فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ دانشگاه علوم و معارف قرآن

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در نظر دارد از بین دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته دیگر دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۷-۹۸ به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس اطلاعیه این دانشگاه، شرایط پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده های علوم قرآنی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به شرح ذیل می باشد:

۱- دانشجویانی که پس از ۶ نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل، جزء ۱۵ درصد برتردانشجویان هم رشته و هم ورودی (مجموع دوره روزانه و شبانه) باشند؛ و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی (حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۳۱) دانش آموخته شوند.

۲- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

تذکر: این آیین نامه شامل دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۳ است که فارغ التحصیل بهمن ماه۹۶ یا شهریورماه۹۷ باشند؛ لذا دانش آموختگان کارشناسی پیوسته سال های قبل، و دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته، مجاز به استفاده از این آیین نامه نیستند.

۳- چنانچه طول دوره تحصیل دانشجو به دلایلی خارج از اختیار دانشجو (مانند بیماری ، ماموریت والدین یا همسر، و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه شود، درخواست دانشجو با ارسال تأییدیه کمیسیون موارد خاص دانشگاه، برای استفاده از تسهیلات آیین نامه قابل بررسی خواهد بود.

۴- دانشجویان میهمان با ورودی های دانشکده ای بررسی می شوند که بیش از ۵۰ درصد از واحدهای مؤثر در میانگین کل قابل محاسبه طبق این آیین نامه (پایان نیمسال ششم) را در آن دانشکده گذرانده باشند؛ و دانشجویانی که انتقال توأم با تغییر رشته داده باشند با ورودی های جدید مقایسه می شوند.

۵- متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند (ورودی نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ که در تیرماه۹۷ فارغ التحصیل شوند)، و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود (ورودی۹۳) جزء ۱۵ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد سال۹۸-۹۷ پذیرش می شوند.

تذکر: دانشجویانی که در تیرماه۹۷ در ترم ششم فارغ التحصیل می شوند و جزء ۱۵ درصد برتر می باشند؛ ضمن تکمیل فرم درخواست در اولین فرصت پس از فارغ التحصیلی و حداکثر تا ۲۰ تیرماه، می توانند مدارک خود را ارسال نمایند.

۶- رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته ی برگزیده یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد سال ۹۸-۹۷ پذیرش می شوند.

۷- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته رشته های تحصیلی علوم قرآن و حدیث دانشگاه های روزانه دولتی، مجاز به انتخاب رشته های اعلام شده در جدول ظرفیت رشته های کارشناسی ارشد۹۷ این دانشگاه می باشند.

۸ – با توجه به اینکه تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه های ذکر شده مجاز نیست، بنابراین بعد از تأیید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش شده، امکان تغییر رشته و انتقال برای آنان میسر نخواهد بود؛ لذا می بایست متقاضی در انتخاب رشته و دانشکده، نهایت دقت را به عمل آورد.

۹- بر اساس بند۵ از ماده ۱ آیین نامه، متقاضیان می بایست شرایط اختصاصی دانشگاه را دارا باشند. لذا صرف حایز شرایط آیین نامه بودن حقی را برای پذیرش نهایی متقاضی ایجاد نمی کند.

۱۰- در هر زمان(حتی زمان فارغ التحصیلی) مشخص گردد که دانشجوی پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوط بوده است، و مدارک ارائه شده فاقد صحت بوده است، پذیرش وی لغو گردیده و عواقب ناشی از آن به عهده دانشجو می باشد.

۱۱- متقاضیان واجد شرایط ضمن تکمیل فرم درخواست پذیرش بدون آزمون، می بایست مدارک و مستندات مربوط به فعالیت های علمی، پژوهشی، قرآنی، و فرهنگی خود را حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۱۸ در سایت دانشگاه در قسمت مشخص شده آپلود نمایند. و اصل فرم و مدارک را نزد خود نگهداری نموده تا در صورت پذیرش به دانشکده محل تحصیل ارائه نمایند.

۱۲- پذیرش با توجه به امتیازات اکتسابی دانشجو (طبق جدول دستورالعمل امتیازات داخلی دانشگاه)؛ و اولویت رشته های درخواستی متقاضی؛ و بر اساس ظرفیت پذیرش بدون آزمون با توجه به جدول ظرفیت رشته های کارشناسی ارشد۹۷ دانشگاه انجام می گیرد؛ و  این دانشگاه با توجه به مدارک ارسالی دانشجو، نسبت به بررسی مدارک و امتیازدهی به آنها اقدام نموده، و اواخر خردادماه از طریق سایت دانشگاه نتیجه را به اطلاع پذیرفته شدگان می رساند، تا دانشجو در مدت زمانی که مشخص خواهد شد، جهت تحویل اصل مدارک و تأیید پذیرش، جهت ارسال اسامی نهایی به سنجش اقدام نماید.

دانشجویان دانشکده های علوم قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، جهت ثبت نام و ارائه مدارک باید از طریق دانشکده محل تحصیل خود اقدام نمایند.

پس از تهیه تصویر از مدارک مورد نیاز ذیل اقدام به ثبت نام نمایید:

الف- فرم تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون ارشد ۹۷

ب- صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

ج- ریزنمرات تحصیلی دانشجو

د- مدارک و مستندات مربوط به فعالیت های علمی، پژوهشی، قرآنی، و فرهنگی

 

جدول ظرفیت رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال ۹۷

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات