انتشار جزئیات ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد بهمن ۹۷ فراگیر پیام نور

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 97 - 98

جزئیات ثبت نام ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۸ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دانشگاه پیام نور علاوه بر پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور سازمان سنجش، نسبت به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی این دوره اقدام می‏‌نماید.

کنکور ارشد فراگیر پیام نور محدودیتی برای ثبت‎نام در رشته‌ها ندارد، بدین معنی که کلیه فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در کلیه رشته‌های تحصیلی می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خویش در رشته امتحانی مدنظر خود (به‎جز رشته‎های معماری و طراحی شهری) شرکت نمایند.

ممکن است داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد، به تشخیص گروه آموزشی مربوطه موظف به گذراندن حداکثر تا ۱۲ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته باشند.

اما مهم‌ترین تفاوت پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور با سایر دوره‎های کارشناسی ارشد این است که داوطلبان این آزمون دانش‎پذیر نامیده می‌شوند. این بدان معناست که هر دانش‎پذیر با شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور به سؤالاتی از دروس مشخصی پاسخ می‎دهد که در ترم ۱ کارشناسی ارشد می‎بایست می‎گذرانده است. در حقیقت با قبولی در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، دانش‎پذیر به دانشجو تبدیل شده و تحصیل دانشجو از ترم ۲ کارشناسی ارشد آغاز می‎شود.

به گزارش مستر تست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۷ فراگیر پیام نور از فردا یکشنبه ۲۹ مهرماه آغاز می شود. همچنین زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ فراگیر پیام نور ۲۳ آذرماه سال جاری خواهد بود.

قابل توجه است که میزان تاثیر معدل کارشناسی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۷ فراگیر پیام نور، ۲۰ درصد خواهد بود.

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن ۹۷

کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.

  • هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در امتحان مربوط شرکت‌ نماید.
  • داوطلبان لازم است که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما، به ‌منظور ثبت‌نام‌ شخصاً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی اینترنتی اقدام نمایند.

 

نحوه ثبت‌ نام‌ در آزمون ‌ارشد ۹۷ فراگیر پیام نور

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

۴- ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر (۹۷/۰۷/۲۹ لغایت ۹۷/۰۸/۰۶).

 

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۷

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ فراگیر پیام نور ۷۰۰هزار ریال است. با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌ شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور و پرداخت مبلغ ۷۰۰.۰۰۰ (هفتصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون اقدام نمایند.

 

تذکرات مهم درخصوص ثبت نام ارشد بهمن ۹۷ فراگیر پیام نور

۱- مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.

۲- مسؤولیت‌ صحت‌ کلیه‌ مندرجات‌ تکمیل‌ شده‌ (مندرجات‌ فرم‌ تقاضانامه) به‌ عهده‌ داوطلب‌ خواهد بود.

۳- پس از پایان مهلت مرحله ویرایش اطلاعات تقاضانامه، اعمال هیچ‌گونه تغییری در مندرجات فرم‌ تقاضانامه‌ ثبت‌نام امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین،‌ داوطلب‌ باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به کار گیرد.

۴- هر موقع‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلب،‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ یا واجد یکی‌ از شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌ راهنما نیست، در هر مرحله‌ای‌ از آزمون‌ (ثبت‌نام‌، شرکت‌ در آزمون‌، پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ در دانشگاه ‌و …) محروم‌ خواهد شد.

 

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی ارشد فراگیر پیام نور

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند.

راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است که در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب، در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

 

نـکات و توصیه‌های‌ مهم‌ ثبت نام آزمون ارشد ۱۳۹۷ فراگیر پیام نور

۱) اگر از طریق کافی‌نت اقدام به ثبت‌نام می‌نمایید، تأکید می‌شود که تمام مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهید و یا بر انجام امور مربوط، در کافی‌نت نظارت مستقیم داشته باشید.

۲) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان (این موضوع برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تأکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری بجای عکس شما ارسال نگردد.

بدیهی است در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فردبه عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهدشد.

۳) توصیه‌ می‌شود که داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و مندرجات آن را کنترل نموده و نزد خود نگهداری نمایند.

۴) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

۵) در صورت‌ لزوم‌، داوطلبان می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نموده و یا در ساعات اداری با شماره تلفن گویای : ۴۲۱۶۳- ۰۲۱ با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نمایند.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن ۹۷

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
رزیتا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۷ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام من الان میخوام شرکت کنم برای ارشد بهداشت الان میشه؟

سمیرا
دی ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر من میخوام در ازمون ارشد فرارگیر پیام نور شرکت کنم راهی هس؟

بیتا
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام من الان میخام شرکت کنم بنظرتون میشه تمدید کنن یاتموم شد دیگه امسال

مهسا
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام
درمورد تمدید بعید هست. اما به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش پیام بدید احتمالش هست راهی برای ثبت نام کنکور ارشد فراگیر باشه.

سارا
آبان ۱, ۱۳۹۷ ۰:۰۳ ق٫ظ

من شخریور فارغتلتحصیل میشم میتونم شرکت کنم؟

هانیه
مهر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

سلام.ببخشید چرا قبولش راحت نیست؟
من خودم میخواستم روانشناسی امتحان بدم ولی ۲۰ نف
ر ظرفیتشه یعنی قبول میشم؟

فردین
مهر ۳۰, ۱۳۹۷ ۰:۵۷ ق٫ظ

سلام خسته نباشید
من بهمن ماه کارشناسی فارغ‌التحصیلیمو میگیریم
آیا میتونم تو این آزمون شرکت کنم ؟ و اینکه فراگیر مدرکش نسبت به مدرک عادی پیام نور چه تفاوتی داره ممنون

علیمراد پسردوس
مهر ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  فردین

بله میتونی. اما قبولیش به این راحتیا نیست داش.