نخبگان

کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ + مشاوره رایگان

زمان ثبت نام ارشد فراگیر 99

پذیرش از طریق آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال های اخیر بالا و پایین زیادی داشته و بارها خبرهایی در خصوص لغو این پذیرش شنیده شده است. در سال ۱۴۰۰ پذیرش ارشد فراگیر لغو شد، اما برای ورودی مهرماه ۱۴۰۱ مجددا آزمون فراگیر ارشد برگزار شد. برای مهر ۱۴۰۲ پذیرش صورت نگرفت و ظاهرا بدون اطلاع رسانی رسمی، پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر ۱۴۰۲ لغو شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور چیست؟

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به دو روش صورت می‌گیرد:

  1. شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه پیام نور
  2. شرکت در آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

آزمون ارشد فراگیر به طور مستقل از کنکور کارشناسی ارشد سراسری جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود. بنابراین، داوطلبان این آزمون نیازی به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ندارند.

داوطلبان دوره‌های ارشد فراگیر پس از ثبت نام در سایت سازمان سنجش، لازم است منابع لازم برای آزمون را تهیه کرده و خود را برای شرکت در کنکور آماده کنند.

منابعی که داوطلبان این آزمون مطالعه می‌کنند، منابع دروس ترم اول تحصیلی است. بنابراین، داوطلبان پذیرفته‌شده در این آزمون در واقع از ترم دوم وارد دانشگاه می‌شوند و دروس دوره دانش پذیری آن‌ها که در کنکور فراگیر مورد سنجش قرار می‌گیرد، به عنوان دروس پاس‌شده ترم اول محسوب می‌شود.

تفاوت پذیرش در دانشگاه پیام نور از طریق آزمون کارشناسی ارشد و کنکور ارشد فراگیر چیست؟

مدرک داوطلبانی که از طریق آزمون ارشد و یا آزمون فراگیر در دانشگاه پیام نور پذیرفته می‌شوند هر دو معتبر است. اما دانشجویان پذیرفته‌شده از طریق کنکور ارشد سراسری از ترم یک تحصیل خود را شروع خواهند کرد و دانشجویانی که از طریق کنکور فراگیر پذیرفته می‌شوند در واقع تحصیل خود را از ترم دوم شروع می‌کنند.

آیا می‌توان هم در کنکور ارشد فراگیر شرکت کرد و هم در کنکور کارشناسی ارشد سراسری؟

بله امکان ثبت نام و شرکت در این دو آزمون به صورت همزمان وجود دارد.

مزایای دوره ارشد فراگیر پیام نور

  • یکی از مزایای مهم دوره فراگیر پیام نور رهایی از استرس‌های رقابت در کنکور است. داوطلبان این آزمون جهت ورود به دانشگاه با داوطلبان کمتری به رقابت خواهند پرداخت.
  • از دیگر ویژگی‌های این دوره، اعلام منابع به طور مشخص از سوی سازمان سنجش است، اتفاقی که در کنکور کارشناسی ارشد رخ نمی دهد.
  • همچنین، متقاضیان این دوره پس از مطالعه منابع اعلام‌شده، در صورت قبولی، از ترم دوم وارد دانشگاه می‌شوند. این موضوع منجر به جلوگیری از اتلاف وقت داوطلبان خواهد شد.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

بر اساس اعلام سازمان سنجش، داشتن شرایط زیر جهت شرکت در آزمون ارشد فراگیر ضروری است:

داشتن مدرک کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) و یا بالاتر از دانشگاه‌های مورد تایید وزارتین علوم و بهداشت

دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی در صورتی که تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ از دوره کارشناسی فارغ التحصیل شوند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؛ البته لازم است این داوطلبان فرم مخصوص معدل را تکمیل کنند.

– دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند و یا کارت معافیت دائم (کفالت، پزشکی، ایثاگران، موارد خاص و …) و یا امکان استفاده از شرایط معافیت تحصیلی

– طلاب حوزه علمیه که موفق به دریافت مدرک سطح دو حوزه علمیه شده اند، مجاز به شرکت در این آزمون هستند. این متقاضیان فقط میتوانند در رشته‌های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

برای اطلاع از سایر شرایط ثبت نام کنکور ارشد فراگیر پیام نور کلیک کنید.

رشته‌های ارشد فراگیر پیام نور

به طور کلی رشته‌های کارشناسی ارشد فراگیر در پنج گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر قرار دارند.

رشته‌های کنکور ارشد فراگیر در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون اعلام می‌شود. رشته‌های امتحانی سال ۱۴۰۱ به شرح جداول زیر بود:

رشته های کنکور ارشد فراگیر 1401

رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

آیا می‌توان در رشته دلخواه در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر شرکت کرد؟

دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر مورد تأیید وزارتین و یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی (به شرط فارغ التحصیلی تا پایان شهریورماه) می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خویش در یک رشته/گرایش از رشته‌های امتحانی (به جز رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام کنند.

* با توجه به عدم امکان برگزاری آزمون پروژه عملی طراحی (اسکیس طراحی شهری)، گزینش دانشجو برای دوره کارشناسی ارشد طراحی شهری، تنها از میان فارغ التحصیلان کارشناسی رشته شهرسازی یا معماری و (کارشناسی ناپیوسته شهرسازی یا معماری – که کاردانی شهرسازی یا معماری دارند) صورت میگیرد.
** با توجه به عدم امکان برگزاری آزمون پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری)، گزینش دانشجو برای دوره کارشناسی ارشد مهندسی معماری، تنها از میان فارغ التحصیلان کارشناسی رشته معماری و (کارشناسی ناپیوسته معماری – که کاردانی معماری دارند) صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است، داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد، به تشخیص گروه آموزشی مربوطه موظفند در دوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر تا ۱۲ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

علاقمندان به تحصیل در دوره‌های ارشد فراگیر در صورت داشتن شرایط مدنظر این دانشگاه، می‌توانند تنها یک کد رشته امتحانی را انتخاب کرده و ثبت نام کنند.

همچنین داوطلبان می‌توانند حداکثر در ۴۰ کدرشته محل از دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه پیام نور متناسب با رشته امتحانی خود متقاضی ادامه تحصیل شوند.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور* کارکنان دانشگاه پیام نور با هر وضعیت استخدامی در صورت تمایل به ثبت نام در دوره‌های فراگیر مجاز به انتخاب رشته‌های مرکز محل اشتغال خود نبوده و نمی توانند مرکز محل اشتغال خود را به عنوان مرکز انتخابی تعیین کنند. این دسته از داوطلبان باید موضوع داوطلبی خود را کتباً به رئیس مرکز محل اشتغال خود اعلام کرده و مرکز دیگری را برای تحصیل انتخاب نمایند.

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱ از ۱۰ اسفند لغایت ۲۰ اسفندماه بود.

نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

برای شرکت در این آزمون کافی است داوطلبان در زمان اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش، به سایت این سازمان مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

متأسفانه برخی مؤسسات کنکور اقدام به برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون فراگیر اما با عنوان کارشناسی ارشد فراگیر می‌کنند. ثبت نام در این دوره ها، به معنای ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد فراگیر نبوده و مدرک اعطاشده از سوی این موسسات به هیچ عنوان ارزش مدارک دانشگاهی را ندارد. برای ثبت نام ارشد فراگیر تنها باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید.

جهت ثبت نام لازم است مراحل زیر را طی کنید:

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی)؛

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام؛

۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام؛

۴- ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به شرح زیر است:

برای ثبت نام در آزمون، لازم است یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن کنید: 

  • ابعاد عکس ۳*۴ یا ۶*۴ و بدون حاشیه های اضافی که در سال جاری گرفته شده
  • عکس باید با حجم حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل (حداکثر ۷۰ کیلوبایت) اسکن و در قالب (JPG) ذخیره شود.
  • تصویر متقاضی باید تمام رخ، کاملا واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد.
  • عکس، مربوط به سال جاری و بهتر است رنگی و با زمینه سفید باشد.
  • اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.
  • عکس متقاضیان زن باید با حجاب و صورت آنان به طور کامل مشخص باشد.

** در صورت استفاده از عکس غیر معتبر، ثبت نام متقاضی باطل می شود و اجازه شرکت در آزمون را ندارند.

با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان که این موضوع اکثرا برای متقاضیانی که خود و یا فرد وارد کننده اطلاعات در سیستم دقت لازم را ندارند، رخ داده است تأکید می گردد چنانچه ثبت نام شما توسط فرد دیگری انجام می شود، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنید تا اشتباها عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است در صورت ارسال عکس اشتباه، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و با وی مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

هزینه ثبت نام

هزینه ثبت نام کنکور ارشد فراگیر ۱۴۰۱، ۱/۳۲۰/۰۰۰ ریال (یکصد و سی و دو هزار تومان) اعلام شد. هزینه خدمات پیام کوتاه نیز ۱۲۰۰ تومان بود.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به سامانه ثبت نام و پرداخت مبلغ وجه ثبت‌نام، نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

سایت ثبت نام کنکور ارشد فراگیر

بر اساس اعلام دانشگاه پیام نور، ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور فقط از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود.

موسسات در حال تبلیغ دوره های فراگیر به هیچ عنوان مجری رسمی برگزاری دوره های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور نیستند و داوطلبان توجه داشته باشند که پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور فقط از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور و کسب حدنصاب های لازم با ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است.

ثبت نام و شرکت در این موسسات برای آمادگی دوره های فراگیر است و هیچ گونه حقی را برای داوطلب به منظور تحصیل در دانشگاه پیام نور ایجاد نمی کند.

دفترچه راهنمای ارشد فراگیر پیام نور

دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت نام و از طریق سازمان سنجش منتشر می‌شود.

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد فراگیر پیام نور شامل موارد زیر است:

  • جدول فرایند آزمون و تعاریف
  • شرایط ثبت نام و پذیرش
  • رشته های امتحانی دوره دانش پذیری
  • رشته های تحصیلی، نام دروس و منابع درسی نیمسال دانش پذیری
  • نحوه گزینش دانشجو در دوره های فراگیر و تبدیل وضعیت
  • هزینه ثبت نام
  • شهریه تحصیل پس از پذیرش (دانشجویی)
  • روش ثبت نام
  • برخی از ضوابط نیمسال دانش پذیری
  • اقدامات داوطلب برای شرکت در آزمون
  • فرآیند و زمان ثبت نام
  • زمان توزیع کارت اینترنتی و برگزاری آزمون
  • محل آزمون
  • نحوه اعلام نتایج آزمون
  • سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • برخی از ضوابط ادامه تحصیل در دوره دانشجویی
  • مراکز مجری دوره های فراگیر کارشناسی ارشد ناپیوسته
  • شرایط دانشجویان در شیوه پذیرش دانشجو به صورت الکترونیکی
  • دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی
  • کدرشته محلهای رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در مراکز مجری دوره های فراگیر
  • کد و نام استان ها و شهرستان ها
  • مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل (تردد و اقامت) اتباع غیر ایرانی
  • رشته های ممنوعه برای تحصیل اتباع غیر ایرانی
  • آدرس و شماره تلفن های تماس مراکز و واحدهای مجری دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور
  • فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده شده دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی
  • پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دوره های فراگیر

منظور از موسسات آموزشی فراگیر چیست؟

اگر بخواهیم در یک جمله به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که موسساتی که با نام فراگیر فعالیت دارند، برگزارکننده کلاس‌های کنکور هستند تا داوطلبان با آمادگی بیشتری در آزمون فراگیر شرکت کنند. از نظر کلی این موسسات هیچ تفاوتی با موسسات کنکور کارشناسی ارشد ندارند و ثبت نام در این موسسات هیچ امتیازی برای داوطلب نسبت به سایر داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

از همان ابتدای راه‌اندازی پذیرش فراگیر در دانشگاه پیام‌نور برخی موسسات با عنوان موسسات آموزشی فراگیر شروع به تبلیغ کردند.

موسسات کنکور ارشد فراگیر پیام نور

در واقع شعار اولیه پذیرش فراگیر که همان «ورود به دانشگاه بدون کنکور» بود باعث شد تا این تصور برای برخی پیش بیاید که برای پذیرش در این دانشگاه نیاز به هیچ آزمونی نیست و همین که در دوره فراگیر ثبت نام کنند، دانشجوی این دانشگاه به حساب می‌آیند. عده ای از موسسات هم با سوءاستفاده از همین تصور، خود را به عنوان ثبت‌نام‌کننده دانشگاه فراگیر معرفی می‌کنند و گاهی حتی بعد از ثبت‌نام وی را دانشجو خطاب می‌کنند. اما همان طور که گفته شد این موسسات تنها برگزارکننده دوره‌های آمادگی آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور هستند و ثبت‌نام در این موسسات به هیچ وجه به معنای ثبت‌نام اولیه در دانشگاه پیام نور نیست.

دانشگاه پیام‌نور در چند مقطع زمانی تصمیم گرفت به بازار آشفته موسسات فراگیر سروسامان دهد و از این رو از این موسسات خواست تا برای دریافت مجوز برگزاری دوره‌های فراگیر اقدام نمایند. اما متاسفانه حتی موسساتی که با مجوز دانشگاه پیام‌نور فعالیت می‌کردند هم خود را به عنوان ثبت‌نام‌کننده دانشگاه پیام‌نور معرفی می‌کردند و مجوز رسمی دریافت‌شده از دانشگاه پیام‌نور را هم به عنوان سندی بر این موضوع ارائه می‌دادند.

فراگیران ثبت‌نام‌کننده در این موسسات هم پس از شرکت در آزمون فراگیر و عدم پذیرش در دوره تحصیلی به دانشگاه پیام‌نور مراجعه و از آنها طلب خسارت می‌کردند؛ در حالی که از نگاه دانشگاه پیام‌ نور این دوره‌ها تنها کلاس‌هایی برای تقویت بنیه علمی داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون بود.

از این‌رو دانشگاه پیام نور قید سروسامان دادن به وضعیت این موسسات را زد و اعلام کرد که هیچ موسسه‌ای نماینده برگزاری دوره‌های فراگیر این دانشگاه نیست. البته برخی موسسات توانسته‌اند مجوز فعالیت خود را از وزارت علوم یا یکی از زیرمجموعه‌های آن بگیرند که در بخش بعد به آنها خواهیم پرداخت.

آیا موسسات فراگیر معتبر وجود دارد؟

اولین چیزی که در پاسخ به این سوال باید به آن توجه کرد این است که منظور از «معتبر» چیست؟

در مورد برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی، اصطلاح معتبر بیشتر زمانی معنا پیدا می‌کند که موسسه مورد نظر در پایان دوره آموزشی مدرکی برای شما صادر کند. اما همان طور که توضیح داده شد، موسسات فراگیر به هیچ‌وجه ارتباطی با دانشگاه پیام‌نور ندارند و در نتیجه شما با ثبت نام در این موسسات نه مدرکی خواهید گرفت و نه دانشجوی دانشگاه پیام نور خواهید شد.

برای این موسسات اصطلاح «مجاز» مناسب‌تر است. مجاز به این معنا است که موسسه مورد نظر اجازه برگزاری کلاس‌های کنکور برای آزمون فراگیر را دارد. خوبی مجاز بودن این است که شما در صورت مشاهده تخلف موسسه می‌توانید به وزارت علوم مراجعه و به سادگی از آنها شکایت کنید.

خلاصه مسئله مهم در موسسات فراگیر این است که کلاهبردار نباشند و این طور نباشد که پس از واریز شهریه، دفتر خود را ببندند و هیچ خدماتی به شما ارائه نکنند، وگرنه هیچ مدرک و امتیاز خاصی در کار نیست.

جزئیات ثبت نام اتباع خارجی در کنکور فراگیر کارشناسی ارشد

داوطلبان شرکت کننده اتباع غیرایرانی علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، باید دارای شرایط زیر باشند و بند ۱۶ مربوط به ملیت را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، علامتگذاری کنند.

فقط اتباع غیر ایرانی مقیم ایران و دارای اقامت قانونی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی قبلی از ایران، مجاز به شرکت در آزمون مربوطه هستند و در صورت شرکت اتباع غیرایرانی مقیم سایر کشور‌ها پذیرش آنان لغو می‌شود.

ثبت نام اتباع مذکور در آزمون دوره دانش پذیری، منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر زیر است:

  • گذرنامه که دارای پروانه اقامت با حداقل شش ماه مجوز اقامت

تذکر: آن دسته از گذرنامه‌هایی که بر اساس طرح ساماندهی اتباع غیر ایرانی صادر شده و به صورت سه ماهه تمدید روادید می‌شوند امکان شرکت در آزمون را طبق ضوابط دارند. اقامت آن‌ها با معرفی از دفاتر کفالت به امور کنسولی اداره کل، سالانه تمدید می‌شود و در ضمن پذیرفته شدگان موظف به ارائه تعهد رسمی مبنی بر بازگشت به کشور متبوع پس از اتمام دوره تحصیل، به دانشگاه محل تحصیل هستند.

  • دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی
  • کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در همان سال، صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
  • آخرین کارت آمایش صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

تبصره: پذیرش و ثبت نام اولیه متقاضیان تحصیل فرزندان طلاب مرکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه بر اساس گذرنامه و اقامت صادره آن مرکز بلامانع است و ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل آنان منوط به دریافت گذرنامه و روادید تحصیلی و اقامت قانونی است.

تذکر: دانش آموختگان از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران، در صورت دارا بودن شرایط لازم و نداشتن منع قانونی، می‌توانند در مقاطع بالاتر در رشته‌های تحصیلی مصوب ادامه تحصیل دهند.

ثبت نام پذیرفته شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنان بر اساس مفاد شیوه نامه ثبت نام و پذیرش شدگان غیرایرانی انجام می‌شود؛ لذا به استثنای دارندگان دفترچه پناهندگی سیاسی، ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان در دانشگاه منوط به انجام تشریفات قانونی خروج از کشور و دریافت گذرنامه و روادید تحصیلی معتبر است.

چنانچه پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام اولیه آزمون گزینه اتباع غیرایرانی را علامت نزده باشند، پذیرش آنان لغو می‌شود.

تحصیل متقاضیان شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی و یا مراکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه و دانشگاه اهل بیت علیهم السلام به صورت همزمان با دانشگاه پیام نور، ممنوع است.

متقاضیان تحصیل اتباع غیرایرانی، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیرایرانی نیستند و در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در کدرشته مناطق غیرمجاز (ممنوعه)، قبولی و پذیرش آنان در آزمون همان سال لغو می‌شود و مراکز پیام نور از پذیرش این دسته از متقاضیان معذور خواهند بود.

فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای تحصیل اتباع غیر ایرانی و نیز رشته‌های خاص و غیرمجاز، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده و قابل دسترسی است.

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و غیرمجاز ممنوع است.

متقاضیان تحصیل همانند پذیرش شدگان ایرانی تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی مرکز آموزشی محل قبولی خود خواهند بود.

حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته برای پذیرفته شدگان غیرایرانی ۳ سال است.

شرط معدل برای شرکت متقاضیان تحصیل غیرایرانی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی فراگیر دانشگاه پیام نور حذف شد.

در صورت مغایرت شرایط پذیرش و ثبتنام متقاضیان تحصیل با مقررات و ضوابط شیوه نامه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل با تأیید و تشخیص اداره کل دانشجویان غیرایرانی از ادامه پذیرش و تحصیل متقاضی جلوگیری به عمل می‌آید.

جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعهدی در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده متقاضیان تحصیل به استثنای همسر و فرزندان مقیم دانشجویان مرد ندارد.

متقاضیان تحصیل غیرایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز به تحصیل بوده و تکرار مقطع تحصیلی در دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور فراگیر، جامع علمی کاربردی، بدون آزمون و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مؤسسات آموزش عالی ممنوع است و چنانچه در حین تحصیل متقاضیان تحصیل ورودی آزمون دوره فراگیر، محرز شود که دانشجو دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری بوده و مجددأ با شرکت در آزمون، در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل آن‌ها ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب می‌شوند. دانشگاه محل قبولی داوطلبان در این خصوص ملزم به دریافت تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت نام اولیه هستند.

دانشجویان غیرایرانی به دلیل تابعیت غیر ایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نیستند.

جمهوری اسلامی تعهدی نسبت به ادامه اقامت دانش آموختگان خارجی ندارد و اتباع مذکور باید پس از تحصیل به کشور متبوع خویش برگردند.

پذیرفته شدگان نهایی در هنگام ثبت نام و تبدیل وضعیت به دانشجویی ملزم به دریافت گذرنامه، روادید تحصیلی و اقامت دانشجویی هستند.

تمام اتباع غیرایرانی متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد ناپیوسته سال، در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام و ورود به لینک مربوطه شده، لازم است در زمان ثبت نام با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام کنند؛ که پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد پیگیری ۱۳ رقمی داده خواهد شد که داوطلب باید این کد را دقیقاً در محل مخصوصی که در بند ۱۶ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، پیش بینی شده است درج کند.

زمان برگزاری آزمون فراگیر ارشد پیام نور

زمان کنکور ارشد فراگیر پیام نور در سال ۱۴۰۱ بیست و چهارم تیرماه بود.

لازم است داوطلبان چند روز پیش از آزمون با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در جلسه امتحان و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

زمان بندی برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱

زمان بندی کنکور ارشد فراگیر پیام نور 1401

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت داوطلب انتخاب می‌شود.

زمان انتشار کارت کنکور کارشناسی ارشد فراگیر

کارت کنکور کارشناسی ارشد فراگیر ۱۴۰۱؛ از ۲۱ تیر توزیع شد. داوطلبان این آزمون تا روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۴/۲۳ مهلت داشتند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

منابع کنکور کارشناسی ارشد فراگیر

برای قبولی در آزمون ارشد فراگیر، کافی است منابعی که در دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد فراگیر اعلام می‌شود را تهیه کنید و طبق برنامه ریزی شروع به مطالعه کنید.

این منابع در واقع کتب مربوط به دروس امتحانی کارشناسی ارشد پیام نور هستند.

جزئیات کنکور ارشد فراگیر

کلیه مراحل کنکور فراگیر شامل برگزاری آزمون، تصحیح پاسخنامه‌ها و اعلام نتایج از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.

نحوه پذیرش در آزمون ارشد فراگیر

سوالات کنکور کارشناسی ارشد فراگیر از منابع امتحانی معرفی‌شده طرح می‌شود.

آزمون به صورت چند گزینه ای برگزار می‌شود و نمره منفی ندارد.

سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

در آزمون فراگیر ارشد پیام نور دو سهمیه ایثارگران و رزمندگان اعمال می شود که جزئیات آن به شرح زیر است:

هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند براساس شرایط خود از سهمیه رزمندگان یا ایثارگران برخوردار شوند.

سهمیه رزمندگان در کنکور ارشد فراگیر پیام نور

رزمندگانی که مطابق آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۱۳۹۵/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذی‌ربط (سازمان بسیج مستضعفان یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبتنام توسط سازمان بسیج مستضعفان یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهائی قرار گیرد. بدیهی است در صورت تأیید نهایی توسط ارگان‌های ذی‌ربط در سهمیه رزمندگان گزینش می‌شوند.

تذکر مهم: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان سازمان بسیج مستضعفان و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج کنند.

تبصره ۱: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفان) در صورت عدم تایید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت شرکت در آزمون، به واحد‌های تابعه شهرستان‌های محل تشکیل پرونده مراجعه کنند.

تبصره ۲: کد پیگیری ۱۲ رقمی سازمان بسیج مستضعفان و یا نیرو‌های مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت است؛ لذا داوطلبان ضرورت دارد برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.

تبصره ۳: مناطق عملیاتی براساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می‌شود.

تبصره ۴: مدت حضور یا خدمت در جبهه موظفی سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و مأموریت‌های خدمتی پرسنل وزارتخانه ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی در جبهه و نیز طرح ۶ ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.

تبصره ۵: نیرو‌های فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌شوند.

آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزان موظفی، که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۳۱ شهریور ۱۳۶۷  حداقل ۶ ماه پیوسته و یا ۹ ماه ناپیوسته شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند، با تأیید بالاترین مقام هر یک از نیرو‌های مسلح (آجا)، (ودجا) و (ناجا) می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند.

این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به سازمان‌های تابعه مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون مربوط را تکمیل و کد پیگیری ۱۲ رقمی دریافت کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید نهایی قرار گیرد.

این قبیل داوطلبان لازم است بند مربوط به سهمیه خود را در تقاضانامه ثبتنامی علامت‌گذاری و نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام کنند. تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح مورد تأیید نهایی قرار گیرد و در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می‌شوند.

تبصره ۱: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان لازم است برای دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی به نشانی اینترنتی www.aja.ir مراجعه کنند.

تبصره ۲: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات مصوب ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۸  هیأت محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۱ آذر ماه ۷۱ مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی که از سال ۱۳۶۸ به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون‌های ورودی پذیرفته شده اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، با توجه به تذکر مهم فوق می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت کنند. در غیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون را نخواهند داشت.

تبصره ۳: آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یکبار در دوره کاردانی و یک بار هم در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۱۸ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت کنند.

سهمیه ایثارگران در پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

جانبازارن ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر برای استفاده از این سهمیه ایثارگران بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند و در صورت تأیید ارگان مربوط، در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش می‌شوند.

بیست و پنج درصد ظرفیت هر کدرشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد.

پنج درصد ظرفیت هر کدرشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

تذکر: طبق تبصره بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران، در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی  ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص پیدا می‌کند.

تاثیر سهمیه در پذیرش ارشد فراگیر پیام نور

براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان ۸۰ دصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل است.

بر اساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۱۸ اسفند ۹۷، ظرفیت سهمیه ایثارگران ۵ درصد و ۲۵ درصد در هر کدرشته محل درصورتی اختصاص پیدا می‌کند که امکان گرد کردن ریاضی حاصل ضرب سهم در ظرفیت وجود داشته باشد. به عبارت دیگر اگر مقدار اعشار کمتر یا مساوی نیم باشد به عدد صحیح کوچکتر گِرد خواهد شد.

سهمیه‌های فوق براساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغییر در این سهمیه‌ها توسط مراجع ذیصلاح، ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

پذیرش و اعلام نتایج دوره ارشد فراگیر پیام نور

جهت پذیرش لازم است داوطلب در آزمون‌های پایان دوره دانش پذیری مشتمل بر ۶ تا ۱۰ واحد درسی شرکت نماید.

در صورتی که داوطلب نمره نهایی لازم با توجه به ظرفیت پذیرش در رشته محل‌های انتخابی را در آزمون از دروس ترم اول به دست آورد، می‌تواند از حالت دانش پذیری به دانشجوی ارشد تبدیل شود و برای ادامه تحصیل به مرکز پذیرفته شده معرفی می‌شود.

در صورتی که دانشجویی قبول اعلام شده باشد، اما نمرات برخی دروسش در کنکور زیر ۱۲ باشد، لازم است دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل با رعایت پیش نیاز دروس اخذ کرده و این دروس را با موفقیت (کسب حداقل نمره ۱۲) بگذراند.

نتایج نهایی آزمون فراگیر پیام نور ۱۴۰۱ نیمه اول شهریورماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

آیا معدل در آزمون ارشد فراگیر تاثیر دارد؟

بله، نمره نهایی لازم برای قبولی در دوره ارشد فراگیر بر اساس تأثیر ۸۰ درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون کتبی و تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره کارشناسی میباشد.

میانگین معدل مدرک کارشناسی برای داوطلبانی که دانش آموخته دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند، حاصل میانگین معدل دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می‌باشد.

برای موفقیت در آزمون فراگیر چه کنیم؟

آماده‌شدن برای کنکور کارشناسی ارشد فراگیر، نیازمند طی یک فرایند چندمرحله‌ای است تا بتوانید به سطح مطلوب در روز آزمون برسید.

موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

الف) انتخاب رشته مورد علاقه

اولین کار این است که بدانید در آزمون چه رشته‌ای شرکت خواهید کرد؟

همان طور که در همین مقاله توضیح داده شد، به جز چند رشته خاص، شرکت در همه رشته‌های آزمون فراگیر با هر مدرک کارشناسی که داشته باشید مجاز است و نیازی به تطبیق رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد شما نیست.

پس در اولین قدم به صفحه دانلود دفترچه ثبت نام آزمون ارشد فراگیر وارد شوید و دفترچه این آزمون را دانلود کنید. در این دفترچه می‌توانید همه رشته‌هایی که دانشگاه پیام‌نور پذیرش فراگیر کارشناسی ارشد را مشاهده کنید.

البته مثل هر آزمون دیگری، پیشنهاد اولیه و مصرانه ما ادامه تحصیل در رشته مقطع قبلی است. این کار مزایای متعددی دارد:

  • اول این‌که موفقیت در آزمون رشته‌ای که با آن آشنایی دارید آسان‌تر است.
  • دوم این که فرصت‌های شغلی بهتری برای شما فراهم خواهد بود و در نهایت در آزمون دکتری و دیگر مصاحبه‌های پیش‌رویتان، افرادی که تغییر رشته نداشته باشند وضعیت بهتری دارند.

اما از این توصیه اولیه که بگذریم، قطعا انتخاب رشته‌ای که به آن علاقه دارید، مهم‌ترین چیز است. علاقه موتور محرکه انسان است و تحصیل در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید، شیرینی خود را دارد.

خلاصه این که حسابی دفترچه را و رشته‌های مرتبط به خود را بررسی کنید. گاهی حتی نوع منابع آزمون هم می‌تواند روی تصمیم شما اثرگذار باشد. پس برای این بخش از کار زمان مناسبی را اختصاص دهید و پس از تحقیق لازم وارد گود شوید. اگر برایتان سوالی هم پیش آمد همیشه یادتان باشد که مشاوره رایگان آزمون کارشناسی ارشد در خدمت شما است.

ب) پیدا کردن منابع اصلی

همان طور که گفته شد یکی از ویژگی‌های جالب آزمون فراگیر این است که منابع آن به طور واضح و مشخص بیان شده است. پس حالا که دفترچه آزمون را دانلود کرده‌اید، یک راست بروید قسمت مربوط به منابع آزمون.

بیشتر منابع این آزمون توسط خود انتشارات دانشگاه پیام نور چاپ شده است و می‌توانید برای خرید آنها به این سایت مراجعه کنید: digibook.pnu.ac.ir  البته برخی فروشگاه‌های اینترنتی دیگر هم کتاب‌ها را دارند و می‌توانید برای خرید به آنها هم سر بزنید، به‌ویژه که تعدادی از منابع هم چاپ خود دانشگاه نیستند.  این روزها خرید اینترنتی از هر کاری ساده‌تر است اما اگر هنوز به خرید حضوری علاقه دارید، در این صفحه می‌توانید فروشگاه مستقر در شهر خود را پیدا کنید : pnu.ac.ir/sp158/portal/home/?NEWS/1302177/1303023/1314710

یک نکته مهم: نکته مهمی که درباره تهیه منابع باید به آن دقت داشته باشید این است که متاسفانه هر ساله با شروع ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، منابع این آزمون با محدودیت مواجه شده و گاهی نایاب می‌شوند. از این‌رو توصیه می‌کنیم از همین حالا به فکر تهیه این منابع باشید.

البته ممکن است با انتشار دفترچه جدید، منابع آزمون کمی تغییر کرده باشند، اما با توجه به قیمت پایین کتاب‌ها و ثبات نسبی منابع در آزمون سالهای قبل، پذیرش این ریسک اندک منطقی به نظر می‌رسد.

ج) یافتن منابع فرعی

مشخص بودن منابع سوالات در آزمون‌های دانشگاه پیام‌نور باعث شده است تا برای هر یک از این منابع، کتاب‌های کمک‌درسی نیز تهیه و در بازار کتاب توزیع شود. این کتاب‌ها هم معمولا قیمت چندانی ندارند و به سادگی قابل تهیه هستند.

کتاب‌های کمک‌درسی آزمون فراگیر را می‌توان در سه دسته کلی قرار داد:

  • کتاب‌های خلاصه مباحث: این نوع کتاب‌ها مباحث مطرح در کتاب اصلی را خلاصه و در حجم کمتری ارائه کرده‌اند. همچنین گاهی برخی بخش‌ها را هم برگزیده (هایلایت) کرده‌اند تا توجه بیشتری به آن‌ها شود.
  • کتاب‌های تست: محدود بودن منبع سوالات در آزمون فراگیر باعث می‌شود تا تنوع سوالات محدود باشد و مطالعه نمونه سوالات آزمون‌های قبلی، راهنمای خوبی برای مطالعه باشد. از این رو، برخی کتاب‌ها اقدام به جمع‌آوری سوالات آزمون‌ها و نیز تست‌های تالیفی کرده‌اند که حل این سوالات به همراه توجه به پاسخ تشریحی آنها تاثیر خوبی در کسب آمادگی شما خواهد داشت.
  • کتاب‌های کنکوری: این دسته از کتاب‌ها هم که سبک آنها برای بسیاری از داوطلبان آشنا است، خلاصه مباحث و نکات تستی را در کنار نمونه سوالات آزمون و تست‌های تالیفی قرار داده‌اند تا داوطلبان را به آمادگی لازم برای آزمون برسانند.

البته برخی از موسسات نیز، این کتاب‌های کمک‌درسی را تحت عنوان دوره مکاتبه‌ای فراگیر (و در تمام دروس) فراهم کرده‌اند که معمولا قیمت نسبتا بالاتری دارند، اما اگر موسسه خوبی باشد و شما هم از نظر مالی مشکلی نداشته باشید، جزوات این موسسات هم می‌تواند مورد استفاده شما قرار بگیرد.

در تهیه منابع فرعی هم دو نکته قابل توجه وجود دارد. اول این که اگر برای تهیه منابع کمکی با مشکل مالی روبرو هستید، می‌توانید به همان منابع اصلی اکتفا کنید. همچنین می‌توانید برای دانلود سوالات سال‌های گذشته رشته خود، در اینترنت جستجو نمایید.

دوم این‌که اگر منابع اصلی آزمون نایاب شد، نگران نباشید. همین کتاب‌های خلاصه مباحث و پاسخ تشریحی تست‌های سال قبل هم می‌توانند تا حد خوبی شما را برای آزمون آماده نمایند.

د) تصمیم‌گیری برای شرکت یا عدم شرکت در کلاس‌های کنکور

حالا که حسابی سوار کار شده‌اید و منابع را هم ورق زده‌اید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا قصد شرکت در کلاسهای کنکور یا همان دور‌ه‌های موسسات فراگیر را دارید یا خیر؟

اگر پاسختان مثبت بود به دنبال یک موسسه خوب و خوشنام بگردید تا هرچه زودتر برای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور آماده شوید.

ه) مطالعه برای آزمون

خوب بعد از همه این کارها، باید بروید سراغ کار اصلی. قطعا همه این اقدامات مقدمه‌ای است برای درس خواندن شما و تا زمانی که به خوبی مطالعه نداشته باشید، موفقیتی در کار نخواهد بود.

در ابتدا یک برنامه‌ریزی خوب برای خودتان داشته باشید. لازم نیست با تعداد ساعات بالایی شروع کنید، روزی دو ساعت قطعا زمان مناسبی برای هفته اول است. بسته به فاصله‌ای که تا آزمون دارید این زمان را افزایش دهید و تلاش کنید تا قبل از آزمون، چندین بار منابع را مرور و خلاصه برداری کرده باشید.

در آخرین روزهای مطالعه هم که باید خلاصه‌هایتان تبدیل به منابع اصلی شما شوند و همان‌ها را بارها مرور کنید.

تست زدن به سبک‌کنکور را هم فراموش نکنید. حتی شاید بهتر باشد گاهی تست‌زدن را با ماسک روی صورت هم امتحان کنید. چون به نظر نمی‌رسد کرونا به این زودی‌ها دست از سر ما بردارد.

برای این که از خبرها و تغییرات احتمالی این آزمون مطلع شوید توصیه می‌کنیم حتما در کانال تلگرام مسترتست عضو شوید. در اینستاگرام هم در مورد این آزمون لایو خواهیم داشت که توصیه می‌کنیم حتما صفحه را فالو کنید (کلیک کنید).

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

شهریه دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته فراگیر در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر بود.

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1401

قابل توجه است که مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری متقاضیانی که موفق به پذیرش در آزمون و ورود به دانشگاه شوند، در اولین نیمسال دانشجویی متناسب با تعداد واحد انتخابی دوره دانش پذیری دریافت می‌شود.

در واقع شهریه ترم اول که داوطلب با مطالعه دروس آن موفق به پذیرش شده، پس از قبولی از داوطلبان اخذ خواهد شد.

شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور مطابق مصوبات هیأت امنای دانشگاه سالانه افزایش می‌یابد.

جزئیات تحصیل در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد فراگیر به طور معمول حداکثر ۳ سال است.

تعداد کل واحدهای درسی در هر رشته تحصیلی برای دریافت مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد) حسب رشته تحصیلی و بر اساس سرفصل‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

بنا بر اعلام این دانشگاه، واحدهای ارائه شده در هر نیمسال تحصیلی با توجه به امکانات دانشگاه و برنامه آموزشی رشته تحصیلی تعیین می‌شود.

دروس پیش نیاز و اختیاری

دانشجو به تشخیص گروه آموزشی موظف به دریافت و گذراندن واحدهای جبرانی (حداکثر ۱۲ واحد درسی) و واحدهای اضافی (حداکثر ۸ واحد) می‌باشد.

تعداد واحدهای درسی در هر ترم

تعداد واحدهایی که دانشجو می‌تواند در هر نیمسال تحصیلی (به جز آخرین نیمسال تحصیلی) انتخاب کند با توجه به میانگین نمرات قبلی دانشجو حداقل ۶ و حداکثر ۱۴ واحد درسی است.

نمره و معدل قبولی

نمره قبولی در هر درس که آزمون آن به صورت متمرکز برگزار می‌شود، حداقل ۱۲ از ۲۰ است و برای دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حداقل معدل مورد نیاز ۱۴ از ۲۰ می‌باشد.

تحصیل در دوره فراگیر کارشناسی ارشد حضوری است یا مجازی؟

جزئیات شیوه تحصیل هر رشته محل در دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور اطلاع رسانی می‌شود. دانشگاه پیام نور در برخی از رشته‌های خود، امکان پذیرش دانشجو با بهره گیری از شیوه الکترونیکی را فراهم کرده است.

تحصیل در دوره الکترونیک نیازی به حضور در کلاس‌های درس سنتی ندارد و در واقع نوعی آموزش از دور است.

شیوه آموزش در دوره‌های الکترونیک آموزش محور (بدون نیاز به گذراندن واحد پایان نامه) است؛ اما حداکثر تا ۳۰% دانشجویان برتر هر رشته- مرکز/ واحد که حداقل دو نیمسال تحصیلی و ۱۲ واحد از دروس غیر جبرانی را با معدل ۱۵ و بالاتر گذرانده اند، می‌توانند به شیوه آموزشی – پژوهشی ادامه تحصیل دهند.

آیا مدرک دانشجویان دوره ارشد فراگیر تفاوتی با سایر دانشجویان دانشگاه پیام نور دارد؟

بر اساس اعلام رئیس این دانشگاه، مدرک دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد، طول دوره تحصیل، تعداد واحدها و همچنین میزان برخورداری دانشجویان از تسهیلات وام، کالا کارت و دیگر خدمات دانشگاه هیچ تفاوتی با دیگر دانشجویان نخواهد داشت و به صورت یکسان است.

آزمون فراگیر آسان‌تر است یا آزمون کارشناسی ارشد سراسری؟

معیار دقیقی برای دشواری یا آسانی آزمون‌ها ارائه نشده است که بتوان کنکورها را با هم مقایسه کرد. البته آزمون کارشناسی ارشد، دشواری‌هایی دارد که در کنکور فراگیر مطرح نیستند. به طور مثال منابع کنکور کارشناسی ارشد به طور مشخص بیان نشده‌اند و به یکی دو کتاب هم محدود نمی‌شوند، ولی در آزمون فراگیر اینچنین نیست. اما خوب این محدود بودن منابع و یا نبود نمره منفی در آزمون فراگیر هم برای همه داوطلبان یکسان است و رقبایتان هم از این مزیت‌ها استفاده خواهند کرد.

در یک نگاه کلی، اگر بخواهیم بر اساس نظرات شرکت‌کندگان در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر، تحلیلی داشته باشیم، باید گفت که آزمون کارشناسی ارشد فراگیر آن قدرها هم آسان نیست و اگر مطالعه خوبی برای آن نداشته باشید احتمالا پذیرفته نخواهید شد. پس اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که آن را جدی بگیرید و با دقت مطالعه کنید تا روی همه منابع مسلط شوید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سوسن
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۵:۳۳ ق٫ظ

درود بر شما برا آزمون ۱۴۰۲ زمان وروز امتحان کارشناسی ارشد کی اعلام میشه وچگونه اطلاع پیدا کنم

مهسا
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سوسن

سلام
قاعدتا تا الان باید ثبت نام انجام میشد. با توجه به این که فراخوانی اعلام نشده و ثبت نام هم انجام نشده و ازمون برگزار نشده؛ بعیده که امسال پذیرش فراگیر داشته باشیم

محسن اعزازی
دی ۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام خسته نباشید من لیسانسم بیولوژی هست ،میتونم ارشد فراگیر مهندسی مکانیک بخونم ؟؟؟

مرجان
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱ ۸:۰۳ ب٫ظ

با سلام من رشته لیسانسم زبان نیست و الان میخوام ارشد فراگیر پیام نور اموزش زبان شرکت کنم ایا همون ۴ تا کتابی که دانشگاه معرفی کرده کافیه نمیخواهد کتابهای دوره لیسانس رو هم مطالعه کنم؟ایا سوالات فقط از همون ۴ تا کتاب معرفی شده هست؟

مهسا
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام
خیر نیازی به مطالعه دروس مقطع کارشناسی نیست. همین منابعی که معرفی شده رو خوب مطالعه کنید.

زهره
اسفند ۲۴, ۱۴۰۰ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام ازمون ارشد فراگیر امسال رشته علوم تربیتی پذیرش نداره؟

آرش
اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر، در مورد رشته طراحی شهری که فقط در استان تهران وجود دارد،در صورت قبولی آزمون میتوانم در دانشگاه پیام نور شهر خودم به تحصیل ادامه بدهم؟
لطفا راهنمایی کنید

فرزانه محبت
آذر ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

سلام متقاضی پیام نور بخوام بشم کد ۱۲ رقمی رو از کجا باید بیارم؟

مجیدی
شهریور ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

لطفا چارت درسی ارشد معماری فراگیرپیام نور رو برام بفرستید ممنون میشم

علی
خرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۳ ب٫ظ

سلام. از آزمون ۱۴۰۰ چه خبر .

صفورا
فروردین ۱۱, ۱۴۰۰ ۵:۳۵ ب٫ظ

سلام . اگر در ازمون فراگیر ارشد مردود شده باشیم ایا با پرداخت هزینه و گذراندن واحدهای رد شده امکان ثبت نام وجود دارد؟

مهسا
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  صفورا

سلام
خیر متاسفانه باید حتما در ازمون قبول بشید. در اون صورت اگه نمره قبولی از یک درس نگرفتید قابل جبرانه

مهدی
اسفند ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ

با سلام
بنده در آزمون ارشد ۹۹ قبول شدم و در مرحله پذیرش در قسمت تایید و تکمیل اطلاعات هر چه مشخصات وارد میکنم تایید نمیشه .میشه راهنمایی بفرمایید؟؟؟

Fafa
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ق٫ظ

سلام من سال ۹۸ ارشد فراگیر قبول شدم اما نرفتم الان میتونم ازش استفاده کنم؟؟؟؟؟

بهار
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ق٫ظ

سلام پذیرفته شدگان‌ فراگیر ۹۹ ترم دو چه ماهی شروع میشه براشون ازون جهت ک تازه نتایج امده؟ ممنون

سعید
بهمن ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

عذرخواهی جمعه ۹۹/۱۱/۱۷

سعید
بهمن ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلام وروز بخیر….خواهشمندم چنانچه ممکنه بفرمایید که از کجا وچه طریق میتونم سوالات ازمون فراگیر ارشد که جمعه۹۹/۱۰/۱۷ برگزار شد را تهیه کنم. با نهایت سپاس

لیلا.
بهمن ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ق٫ظ

سلام روز بخیر من فرهنگی هستم.
من قبل از آزمون موافقت نامه کتبی از آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد فراگیر نگرفتم آیا ممکنه در صورت قبولی مشکلی پیش بیاد و اجازه ثبت نام نداشته باشم ؟

هنگامه
بهمن ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ق٫ظ

سلام. کلید تست ها رو نمیذارین؟
من روانشناسی بالینی شرکت کردم و خیلی دوس دارم کلید تست ها رو ببینم

سروش
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ق٫ظ

سلام در کدام شهرها ازمون ارشد فراگیر برگزار می شود

مینا
بهمن ۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام من رشته ی برنامه ریزی درسی شرکت کردم فرصت مطالعه ی کتاب ها را ندارم آیا نمونه سوال دو سه سال قبل را میتوانم بدست آورم.

مهسا
بهمن ۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
سوالات کنکور ارشد فراگیر منتشر نمیشه. اما میتونید گوگل کنید ممکنه پیدا کنید.

فرهاد فدایی
بهمن ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

باسلام وعرض ادب
اینجانب پارسال ٹبت نام کرده ام وشهریه هم پرداخت نموده ام ولی اطلاعی از آزمون ها ندارم آیا بصورت آنلاین است یا نه ?
راهنمایی کنید
باسپاس

مهسا
بهمن ۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد فدایی

سلام
منظورتون از شهریه چیست؟ برای ثبت نام کنکور ارشد فراگیر فقط باید هزینه ثبت نام میدادید. ایا در موسسات ثبت نام کردید؟
خیر کنکور ارشد فراگیر پیام نور به صورت حضوری برگزار میشه

پری
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ق٫ظ

حالاترم اول آزمونش چه تاریخ هسته که وارددانشگاه بشم واسه ترم دوم

مهسا
بهمن ۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  پری

سلام
آزمون ارشد فراگیر ۹۹، ۱۷ بهمن برگزار میشه.
ورودی برای همین ترم بهمن هست که به عنوان دانشجو از ترم دوم شروع به تحصیل میکنید.

هیوا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۱ ق٫ظ

سلام میشه تست ها یا خلاصه منابع ارشد بالینی رو گیر آورد؟

افسون
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

سلام آزمون به صورت حضوریه یا آنلاین؟

مهسا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  افسون

سلام
کنکور ارشد فراگیر به صورن حضوری برگزار میشه

افسون
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم💚💚💚

نیلو
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سلام. روزتون بخیر.
ممنون میشم جواب بدین.

ببخشید من هم‌ارشد براساس سوابق تحصیلی(پیام نور) شرکت کردم هم ارشد فراگیر پیام نور.
با توجه به اینکه رشته و دانشگاه در هردو مورد یکی هست.
میخوام بدونم اگر سوابق رو قبول بشم و برم‌ثبتنام کنم و بعد فراگیر روهم قبول بشم میتونم مورد فراگیر رو انتخاب کنم و اونو ادامه بدم؟ چون اونجوری یک‌ترم جلو میافتم.
دانشگاه پیام نور قبول میکنه که اینکارو بکنم؟

مهسا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  نیلو

سلام
تونستن که میتونید. اما ممکنه که هزینه ثبت نام با سوابق تحصیلی رو برنگردونن بهتون.

مجید
دی ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ

سلام من از ثبت نام جا مونده بودم از طریق درخواست سنجش ثبت نام کردم حالا از کجا مطمن بشم انجام شده یه کد رهگیری ده رقمی برام اومد و یه شماره نامه

سعید
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۲۵ ق٫ظ

سلام دروس عمومی ازمون ارشد عمران چیه؟

نامدار
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام. لطفا اگه موسسه خوب برای آمادگی ازمون ارشد فراگیر سراغ دارین معرفی کنید

علیرضا
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ق٫ظ

میخواستم بدونم کلاس های کارشناسی ارشد فراگیرحضوری هست ؟ و به طور منظم برگزار میشه ؟ چون شنیده بودک کلاس هاش ققط برای رفع اشکال هست . لطفا راهنمایی بفر مایید

مهسا
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام
اگه دورش آموزش محور پذیرش بشید کلاس هاتون مجازیه. اما اینم در نظر بگیرید که الان به خاطر کرونا فعلا همه کلاس ها داره مجازی برگزار میشه.

معصومه
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ

سلام- من هفته پیش کارشناسی ارشد فراگیر رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی ثبت نام کردم ولی الان پشیمون شدم و میخوام مجدد ثبت نام در رشته مدیریت منابع انسانی گرایش منابع انسانی اسلامی کنم- ایا امکانش هست که مجدد کارت بخرم و ثبت نام مجد بکنم؟؟؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

سلام
وارد سامانه ثبت نام بشید ممکنه بتونید ویرایش بکنید. متأسفانه امکان ثبت نام مجدد که نه نیستش.

محمد
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

سلام ایا امکان تحصیل در فراگیر ارشد و همزمان خدمت سربازی وجود داره؟ ممنون میشم پاسخ بدین

هانا
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام.
طبق اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، امکان تحصیل همزمان با خدمت وجود نداره. این لینک رو ببینید، توضیح داده.

https://mastertest.ir/1398/12/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%87%d9%85%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%aa-%d9%88%d8%b8%db%8c%d9%81%d9%87/

ئاترو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من ارشد فراگیر زمین شناسی گرایش چینه نگاری شرکت کردم. ی منبعی ذکر شده تو دفترچه زیست میگه نگاری ولی سوالات سالهای قبلو نیگا کردم دیرینه شناسی میکروفسیل فرامینیفرها اومده ک اصن تو این کتاب نیس که میخونم ی کتاب جداس.میشه راهنمایی بفرمایین.ممنونم

ساسان
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

سلام , دانشجوی پیام نورم_ شرایط معرفی ب استاد تو دوران کرونا تغییر نکرده?_من بعد از امتحانات دی ماه ، سه تا درسم میمونه(۸ واحد نظری)_میتونم ارشد فراگیر ثبت نام کنم??

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ساسان

سلام
برای ثبت نام ارشد فراگیر لازمه که تا پایان بهمن امسال از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل بشید

حجت
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ق٫ظ

سلام ،من ترم سوم ارشد فراگیرمجازی هستم آیا برای فارغ التحصیلی نیازی به گذراندن ۶ واحد جایگزین پایان نامه دارم ؟

آیدا
اسفند ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حجت

سلام وقتتون بخیر ببخشیددانشجوی ارشد فراگیر هستین خوبه میشه راهنمایی کنید از ترم دوم دانشجو میشید یعنی سه ترم دیگه میمونه

Abrisham
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ب٫ظ

سلام من میخوام ارشد mba بخونم ،نمیدونم فراگیر شرکت کنم یا آزمون سراسری؟ لطفا راهنمایی کنید،مدرک پیام نور تو این رشته چقدر معتبر و کارایی داره

مهسا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  Abrisham

سلام
مدرک پیام نور که با پذیرش از طریق کنکور ارشد بهتون میدن فرق خاصی با کنکور فراگیر نداره.

ملاشاهی
آذر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر. میخواستم بدون فرق بین شیوه اموزش الکترونیکی با شیوه اموزشی پژوهشی چیه؟ باتشکر

هانا
آذر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ملاشاهی

شیوه آموزشی پژوهشی، هم باید درس هایی که براش تعیین شده رو پاس کنی هم واحد پایان نامه داره.
شیوه الکترونیکی همون آموزش مجازی هستش که کلاس ها آنلاین برگزار میشه. درواقع شیوه الکترونیکی آموزش محور و بدون پایان نامه هستش ولی با شرایط خاصی میتونی روش تحصیل رو به آموزشی-پژوهشی تغییر بدی و پایان نامه داشته باشی

آیسان
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۳۶ ب٫ظ

سلام.ببخشید در صورت قبولی در فراگیر ارشد ۹۹ میتونم مجددا در آزمون ارشد سراسری ۱۴۰۰ شرکت کنم؟واگه ارشد سراسری قبول شدم میشه از فراگیر انصراف بدم؟

مهسا
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آیسان

سلام
بله مشکلی نیست معمولا و میتونید شرکت کنید. البته تو دفترچه گفته میشه که باید انصراف بدید ولی اغلب این کارو نمیکنن و مشکلی پیش نمیاد

زهرا
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ

سلام. آیا سال آینده هم ارشد فراگیر بر گذار میشه؟ شنیده بودم این سال آخره. درسته یا نه؟

مهسا
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
ممکنه که نشه، چون امسال هم اولش گفته بودن که لغو و دوباره برگزار شد

عرفان صادقی
آذر ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

سلام.
من صادقی هستم و یک سوال میخواستم بپرسم.

آیا کلاسهای کارشناس یارشد پیام نور در حالت آموزشی پژوهشی حضوری است؟ کلاس رفع اشکال چطور؟

مهسا
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان صادقی

سلام
بله حضوری است اما در شرایط کرونا فعلا همه غیرحضوری شده

زهرا
آذر ۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام خسته نباشید.ببخشید اگه خودخوان فراگیر ارشد بخایم باشه.پایان نامه نداریم؟؟چکارکنیم که به شیوه خوخوان پایان نامه داشته باشیم..چون من معلم هستم واقعا نمیتونم حضوری باشه برام.چون شنیدم فقط حضوری پایان نامه داره

مهسا
آذر ۹, ۱۳۹۹ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
دوره های مجازی به صورت آموزش محور هستن و پایان نامه ندارن

علی
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

با سلام برای رشته ی نرم افزار توی دفترچه فقط تهران و هرمزگان رو نوشتن ما که دوریم چیکار باید کرد؟
آیا منظورشون اینه که هر کس قبول بشه فقط تهران و هرمرگان باید ثبت نام کنه؟

مهسا
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
بله هر شهری که نوشته در همون شهر دارای پذیرش هستش. اما دقت کنید که الان به خاطر شرایط کرونا همه دانشگاه ها غیرحضوری هستن

حسنی
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ب٫ظ

تو دفترچه ظرفیت همه رشته ها رو زدن ۲۰ نفر واقعا ۲۰ نفر واسه هر رشته پذیرش میشن?

مهسا
آذر ۸, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسنی

سلام
بله ظرفیت پذیرش مطابق با دفترچه کنکور ارشد فراگیر هست که از سوی سازمان سنجش منتشر شده

حسنی
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ

لطفا پاسخ بدین اینکه میگن بالینی فقط ۱۸ باید باشه ولی من شنیدم نمره بیشتر از ۱۲ باشه قبولیم کدوم صحت داره ؟

حسنی
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر برای رشته بالینی فراگیر حداقل نمره قبولی باید چند باشه?

سارا بهبهانی
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلام خدمت سروران عزیز. خسته نباشید ببخشید ثبت نام ارشد فراگیر شروع شده اگر بنده ثبت نام کنم با توجه به اینکه آزمون بهمن ماه هست الان ترم اول ما مهرماه محسوب میشود یا بهمن ماه؟؟؟ ممنون و سپاسگزارم

فاطمه
آذر ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

سلام خسته نباشید/من رشته ای که انتخاب کردم فقط در شهرکرد داره اما من تهران شاغل هستم.میخواستم بدونم بعد از قبولی نیازی هست که در دانشگاه حصور پیدا کنم ؟

سمیه
آذر ۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ

سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدنم کلاس های فراگیر مجازی هستن یا حضوری البته بدون در نظر گرفتن شرایط حاضر در کل میخواستم بدونم ؟؟

فرزانه
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ

سلام چطوری ثبت نام کنیم

زهرا
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام، باید دفترچه اش بیاد در سازمان سنجش
که هنوز نیومده

ALI...
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ

متاسفانه فراگیر بدیش اینه اصلا هیچ پاسخنامه ای نداره و با توجه به این زمان کم فکرنکنم بشه قبول شد….

اصالتی
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۵ ب٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید من کارشناس علوم ازمایشگاهی هستم و علاقه دارم ادامه تحصیل بدم و چون بچه دار هستم کنکور سراسری برام مشکله و نمیتونم تو کلاسها حضور پیدا کنم به نظرتون اگه از طریق دانشگاه فراگیر پیام نور و به صورت خود خوان در یکی از رشته های بیوشیمی یا ژنتیک یا حتی مشاوره شرکت کنم خوب هست یا نه؟بیوشیمی یاژنتیک این دانشگاه با وزارت بهداشت چقدر متفاوته و کدوم بهتره ممنون میشم اگه راهنماییم کنید🙏

دلارام
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام وقت بخیرمن کارشناسی علوم تربیتی دارم وارشدبالینی رومیخام بخونم ولی متاسفانه شهرمشهدکلاروانشناسی نداره.واونطورک گفتن کسانی که میخان برای دکترابخونن بایدآموزشی پژوهشی بخونن ولی ازشدبالینی فقط تهران داره ومن مجبورم الکترونیکی شرکت کنم واینجوری پایان نامه نداریم؟؟مشکلی برای دکترام پیش میاد؟؟؟لطفاپاسخ بدید.باارزوی موفقیت

گل
آبان ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

سلام.اگر ارشد پیام نور بخونم میتونم کنکور دکترا شرکت کنم و روزانه قبول شم و ادامه تحصیل بدم؟یا برای مقطع دکترا با ارشد پیام نور فقط میتونم دکترا پیام نور قبول شم؟

مریم
آبان ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

سلام لطفا بفرمایید در رشته روان شناسی تربیتی برای قبولی باید در هر درس چه نمره ای گرفته بشه و اگه به درس نمره ش پایین تر باشه دو درس دیگه باید چه نمره ای گرفته بشه و در کل معدل باید چند باشه برای قبولی
و اگه خیلی ها در قبولی شرایط مثل هم داشته باشن قبولی به چه صورت هست
ممنون از پاسخگویی تون

حقیقی
آبان ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیرمن ساکن تهران هستم اما رشته ی انتخابی من فقط در شهرکرد هست چون شاغلم نمیتونم برم چه زمان هایی من باید در دانشگاه حضور داشته باشم ؟ایا امکانش هست که مهمان بشم و تهران کارمو انجام بدم یا نیاز به پارتی داره ممنونم

باران
آذر ۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حقیقی

با سلام منم این مشکل رو دارم وموندم سردوراهی که شرکت کنم یا نه؟؟

قاسم
آبان ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشید ببخشید اگر مثلا در رشته روانشناسی تربیتی ۶واحد اخذ کنیم آیا برای قبولی همه درسها را باید بالای ۱۲ نمره بگیریم؟ یا مثلا کسب نمره ۱۲ به بالاتر در ۴ واحد هم کفایت می کند؟ چطور قبول میشویم رقابت هست؟

مریم
آبان ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  قاسم

سلام نمره قبولی آزمون ورودی برای هر درس چند است واگرریه درس پایین شود دو درس دیگر باید چه نمره ای گرفته شود
ودر کل معدل باید چند باشد برای روان شناسی تربیتی

محمدی
آبان ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

سلام آیا همزمان با فراگیر میشه دانشگاه دیگه و رشته ای دیگه درس خوند مثلا غیر انتفاعی

محمدی
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

کسی اطلاع نداره؟؟؟

فرشته معماری
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ کی اعلام میشه؟ من میتونم رشته غیرمرتبط شرکت کنم ینی؟ رشته ای بغیر از معماری؟

مهسا
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۰ ب٫ظ

سلام
فهرست رشته های ارشد فراگیر در دفترچه ثبت نام این آزمون اعلام میشه. بله مشکلی نیست شما میتونید در هر رشته ای که مدنظرتونه شرکت کنید. فقط معماری و شهرسازی محدودیت دارن که تو متن بهشون اشاره شده و البته این محدودیت شامل شما نمیشه

آزیتا
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور از چه طریقی در اختیار داوطلبان قرار می گیره؟ کی اعلام میکنه؟

مهسا
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آزیتا

سلام
شرایط ثبت نام همین هست که در متن اعلام شده البته بر اساس شرایطی که سال ۹۸ اعلام شده.
اگه شرایط جدیدی اعلام بشه، سازمان سنجش اعلام میکنه که حتما مسترتست هم در این خصوص اطلاع رسانی خواهد کرد و میتونید پیگیر اخبار از همین سایت باشید.

آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

یه سوال داشتم موقع ثبت نام باید شهریه ترم رو هم بدیم یا بعد قبولی شهریه رو میگیرن

مهسا
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به 

سلام
بعد از این که قبول شدین، شهریه ترم اول رو هم میگیرن ازتون. برای ثبت نام فقط هزینه ثبت نام باید بدین مثل بقیه آزمون های سنجش

رادین ز.
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

ممنون از مطلب کاملتون. این که دقیقا زمان ثبت نام کی هست رو اعلام میکنید دیگه؟

مهسا
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رادین ز.

سلام
گفتن که زمان ثبت نام رو اواخر ابان اعلام میکنن. همین سایت و کانال و اینستاگرامش حتما اطلاع رسانی میکنن