پذیرش تکمیل ظرفیت؛ نیاز به حق داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۷ - ۹۸

در حالی دو ماه از شروع سال تحصیلی می‌گذرد که تنها خبری که از تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد منتشر شده است، اطلاعیه‌های سازمان سنجش مبنی بر عدم پذیرش در این مرحله از آزمون است. مرحله‌ای که هر ساله امید بسیاری از داوطلبان به آن است و دانشجویان زیادی از این طریق وارد دوره کارشناسی ارشد شده‌اند. حال با ابلاغ بخشنامه‌ای کارشناسی‌نشده و عجولانه، آرزوهای بسیاری از داوطلبان به باد رفته است. 

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست؛ اسفندماه سال ۱۳۹۶ معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ مصوبه‌ای عجیب ظرف دو ماه خبر دارد؛ مصوبه‌ای که برمبنای آن پذیرش دانشجو در دوره تکمیل ظرفیت حذف می‌شد؛ مصوبه‌ای که نه توضیحی درخصوص دلایل آن ارائه شد و نه درخصوص اهداف آن.

این در حالی بود که هر سال پس از ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی ارشد تعدادی ظرفیت خالی باقی می‌ماند. برخی پذیرفته‌شدگان به هر دلیلی تمایل به تحصیل در رشته‌محل قبولی خود نداشتند و برخی داوطلبان نیز همزمان در دانشگاه آزاد و سراسری قبول می‌شدند و با انتخاب یک محل قبولی، ظرفیت محل قبولی دیگر خالی می‌ماند. علاوه بر این، برخی دانشگاه‌ها نیز با گذشت زمان موفق به اخذ مجوز رشته و یا باز کردن ظرفیت جدید می‌شدند و تکمیل ظرفیت فرصتی برای دانشگاه‌ها برای پر کردن ظرفیت خالی و نیز شانس دوباره‌ای برای داوطلبانی بود که موفق به پذیرش در مقطع ارشد در مرحله اصلی نشده بودند.

با گذشت دو ماه از زمانی که معاون وزارت علوم درخصوص ابلاغ مصوبه عدم تکمیل ظرفیت خبر داده بود، دیگر صحبتی در این خصوص مطرح نشد و حذف پذیرش تکمیل ظرفیت برای داوطلبان چندان جدی به نظر نیامد تا این که حدود شش ماه بعد، در شهریورماه ۱۳۹۷، این بار مشاور سازمان سنجش آموزش کشور، حسین توکلی، خبر داد که براساس قانون جدید سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون‌های مختلف تکمیل ظرفیت برگزار نمی‌شود. اما این خبر با جمله‌ای که از مشاور سازمان سنجش نقل شد، هنوز جای امیدواری برای برگزاری تکمیل ظرفیت را برای داوطلبان کارشناسی ارشد باقی گذاشت. چرا که مشاور سازمان سنجش گفته بود: 

اگر ظرفیت دانشگاه‌ها پر نشود، امکان دارد که رؤسای دانشگاه‌ها به وزارت علوم درخواست دهند که فرصت تکمیل ظرفیت درنظر گرفته شود، اگر تصمیم وزارت علوم در این باره تغییر کند متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

این موضوع در حالی بود که در مهر ماه، رئیس دانشگاه پیام نور و نیز رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از خالی ماندن ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌های زیرمجموعه خود در مقطع کارشناسی ارشد خبر دادند. این جاهای خالی عدم برگزاری تکمیل ظرفیت را با تردید روبرو می‌ساخت.

علاوه بر این، پس از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد پزشکی، سازمان سنجش آموزش پزشکی نیز اعلام کرد که هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، براساس اعلام دانشگاه‌های متقاضی صورت می‌پذیرد.

اما همه این موارد راه به جایی نبرد و در نهایت اواخر مهر ماه اعلام شد که مرحله تکمیل ظرفیت برای کنکورهای کارشناسی ارشد سراسری و کارشناسی ارشد گروه پزشکی در سال ۹۷ اجرا نمی‌شود و آب پاکی روی دستان داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۷ ریخته شد.

در این میان بازار شایعات نیز داغ شده بود و برخی داوطلبان از ثبت‌نام غیررسمی داوطلبان ذخیره در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای پر کردن ظرفیت خالی‌مانده این دانشگاه سخن می‌گفتند.

اما با وجود خالی ماندن ظرفیت دانشگاه‌ها از سویی و نارضایتی داوطلبان و مطرح شدن چنین شایعاتی توسط برخی از سوی دیگر، همچنان توضیحی برای عدم برگزاری تکمیل ظرفیت که مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو بود ارائه نشد. تصمیمی که به نظر نمی‌رسید به نفع دانشگاه‌ها، به‌خصوص دوره‌های شهریه‌پرداز و نیز به نفع داوطلبانی باشد که با رد شدن در مرحله اول، چشم‌انتظار مرحله تکمیل ظرفیت بودند.

این تصمیم و عدم تشریح دلایل پشت آن، آن‌قدر باورنکردنی می‌نماید که هنوز هم تعدادی از داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۷ در رابطه با عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دچار تردید هستند و خواهان پیگیری جهت برقراری این مرحله از پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

نحوه اعتراض به حذف تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۷

داوطلبان می‌توانند جهت اعتراض به عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۷ از طریق پیام و تماس به خبرگزاری‌ها زیر و نیز مراکز پاسخگویی سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نسبت به طرح موضوع و درخواست برگزاری تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

 

 آدرس ایمیل یا تماس اینترنتی
شماره تماس یا پیامک
خبرگزاری مهرInfo@mehrnews.com

۰۲۱-۴۳۰۵۱۰۰۰

خبرگزاری ایسناinfo@isna.ir۰۲۱-۶۱۹۷۲۰۰۰
خبرگزاری فارسinfo@farsnews.ir 
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

science@yjc.ir

پیامک: ۱۰۰۰۱۹۱۵
خبرگزاری دانشجو

info@snn.ir

۰۲۱-۸۸۳۸۱۵۲۴ | ۰۲۱-۸۸۳۸۱۵۲۱

۰۲۱-۸۸۸۲۵۰۹۱ | ۰۲۱-۸۸۸۴۶۰۸۳

مرکز پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشورhttp://request.sanjesh.org/noetrequest/login/ 
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزادFAQ.AZMOON.ORG۰۲۱-۴۷۴۳
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی 

تلفن تماس: ۳۳۴۴۰۰۶۵-۰۲۱

دورنگار: ۳۳۴۴۰۰۶۶-۰۲۱

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مخبر
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۵:۴۳ ب٫ظ

اگر امسال تکمیل ظرفیتارشد انجام نمیشود لطفا رسما اعلام کنید که مردم اینقدر منتظر نباشد

مطهره
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۲ ب٫ظ

سلام تو رو خدا پیگیری کنید گفته بودند اخر ابان جلسه میذارن برای ارشد علوم پزشکی نتیجه چی شد ؟به خدا دارید با اعصابمون بازی میکنید یه کلمه بگید اره یا نه

جورجیا
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مطهره

هنوز دنبال تکمیل ظرفیتی ؟!
تموم شد دیگه برگزار نمیشه . نه وزارت علوم نه وزارت بهداشت .

زینب
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

ولی اگه ههمون اعتراض کنیم تاثیر داره واسه ازمون استخدامی اموزش پرورش بچه ها اعتراض کردن میخوان بزارن اینم اگه ما اعتراض سفت و سخت کنیم میزارن

صادق
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

دقیقا

جورجیا
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

آزمون استخدامی با کنکور خیلی فرق میکنه .
تو کنکور کسی که شایستگی داره جذب میشه تو آزمون استخدامی کسی که شایستگی نداره .

مینا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

فعلا که وزارت بهداشت اجرا کرد و جوابی داد به آدمی مثل شما داد که اینجا با اطمینان میگید وزارت بهداشتم اجرا نمیکنه و وزارت علومم مشخص نیست ایشالا اونم اجرا میکنه

جورجیا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

اونی که وزارت بهداشت قرار هست برگزار کنه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد نیست .
تکمیل ظرفیت سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی و چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی هست که ارتباطی به ارشد نداره و به اشتباه تکمیل ظرفیت
ارشد گفته شده !!! سایت سنجش پزشکی رو ببینید متوجه میشید

همونطور که قبلا توسط مسئولان ذیربط اعلام شده و بنده هم گفتم امسال تکمیل ظرفیت برگزار نمیشه خصوصا وزارت علوم !!!

پس می بینید که حق با من بوده ;)

جورجیا
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۵ ب٫ظ

مرحله بعدی انشالله : حذف دانشگاه های بی کیفیت .

محمدرضا
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

سرفصل تمام دانشگاها در ایران شبیه هم هست و در نتیجه دانشگاه بی کیفیت نداریم.

جورجیا
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سر فصل دروس یکی هست اما کیفیت آموزشی یکی نیست . ضمن اینکه در دانشگاه های بی کیفیت سر فصل دروس به طور کامل تدریس نمیشه و همون میزان تدریس شده هم از کیفیت قابل توجهی برخوردار نیست ( مثلا یک مرجع و رفرنس ۸۰۰ صفحه ای در جزوه ی ۳۰ صفحه ای خلاصه میشه که اون ۳۰ صفحه هم متاسفانه از کیفیت لازم برخوردار نیست ( استاد راضی و دانشجو هم خرسند ) !!!!!! ). در دانشگاه با کیفیت ،استاد درس رو به صورت کامل مطابق با سیلابس و با کیفیت بالا تدریس میکنه و درس رو به طور کامل و با کیفیت بالا در قالب ( تمرین هفته ای ( اعم از محاسباتی ، برنامه نویسی یا شبیه سازی ) ، کوئیز هفته ای ، میان ترم ، سمینار و … ) از دانشجو میخواد . به عبارت دیگه رس دانشجو طی تحصیل کشیده میشه !! این فقط یک نمونه تفاوت بین دانشگاه با کیفیت و دانشگاه بی کیفیت هست ، هزاران هزار تفاوت بین دو دانشگاه با کیفیت و بی کیفیت وجود داره !!! اگر امروز شاهد این هستیم که رشته های علوم ریاضی و انسانی مثل رشته های علوم تجربی از اعتبار و ارزش یکسانی برخوردار… ادامه نظر»

ممد
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

متاسفانه اینطور نیست و بسیاری از دانشگاهای ایران صرفا تولیدی مدرک هستند
سواد دانشجویان دانشگاه های دولتی معتبر اصلا قابل مقایسه با بسیاری از دانشگاههای آزاد و غیر انتفاعی نیست

جورجیا
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ممد

دانشگاه آزاد و غیر انتفایی و پیام نور و جامع علمی کاربردی بله ، کارخونه ی تولید مدرک هستند اما در دولتی به راحتی شما نمیتونی اولا قبول بشی ثانیا بری و مدرک بگیری .

در مورد سواد هم نیازی به گفتن بنده نیست . کسانی که در دانشگاه دولتی درس خوندن به جهت سخت گیری زیاد اساتید از نظر سواد و دانش یک سر و گردن از دانشجو های سایر
دانشگاه ها بالاترند .

نازی
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

درسته دیدم که در برخی دانشگاههای دولتی هم کیفیت تدریس از دانشگاههای رتبه بالاتر بیشتر بوده.برخی دانشگاهها مثل برند میموند به جهت قدمت وجامع بودن ولی عملا سختگیری آموزشی یکسانی دارند

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  نازی

کامنتتون دو پهلو هست . فکر میکنم اشتباها بجای آزاد دولتی نوشتید !
اگر اینطوره باید عرض کنم که به هیچ وجه سختی ای که یک دانشجوی مثلا برق شریف یا تهران یا امیر کبیر یا سایر دانشگاه های دولتی
متحمل میشه با سختی که یک دانشجوی برق دانشگاه آزاد ولو علوم و تحقیقات متحمل میشه یکی و اصلا قابل قیاس نیست !!!

برای اثبات این موضوع کافیه کلیپ هایی از کلاس اساتید دانشگاه های دولتی که در سایت مکتبخونه و امثالهم در سطح اینترنت وجود داره ببینید تا تفاوت فاحش دانشگاه
دولتی و دانشگاه های غیر انتفایی ، پیام نور ، آزاد و جامع علمی کاربردی رو درک کنید و متوجه بشید که صرفا یک برند نیستند .

Mehdi
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۸ ق٫ظ

سلام یه شماره ای چیزی بذارید پیامکی زنگی چیزی بزنیم واسه اعتراض؛تو سایت اعتراض کردن به دسشون نمیرسه

هانیه
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  Mehdi

اقامهدی اگه همین بالای نظراتو کامل بخونید متوجه میشید
هم شماره تماسه وهم پیامک.

هانیه
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۶:۳۸ ب٫ظ

سلام بچه ها.من ایمیل فرستادمو..شما هم تلاشتونو کنید برای تکمیل ظرفیت چه
با ایمیل یا تماس.

زینب
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

سلام به نظرتون به چه پیجی پیام بدیم بهتره؟

محمدرضا
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

همشون

مهسا
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۳:۵۶ ب٫ظ

ما راضی به حذف تکمیل ظرفیت نیستیم. ما منتظر تکمیل ظرفیت بهمن ماه هستییم

ف . ش
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۶:۰۵ ب٫ظ

باور نمیکنم تکمیل ظرفیت برگزار نشه .. فقط به دنبال این هستند که اینم با التماس و منت برگزار بشه ????

soror
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۴:۲۵ ب٫ظ

باسلام لطفاً تکمیل ظرفیت رو دوباره بزارید
اینقدر اذیت نکنید :(
من ارشد شهرستان قبول شدم ولی نرفتم ثبت نام فقط به امید تکمیل ظرفیت تا الان منتظر شدم
هنوز شروع نکردم برای سال بعد بخونم :(

زینب
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  soror

سلام به نظر شما به کدوم پیج خبری پیام بدیم بهتر پیگیری میکنه؟

nasim
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

سلام دوستان، پیج خبرگزاریها یادتون نره، مرسی?به امید موفقیت?

محمدرضا
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۱۱ ب٫ظ

قول شرف میدم برای بهمن تکمیل ظرفیت خییییییلی بزرگی دارییییییبم. انقدر بزرگ که ظرفیتش به اندازه کل ادوار برگزارررری کارشناسی ارشد باشه. ببین چه زمانی این حرفو میزنم!!!! اصلا امیدتونو از دست ندید و تااااااا میتونید اعتراض کنید و از دوستانتونم بخواید اعتراااااااص کنن. به تمام ایمیل ها و تلفتن ها و…. ایمل بفرستید و زنگ بزنید. لطفااااااااااا

هانیه
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

امیدوارم.انشاءالله تلاشمونو میکنیم.

مینا
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

منم به همشون فرستادم هم ایمیل هم پیامک لطفا همه پیگیری کنن شاید صدامون برسه

دختر مسجدسلیمانی
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام خدا از دهنتون بشنوه?

زینب
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۰۱ ب٫ظ

اره اگه هممون باهم هماهنگ باشیم و چه حضوری چه غیر حضوری اعتراض کنیم تاثیر داره چون بهمون ظلم شده و با وجود این همه ظرفیت خالی تکمیل ظرفیت میخوان بردارن

تکمیل ظرفیت ۹۷ باید برگزار شود
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۱۸ ب٫ظ

به همه زنگ زدم بعضی که جواب ندادن بعضی هم جواب سر بالا دادن …

داود
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۵۵ ب٫ظ

کار خیلی خوبی کردی
باید همه مون حسابی بهشون زنگ بزنیم
وقتی تعداد زیاد باشه مجبورا اهمیت بدن

حسن
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۰۶ ب٫ظ

شب میخوابی روز بیدار میشی یه قانون جدیده .

علی
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۲۸ ب٫ظ

دوستان سلام
تکمیل ظرفیت شامل دانشگاه آزاد هم میشه؟
یا فقط سراسری و غیر انتفاعی؟

امیر
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام برادر
در وزارت بهداشت شامل همه میشه هم ازاد هم دولتی وهم شهریه پرداز

ارشد۹۷
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله اگر ارائه بدن
تا میتونید پیامک یا ایمیل یا پیگیری کنیم و برنامه حالا خورشید هم‌پیامک و ایمیل بزنیم

مجید
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله متاسفانه شامل همه میشه

تکمیل ظرفیت ۹۷ باید برگزار شود
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۵۹ ب٫ظ

دیگه داشتم از سایت مستر تست هم نا امید می شدم … شاید هم دلتون سوخت و ترحم کردید …

امیر
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۳ ب٫ظ

بچه ها تا میتونین دفاع کنین به حقتون برسین…
من دوستم با یه اختلاف قبول نشده؛واقعا خودم براش ناراحتم…
تمام تلاشتون بکنین؛دوستم به امید تکمیل ظرفیت بود…ایشالا درست بشه؛به حقتون برسین
توکلتون به خدا..

ستایش
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دوستتون رو درک میکنم؛ دخترها از این موضوع بیشتر ضربه خودن چون بازار کار کمتری دارن. ممنون که به فکر ما دخترها هستین و از دوستاتون حمایت میکنید???

مهسا
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

من خودم با ی نفر اختلاف قبول نشدم دعا کنین برام

ارشد۹۷
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

سلام.
خداییش درست نیست اینکار.اگر بعد نتایج بگه تکمیل نیست دانشجوها فکری میکنن.ن اینکه واسه خودش قبل ازمون حرفی زده بشه.
دوستان همگی اعتراض کنیم و همگی درخواست بدیم تا تکمیل ظرفیت بهمن ارائه بشه و حق هر دانشجو هست

نقی
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

سلام،کسی میدونه اگ تکمیل ظرفیت ارشدپزشکی برگزار بشه آیا اونی که الان در حال تحصیل در مقطع روزانه هست میتونه تو تکمیل ظرفیت واسه ی گرایش و دانشگاه دیگه شرکت کنه؟آیا امکان پذیره یا مشکلی بوجود میاد واسش؟ممنون

nasim
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

سلام.. لطفا پیگیری کنید، تکمیل ظرفیت حق ماست،اونم وقتی که ظرفیت خالی دارن، چرا برای کارشناسی و کاردانی و فرهنگیان تکمیل ظرفیت گذاشتن؟ فقط ارشد اضافه بود؟ ???

هانیه
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ق٫ظ

باسلام.لطفا تکمیل ظرفیتو برگزار کنید
ماهمه امیدمون به تکمیل ظرفیته،شغلی
که وجود نداره حداقل تکمیل ظرفیتو برگزار کنیدکه
جونای مملکت عمرشون تباه نشه.

ستایش
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

گگگگگگللللللل گفتییییییی

شهره
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۴۱ ق٫ظ

کاش تکمیل ظرفیت انجام بشه علاوه بر نظرات محترم بعضیا با یکی دو رتبه شبانه شدند شاید فرجی برای اونا بود هر چی صلاحه خداست شکر

nop,
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهره

برای روزانه قبول شدن باید زحمت بکشی و درس بخونی با هر ضرب و زوری که نمیشه
روزانه قبول شد !!!! تکمیل ظرفیت تا همینجاش هم کلی آسیب زد به مقطع ارشد و دکتری .

امیر
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  nop,

این حق همه ی بچه های ارشد امسال هست؛وقتی سازمان سنجش پزشکی قبل آزمون هیچی نگفت؛حالا اخر مهر میگه نداریم
اگه زمان انتخاب رشته گفته بود ماهام میدونستیم چه جوری انتخاب رشته کنیم…
تکمیل ظرفیت حق بچه های امسال است
بچه های تا میتونین اعتراض کنین به حقتون برسین….

سحر
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  nop,

دوست عزیز وقتی نظر میدید لطفا همه جوانب رو در نظر بگیرید، من زحمت کشیدم رتبه م ۵۰۰ شد و برای انتخاب رشته با تمام وجود به امید تکمیل ظرفیت ریسک کردم و دانشگاهایی رو زدم که ۵۰، ۵۰ بود قبولیم و قبول نشدم :) به امید تکمیل ظرفیت بودم اما وقتی عمیق فکر کردم فهمیدم تو کشوری که هر روز یه جور قانون‌وضع میشه نباید درس خوند :) بقیه هم ناراحت نباشین یه سال دیرترر ارشد خوندن چیزی رو نابود نمیکنه چون همه با خودمون رقابت میکنیم !

مهرشاد
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

کاش میدونستید چند نفر منتظر تکمیل ظرفیت هستن تنها راه امیدشون تکمیل ظرفیت است لطفا تکمیل ظرفیت را بزارید

افسون
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

دوستان یه خبر منتشر شده که یکی از اعضای کمیسیون سنجش مجلس ب اسم آقای قمی گفته ک وزارت علوم اشتباه کرده که اومده تکمیل ظرفیتو حذف کرده و فلان …بنظرتون امکانش هس برا بهمن برگزار کنن؟

ستایش
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  افسون

یه ضرب المثل هست میگه با یه شاخه شکوفه، بهار نمیشه. باید یه باغ شکوفه بده که بهار بیاد. باید بیشتر از نصف اعضای مجلس خواهن تکمیل ظرفیت باشن که تکمیل ظرفیت بیاد. یکنفر بگه که میشه حکایت همون یه شاخه. یکی از آشناهای نزدیک ما نماینده مجلس هست. این موضوع رو باهاش در میون گذاشتم گفت هزتر تا مشکل مهم تر داریم اینو تو مجلس عنوان کنیم بقیه دستمون میندازن و میگن ببینید چه چیزای بی ارزشی رو پیگیری میکنه!!!!!

مینا
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ب٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
با حذف تکمیل ظرفیت فقط با آینده جوونا بازی میکنن ما همه منتظر تکمیل ظرفیت بودیم که این اخبار پخش شد لطفا خواهشن بفکر آینده ما جوونا هم باشید بعد تصمیم گیری کنید یکسال دیگه از زندگی جا موندن برای ما جوونا مثل ده سال عقب افتادن اونم تو این اوضاع خراب لطفا همه جوانبو در نظر بگیرید بعد تصمیم بگیرید ?

۰۹۸
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۱ ب٫ظ

بهترین تصمیم بود که از طرف وزارت علوم گرفته شد . اگر از اول این اقدام رو انجام میداد انقدر ارزش تحصیلات تکمیلی پایین نمیومد .

زهرا
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۱۰ ب٫ظ

این تصمیم حذف تکمیل ظرفیت تو این وضع کشور بدترین تصمیم ممکن هستش…
سنجش پزشکی اصلا نه زمان ثبت نام نه زمان انتخاب رشته از نبود تکمیل ظرفیت چیزی نگفته بود..
کاش بدونن این تصمیم جدیدشون یعنی بدبخت کردن بچه هایی که طرح دارن؛ ماها فقط قبل طرح یکبار حق شرکت در ارشد رو داریم؛ولی الان اوضاع طرح اصلا خوب نیست بهمون گفتن ۲سال باید تو نوبت طرح بمونیم!
۲سال تو نوبت طرح،۲سالم که طرح بریم؛انگار میشه ۴سال دیگه میتونیم ارشد بریم….
تو این وضعیت اقتصادی که مدام میگن بودجه نیست نیروی طرحی نمیگیرن ماها مجبوریم ۲سال بیکار بشینیم؛حتی حق ادامه تحصیلم نداریم….
ای کاش اول شرایط ببینن بعد تصمیم بگیرن…

۸۹
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

شما اگر رشته اتون مناسب باشه با همون لیسانس هم میتونید وارد بازار کار بشید .
خصوصا پرستاری و امثالهم که بازار کار خوبی دارند و بعد از طرح قابلیت جذب در بیمارستان ها و مراکز درمانی وجود داره .
ضمن اینکه همه ی کشور نباید ارشد و دکتری بخونند فقط کسانی باید ارشد و دکتری بخونند که سوادشون در اون حد هست .
اگر وزارت بهداشت و خصوصا وزارت علوم به این موضوع از ابتدای شکل گیری تحصیلات تکمیلی توجه میکردند امروز شاهد سیل عظیمی از فارغ التحصیلان بیکار در مقطع ارشد و دکتری در رشته های فنی و مهندسی ، علوم انسانی و بعضی از رشته های علوم تجربی نبودیم .
خصوصا تاسیس دانشگاه های آزاد ، غیر انتفایی ، پیام نور ، علمی کاربردی که واقعا ارزش تحصیلات تکمیلی و عناوین دکتر و مهندس رو تخریب کرد .

امیر
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ۸۹

خداروشکر خوبه ایشون گفته اوضاع طرح خوب نیست واصلا مثل قبلا نیست؛ باز شما تاکید به بعد طرح دارید…
مثل زمان های قبل حق بچه های امسال هستش که به حقشون برسن…
اصلا هیچ اطلاعی نداده بودن قبل آزمون…
بچه ها من کنکور نداده بودم ولی ایشالا درست بشه براتون…