نخبگان

بررسی موضوع افزایش سهمیه ایثارگران کنکور ارشد در مجلس

وزیر علوم با اشاره به تغییرات سهمیه داوطلبان کنکور ارشد گفت: مجلس موضوع افزایش سهمیه ایثارگران را بررسی می‌کند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع سهمیه دانشجویان در کنکور کارشناسی ارشد چند روزی است که به بحث جنجالی و داغ این روزهای وزارت علوم و سازمان سنجش تبدیل شده است؛ برخی از متقاضیان ورود به دانشگاه در خصوص افزایش سهمیه ایثارگران به ۳۰ درصد شکایت‌هایی را داشته‌اند و از راه‌های مختلف شکایت خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند.

بر اساس آخرین گزارشات، موضوع سهمیه‌ها به مجلس راه پیدا کرده و قرار است در صحن علنی مجلس درباره میزان سهمیه و کم یا زیاد شدن آن بررسی‌هایی صورت گیرد.

منصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص موضوع افزایش سهمیه ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد و انتقادات وارد بر آن گفت: بررسی ابعاد مختلف این موضوع به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده و در حال بررسی است.

وزیر علوم با اشاره به بحث سهمیه‌ها و تصمیم‌گیری آن در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پیشنهادی برای بازنگری در بحث سهمیه دانشجویان از سمت وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی رفته است و منتظر بررسی و نظر نمایندگان مجلس هستیم.

مجلس به دنبال تصویب قانون جدید سهمیه داوطلبان کنکور

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت علوم در  مجلس در حال تصمیم‌گیری و بررسی  است تا قانونی جدید در خصوص آن به تصویب برسد.

غلامی در خصوص نظر وزارت علوم درباره سهمیه‌ها گفت: نظر ما این است که موضوع سهمیه‌ها کمی تعدیل شود و امیدواریم که نظر مجلس هم به همین صورت باشد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه با اعمال سهمیه ای که تاکنون برای ایثارگران وجود داشته است مشکلی نداریم،  یادآور شد: پنج درصد سهمیه ایثارگران از قبل در قانون پیش‌بینی شده است و به همان صورت باقی خواهد ماند؛ صحبت ما بر روی میزان سهیمه‌هایی است که سال گذشته اجرایی شده و امیدواریم این رقم امسال کمتر شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محسن
خرداد ۲۷, ۱۳۹۷ ۰:۵۰ ق٫ظ

آخرین مطلبی که قبل از این خبر اعلام شده بود تصمیم برای افزایش ظرفیت ها بود نه تعدیل سهمیه

نسیم
خرداد ۲۷, ۱۳۹۷ ۰:۴۱ ق٫ظ

سلام ببخشید من پدرم ایثارگر بوده اما به من گفتن نمیتونم از سهمیه استفاده کنم و فقط سهمیه برای خود شخص ایثارگر هست میشه بفرمایید که حقیقت داره یا نه و اگر میتونم استفاده کنم الان میشه ازش استفاده کرد یا دیگه بی فایدس؟

نگین
خرداد ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

میشه استفاده کرد. با سازمان تماس بگیر.

نسیم
خرداد ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

مرسی