رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

لیست رشته های دارای پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در قالب دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته و نیز سامانه ثبت نام منتشر می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه آزاد مختص استعدادهای درخشان است. بنابراین، تنها کسانی که واجد شرایط کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد هستند می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

مهم‌ترین شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • حداقل معدل ۱۶ برای کلیه رشته های گروه غیر علوم پزشکی
  • دارا بودن مدرک کارشناسی در زمان ثبت نام
  • امکان ثبت نام تا ۳ سال پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی
  • رعایت هم نامی گروه عمده تحصیلی رشته مقطع کارشناسی

گروه عمده تحصیلی شامل علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و هنر می‌شود. داوطلبان در گروهی که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می‌شوند، امکان ثبت نام در همان گروه را نیز دارند. به طور مثال، اگر رشته کارشناسی شما از گروه فنی و مهندسی است، از رشته های گروه فنی مهندسی امکان ثبت نام و انتخاب رشته دارید.

** دانش آموختگان ممتاز سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شرایط امکان ثبت نام و پذیرش در این دوره را خواهند داشت.

مهم: پذیرش ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد تنها در سال ۹۹ با تصویب ستاد کرونا و به جای تکمیل ظرفیت برگزار شد و پس از آن تکرار نشد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ از پنج شنبه ۱۱ خرداد  آغاز شد و تا روز شنبه ۲۰ خرداد ادامه داشت.

بر اساس اعلام این دانشگاه، زمان ثبت نام تا ۲۷ خرداد تمدید شد.

دفترچه کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد که عموما همزمان با شروع ثبت نام در سایت azmoon.org منتشر می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • شرایط ثبت نام رشته های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی
  • نحوه ثبت نام داوطلبان
  • مدارک موردنیاز ثبت نام
  • مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان مذکر
  • پذیرش اتباع خارجی
  • شرایط و ضوابط بیمه و صندوق رفاه دانشجویی
  • انواع تسهیلات اعطایی به دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد
  • رشته ها و دانشگاه های ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ کجاست؟

رشته های دارای پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از دو روش زیر قابل مشاهده است:

۱- دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

فهرست همه واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش در هر رشته در گروه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی در قالب جداولی در این دفترچه آمده است.

فهرست رشته ها داخل دفترچه به تفکیک رشته و مجموعه است. یعنی اگر شما بخواهید بدانید که ارشد بدون کنکور ادبیات فارسی در کدام واحدهای دانشگاه آزاد پذیرش دارد، باید در بخش علوم انسانی به دنبال رشته زبان و ادبیات فارسی باشید و سپس فهرست دانشگاه‌ها را ببینید.

اما به عنوان مثال، امکان مشاهده رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تهران شمال را به صورت یک جا در دفترچه ثبت نام ندارید.

۲- مراجعه به سایت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org

این سامانه به نحوی طراحی شده که می‌توان به‌عنوان مثال لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بندرعباس یا لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کرج را به سادگی پیدا کرد.

پس از مراجعه به این سایت بر روی گزینه «ثبت نام و انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان)» کلیک کنید.

سایت ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

سپس گزینه «جدول رشته‌محل‌ها» را انتخاب کنید.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این صفحه می‌توانید با انتخاب گزینه‌های مدنظر خود لیست رشته‌ها و دانشگاه‌های دارای پذیرش ارشد بدون کنکور را ببینید.

اگر گزینه خاصی را انتخاب نکنید، فهرست همه رشته های بدون کنکور نمایش داده می‌شود. اما می‌توانید با انتخاب مجموعه و عنوان رشته و بعد انتخاب گزینه «جستجو» دقیقا ببینید که کدام واحدهای دانشگاهی در رشته مدنظرتان پذیرش دارند.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

اما می‌توانید مثلا با انتخاب گزینه «واحد ارومیه» در بخش «واحد دانشگاهی» لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ارومیه را مشاهده کنید:

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ارومیه

نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

ضروری است داوطلبان در این بازه زمانی و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و در صورت داشتن شرایط کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد، به سامانه ثبت نام الکترونیکی در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس azmoon.org مراجعه کنند.

در ادامه، ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کرده و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنید.

برای خرید کارت اعتباری لازم است هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد که در سال ۱۴۰۲، ۱۹۰هزار تومان اعلام شده است را بپردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات