سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش کارشناسی ارشد ۹۷ دانشگاه آزاد

سهمیه ایثارگران و جانبازان در کنکور ارشد آزاد 97 - 98

جزئیات و شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش کارشناسی ارشد ۱۳۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به تصویب «قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶ – ۱۴۰۰) » در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ توسط مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۰ این قانون علاوه بر ماده  ۷۰ «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده  ۴۷ «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) » در این آزمون اجرا و گزینش داوطلبان براساس این قوانین صورت می گیرد.

براساس قوانین فوق:
 ۱- ۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته/محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت)
۲ –
۵ درصد ظرفیت هر کد رشته/محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبان در جبهه» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۵ درصد ظرفیت).
تذکر: طبق تبصره بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

تذکرات مهم:
۱- براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته/محل و حدنصاب نمره رزمندگان ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته/محل می باشد.
۲- ظرفیت در کد رشته/محل هایی به سهمیه های فوق تخصیص می یابد که امکان گرد کردن ریاضی برای آنها وجود داشته باشد.
۳- سهمیه های فوق براساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغییر در این سهمیه ها توسط مراجع ذیصلاح ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع رسانی خواهد شد.
۴- براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ ۹۵/۱۰/۱۸ آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمود۳۳
تیر ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۴۰ ب٫ظ

سلام.پدرم ۱۰%جانبازی داره و برای ارشد رایگانم؟
یک متنی خونده بودم رایگان میشن یا ۳۰%تخفیف داده میشه.ممنون میشم جوابم بدین

خواهشا جواب بدین
تیر ۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان بنده با چند جا تماس گرفتم در رابطه با حذف سهمیه بسیج گفتند اصلا از این موضوع بی اطلاع هستند.بیایید صدایمان را به گوش مسئولین برسانیم تا دیر نشده.به مرکز ایثار گری دانشگاه آزاد وهمچنین خبرگزاری همانند خودم تماس بگیرید.یک دست صدا ندارد.بیایید کاری کنیم که حقمان برگدانده شود .نه این چنین حذف

خواهشا جواب بدین
تیر ۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

امسال کلن سهمیه بسیج حذف گردیده که اونم زمانی که گفته شده همه ی سهمیه ها باید افزایش پیدا کنن.برای دفاع از حقتون اعتراض مثبت به وزارت کنن.

مهسا
تیر ۴, ۱۳۹۷ ۰:۰۶ ق٫ظ

سلام
سهمیه بسیج از سال گذشته با ادغام ازمون ارشد سراسری و ازاد حذف شده است.
بحث سهمیه ها که افزایش پیدا کرده مربوط به رزمندگان و ایثارگران هست و شامل بسیج نمیشه.

پری
تیر ۱, ۱۳۹۷ ۷:۵۲ ق٫ظ

سلام متاسفانه من الان فهمیدم فرزندان ایثارگر سهمیه دارن،واسه انتخاب رشته دانشگاه ازاد میتونم استفاده کنم؟یا باید همون اول موقع ثبت نام انجام میدادم

نسیم
تیر ۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  پری

این سوال. منم هست لطفا کسی میدونه جواب بده

علی
تیر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  پری

سلام باید همون اول میزدین الان دیگه نمیشه

رضا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۱۱ ب٫ظ

سلام مهسا خانم دو تا سوال کسی که سهمیه ۲۵ درصدی جانبازی داشته باشه بدون هیچ قید و شرطی توو انتخاب دانشگاش تاثیر میذاره؟ اخه من این جریان ۷۰ درصد نمره اخرین فرد نمیفهمم سوال دومم این که یه رتبه برا روزانه بود یه رتبه برای نوبت دوم و دانشگاه ازاد کدومش برا قبولی توو ازاد مهمتره؟ممنون

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
ببینید ۲۵ درصد ظرفیت هر رشته محل مربوط به این سهمیه است. یعنی اگر ۴ نفر ظرفیت باشه، یک نفرش سهمیه است.
حالا این ظرفیت ایثارگران در دانشگاه های مختلف جمع میشه و مثلا میشه ۱۰۰ نفر. بعد شما بین کسانی که این سهمیه رو دارن، برای قبولی رقابت میکنید.
اما این که شما صرفا رتبه تون از بقیه بهتره و قبولی یک دانشگاه رو در این رقابت کسب کنید کافی نیست. نمره تراز شما باید حداقل ۷۰درصد نمره اخرین کسی باشه که با سهمیه عادی اونجا پذیرش شده.

ببینید چون کلا رتبه برای داوطلبان و سراسری با هم اعلام شده، نمیشه گفت که کدوم رتبه دقیقه و مهمتر.

محمد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۲۷ ب٫ظ

پدرم چند سال تو جبهه بوده اما نه جانباز هست و نه چیزی دیگه ای خداروشکر صحیح و سالم از جنگ برگشت. الان ما هم جز خانواده ایثارگران هستیم؟ کجا باید برای ایثارگری بگیریم؟ لطفا راهنمایی کنید برای سال بعد میخوام.

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
۵ درصد ظرفیت هر کد رشته/محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبان در جبهه» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۵ درصد ظرفیت).

ناوشاخ
تیر ۴, ۱۳۹۷ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

میتونی بری اداره بنیادشهید و امور ایثارگران محل زندگی ،کاری نداره ازشون بپرس شاملت میشه یا نه ؟