نخبگان

عدم امکان جذب رانتی استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ ها

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت معتقد است امکان جذب رانتی استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها وجود ندارد، چرا که نظارت بر آموزش در این دانشگاه‌ها سختگیرانه است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محمدعلی برخورداری در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره سهمیه ۴۰ درصدی دانشگاه‌های سطح یک به دانشجویان استعداد درخشان، اظهار کرد: به نظر بنده ممکن است این ظرفیت پر نشود، اکنون دانشگاه‌ها ظرفیت ۱۰ درصدی برای اختصاص به استعدادهای درخشان دارند که همیشه بیش از آن متقاضی دارند، با افزایش به ۴۰ درصد بسیاری جذب خواهند شد؛ اما امکان دارد پر نشود. 

وی در پاسخ به اینکه آیا این افزایش سهمیه سبب نمی‌شود رانتی برای افراد خاص ایجاد شود، گفت: در کشور ما متأسفانه در هر زمینه‌ای سفارش می‌شود، در مواردی که ضرری به کسی وارد نمی‌شود؛ مانند درخواست مهمانی می‌توان به سفارش‌ها توجه کرد؛ مثلا کسی مادر مریض دارد که لازم است در کنار او باشد، ولی در موارد دیگر نمی‌توان خارج از چارچوب عمل کرد. 

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه‌های سطح یک به‌راحتی با آموزش برخورد نمی‌کند و کمیته‌های بررسی‌کننده در این دانشگاه‌ها سختگیرانه نظارت می‌کنند، البته باید به این موضوع هم توجه داشت که سازمان سنجش آموزش کشور تأیید‌های اولیه را صادر می‌کند و به دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد. 

برخورداری ادامه داد: دانشگاه‌ها برای پر کردن این ظرفیت اجباری ندارند، می‌توانند از طریق کنکور، پذیرش کنند و ظرفیت خالی مانده را از این طریق پر کنند. 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
بدیعی
آبان ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

من برای استعداد درخشان دانشگاه اصفهان ثبت نام کردم جالبه حتی یه لیست ارائه ندادن که چه کسایی رو پذیرفتن,تا خودم مجبور شدم زنگ بزنم و مسئولش با بداخلاقی تمام گفت اسمت تو لیست نیست, واینکه چرا برای ثبت نام استعداد درخشان هزینه میگیرن وقتی زورشون میاد یه تماس بگیرن یا لیست ارائه بدن

مهدی
آبان ۱۳, ۱۳۹۷ ۹:۳۵ ق٫ظ

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت که میگن استعداد درخشان پذیرش رانتی و سفارشی نداره، اینو میرسونه که دیگر پذیرشها رانت و سفارش داره.
همونطور که ٢ سال پیش برای رشته شیمی آلی روزانه مقطع دکترا تو همین دانشگاه جلوی چشم خودمون تنها ظرفیت ممکن رو با سفارش تلفنی پذیرش کردن. صحبتهایی که تو تلفن میکردن اگر با گوشهای خودم نمیشنیدم، هیچوقت باورم نمیشد. متاسفانه در تمام نقاط کشور رانت و پارتی وحود داره، حتی تو دانشگاهها

عاطی
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۳۷ ب٫ظ

۸۸۸۹۷۱۱۲ شماره سازمان سنجش..تماس بگیرین برای تکمیل ظرفیت

نگین
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

تکمیل ظرفیت ارشد چی شد؟

شیوا
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

توکل بر خدا .. انشالله اعلام کنن. فعلا ک خبری نیست