نخبگان

کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد آزاد

کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد یا کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد نوعی پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه است که ملاک ارزیابی و پذیرش دانشجویان معدل مقطع کارشناسی آنها است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

در پذیرش با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد نیازی به شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد نیست و تنها کافی است در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کرده و رشته‌محل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این مقاله همه نکات مهم در مورد این پذیرش گفته شده است. پس با ما همراه باشید

کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد چیست؟

پذیرش در دوره‌های مختلف دانشگاه‌ و موسسات آموزش عالی ایران به دو صورت کلی انجام می‌شود؛ یکی پذیرش از طریق آزمون و دیگری پذیرش بدون آزمون. به عنوان مثال برای ورود به دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی هم می‌توان در کنکور سراسری شرکت کرد و هم از طریق پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وارد این دانشگاه شد. هر دو این پذیرش‌ها از طریق سازمان سنجش و زیر نظر وزارت علوم صورت می‌گیرد و مدرک مشابه‌ای به هر دو پذیرفته شده اعطا می‌شود.

در دوره کارشناسی ارشد هم سال‌هاست دانشگاه آزاد از دو طریق پذیرش با کنکور و پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد. در سال ۱۴۰۰ نیز این دانشگاه با انتشار دفترچه ثبت نام پذیرش بدون کنکور خود از این طریق دانشجو پذیرفت.

شاید مهمترین شرط لازم برای ثبت نام در این نوع پذیرش معدل بالای ۱۶ در مقطع کارشناسی باشد. ضمن این که نباید بیش از ۳ سال از فارغ‌التحصیلی شما بگذرد. (برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.)

اما نوع پذیرش دیگری هم در سال ۱۳۹۹ و برای اولین بار صورت پذیرفت که با نام پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی شهرت یافت (جهت دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی کلیک کنید.)

در این پذیرش داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد می‌توانستند با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور متقاضی ورود بدون کنکور به دوره فوق لیسانس شوند و از بین گزینه‌های پیش روی خود، انتخاب رشته کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دانشگاه‌هایی بود که پذیرش نسبتا زیادی از طریق سوابق تحصیلی داشت و دانشجویان بسیاری در آن سال به صورت بدون کنکور وارد دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه شدند.

تفاوت کارشناسی ارشد استعداد درخشان با پذیرش سوابق تحصیلی

دو نوع پذیرش بدون کنکور در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی برای واحدهای داخل کشور وجود دارد. این دو نوع پذیرش دو تفاوت مهم با یکدیگر دارند که به آنها اشاره می‌شود:

۱- پذیرش بدون شرط در ارشد سوابق تحصیلی: در پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، همه داوطلبان دوره کارشناسی ارشد امکان شرکت داشتند، اما در پذیرش استعداد درخشان تنها افرادی که شرایط لازم برای ثبت نام در این پذیرش را داشته باشند می‌توانند ثبت نام کنند.

۲- پذیرش مداوم در ارشد استعداد درخشان: پذیرش بر اساس شرایط استعداد درخشان سال‌هاست از سوی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود، اما پذیرش سوابق تحصیلی برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ انجام پذیرفت.

آیا کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود؟

پذیرش کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی در سال ۱۳۹۹ آغاز شد. در این سال وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی بود. ویروس کرونا به تازگی شیوع پیدا کرده بود و حتی روش‌های درمان بیماران نیز هنوز قطعیت لازم را نداشت. هنوز برای بیماری واکسنی تولید نشده بود و متاسفانه تعداد فوت بر اساس کرونا بالا بود. این شرایط ترسناک باعث شد تا درصد بالایی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد از شرکت در جلسه آزمون منصرف شوند و ریسک حضور در جلسه آزمون را نپذیرند.

شرکت نکردن تعدادی از داوطلبان در جلسه آزمون کارشناسی ارشد باعث شد تا از یک سو این داوطلبان از وزارت علوم بخواهند راهی برای ورود آنها به دوره کارشناسی ارشد معرفی کند و از سوی دیگر دانشگاه‌ها هم با مشکل صندلی خالی در دوره فوق لیسانس مواجه شوند و به وزارت علوم فشار بیاورند تا به کمک آنها بیاید.

این شرایط باعث شد تا ستاد ملی کرونا طی مصوبه‌ای اجازه پذیرش بدون کنکور سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را به جای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد صادر کند و داوطلبان بتوانند تنها با ارزیابی معدل‌ دوره کارشناسی به مقطع بالاتر بروند. در مصوب ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا تاکید شده بود که این پذیرش تنها یک بار و در سال ۱۳۹۹ انجام می‌گیرد.

شرایط کرونا در سال ۱۴۰۰ گرچه بهتر از قبل شده بود و کم‌کم برخی گروه‌های حساس واکسینه شدند. اما همچنان بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ واکسن نزده بودند و باز هم تعدادی از داوطلبان قید شرکت در جلسه آزمون را زدند و ترجیح دادند در جلسه حاضر نشوند. این امر باعث شد تا باز هم فشار داوطلبان آغاز شود و این داوطلبان در کنار دیگر داوطلبانی که قصد ورود بدون کنکور به مقطع فوق لیسانس را داشتند از وزارت علوم بخواهند پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را برگزار کند. درخواستی که متاسفانه علی رغم درخواست بسیاری از داوطلبان محقق نشد.

از این رو به نظر می‌رسد پذیرش کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد هم احتمال بالایی نداشته باشد. گرچه یک عامل مهم در پذیرش سوابق تحصیلی صندلی‌های خالی دوره فوق لیسانس است و اگر این صندلی‌ها زیاد و زیادتر شوند احتمال این پذیرش هم بالا و بالاتر خواهد رفت.

آنچه که قطعی به نظر می‌رسد این است که اگر قصد جدی برای ورود به دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارید بهتر است در کنار صبر و پیگیری برای پذیرش سوابق تحصیلی، خود را برای آزمون سراسری کارشناسی ارشد هم آماده کنید تا هیچ فرصتی را از دست نداده باشید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد صورت نمی‌گیرد.

اما تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در سال ۹۹؛ بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت گرفت. این پذیرش برای نیمسال دوم سال ۱۳۹۹ یعنی ترم بهمن بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد ۱۳۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی از سه شنبه ۲۵ آذر ماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ آذر  در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org  ادامه داشت.

بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی پذیرش دانشجو با این شیوه صرفاً جهت نیمسال دوم سال تحصیلی بود و تنها رشته/ محل هایی در این قالب پذیرش داشتند که براساس ظرفیت پذیرش مندرج در دفترچه انتخاب رشته تکمیل نشده و فاقد داوطلب مردود می باشد.

شرایط پذیرش ارشد با سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد

منظور از سوابق تحصیلی، معدل تراز شده مقطع کارشناسی و برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته براساس تراز میانگین معدل مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می باشد.

داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می توانند  بعد از مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد سوابق تحصیلی در صورت داشتن شرایط، می‌توانند در یک رشته امتحانی متقاضی ثبت‌نام شوند و حداکثر تا ۴۰ (چهل) کد رشته محل (طبق ضوابط از رشته‌‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته) را به ترتیب علاقه مندی در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

متقاضیان رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی  می‌بایست کدرشته محلهای مربوط به این دانشگاه را به همراه سایر کدرشته محل ها در فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته خود درج نمایند و لازم نیست اقدام جداگانه‌ای در این خصوص انجام دهند.

با توجه به اینکه داشتن مغایرت معدل برای پذیرفته شدگان موجب لغو قبولی خواهد شد، لذا به متقاضیان توصیه می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و قبل از پایان مهلت ثبت نام که امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

به گزارش مسترتست، ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سوابق تحصیلی در سال ۹۹ حدود ۱۰۰هزار نفر بود.

ظرفیت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی به صورت بدون آزمون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۹ به شرح جدول زیر بود.

ردیفواحد دانشگاهیظرفیت پذیرش ارشد با شرط معدل در سال ۹۹
۱استان آذربایجان شرقی۷۰۳۸
۲استان آذربایجان غربی۲۲۸۳
۳استان اردبیل۱۱۹۳
۴استان اصفهان۷۱۳۹
۵استان البرز۱۰۵۶
۶استان ایلام۳۱۲
۷استان بوشهر۹۱۹
۸استان تهران۲۲۶۱۵
۹استان چهارمحال و بختیاری۷۱۰
۱۰استان خراسان جنوبی۱۱۷۲
۱۱استان خراسان رضوی۴۰۷۹
۱۲استان خراسان شمالی۶۴۶
۱۳استان خوزستان۳۳۵۲
۱۴استان زنجان۲۰۵۶
۱۵استان سمنان۳۵۴۸
۱۶استان سیستان و بلوچستان۴۲۶
۱۷استان فارس۶۱۱۳
۱۸استان قزوین۱۶۰۵
۱۹استان قم۶۲۶
۲۰استان کردستان۹۹۰
۲۱استان کرمان۳۷۸۱
۲۲استان کرمانشاه۵۲۰
۲۳استان کهگیلویه و بویراحمد۹۹۶
۲۴استان گلستان۱۹۶۵
۲۵استان گیلان۲۶۹۲
۲۶استان لرستان۱۸۴۸
۲۷استان مازندران۶۳۷۷
۲۸استان مرکزی۴۲۹۰
۲۹استان هرمزگان۱۲۴۶
۳۰استان همدان۱۶۷۷
۳۱استان یزد۲۴۶۰
۳۲واحدهای برون مرزی۷۲۷
 مجموع۹۶۴۵۷

کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی پیام نور

در مقطع کارشناسی ارشد راه‌های پذیرش در دانشگاه پیام نور به دو صورت زیر است:

۱- شرکت در کنکور کارشناسی ارشد

۲- شرکت در کنکور ارشد فراگیر پیام نور

بنابراین، امکان پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی پیام نور بدون شرکت در آزمون وجود ندارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
الهه
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام
من رشته مشاوره شغلی براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد کرمانشاه قبول شدم اما ثبت نام نکردم آیا الان که فرصت ثبت نام تمام شده میتونم ثبت نام کنم؟

بیتا
دی ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۴۸ ب٫ظ

سلام من امروز فیزیولوژی ورزشی تندرستی نجف آباد ثبت نام کردم ولی متاسفانه من درست انتخاب رشته نکردم و نمی‌دونستم الویت بندی رو باید رعایت کنم میتونم به دانشگاه دیگه برای همین رشته با گرایش بالینی مراجعه کنم وصلت نام کنم یا باید به سایت سنجش مراجعه کنم ویرایش تغییر رشته درخواست کنم
اصلا مقدور هست چون بر اساس سوابق تحصیلی بوده

علی امیری
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۸ ب٫ظ

سلام آیا ثبت نام مجدد وجود خواهد داشت

محمد
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ

سلام برا کسی که کنکور ارشد مجاز شده اما کد رشته محل رو در زمان معین انتخاب نکرده در زمان مشخص شده چی امکان ثبت نام در رشته غیر از کارشناسی هست

مهسا
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
مشکلی نداره میتونید ثبت نام کنید. پذیرش ارشد سوابق تحصیلی کلا مستقل از کنکور هستش.

اریا
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۳ ب٫ظ

یکی بره دیوان عدالت اداری از این مصوبه و عدم برگزاری تکمیل ظرفیت شکایت کنه

اریا
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۲ ب٫ظ

تحویل بگیریداینم از عدالت اموزشی
تکمیل ظرفیت چه ربطی به ستاد مقابه با کرونا داره؟ مگر برا تکمیل ظرفیت قرار بود کنکور برگزار کنن که ستاد کرونا دخالت کرده؟؟؟ تکمیل ظرفیت باید براساس رتبه اخذ شده در کنکور اولیه باشه نه معدل لیسانس . این بی عدالتی محض است. اگر کنکور معضل بود چرا برگزار شد؟؟

اریا
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۰ ب٫ظ

به به یعنی به به

بهار
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۵۸ ب٫ظ

امکان تغییر رشته وجود داره؟؟

هانا
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام.
این نوع پذیرش هم مثل پذیرش ارشد با آزمون شرط تجانس رشته نداره و امکان تغییر رشته داری

زهرا
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ

چرا روانشناسی فقط ۴ دانشگاه هست؟ این عادلانه نیست☹

کیان
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ق٫ظ

اولادانشگاه های پولی در تمام دنیا کنکور ندارن
ثانیا دانشگاه آزاد اگه دانشجو جذب نکنه خیلی از مراکز دانشگاهیش تعطیل میشه شاید کلا ورشکست بشه. خیلی زود اکثریت رشته ها در تمام مقاطع بدون کنکور میشن

Simin
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ

چه جو شرط معدل هست یعنی معدل باید چند باشه

مهسا
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  Simin

سلام

کافیه که معدلتون بالای ۱۲ باشه تا بتونید شرکت کنید. اما این که با چه معدلی شانس قبولی دارید رو وضعیت رقباتون مشخص میکنه. در واقع این طوریه که بین همه کسانی که یه رشته محل رو انتخاب کردن بررسی میکنن و هر کس معدلش بهتر باشه با توجه به ظرفیت اونجا قبول میشه.

علی کرمانی
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ

سلام به همه دوستان عزیز : در این انتخاب رشته ، چه در آزمون ارشد شرکت کرده باشید و یا نکرده باشید ، میتوانید انتخاب رشته کنید چون پذیرش بر اساس معدل کارشناسی است و چون کارشناسی ارشد شناور است در هر رشته ای مایل باشید میتوانید شرکت کنید . فقط آنهایی که لیسانس مرتبط دارند شانس بالاتری برای پذیرش دارند . // مدرس دانشگاه در رشته مهندسی عمران و راه آهن

ریحانه
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی کرمانی

اکه پذیرش اینجوری باشه که عادلانه نیست

ریحانه
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ

دوستان یعنی ممکنه فردا یسری کد رشته ها دیگه هم برای آزاد به این دفترچه اضافه بشه ؟

Mahdiyey
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

ایا انتخاب رشته براساس کدهای انتخاب رشته سراسری هستش یا میشه از کدهای دیگه انتخاب کرد من کدهای ۵۸ و۵۹ زده بودم .میشه انتخاب رشته دانشگاه ازاد کد رشته دیگه ای باشه؟؟؟

اریا
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ق٫ظ

تکمیل ظرفیت چه ربطی به ستاد مقابه با کرونا داره؟ مگر برا تکمیل ظرفیت قرار بود کنکور برگزار کنن که ستاد کرونا دخالت کرده؟؟؟ تکمیل ظرفیت باید براساس رتبه اخذ شده در کنکور اولیه باشه این بی عدالتی محض است

نادیا
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ب٫ظ

من کنکور دادم قبول شدم از محل دانشکاهم راضی نیسم میتونم شرکت کنم الویتم تغییر کنه ؟ مثلع سالهای قبل

مهسا
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  نادیا

سلام
بله میتونید اینو شرکت کنید و هر جا قبول بشید، محل تحصیل فعلی تون لغو میشه.

ح
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۰۵ ب٫ظ

تو تکمیل طرفیت ارشد دانشگاه های دولتی اونایی که بهمن ۹۹فارغ التحصیل میشن هم حق شرکت دارن،یعنی دانشگاه ازادو نمیتونن

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ح

شرط معدل کارشناسی هست

ریحانه
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

قاعدتا یه محدودیتی میزارن که فقط داوطلبان کنکور ۹۹بتونند شرکت کنند

ریحانه
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

دوست عزیز اینکار رو بجای تکمیل ظرفیت کنکور ۹۹ گذاشتن تا کسانی که در جلسه غایب بودن صرفا بخاطر کرونا هم بتونند شرکت کنند

mohammad
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

الهی. نشد که. دهه ۶۰ و ۵۰ ایی ها هم هستند. لذت ببرید از انتخاب رشته تون
شب خوش

ح
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ

خب نمیشه معدل کل تا ترم ۷ رو بزنیم؟

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر. ببخشید منکه اصلا کنکور ارشد رو امسال ثبت نام نکرده بودم هم میتونم الان اینجا ثبت نام کنم؟ یا فقط اونایی که ثبت نام کرده بودن و سر جلسه حاضر نشدن؟
سوال دوم اینکه رشته متفاوت از کارشناسی هم میشه ثبت نام کرد؟
سوال سوم اینکه چند رشته مختلف میشه ثبت نام کرد یا فقط یه رشته؟
ممنون از وقتتون

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
ارتباطی به کنکور نداره. مستقل هست
احتمالا خیر، نمی شود. مجاز هستید از گرایش های رشته خودتون انتخاب رشته انجام بدید
انتخاب رشته است دیگه. احتمالا محدودیت بذارن، مثلا ۱۰ تا

eh
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

سلام،
مستقل نیستش دوست عزیز ، افرادی حق انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دارن که درکنکور سال ۹۹ ثبت نام کرده باشن ودر جلسه حضور پیدا نکردن و یا حضور داشتن انتخاب رشته نکرده باشن و یا در انتخاب رشته مردود شده باشند.به احتمال زیادهم افرادی که پذیرفته شده باشند در هر مقطعی (روزانه ، شبانه ، پردیس ، … ) حق انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت رو نداشته باشند. افرادی که در کنکور اشد ۹۹ ثبت نام نکرده باشند مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیستند.

ریحانه
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  eh

بله درسته همه نمیتونند شرکت کنند

mohammad
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  eh

واقعا؟! چیز دیگه ای نمیخواین؟! طبق بند دفترچه، کسانی که ارشد ۹۸ روزانه قبول شدند، مجاز نیستند. در ادامه آمده که دانشجویان ۹۷ به قبل در صورت انصراف می توانند شرکت کنند. قاعدتا فقط شما ۹۹ ایی ها نیستید.
در ضمن شما یکی از شروط تکمیل ظرفیت رو نقض کردید. کسانی که روزانه و … قبول شدند، می توانستند در تکمیل ظرفیت شرکت و در صورت قبولی، قبولی قبلی لغو می شد.
در ثانی حق این حق رو شما نمی دید. سازمان سنجش برای این کار به وجود اومده.

eh
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

خودتون میگین مستقل از کنکور و جدا از ثبت نام هستش پس این بندهایی که قید کردید چه ارتباطی داشت و این بند ها مربوط بوده به تکمیل ظرفیت با ازمون مثل سال های قبل و پس این ها هم باید مستقل باشه امسال!!!
چه چیزی رو من نمیخوام؟؟؟!!! اصلا این چیزی که فرمودید نه به من ارتباطی داره و نه به شما و درسته شما هم این حق رو نمیدید به کسی دوست عزیز و این هایی هم که شما گفتید فعلا تفکر شماس و قرار نیست این اتفاق ها بیفته و این کاره سنجش و پذیرش دانشجو هستش ، من شرایط رو در مورد پذیرش به طور کل عرض کردم که کسانی که در انتخاب رشته پذیرفته شدند در هر مقطعی حتی پردیس خودگردان امسال حق شرکت در تکمیل ظرفیت رو ندارند و بند هایی هم که به شما گفتم به طور کاملا موثق از سازمان اطلاع دارم. موفق باشید ;)

mohammad
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  eh

جواب سه خط اول شما رو دادم. اگر قرار باشه طبق حرف شما عمل بشه، این بندها هم باید اجرایی بشن و فقط داوطلبان ۹۹ حق ثبت نام ندارند.
روز خوش

mohammad
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  eh

آخی. دیدید که مستقل بود و همه می تونن شرکت کنند؟!!
خوش باشید و از تکمیل ظرفیت تون لذت ببرین
شب خوش

شهاب
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ

آخه این چه تکمیل ظرفیتیه که حتی یک نفر هم در رشته ما در هیچ شهری پذیرش ندارن ؟؟؟ مگه میشه؟
واقعا قضیه چیه ؟ بعد از این همه انتظار…. آخرشم هیچی

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

خب پر شده حتما

ریحانه
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۳۷ ب٫ظ

الان این دفترچه اصلی آزاده ؟پس چرا جای دیگه نیست

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

دفترچه با اطلاعیه فرق داره
دفترچه فقط از سمت سنجشمنتشر میشه
ابن اطلاعیه است

Hani
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ

سلام ببخشید رشته های علوم پزشکی آزاد بر اساس سوابق تحصیلی به صورت جدا انجام میشه؟

