شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98 - 99

شرایط ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد (رشته‌های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی) اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس اعلام دانشگاه آزاد، داوطلبان پذیرش بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لازم است جهت ثبت نام شرایطی که در دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد اعلام شده را داشته باشند.

قابل توجه است که پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه آزاد مختص استعدادهای درخشان است. بنابراین، تنها کسانی که واجد شرایط کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد هستند می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مهم: پذیرش ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد تنها در سال ۹۹ با تصویب ستاد کرونا و به جای تکمیل ظرفیت برگزار شد و پس از آن تکرار نشد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

معمولا زمان ثبت نام داوطلبان بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته کنکور ارشد است. امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور و انتخاب رشته با کنکور برای داوطلبان وجود دارد. همچنین، برای ثبت نام بدون آزمون ضرورتی برای ثبت نام و شرکت در کنکور نیست.

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از ۱۱ تا ۲۰ خردادماه اعلام شده است. بنا بر اعلام این دانشگاه، مهلت ثبت نام تا ۲۷ خرداد تمدید شد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ترم بهمن کی است؟

دانشگاه آزاد برای ترم بهمن به طور معمول ثبت نام ارشد بدون آزمون ندارد. اما داوطلبانی که در هنگام ثبت نام برای ترم مهر نقص مدرک داشته باشند، بعد از اعلام نتایج فرصت دارند تا مدارک خود را ارسال کنند.

نتایج داوطلبان ارشد استعداد درخشان دارای نقص مدرک برای ترم بهمن اعلام می‌شود.

نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

ضروری است داوطلبان در این بازه زمانی و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و در صورت داشتن شرایط کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد، به سامانه ثبت نام الکترونیکی در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس azmoon.org مراجعه کنند.

در ادامه، ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کرده و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنید.

برای خرید کارت اعتباری لازم است هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد که در سال ۱۴۰۲، ۱۹۰هزار تومان اعلام شده است را بپردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد

شرایطی که برای متقاضیان پذیرش بدون آزمون ارشد گروه علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی اعلام شده با هم متفاوت و به شرح زیر است:

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان گروه غیر علوم پزشکی

براساس بخشنامه شماره ۱۰/۳۸۵۹ مورخ ۹۹/۱۲/۹ موضوع آئین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در دانشگاه آزاد اسلامی شرایط ثبت نام به شرح زیر است:

۱- کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره کارشناسی ارشد شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز بر اساس حداقل معدل ۱۶ برای کلیه رشته های گروه غیر علوم پزشکی براساس امتیاز حاصل از معدل ترازشده با ظرفیت حداکثر ۴٠ درصدی برای هر یک از رشته محل‌های انتخابی گزینش علمی خواهند شد.

تذکر: دارا بودن مدرک کارشناسی در زمان ثبت نام جهت ثبت دقیق معدل الزامی است.

در پذیرش بدون کنکور دانشگاه ازاد تنها کسانی که از مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند امکان ثبت نام دارند و دانشجویان ترم آخر کارشناسی نمی‌توانند ثبت نام کنند.

۲- پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط تا ۳ سال پس از فارغ التحصیلی (فارغ التحصیلان سال ۱۳۹۹ به بعد) امکان پذیر است.

۳- رعایت هم نامی گروه عمده تحصیلی رشته مقطع کارشناسی متقاضی با رشته مورد تقاضا در مقطع کارشناسی ارشد الزامی است.

گروه عمده تحصیلی شامل علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و هنر می‌شود. داوطلبان در گروهی که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می‌شوند، امکان ثبت نام در همان گروه را نیز دارند. به طور مثال، اگر رشته کارشناسی شما از گروه فنی و مهندسی است، از رشته های گروه فنی مهندسی امکان ثبت نام و انتخاب رشته دارید.

۴- دانش آموختگان ممتاز سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شرایط امکان ثبت نام و پذیرش در این دوره را خواهند داشت.

۵- داوطلبان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون استعدادهای درخشان مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ رشته / محل از یک مجموعه هستند.

داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند با تهیه کارت اعتباری در بیش از یک مجموعه امتحانی ثبت نام کنند و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

شرایط ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان گروه علوم پزشکی

١- کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی براساس حداقل معدل ۱۷ برای کلیه رشته های گروه علوم پزشکی مورد گزینش علمی قرار خواهند گرفت.

۲- دانش آموختگان مقطع کارشناسی ناپیوسته لازم است حداکثر در ۴ نیمسال تحصیلی و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته لازم است حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند.

۳- تنها دانش آموختگانی که از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.

۴ – متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمون استعدادهای درخشان گروه علوم پزشکی باید رشته‌ای همنام و متجانس با رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی خود به شرح جدول زیر انتخاب نمایند.

