انجمن کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی (۱) ( کد ۱۱۳۳ )

تا قرن نوزدهم بیشتر روان‌شناسان به مطالعه و شناخت روان و روح انسان می‌پرداختند و عکس‌العمل‌های درونی و ذهنی، خاطرات، تصورات، احساسات و عقاید فرد را زیر نظر می‌گرفتند. اما از اوایل قرن بیستم، همزمان با پیشرفت دو رشته فیزیک و زیست‌شناسی علاوه بر موارد قبل مطالعه و مشاهده‌ رفتار انسان به شیوه‌های علمی و بصری در اولویت کار روانشناسی قرار گرفته است. همه می‌دانیم منابع انسانی مهم‌ترین ثروت یک جامعه محسوب می‌شوند و همین دلیل کافی است تا نیازمند دانشی باشیم که خصوصیات اشخاص را تحلیل کرده و به تبع آن در پی رفع مشکلات و درمان روان و روح انسان‌ها باشد. علم روانشناسی تمام این مباحث را مورد بررسی قرار می‌دهد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

با توجه به این که ایران جزو کشورهای در حال توسعه می‌باشد، لذا آینده شغلی این رشته روشن است، فارغ‌التحصیلان گرایش‌های عمومی و بالینی معمولاً جذب بیمارستان‌های عمومی و خصوصی، مراکز بازپروری، مدارس و مراکز آموزشی می‌شوند. فارغ‌التحصیلان گرایش روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان نیز علاوه بر فعالیت در برخی از مراکز فوق می‌توانند در مهدکودک‌ها و مدارس پیش‌دبستانی مشغول به کار شوند. فارغ‌التحصیلان روان‌شناسی صنعتی و سازمانی معمولاً در کارخانه‌های بزرگ دولتی و خصوصی، ادارات دولتی و خصوصی جذب بازار کار می‌شوند. فارغ‌التحصیلان روانشناسی کودکان استثنایی معمولاً در مراکز اصلاح تربیت و بازپروری کودکان، مراکز نگهداری بیماران روانی و عقب‌افتاده ذهنی مشغول به فعالیت می‌شوند، و در نهایت فارغ‌التحصیلان گرایش روان­سنجی به عنوان کارشناس در ارگان‌های دولتی و غیردولتی مانند اداره راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، مراکز نظرسنجی و غیره مشغول به کار می‌شوند. هر چند نوع گرایش در اکثر مراکز به طور دقیق متناسب با نوع کار نمی‌باشد و بعضاً فقط خود مدرک فوق‌لیسانس برای مدیران سازمان‌ها مهم می‌باشد.

در رشته روانشناسی موقعیت‌های شغلی در گرایش‌های مختلف کمی متفاوت است:

ـ فارغ‌التحصیلان روانشناسی عمومی می‌توانند در مؤسسات آموزشی، ندامتگاه، بیمارستان‌های روانی و مراکزی از این قبیل فعالیت کنند.

ـ فارغ‌التحصیلان روانشناسی بالینی می‌توانند در مراکزی از قبیل بیمارستان‌های عمومی، مراکر نگهداری بیماران جسمی و روانی و مراکز آموزشی مشغول به فعالیت شوند.

ـ مطالعه بر روی ساعات کار و استراحت کارکنان، عوامل تأثیرگذار مربوط به محیط کار، مثل تأثیر نور و صدا و رنگ بر روی بازدهی کار و کارکنان از جمله فعالیت‌هایی می‌باشد که فارغ‌التحصیلان روانشناسی صنعتی و سازمانی می‌توانند انجام دهند.

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ – ۹۶ مجموعه روانشناسی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ – ۹۵ مجموعه روانشناسی (۱)

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی (۱)  ۹۴ – ۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی (۲) ۹۴ – ۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی ۹۳-۹۴

دانلود تست کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی ۹۲-۹۳

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۹۱

دانلود سوالات کارشناسی ارشد ۹۰ مجموعه روانشناسی 

دانلود سوالات تست ارشد روانشناسی ۸۹

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۸۸

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۸۷

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه روان شناسی سال ۸۶

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات