نخبگان

تغییر نحوه پذیرش دانشجو بهترین راه کاهش اعتراضات داوطلبان تحصیلات تکمیلی به سهمیه ها

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اعتراض شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ به اعمال سهمیه ها، گفت: بهترین راه برای حل این مشکل افزایش ظرفیت رشته ها به ازای اعمال سهمیه است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدباسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس با اشاره به اعتراض شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال۹۷ به اعمال سهمیه‌ها، گفت: اعمال سهمیه‌ها این روزها به مسئله پربحثی تبدیل شده که در اثر آن تجمعاتی شکل گرفته است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین راه برای حل این مشکل افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه است چرا که از یک سو می‌توان از افرادی که سال‌ها برای دفاع از کشور تلاش کرده‌اند حمایت کرد و از سوی حقی از سایر داوطلبان ضایع نمی‌شود و داوطلبان براساس توانایی و مهارت خود می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند و به دانشگاه راه یابند.

وی بیان کرد: با افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه‌ها می‌توان عدالت آموزشی را نیز برقرار کرد. البته باید به این نکته نیز توجه شود در صورتی که نحوه ورود افراد به دانشگاه تغییر کند می‌توان تا حدود این مشکلات را برطرف کرد، چراکه بیشتر این اعتراضات در اثر برگزاری امتحان ورودی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

درازهی اظهار کرد: اگرچه تغییر در نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها اقدامی است که به تلاش و صرف زمان و انرژی و برنامه‌ریزی نیاز دارد اما برای رفع مشکلات این چنینی بهترین راه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در نظام آموزشی کشور باید مانند کشورهای موفق و توسعه یافته دنیا پذیرش دانشجو را براساس شاخص‌ها و معیارهایی مانند ریز نمرات پژوهش‌های ارائه شده در طول دوران تحصیل، فعالیت‌ها و .. انجام گیرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
cena1991
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۱۷ ب٫ظ

کلّ نظام آموزشی این کشور باید عوض بشه ماهایی که ده سال پیش درسمون شد همون موقعش با کتاب و محتواهای نصفه و نیمه‌ش ارتباط خوبی نداشتیم چه برسه نسل حاضر که کلّاً همه‌چیشون الکترونیکیه الان دانشجوها دیگه کتاب و دفتر و جزوه ندارن همه‌ش شده جزوه‌های pdf و واسه امتحان هم از رو عکس میخونن. تمام دروس باید نو بشه باید معلّمها با شیوه‌های جدید آشنا بشن نمیشه همون چیزی که بیست سی سال پیش میگفت هرو بازم بگه مسلّماً دیگه ارتباط برقرار نمیشه بماند که دانش‌آموزای الان و دانشجوها هم دیگه دنبال درس خوندن نیستن همه‌ش بهانه و توجیه و میخوان نمره بگیرن و پاس بشن بعد هش هم دانشگاه خوب میخوان هم کار میخوان همه‌ش هم مینالن که دانشگاهمون فلانه بهمانه پول میگیره امکانات نداره خارج خوبه یعنی با کمترین میزان کار و فعّالیّت میخوان بالاترین و بهترین نتیجه رو بگیرن. باید معلّما حمایت بشن یکی از تأثیرگذارترین اقشار جامعه هستن جد از مطالب آموزشی میتونن تو روند زندگی و تفکّرات هرکسی اثر بذارن باید حقوقشون زیاد باشه باید حمایت بشن ک انگیزه داشته باشن وگرنه طرف میگه ولش کن مگه چقدر پول میگیرم که بخوام خودمو خسته کنم اینا که درس نمیخونن من چرا هی توضیح… ادامه نظر»

خواهشا جواب بدین
خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

همش الکیه.اگر اینه چرا سهمیه بسیج را حذف کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام
با ادغام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد از سال گذشته، سهمیه بسیج در دانشگاه آزاد از بین رفته.