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Hani

خیر. ۲۵ آذر تا ۳۰ آذر در Sanjesh.org
البته در صورت وجود ظرفیت

ح
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۴۱ ب٫ظ

کسانی که بهمن امسال تازه فارغ التحصیل میشن هم‌میتونن شرکت کنن؟

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ح

بر اساس معدل کارشناسی هست

مریم
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ

من هم سایت دانشگاه آزاد رو چ کردم و هم سازمان سنجش هیچ کدوم این دفترچه رو منتشر نکرده بودن!!!ا
جریان چیه واقعا!!!!

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اطلاعیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد هست. همین اطلاعات عینا در دفترچه ۲۵ آذر سازمان سنجش آورده میشه

مریم
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

ایم سایتی ک میگید رو چک کردم ولی چیزی ب اسم ظرفیت و رشته ها نبودن فقط آخرین اخبارش ۲۵ آذر شروع ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد ک توسط سازمان سنجش دفترچش منتشر میشه

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

این رشته هایی که مشاهده می کنید، در تاریخ ۱۱ آذر تا ۱۴ آذر به سنجش اعلام شده. همین رشته ها در دفترچه آورده میشه البته برای آزاد

M
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۳۳ ب٫ظ

سلام، پس چرا برخی رشته ها کلا اعلام نشده؟!!اونهمه منتظر تکمیل ظرفیت وزارت بهداشت شدیم که لغو شد.. اینم ازین!

ریحانه
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ

دوستان این دفترچه نهایی هست ؟رشته من رو کلا نداره بعد از این همه انتظار

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

این فقط برای آزاد هست.
سراسری و … ۲۵ آذر
دفترچه هم ۲۵ آذر. این فقط اطلاعیه دانشگاه آزاد بود. عینا همین کدرشته محل ها در دفترچه آورده میشه

مریم
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

ولی قرار بود رشته ها و دفترچه توسط سازمان سنجش ۲۵ آذر منتشر بشه!!!من این خبر رو جای دیگه ای ندیدم ک این رشته هارو گذاشته باشه
بر چ اساس این رشته ها منتشر شده آخه!!!!

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دانشگاه آزاد آبان ماه اعلام کرده بود که حدود ۱۰۰ هزار ظرفیت خالی داریم. قرار بود تکمیل کنند که با سازمان سنجش به مشکل برمیخورن سر مصوبه ستاد ملی کرونا.
قرار شد بر اساس معدل باشه تا کسانی که حض.ر نداشتند سر جلسه یا ترس داشتند وو… بدون کنکور وارد بشن ولی این وسط معدل بهترین معیار بود براشون.
سازمان سنجش همین رشته های آزاد رو در دفترجه ثبت میکنه + سراسری+پیام نور و…

اشکان
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت چه ربطی به ستاد مقابه با کرونا داره؟ مگر برا تکمیل ظرفیت کنکور برگزار میکنن؟؟؟ تکمیل ظرفیت باید براسا رتبه اخذ شده در کنکور اولیه باشه

این بی عدالتی محض است

ریحانه
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

دقیقا درسته

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

چون خیلی ها نتونستن برن سر جلسه یا به خاطر همکاری نکردن نظام وظیفه و یا به خاطر ترس از کرونا

مریم
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

هر رشته ای بخواهیم می تونیم انتخاب کنیم یا اینکه بایدمرتبط باکارشناسی باشه؟؟

شادی
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام ، با توجه به این که ظرفیت رشته ها کم هست ..ایا امکان انتخاب چند رشته را داریم تا یکی رو قبول بشیم ؟

A.n
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

این سوال منم هس

mohammad
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

بله

نیما
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام..امکان تغیر رشته از معماری ناپیوسته وجود داره ؟

رخشان رمضانی
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

آره من دوستم کاردانی معماریشو گرفت بعد تغییر رشته داد به کامپیوتر ، تو همون دانشگاه البته و خب یه سری درساش هم تطبیق خوردن.