ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در این مطلب نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه‌های دولتی (فقط برای دوره روزانه)، غیرانتفاعی و پیام نور از طریق آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان وزارت علوم صورت می‌گیرد. هر یک از دانشگاه‌ها طی فراخوانی زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور و مدارک لازم برای ثبت نام استعداد درخشان ارشد را اعلام می‌کنند.

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه آزاد مختص استعدادهای درخشان است و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت نمی‌گیرد. بنابراین، تنها کسانی که واجد شرایط کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد هستند می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند. همه کسانی که تمایل به قبولی در رشته‌های مختلف واحدهای سراسری کشور دانشگاه آزاد دارند لازم است مطابق اطلاعیه مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

معمولا زمان ثبت نام داوطلبان بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته کنکور ارشد است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از ۱۱ تا ۲۰ خردادماه اعلام شده است. با پایان فرصت ثبت نام متقاضیان واجد شرایط، مهلت ثبت نام تا ۲۷ خرداد تمدید شد.

قابل توجه است که برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ضرورتی برای ثبت نام و شرکت در کنکور نیست.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ترم بهمن

دانشگاه آزاد به طور معمول برای ترم بهمن در مقطع ارشد به صورت بدون آزمون فراخوان نمی‌دهد. اما داوطلبانی که برای پذیرش بدون کنکور (برای ترم مهر) ثبت نام کنند، ممکن است نقص مدرک داشته باشند.

با اعلام نتایج ارشد استعداد درخشان، به داوطلبانی که نقص مدرک داشته‌اند فرصت داده می‌شود که نقص را برطرف کنند و مدارک موردنیاز را ارسال کنند.

نتایج این داوطلبان برای ترم بهمن اعلام می‌شود و زمان آغاز به تحصیل این پذیرفته‌شدگان از ترم بهمن است.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

همزمان با شروع مهلت ثبت نام، دفترچه بدون آزمون ارشد آزاد نیز از طریق سامانه ثبت نام منتشر می‌شود که از طریق لینک زیر قابل دانلود است:

قابل توجه است که دفترچه پذیرش بدون آزمون مجزا از دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد است.

دفترچه کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه پذیرش بدون کنکور ارشد آزاد شامل موارد زیر است:

  • شرایط ثبت نام رشته های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی
  • نحوه ثبت نام داوطلبان
  • مدارک موردنیاز ثبت نام
  • مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان مذکر
  • پذیرش اتباع خارجی
  • شرایط و ضوابط بیمه و صندوق رفاه دانشجویی
  • انواع تسهیلات اعطایی به دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد
  • رشته ها و دانشگاه های ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

مدارکی که برای ثبت نام داوطلبان استعداد درخشان در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مورد نیاز است شامل موارد زیر است:

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

۱- داوطلبان قبل از مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی فایل مربوط به عکس خود را مطابق آنچه در ادامه مطرح خواهد شد آماده ارسال کنند.

فایل تصویری تهیه شده توسط داوطلب باید دارای شرایط ذیل باشد:

  • فایل مربوطه لازم است با اسکن از عکس ٣ × ۴ یا ۴ × ۶ به صورت Grayscale٢۵۶ و با درجه وضوح ۱۰۰dpi و با فرمت jpg ذخیره شده باشد.
  • حجم فایل تصویر ارسالی باید کمتر از ۷۰ کیلوبایت باشد.
  • عکسی که تصویر از روی آن تهیه می‌شود لازم است تمام رخ بوده و در سال جاری تهیه شده باشد.
  • ابعاد تصویر ارسالی باید حداقل ۳۰۰ × ۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴٠٠ × ٣٠٠ پیکسل باشد.
  • تصویر باید در جهت صحیح و بدون چرخش تهیه شده و فاقد هرگونه حاشیه زاید باشد.
  • تصویر داوطلب باید واضح و مشخص بوده و اثر مهر منگنه و سایر مواردی که منجر به مخدوش و نامشخص بودن چهره داوطلب می‌شود در تصویر وجود نداشته باشد.

۲- ریزنمرات مقطع کارشناسی داوطلب

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ثبت نام از داوطلبان دوره بدون آزمون استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد ناپیوسته فقط به صورت اینترنتی انجام می شود.

متقاضیان ثبت نام در این دوره می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org ثبت نام کنند.

مراحل خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

۱- داوطلبان لازم است برای ثبت نام به سامانه اینترنتی ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد استعداد درخشان در سایت مرکز سنجش پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه کنند.

سایت ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

سپس نسبت به خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت نام در دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته اقدام کنند.

برای خرید کارت لازم است در ابتدا گزینه «خرید کارت» را انتخاب کنید.

خرید کارت اعتباری ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

در صفحه بعد گزینه «ادامه» را انتخاب کنید.

خرید کارت اعتباری کارشناسی ارشد استعداد درخشان آزاد

در صفحه‌ای که باز می‌شود لازم است مشخصات شناسایی خود، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و نیز رشته‌ای که برای ثبت نام مدنظر دارید را وارد کنید. وارد کردن همه این اطلاعات ضروری است و بدون درج کردن آنها، با خطا مواجه خواهید شد.

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از انتخاب گزینه «ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید» و سپس تایید اطلاعات، وارد صفحه پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به مبلغ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ریال (۱۹۰هزار تومان) خواهید شد.

پس از پرداخت، لازم است اطلاعات کارت خود را نزد خود نگه دارید تا بتوانید در ادامه با آنها ثبت نام کنید. البته در صورت فراموشی یا گم کردن اطلاعات، امکان بازیابی کارت اعتباری ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد. اما باید شماره پیگیری پرداخت خود را داشته باشید.

بازیابی کارت اعتباری ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

چند نکته مهم:

– اتباع غیر ایرانی جهت ثبت نام در این دوره لازم است با مراجعه به وب سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس saorg.ir اطلاعات مربوطه را تکمیل و با اخذ کد پیگیری ۱۳ رقمی مبادرت به خرید کارت اعتباری نمایند.

– در هنگام خرید کارت اعتباری ثبت نام دقت کنید. زیرا پس از خرید امکان عودت وجه کارت اعتباری خریداری‌شده وجود ندارد. همچنین امکان واگذاری کارت اعتباری خریدا‌ری‌شده به افراد دیگر وجود ندارد؛ چرا که این کارت با مشخصات شما خریداری شده است.

– حتما قبل از ثبت نام از این که شرایط لازم را دارید و نیز از پذیرش در رشته / دانشگاه مدنظر خود مطمئن شوید. برای اطمینان می‌توانید دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را بررسی کنید. همچنین اطلاعات خود را دقیق وارد کنید.

– پس از خرید کارت اعتباری، نسخه چاپی شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده را تهیه و تا پایان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید. شماره سریال کارت اعتباری همان چیزی است که قرار است با آن ثبت نام کنید.

– کارت اعتباری ثبت نام خریداری‌شده تنها برای ثبت نام در دوره و مجموعه مورد نظر صادر شده است و امکان تغییر دوره و مجموعه پس از خرید کارت اعتباری وجود ندارد. بنابراین، در هنگام خرید کارت حواستان به مجموعه (رشته) انتخابی باشد که اشتباه وارد نشده باشد.

مهم: اگر قصد ثبت نام در چند رشته را دارید، لازم است برای ثبت نام در هر یک از رشته‌ها یک کارت اعتباری خریداری کنید.

مراحل ثبت نام ارشد بدون‌ آزمون آزاد

داوطلبان لازم است پس از آماده کردن فایل تصویرشان و اطلاعات لازم جهت ثبت نام بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنند.

سامانه ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد

۱- داوطلبان پس از خرید کارت اعتباری باید شماره کارت اعتباری و شماره کد ملی در کادر مربوطه با دقت وارد نموده و سپس گزینه ورود به صفحه ثبت نام را انتخاب کنند.

سایت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه ازاد

۲- در ادامه لازم است اطلاعات زیر وارد شود:

بندهای ۱ الی ۱۰ مربوط به اطلاعات نام نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تابعیت، شماره کد ملی، جنس و دین است که می بایست دقیقاً در محل مربوطه وارد گردد.

بندهای ۱۱ الی ۱۳ مربوط به شماره تلفن ثابت، پیش شماره شهرستان، شماره تلفن همراه و نشانی پست الکترونیکی (آدرس ایمیل) داوطلب است. وارد نمودن صفر در ابتدای پیش شماره الزامی است.

بندهای ١۴ الی ۱۷ مربوط به نشانی محل سکونت، استان محل سکونت، استان محل تولد و کد پستی ده رقمی است که لازم است داوطلبان اطلاعات آن را با دقت تکمیل نمایند.

نشانی داوطلبان لازم است دقیقاً به صورت مشخص شده در فرم ثبت نام شامل شهر، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و … وارد شود. کد پستی لازم است به صورت ۱۰ رقمی وارد شود.

بند ۱۸ مربوط به نوع وضعیت خدمت وظیفه داوطلبان مرد است که لازم است نسبت به تعیین وضعیت خدمت وظیفه خود اقدام نمایند.

بند ۱۹ مربوط به وضعیت جسمانی داوطلب این دوره می باشد.

مهم: پس از ورود اطلاعات فردی لازم است کلیه اقلام اطلاعاتی واردشده را یک بار دیگر بررسی کرده و پس از اطمینان از صحت اطلاعات واردشده، گزینه «ثبت اطلاعات و رفتن به مرحله بعد» را انتخاب نمایید.

تذکر: در صورت بروز هرگونه خطا در ورود اطلاعات به پیام‌های سیستم ثبت نام توجه کرده و پس از رفع خطای احتمالی مجدداً نسبت به انتخاب گزینه تأیید و ادامه» اقدام نمایید.

۳- در این مرحله لازم است رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، دانشگاه یا موسسه آموزش عالی صادر کننده مدرک داوطلب، تاریخ دقیق فارغ التحصیلی، تعداد نیمسال‌های تحصیلی مقطع کارشناسی و معدل مقطع کارشناسی به صورت دقیق ثبت گردد. پس از درج اطلاعات گزینه «ثبت اطلاعات و رفتن به مرحله بعد» را انتخاب نمایید.

۴- بارگذاری عکس داوطلب ثبت نام با توجه به توضیحات مندرج در بند ۲ این دفترچه باید در این مرحله صورت پذیرد. 

۵- در این مرحله لازم است داوطلب تصویر ریزنمرات مقطع کارشناسی خود را بارگذاری کند و سپس گزینه «ثبت اطلاعات و رفتن به مرحله بعد را انتخاب کند.

۶- در این مرحله داوطلب دوره بدون آزمون استعدادهای درخشان باید نسبت به انتخاب استان، واحد دانشگاهی و عنوان رشته براساس شرایط و ضوابط اعلام‌شده اقدام کند. هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ رشته محل از یک مجموعه (رشته) اقدام نماید.

تذکر: متقاضی جهت درج رشته/ محل در لیست مورد نظر باید گزینه انتخاب در مقابل رشته/ محل های پیشنهادی را انتخاب کرده و سپس رشته محل انتخابی را در لیست انتخاب شده مشاهده کمپ. پس از ورود کلیه اطلاعات لازم است داوطلب با دقت کلیه اطلاعات خود را مرور نموده و در صورت لزوم به اصلاح هر یک از آنها با انتخاب گزینه مرحله قبلی به صفحه مورد نظر مراجعه و اصلاحات لازم را انجام دهد.

۷- در صورت عدم لزوم اصلاح اطلاعات وارد شده داوطلب می‌تواند گزینه «تأیید و ثبت نهایی» را انتخاب نماید.

۸- پس از تأیید نهایی اطلاعات، داوطلب یک کد رهگیری از سیستم دریافت می‌کند. به داوطلبان اکیداً توصیه می شود کد رهگیری خود را تا پایان اعلام نتایج این دوره حفظ کنند.

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از دو روش زیر قابل مشاهده است:

۱- دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

فهرست همه واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش در هر رشته در جداولی در دفترچه آمده است.

۲- مراجعه به سایت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های دارای پذیرش بدون ازمون دانشگاه ازاد به صفحه زیر مراجعه کنید:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات