پشت پرده عدم اعلام نتایج ارشد آزاد

ده‌ها هزار نفر از داوطلبان متقاضی شرکت در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، چند روزی است که به واسطه عدم اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برند و امتناع متولیان امر از انجام وظایف قانونی آن‌ها را به دردسر انداخته است؛ شرایطی عجیب و باور نکردنی که شائبه وجود برخی منفعت طلبی‌های شخصی و گروهی را ایجاد می‌کند.


به گزارش «تابناک»، با اینکه کمتر از ۱۰ روز به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و پذیرفته شدگان بسیاری از مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های سراسری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فرایند ثبت نام خود را نهایی کرده اند، حجم قابل توجهی از دانشجویان به دلیل عدم اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امکان انتخاب آزادانه را از دست داده اند!


این شرایط عجیب در حالی است که متولیان آموزش عالی بر اساس قوانین بالادستی و اصول اخلاقی لازم است نهایت تسهیلات لازم را برای انتخاب آزادانه و بی دغدغه داوطلبان برای ورود به دانشگاه مورد نظر فراهم کنند.


شرایط ایده آل و قابل انتظاری که اکنون و به دلیل امتناع متولیان آموزش عالی از اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به کلی زیر سئوال رفته و ده‌ها هزار نفر از داوطلبان را نگران کرده است.


«تابناک»، روز گذشته با پرداختن به مشکلاتی که این رخداد برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ایجاد کرده است، تلاش کرد تا ابعاد روشنی از خسارت‌های این رخداد را به تصویر بکشد و فشار بر آمده از این موضوع را بر داوطلبان منتظر اعلام نتایج روشن کند.


داوطلبانی که چندان تمایلی به ثبت نام در دانشگاه‌های غیرانتفاعی وابسته به وزارت علوم ندارند و ترجیح می‌دهند در صورت قبولی در دانشگاه آزاد این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.


با اینحال در شرایطی که اکنون پیش آمده است، پذیرفته شدگان دانشگاه‌های غیر انتفاعی ناچار هستند به دلیل عدم اطلاع از نتایج خود در دانشگاه آزاد از هر گونه خطر پذیری که ممکن است آینده آن‌ها را تحت الشعاع قرار دهد، پرهیز کنند و با ثبت نام در دانشگاه‌های غیر انتفاعی به اجبار این دانشگاه‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.


جدا از اینکه کوتاهی متولیان ارشد دانشگاه آزاد از اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد به دلیل ریزش دانشجویان این دانشگاه، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، پیگیری‌های «تابناک» از مسئولان ارشد این دانشگاه نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد چند روزی است که نتایج نهایی را برای تأیید نهایی به سازمان سنجش ارسال کرده است و عدم اعلام نتایج بخاطر کوتاهی‌هایی است که در این مجموعه صورت می‌گیرد.


یکی از مسئولان دانشگاه آزاد در همین رابطه به خبرنگار «تابناک»، گفت: متأسفانه علی رغم آمادگی دانشگاه آزاد برای اعلام نتایج نهایی و ثبت نام از دانشجویان پذیرفته شده، مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش از تأیید نهایی نتایج امتناع می‌کنند و به نظر می‌رسد آن‌ها منتظر هستند با توجه به همپوشانی این نتایج با نتایج دانشگاه‌های سراسری مثل غیر انتفاعی حداکثر دانشجویان در دانشگاه‌های غیر انتفاعی ثبت نام کنند.


صرف نظر از سخن مسئولان دانشگاه آزاد، بررسی‌ها نشان می‌دهد مالکیت برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی در اختیار مدیرانی است که ارتباط نزدیکی با برخی مسئولان آموزش عالی دارد و این مهم دقیقاً نکته پنهان ماجراست که در کنار ارسال نتایج از سوی دانشگاه آزاد به سازمان سنجش برای تأیید نهایی وجود برخی منفعت طلبی‌های شخصی و جناحی را در فرایند اعلام نتایج تقویت می‌کند.


البته اگر این گمانه منفعت طلبی صحیح نیست و هیچ مدیر و مسئولی در نظام آموزش عالی کشور از این تعلل پیش آمده منفعتی را دنبال نمی‌کند، لازم است مسئولان امر در این رابطه و ابعاد پنهان ماجرا شفاف سازی‌های لازم را صورت دهند و تضمین‌های لازم را به داوطبانی که قصد دارند آزادانه و در شرایط برابر امکان مقایسه و انتخاب نهایی را میان دانشگاه‌های غیر انتفاعی و آزاد داشته باشند، بدهند.


اگر به هر دلیلی غیر از ابهام و شائبه‌ای که به آن اشاره شد، سازمان سنجش از تأیید نهایی نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امتناع می‌کند، مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش لازم است در قالب اطلاعیه‌ای ضمن تشریح دقیق چرایی این تأخیر همچنین شرایطی را فراهم کنند که بازه زمانی ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری با دانشگاه آزاد هماهنگ شود؛ انتظاری که در صورت عدم تحقق به اثبات گمانه مطرح شده منجر خواهد شد.
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

۶۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Nahal
شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ ۴:۲۳ ب٫ظ

بچه ها الان توی کانال کارشناسی ارشد زد امشب نتایج میادد.???

سارا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

تو سایت سازمان سنجش نوشته ۲۶ شهریور نتایج ارشد دانشگاه ازاد اعلام خواهد شد تا فردا راحت باشید

اصغرآقا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

حالا این فردا از چه ساعتی میشود فردا ؟؟؟؟

مرضیه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ب٫ظ

دوستان هنوز آقا زاده و خانم زاده ها تصمیم نگرفتن دوست دارن چه رشته و چه دانشگاهی درس بخونن،به محض اینکه تصمیم بگیرن چی و کجا دلشون میخواد نتایج رو اعلام میکنن

سارا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

احسنت ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩??

سارا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۵۵ ب٫ظ

چرا هیچ اطلاعیه ای نمی دن من دانشگاه پارس تهران معماری قبول شدم ولی ثبت نام نکردم هنوز از شنبه هفته دیگه کلاساش شروع می شه واقعا نمی دونم دیگه چی کار باید بکنم. الانم که می گن اخر هفته باز ???

میترا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۴۵ ب٫ظ

چرا نمیزنن دیگه حالم از هرچی اخبارو زیرنویسو سایت اعلام نتایج بهم میخوره بخدا.چیکار دارن میکنن بابا اصن نمیخوام قبول شم فقط بزنن که ازین انتظارو بلاتکلیفی دراآم اه

نگار
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۰۵ ب٫ظ

روی سایت زده متعاقبا اعلام خواهد شد حالا منظور از متعاقبا کی هست یعنی؟

هانیه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۰۴ ب٫ظ

حداقل یکی بیاد از ما عذرخواهی کنه.یا اطلاعیه ای بده.یعنی هیچ کس نباید احساس مسئولیت کنه؟؟؟؟؟

راضیه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۴ ب٫ظ

من امروز زنگ زدم پنج دقیقه پشت خط بودم. تازه جواب داده میگه تا آخر این هفته. میگم اصلا میخواید آخر این هفته بزنید یه اطللعیهبزنید مردم مردن از نگرانی. هرکاری کردم وصلم نکرد به واخد روابط عمومی سازمان

Kousar
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

الان میگن تا اخر شهریور مشخص میشه جواب های ازاد ثبت نام پیام نور هم تا ۲۵ بیشتر وقت نداره از طرفی میترسم پیام نور ثبت نام نکنم و ازاد هم چیزی قبول نشم بعد پیام نورم از دست بدم از طرف دیگه میترسم پیام نور ثبت نام کنم بعد ازاد اون رشته ای که میخام قبول بشم اخه این چه وضعیه سال پیش همه ازادانه تصمیم گرفتن امسال این بلا رو سر ما میارن جواب این بی قانونی رو کی میخاد بده الان تکلیف ما چیه باید چیکار کنیم چند شبه از استرس نمیتونم بخوابم

رویا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

سلام.یه آقاایمان بودن که از چند روزپیش خیلی قاطع میگفتن نتایج شنبه ساعت ۴ میاد.ایشون کجان؟واقعا مثل اینکه یه چیزایی میدونست بنده خدا.خواهشا بگه نتایج کارشناسی باازمون دانشگاه ازاد کی میاد؟

شهلا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

الان مگه ساعت چهار . اینقدر عجولید؟

Z b
شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  شهلا

۸ ساعت نا قابل و بی ارزش از ساعت چهارشون گذشته!!!

امیر
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۷ ق٫ظ

پشت این تاخیرات و تعلل کردن ها قطعا یه سیاست و هدف خاصی هست و گرنه با سیستم های کامپیوتری پیشرفته ی امروز بعد از گذشت چند ماه از برگزاری آزمون نباید اعلام نتایج نهایی تاخیر داشته باشه.
خوب صبر می کنن ببین دانشجوها و جریانات تحصیلی به کدوم سمت علاقه نشون میده. سمت چ رشته و دانشگاهایی علاقه مندی هست خوب ک ثبت نام کردن و انتخاب سراسری و دولتی ها انجام شد بعد تصمیم میگیرن سهمیه ی دانشگاه ازاد را چطوری و به چ میزان اختصاص بدن
دانشجوها رو به کدوم سمت سوق بدن!

محمد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

تازه شما به این مطالبی که گفتین این موضوع رو هم اضافه کنید وه اومدن گفتن امسال تکمیل ظرفیت نداریم تا همه از ترسشون سریع غیر انتفاعی و پیام نور ثبت نام کنن.

احسان
شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۴۵ ق٫ظ

سازمان سنجش وقتی آزمون رو مشترک برگزار میکنه میبایست زمان نتیجه ها و ثبت نام ها را هم بصورت همزمان اعلام کنه تا شک و شبهه ایی بوجود نیاد و حق کسی هم ضایع نشه.

حانی
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۵۳ ب٫ظ

دوستان خواهش میکنم کمکم کنید.
من شبانه تهران ثبتنام اینترنتی انجام‌دادم
وحدود دومیلیون وهشتصد واریز کردم.
اماالان منصرف شدم ونمیرم
اصلا شرایط اینکه امسال برمو ندارم
میخوام واسه سال
بعد بخونم.بنظرتون پولمو پس میدن؟؟؟
باید چیکار کنم بگیرمش؟؟؟

حانی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  حانی

کسی نبود منو راهنمایی کنه؟؟؟؟؟؟

مهر
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۱۲ ب٫ظ

کامنتهای پستهای قبلتر دوستان دوشنبه تماس گرفته بودند و گویا قراره انشاا…جمعه معلوم بشه. درباره ثبت نام غیرانتفاعی هم چون ثبت نام با شهریه هست حتما تمهدیداتی برای کسانی که روزهای مقرر شده موفق به ثبت نام نشدند در نظر گرقته شده
.برخی دانشکده ها مثلا هفته ی اول یا دوم مهر موقع حذف و اضافه ورودیهای جدید ثبت نام میکنند. اصلا مگه داریم بری دانشگاه و بخوای هزینه ی درس خوندنتو بدی و دانشگاه قهر کنه بگه نه نمیشه.انقدر به دلتون بد راه ندید.

نازنین
شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

خدا هیرت بده امیدوار شدم همش نگران ثبت نام بودم

قلی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

خخخ
نیومد که

آیلار
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۰۱ ب٫ظ

واقعا این حجم از بی برنامه بودن و مسئولیت پذیر نبودن مگه داریم ؟؟ چقدر راحت مردم سرکار گذاشتن و جالبه هیچ کس پاسخگو نیست.

ژیمان
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

من که غیر انتفاعی قبول شدم با دانشگاه تماس گرفتم اول گفتن تا یک شنبه برای ثبت نام وقت داری بعد گفتن نهایتا تا آخر این هفته .دیروز تماس گرفتم گفتم تا هفته بعد نمیتونم .بعد اونا گفتن نمیشه هفته بعد شروع میشه و امکانش نیست.منم خیلی قاطع گفتم تحت هیچ شرایطی این هفته برای ثبت‌نام نمیام آگه خیلی تمایل داشتید شنبه و یک شنبه هفته بعد میام..اونا هم طرز حرف زدن شون تغییر کرد و گفتن حالا ببینیم چی میشه.واقعا که..

پو
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

حالا حتما میخوان آخرین ثانیه ی این هفته نتیجه رو بدن؟؟؟

آ
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  پو

حتما دارن با دست نتایج رو وارد وارد میکنن..

سارا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام به همگی بچه ها من تماس گرفتم با موسسه غیر انتفاعی محل قبولیم بهم گفتن تا شنبه و حتی یکشنبه هم ثبت نام میکنیم ولی بهتره امروز ثبت نام کنید که خلوت تره. خلاصه خواستم بگم شما هم قبل از اینکه ناامید بشید و برید ثبت نام کنید مطمین شید که مهلت ثبت نام تمدید نمیشه. حالا امیدوارم دیگه نتایج آزاد امروز و نهایتا فردا اعلام شه حداقل از این بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم.

فاطیما
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

واقعا کارشون عادلانه نبود

pari
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

دقیقا! منم پردیس ثبت نام نکردم اگه قبول نشم یه سالم خراب میشه از استرس شب و روز ندارم الان اگه قبول بشم هم اون هیجان رو نداره

cena1991
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  pari

حالا شما اون پسرایی رو در نظر بگیرید که اگر قبول نشن باید برن سربازی و دو سال عقب میوفتن و شایدم دیگه نتونن اصلاً ادامه بدن تحصیل رو و شاید با همین کار مسیر زندگیشون عوض بشه؛ باز برای دخترها خیلی وضع بهتره. به هیچی فکر نمیکنن و فکر منافع خودشونن فقط…

احمد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  cena1991

دقیقا من تو همین شرایط گیر کردم.من الان تا ۳۱ شهریور وقت دارم دانشگاه ثبت نام کنم والا غیبت خدمت میخورم..واقعا بلاتکلیفم

فاطیما
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

من بعید میدونم تا خر هفته هم نتایج بیاد.
من که غیرانتفاعی رو ثبت نام کردم.
به نظرم ازاد هم قبول میشم ،اما ریسک نکردم.
دانشگاه غیر انتفاعی امروز اخرین روز ثبت نامش بود.

ژیمان
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطیما

به نظرم این هفته هم ثبت نام میکنن به راحتی .شما از سیاست های اینا آگاه نیستین

شمس
شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطیما

ریسکی در کار نیست آزاد و غیرانتفاعی و پیام نور بعد از قبولی تا یک سال بعد ثبت نام میکنن تازه منت هم دارن

مونا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  شمس

دقیقا . من ۴ سال پیش کنکور دادم قبول شده بودم نرفتم هنوز که هنوزه پیامک میدن هر سال که میتونی بیایی ثبت نام کنی

مجتبی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۵۶ ب٫ظ

تنها چیزی که براشون مهم نیست سرنوشت ماست حق انتخاب رو از ما گرفتن فقط جای تاسف داره من که غیر انتفاعی ثبت نام نکردم برای ارشد بدون آزمون هم شرکت کردم منتظر نتایج اون میشم

سارا
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۴۹ ب٫ظ

لطفا همه با هم بیاید اعتراضمون رو به وزارت علوم نشون بدیم و خواهان تمدید مهلت ثبت نام موسسات غیر انتفاعی حداقل تا زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد باشیم. وزارت علوم باید تضمین کنه که تا زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد موسسات غیر انتفاعی و دانشگاههای سراسری بدون هیچ چون و چرایی صورت خواهد گرفت و یا حتی در صورت ثبت نام از سر ناچار پذیرفته شدگان در موسسات غیر انتفاعی در صورت قبولی در دانشگاه آزاد امکان انصراف به راحتی از موسسات غیر انتفاعی فراهم بشه. تو رو خدا همه با هم یک صدا باشید این حق ما نیست که با وجود هزینه و کلی انتظار حق انتخاب ازمون سلب بشه. ?????????

محمد
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من هم موافقم
نباید بزاریم حقمون پایمال بشه

احمد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

موافقم باهاتون.چیکار کنیم؟

ali
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من همک کاملا موافقم فقط یکی بگه چجوری میشه این قضیه رو پیگیری کرد؟

آیلار
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

نگران نباشین شما چند روز دیگه هم برین ثبت نامتون میکنن.اگه اینطوری میگن به خاطره اینه که قبل اومدن نتایج ازاد دانشجو ثبت نامش رو انجام بده.چون ممکنه جواب ازاد به ضررشون تمام بشه و دانشجو از دست بدند.خیالتون راحت باشه از بابت غیر انتفاعی

پویا
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۹ ب٫ظ

ممکنه ثبت نام ارشد بدون کنکور امسال انجام بشه .دو سال پیش قرار بود انجام بشه نشد

مجتبی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

پوریا جان داداش امسال هم بود و تاریخ ثبت نامش خیلی وقته تمام شده

پویا
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

استعداد های درخشان منظورم نیست .اون که از ازل بوده . منظور دادن اختیار به برخی دانشگاه هاست که اگه ظرفیت خالی دارن ثبت نام کنن

مجتبی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

ارشد بدون کنکور آزاد که امسال هم بود

احمد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

نه عزیز فقط استعداد های درخشان میتونستند تحت شرایطی بی ازمون وارد شند

هستی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۷:۴۲ ب٫ظ

امروز از غیر انتفاعی با من تماس گرفتن که چرا نمیای ثبت نام کنی ؟ گفتم منتظر جوابای ازادم گف هر کس ازادشرکت کنه که قبوله !!! گفتم اینطورام نیس
شروع کرد به تعریف از دانشگاهشون منم گفتم راهم دوره برام سخته !!!

فاطیما
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  هستی

کدوم غیر انتفاعی؟؟

محمد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  فاطیما

به منم زنگ زدن، شیراز قبول شدم خودم اهوازم

هستی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطیما

قایمشهر

Sani
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۵۴ ب٫ظ

دقیقا همین حرف رو پاسخگویی دانشگاه آزاد به من گفت

سارا
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۵۰ ب٫ظ

من متأسفانه ثبت نام غیرانتفاعی تهران رو از دست دادم
واقعاً جای تأسف داره

Kimiiya
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

نگران نباش تا زمان حذف و اضافه وقت داری

احمد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  Kimiiya

دقیقا

آیلار
شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

شما یک هفنه دیگه همبرین ثبت نام میکنن.اینجوری میگن که قبل اومدن نتایج ازاد شما برین ثبت نام کنین.میترسن جواب ازاد بیاد دانشجوشون بپره.خیالتون راحت باشه

محسن
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۹ ب٫ظ

سلام واقعا جای تاسف داره بی اعتماد کردن مردم آخه چرا با احساس ی جوون بازی میکنید خیلیا حتی ازسفرهای پایان تابستانشون زدن و پولهاشون نگه داشتن که دانشگاهی نزدیک سکونتشون تحصیل کنن ولی شما بخاطر منافع بعضی هاحاضرنیستیدجوابهارو بذارید که حداقل همون جوون خیالش راحت شه ببینم کدوم میسر رو برا زندگی تحصیلش انتخاب کنه فقط ی چیزمیگم راه ورسم جوانمردی روازشهدایادبگیرید.

افسانه۱۹۱
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا جواب بدید با..
۱۱هزار عمومی
۹هزار بالینی
هزار تربیتی
امکان قبولی دانشگاه تربت جام هست؟

افسانه۱۹۱
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  افسانه۱۹۱

عذر میخام ۸هزار تربیتی

علی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۰۲ ب٫ظ

النا خانم شما که حدسیاتت درست در میاد به نظر شما با رتبه ۳۳۵۰۰تراز۲۰۰۸ امکان قبولی بالینی هرجایی هست؟؟

sepehr
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۵۴ ب٫ظ

ببین با دانشگاه ازاد چیکار میکنم برخی ادمای مفت خور

زهره
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۳۳ ب٫ظ

اینا را که خودمون می دونستیم کاش راه حل ارائه میدادید

صغری
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

امسال تکمیل ظرفیت نداریم

زهره
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  صغری

سلام خودتونا خسته میکنید واقعیت تغییر نمیکنه مگه با تصمیم سنجش

موسی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

اشتباه نکن ، مگر با تصمیم وزارت علوم . ربطی به سنجش نداره سنجش هم تابع وزارت علوم

زهره
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  موسی

سلام دقیقا حق با شماست

نانا
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

ثبت نام نکنید بعد مجبورن اگر ازاد نتونستید برید ثبت نامتون کنن

احمدی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۳۲ ب٫ظ

عجب….

رضا جون
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ

کاملا درسته میخوان پردیس ها و غیرانتفاعی ها پر بشه بعد دانشگاه ازاد جواباش بیاد

کاروان
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۱۶ ب٫ظ

جالبه؟؟؟؟؟