ردیفرشتهمدارک مورد پذیرش
۱آموزش بهداشت و ارتقاء سلامتبهداشت عمومی
۲علوم تغذیهعلوم تغذیه
۳تغذیه جامعهعلوم تغذیه
۴علوم و صنایع غذایی (گرایش کنترل کیفی و بهداشتی)علوم و صنایع غذایی (گرایش های مختلف)
۵مدیریت خدمات بهداشتی درمانیمدیریت خدمات بهداشتی درمانی
۶مهندسی بهداشت محیطمهندسی بهداشت محیط
۷روان پرستاریپرستاری
۸پرستاری داخلی جراحیپرستاری
۹پرستاری سلامت جامعهپرستاری
۱۰پرستاری کودکانپرستاری
۱۱پرستاری مراقبت‌های ویژهپرستاری
۱۲بیوشیمی بالینیعلوم آزمایشگاهی

۵- با توجه به حذف شرط ارائه ۲ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی پیوسته پرستاری برای رشته پرستاری مراقبت های ویژه واجدین شرایط این رشته طبق آیین نامه مصوب ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ شورای هدایت استعداد درخشان وزارت بهداشت، در صورت احراز شرایط میتوانند بدون نیاز به ارائه سابقه کار از تسهیلات مذکور استفاده نمایند.

– دانش آموختگان سال ۱۳۹۸ به بعد رشته پرستاری که واجد شرایط فوق باشند و به دلیل لزوم کسب سابقه برای رشته پرستاری مراقبت‌های ویژه تاکنون از این تسهیلات استفاده ننموده اند می‌توانند بدون نیاز به سابقه مورد نظر حسب شرایط برای یک بار از پذیرش بدون آزمون صرفاً برای این رشته پرستاری مراقبت‌های ویژه در سال ١۴٠٢ بهره مند شوند.

شرط معدل برای کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد چند است؟

همان طور که اشاره شد، حداقل معدل برای رشته های علوم پزشکی ۱۷ و برای رشته های غیر علوم پزشکی ۱۶ است. از آن جا که تنها فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی امکان ثبت نام در پذیرش بدون آزمون این دانشگاه را دارند، منظور از معدل، معدل کل مقطع کارشناسی است.

نکات مهم شرایط ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد

  • کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مجاز نیستند واحد دانشگاهی محل خدمت خود را به عنوان محل تحصیل انتخاب کنند.
  • پذیرفته‌شدگان نهایی رشته های واحد امارات متحده عربی لازم است از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط و ضوابط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی بوده و همچنین شرایط لازم برای اخذ ویزا از کشور امارات متحده عربی را داشته باشند. این افراد در صورتی مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته برای ادامه تحصیل در واحد دانشگاهی امارات (دبی) هستند که علاوه بر شهریه‌های تحصیلی قادر به پرداخت وثیقه خروج از کشور در حال حاضر مبلغ ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به سازمان وظیفه عمومی نیز باشند.
  • پس از پذیرش دانشجو از طریق این دوره هرگونه انتقال مهمان شدن یا تغییر رشته و گرایش مشمول قوانین و مقررات دانشگاه خواهد بود.
  • هر گونه انتقال و میهمانی از واحدها پردیس‌ها و مراکز بین المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای داخل دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع می باشد.
  • دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون بـه هـر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند، طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می شوند.

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از دو روش زیر قابل مشاهده است:

۱- دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

فهرست همه واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش در هر رشته در جداولی در دفترچه آمده است.

۲- مراجعه به سایت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org

پس از مراجعه به این سایت بر روی گزینه «ثبت نام و انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان)» کلیک کنید.

سایت ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

سپس گزینه «جدول رشته‌محل‌ها» را انتخاب کنید.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مارال
فروردین ۱۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

آبا من که فارغ التحصیل ۱۴۰۲ با معدل ۱۹ دررشته پرستاری هستم و د ۸ترم تحصیل موفق به اخذ مدرک شده ام ولی دو ترم اول را به دلیل بیماری ماادرم مرخصی گرفته ام میتوانم در ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت نمایم

محمدحسین
شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۶:۳۵ ق٫ظ

سلام. ببخشید. من رشته شیمی کاربردی هستم. معدلم هم ۱۹ و خورده ایی هستـ. ۳۱ تیر ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شدم. موقع ثبت نام معدل تا ترم مهر زدم و معدل ترم آخرم چون هنوز نزده بودن نزدم. الان اگر قبول بشم. جلو قبولی ام دانشگاه میگیره؟

عیسی
خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۷:۲۸ ب٫ظ

سلام،معدل کل۱۵.۵۶هستم،آیا مجاز به ثبت نام هستم.

مهسا
خرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  عیسی

سلام
میتونید شانستون رو امتحان کنید. اما به هر صورت واجد شرایط اولیه طبق دفترچه ثبت نام نیستید.

پویا
خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۸:۱۳ ق٫ظ

فارغ تحصیل سال ۱۳۹۰ با معدل کل ۱۶/۳۶ هستم. آیا مجاز به ثبت نام هستم؟

محمد علی زردکوهی
خرداد ۲۴, ۱۴۰۲ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  پویا

سلام بنده با کارشناسی فوریت های پزشکی ناپیوسته معدل ۱۷.۳۶ فارق التحصیل شدم آیا میتونم استعداد درخشان ارشد بدون کنکور آزاد ثبت نام کنم

مهسا
خرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

سلام
خیر متاسفانه. اصلا رشته ای که بتونید ثبت نام کنید ارائه نشده

مهسا
خرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

سلام
خیر متاسفانه فقط تا ۳ سال بعد از مقطع کارشناسی میتونید ثبت نام کنید.