دانشگاه

۴-تصویر ریزنمرات مهر و امضا شده مقطع کارشناسی

۵- مراجعه به سامانه الکترونیکی پذیرش و آغاز ثبت‌نام با واریز مبلغ ۷۰۰هزار ریال به صورت الکترونیکی

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات