راه‌ اندازی دوره‌ های ارشد یک‌ ساله به زبان انگلیسی در دانشگاه تربیت مدرس

محمدرضا کلباسی، معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: راه اندازی دوره‌های ارشد یک ساله به زبان انگلیسی از برنامه‌های آموزشی است که در حال پیگیری آن هستیم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

کلباسی درباره این دوره‌ها توضیح داد: این دوره‌های یک ساله بسیار فشرده و کاربردی‌اند که در بسیاری از دانشگاه‌های جهان مرسوم‌ هستند. در حال حاضر دانشجویان برای گذراندن دوره ارشد بین دو تا سه سال و نیم زمان صرف می‌کنند،‌ اما با برگزاری این دوره‌ها درطی یک سال امکان گذراندن دوره ارشد فراهم می‌شود.

کلباسی درباره زمان برگزاری این دوره‌ها در دانشگاه تربیت مدرس اظهارکرد: هدف ما این بود که از مهر ۹۷ در این مقطع دانشجو جذب کنیم، اما چون مجوزهای لازم برای این کار اخذ نشده بود، جذب دانشجو به مهر ۹۸ موکول شد.

وی درباره تعداد رشته‌های این دوره‌ها گفت: در این دانشگاه ۱۷۰ رشته در مقطع ارشد و ۱۳۰ رشته در مقطع دکتری وجود دارد که آماده برگزاری این دوره ‌های فشرده برای حدود ۵۰ تا ۶۰ رشته  مختلف هستیم.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فاطمه
آذر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سلام.الان آذر ۹۸ .هنوز هیچ خبری نشده از اینکه این دوره یکساله به چه صورته .من به سایت خود دانشگاه تربیت مدرس هم سر زدم خبری نبود؟؟؟؟!!!!!!!!!!

خانم گل
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۰:۴۵ ق٫ظ

سلام.
کاش مسئولین این پیغام را بخوانند.
چرا تصمیمی که گرفتید رو با اطلاعات کامل و بموقع در دسترس قرار نمیدهید. چند ماه دیگر کنکور برگزار میشود و شما حرف از راه اندازی دوره های یکساله ارشد در یک دانشگاه و تعداد محدودی رشته میزنید لطفا شرایط و همچنین لیست رشته های مورد نظر را اعلام کنید که اگر با رشته ما ارتباط داشت بتوانیم برنامه ریزی مناسبتری برای مطالعه داشته باشیم ،لطفا اطلاع رسانی اسامی رشته ها و شرایط پذیرش را به چند روز قبل کنکور یا موقع انتخاب رشته موکول نکنید … .

باتشکر

محمدرضا
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  خانم گل

شرایط برای همه ما یکی هست. چه امروز بیاد چه روز انتخاب رشته. هرکی اصلح تر باشه میره.

خانم گل
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

شرایط شاید بنظر شما یکی باشه اما اینطور هم نیست از لحاظ اطلاع رسانی و اینکه هنوز کسی نمیداند چه رشته های مورد نظرشونه شرایط یکی هست. اما شرایط دیگه ایهم هست، بطور مثال مممکنه بیشترین درصد قبولی را از بین افرادی که سهمیه های… دارند بردارند که در اینصورت افرادی مثل من که سهمیه ای ندارند احتمال قبولیشون کمتره مگر اینکه شرایطشون بر مبنای علم و… باشه که این بهتره و حداقل احتمال قبولی افرادی که بیشتر تسلط دارند قبول میشوند و خیلی شرایط دیگر ….
و بنظر من درصورتی که شرایط خاصی نگذارند و پذیرش فقط بر مبنای دانش ما باشد هرکسی اصلحتر باشد میرود درغیر اینصورت… .

موفق باشید .

عطیه
مهر ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام. یعنی باید جدای از کنکور کارشناسی ارشد،برای این دوره ثبت نام کنیم ؟یا اگه کنکور قبول شدیم میتونیم این دوره رو ثبت نام کنیم؟ ای کاش لیست رشته هاش رو هم اعلام کنن

ستایش
مهر ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۵۸ ب٫ظ

یعنی چی؟ ?
بعد ما که زبانمون خوب نیست چیکار کنیم؟ ?

خانم گل
مهر ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ستایش

اینطور که بالا قید شده و من متوجه شدم فقط یک دانشگاه به این روش دانشجو جذب خواهد کرد اونم فقط در ۵۰،۶۰ رشته نه همه رشته ها ، همه حق انتخاب دارند درصورت تمایلتون میتونید این دانشگاه رو انتخاب کنید عزیزم.

خانم گل
مهر ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام، چقدر خوبه ، کاش حداقل میگفتند این ۵۰،۶۰ رشته چه رشته هایی هستند ( لطفا لیست این ۵۰،۶۰ رشته رادر اختیار داوطلبان قرار بدهید)
باتشکر