مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد لازم است در سامانه ثبت نام اینترنتی بارگذاری شود و نیازی به ارائه مدارک به صورت فیزیکی نیست.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه‌های دولتی (فقط برای دوره روزانه)، غیرانتفاعی و پیام نور از طریق آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان وزارت علوم صورت می‌گیرد. هر یک از دانشگاه‌ها طی فراخوانی زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور و مدارک لازم برای ثبت نام استعداد درخشان ارشد را اعلام می‌کنند.

پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز تنها در صورت داشتن شرایط استعداد درخشان صورت می‌گیرد. شرایط پذیرش در دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد اعلام می‌شود که همزمان با شروع ثبت نام منتشر می‌شود. داوطلبانی که شرایط لازم را دارند ضروری است در بازه زمانی اعلام‌شده ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد

متقاضیانی که شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد دارند می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مهم‌ترین شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • حداقل معدل ۱۶ برای کلیه رشته های گروه غیر علوم پزشکی
  • دارا بودن مدرک کارشناسی در زمان ثبت نام
  • امکان ثبت نام تا ۳ سال پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی
  • رعایت هم نامی گروه عمده تحصیلی رشته مقطع کارشناسی

گروه عمده تحصیلی شامل علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و هنر می‌شود. داوطلبان در گروهی که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می‌شوند، امکان ثبت نام در همان گروه را نیز دارند. به طور مثال، اگر رشته کارشناسی شما از گروه فنی و مهندسی است، از رشته های گروه فنی مهندسی امکان ثبت نام و انتخاب رشته دارید.

** دانش آموختگان ممتاز سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شرایط امکان ثبت نام و پذیرش در این دوره را خواهند داشت. 

زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از ۱۱ تا ۲۰ خردادماه اعلام شده است. با پایان فرصت ثبت نام متقاضیان واجد شرایط، مهلت ثبت نام تا ۲۷ خرداد تمدید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد به صورت متمرکز صورت می‌گیرد. بدین صورت که همه متقاضیان واجد شرایط لازم است در بازه زمانی اعلام‌شده به سایت azmoon.org مراجعه کنند.

سپس کارت اعتباری ثبت نام بدون آزمون را خریده و در سامانه ثبت نام ارشد استعداد درخشان ثبت نام کنند. همزمان با ثبت نام، انتخاب رشته‌محل‌های مدنظر داوطلبان هم صورت می‌گیرد.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون آزاد نیازی به مدارک زیادی ندارد؛ تنها اسکن یک قطعه عکس و تصویر ریزنمرات برای ثبت نام کافی است.

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

مدارک ثبت نام اینترنتی پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد

مدارکی که داوطلبان لازم است قبل از مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی آماده کنند به شرح زیر است:

۱- فایل مربوط به عکس خود که مطابق آنچه در ادامه مطرح خواهد شد لازم است آماده ارسال شود.

فایل تصویری تهیه شده توسط داوطلب باید دارای شرایط ذیل باشد:

  • فایل مربوطه لازم است با اسکن از عکس ٣ × ۴ یا ۴ × ۶ به صورت Grayscale256 و با درجه وضوح ۱۰۰dpi و با فرمت jpg ذخیره شده باشد.
  • حجم فایل تصویر ارسالی باید کمتر از ۷۰ کیلوبایت باشد.
  • عکسی که تصویر از روی آن تهیه می‌شود لازم است تمام رخ بوده و در سال جاری تهیه شده باشد.
  • ابعاد تصویر ارسالی باید حداقل ۳۰۰ × ۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴٠٠ × ٣٠٠ پیکسل باشد.
  • تصویر باید در جهت صحیح و بدون چرخش تهیه شده و فاقد هرگونه حاشیه زاید باشد.
  • تصویر داوطلب باید واضح و مشخص بوده و اثر مهر منگنه و سایر مواردی که منجر به مخدوش و نامشخص بودن چهره داوطلب می‌شود در تصویر وجود نداشته باشد.

۲- تصویر ریزنمرات مقطع کارشناسی

در هنگام ثبت نام لازم است تصویر ریزنمرات مقطع کارشناسی در سامانه بارگذاری شود.

توجه: فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که متقاضی استفاده از امتیاز پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان هستند اکیداً از ارسال هرگونه مدرک و سند و یا تصاویر آنها به مرکز سنجش پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه خودداری نمایند. مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد در صورت لزوم رأساً نسبت به استعلام وضعیت این گونه متقاضیان اقدام خواهد کرد. دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور لازم است مستندات مورد نیاز را به این مرکز ارسال نمایند.

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

علاوه بر مدارکی که لازم است در هنگام ثبت نام بارگذاری شود، لازم است اطلاعاتی نیز در سامانه اینترنتی ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد درج شود.

این اطلاعات به شرح زیر است:

  • شماره کارت اعتباری و شماره کد ملی
  • اطلاعات نام نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تابعیت، شماره کد ملی، جنس و دین
  • شماره تلفن ثابت، پیش شماره شهرستان، شماره تلفن همراه و نشانی پست الکترونیکی (آدرس ایمیل)
  • نشانی محل سکونت، استان محل سکونت، استان محل تولد و کد پستی ده رقمی
  • وضعیت خدمت وظیفه داوطلبان مرد
  • وضعیت جسمانی داوطلب
  • رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، دانشگاه یا موسسه آموزش عالی صادر کننده مدرک داوطلب، تاریخ دقیق فارغ التحصیلی، تعداد نیمسال‌های تحصیلی مقطع کارشناسی و معدل مقطع کارشناسی
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات