نخبگان

درگیری دانشگاه آزاد با وزارت علوم برای بازگرداندن رشته محل‌های حذف شده ارشد دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حذف برخی کدرشته محل های کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون عمل کرده و به زودی با تعامل، رشته های حذف شده را باز می‌ گردانیم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی درخصوص حذف برخی رشته‌ محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی از کارشناسی ها و طراحی فرایندهای اشتباه سبب ایجاد این مشکل شده است. باید با سازمان سنجش و شورای گسترش وزارت علوم درباره تعیین رشته محل ها تعامل کنیم.

وی با بیان اینکه امسال مقرر شد اعلام رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی از سوی سازمان سنجش کشور صورت گیرد، اظهار داشت: بعد از طی مراحل مختلف پردازش، اسامی را به همراه مجموعه اطلاعات کارشناسی ارشد در اختیار سازمان سنجش قرار دادیم و کارشناسان شورای گسترش وزارت علوم کار بررسی رشته محل ها را آغاز کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بعد از ۲۴ ساعت شورای گسترش اعلام کرد ۶۶۸ رشته محل دچار مشکل است و ۱۱ هزار نفر را بر این اساس حذف کردند.

دکتر طهرانچی به تجربه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بعد از پیگیری های دانشگاه آزاد اسلامی، شورای گسترش پذیرفت که بیش از ۴۰۰ رشته محل را در مرحله اول اشتباه کارشناسی کر‌ده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۳ رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده است، گفت: در نتیجه این حذف رشته ها، ۴ هزار دانشجو نیز حذف شدند. این در حالی است که این تعداد رشته محل در سایت وزارت علوم به عنوان رشته های معتبر منتشر شده و بیش از ۱۰ سال است که دانشجو می‌پذیرد.

دکتر طهرانچی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دیر اعلام شد، خاطرنشان کرد: فرایندهای تحمیلی از سوی شورای گسترش سبب این تأخیر شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بزودی تکلیف رشته محل های حذف شده مشخص می‌شود، گفت: همه باید تابع قوانین و مقررات باشیم و قانون بین طرفین حکم کند.

وی با بیان اینکه بهترین ارتباط و همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی با مجموعه وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکم است، ابراز امیدواری کرد که این ارتباط خوب مانع اثرگذاری آشفتگی کارشناسی باشد.

دکتر طهرانچی درباره رعایت استانداردهای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در مسیری حرکت می‌کند که در سال ۱۴۰۴ انتخاب اول داوطلبان باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، کیفیت و کارآمدسازی آموزش عالی را سرلوحه کار خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: اگر واحدی ظرفیت لازم را برای رشته محل نداشته باشد، قطعاً آن را حذف می‌کنیم. به طوری که در یک سال گذشته این اتفاق افتاده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: شعار نظام آموزش عالی کارآمدسازی و کیفیت است و دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تعالی نظام آموزش عالی کشور حرکت می کند.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
آرش
آبان ۴, ۱۳۹۷ ۵:۱۴ ب٫ظ

رشته شیمی دارویی مقطع کارشناسی چرا حذف شد؟؟؟؟؟

سعیده
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۵:۵۶ ب٫ظ

اگه تکمیل ظرفیت برگزار شه تقریبا کی برگراز میشه؟؟ اگه قبول شیم از کی باید بریم کلاس؟

محمدرضا
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۲:۰۰ ب٫ظ

این یعنی تکمیل ظرفیت برگزار میشه. خدایا شکرت. پس من دیگه غیرانتفاعی که قبول شدم نمیرم.

پویا
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

تکمیل ظزفیت مهر باید برگذار بشه چون دانشگاه هایی که به شهریه وابسته هستند مثل ازاد و غیرانتفاعی امکان نداره بتونن تا ترم بعد از اینهمه پول محروم بمونند .چون باید حقوق اساتید و کارمندا ن و هزینه های جاریشون رو بتونن پرداخت کنن

مهدی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

من توی سایت سازمان سنجش مردود هستم و در سایت دانشگاه آزاد قبول یعنی چه ؟ چکار باید کرد

صغری
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

شنبه معلوم می شه قبولی یا نه .

سولماز
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۷:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  صغری

چه جوری معلوم میشه

حجت
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

منم همینطور

مهبدی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۵ ق٫ظ

سلام دوستان به خدا من یه نمونه هستم از اینکه دانشگاه ازاد در رابطه با دیر اعلام کردن نتایج مقصر نبود سنجش قبولی دانشگاه ازاد من رو مردود اعلام کرده بود به علت اینکه ۱۸۰ کد رشته محل دانشگاه ازاد رو قبول نکرده بود اما ممنونم از دانشگاه ازاد که قبولی من رو تو سیستم خودش اعلام کرد معلوم شد این سنجش میخاد ازاد رو بدنام کنه واقعا دعا میکنم ازاد زودتر از سال ۱۴۰۴ بتونه دانشگاه برتر کشور بشه
خانمم با یه رتبه تک رقمی تو دکتری قبول نکردن در حالیکه با رتبه ۳۵۰ یه بنده خدا قبول شد همش پارتی بازی و ….

Paria
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

خدا کنه تکمیل ظرفیت بزارن??

پویا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

یعنی تکمیل ظرفیت برگذار میشه ؟
خیلی عجیبه اگه ترم مهر کلاسا خالی تشکیل بشه

صغری
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

احتمالش هست تکمیل ظرفیت برگزار بشه

پویا
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  صغری

صد درصد برگزار میشه .