دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد سراسری ۱۴۰۲ (لینک دانلود)

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ به محض انتشار در متن این مطلب قرار خواهد گرفت.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، هر ساله بر اساس ظرفیت‌های خالی‌مانده پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و یا ظرفیت‌های جدید دانشگاه‌ها، تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد برگزار می‌شود.

اما در سال‌های اخیر برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد بالا و پایین‌های زیادی داشته است. در سال ۹۹ پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی به جای تکمیل ظرفیت ارشد برگزار شد، در سال ۱۴۰۰ مطابق معمول تکمیل ظرفیت برگزار شد، در سال ۱۴۰۱ تکمیل ظرفیت برگزار نشد و توضیح خاصی هم در این باره داده نشد.

در صورت برگزاری این مرحله در سال ۱۴۰۲، فهرست رشته‌ها و نیز ظرفیت پذیرش هر رشته در هر یک از دانشگاه‌ها در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد اعلام می‌شود.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲

در صورتی که تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شود، احتمالا شرایطی مشابه سال ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد. بنابراین، داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت کرده و بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت آزمون ارشد ۱۴۰۲ شرکت کنند.

امکان انتخاب رشته تنها در رشته‌ای که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده وجود دارد.

کسانی که پس از اعلام نتایج نهایی در کنکور کارشناسی ارشد پذیرش شده‌اند نیز می‌توانند در تکمیل ظرفیت ارشد شرکت کنند، اما در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت لازم است در محل قبولی جدید مشغول به تحصیل شوند.

لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

همه داوطلبانی که موفق به قبولی در آزمون کارشناسی ارشد پس از اعلام نتایج نهایی نشده و یا در صورت قبولی علاقه‌ای به ادامه تحصیل در محل قبولی خود ندارند می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

رشته‌محل‌های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شامل دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان است.

دفترچه تکمیل ظرفیت همزمان با شروع انتخاب رشته یا قبل از آن منتشر می‌شود.

آیا برای همه رشته‌های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد، روزانه اعلام شده است؟

خیر، چون تکمیل ظرفیت در واقع برای پر کردن ظرفیت‌های خالی‌مانده مقطع ارشد دانشگاه‌هاست، ممکن است همه رشته‎ها در همه دوره‌ها پذیرش نداشته باشند. همه رشته‌محل‌های دارای ظرفیت جهت پذیرش در تکمیل ظرفیت در دفترچه اعلام شده است.

به عنوان مثال، تکمیل ظرفیت ارشد رشته روانشناسی برای دوره روزانه نیز پذیرش دارد، اما برای رشته حسابرسی تنها پذیرش برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی است.

قابل توجه است که امکان انتشار اصلاحیه دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد وجود دارد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت‌نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیز معمولا همزمان با دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه آغاز می‌شود.

فهرست رشته‌ها و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد که دارای تکمیل ظرفیت در مقطع ارشد در سال ۱۴۰۲ هستند نیز در قالب دفترچه انتخاب رشته ارشد ازاد ۱۴۰۲ منتشر می‌شود.

زمان تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در دی‌ماه برگزار شد. اما با توجه به این که زمان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در اسفندماه است، در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲، طبیعتا باید زودتر برگزار شود.

جهت شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لازم است در بازه زمانی که این دانشگاه اعلام می‌کند به سامانه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سایت azmoon.org مراجعه کنید.

چند انتخاب در تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دارم؟

در صورتی که برای رشته شما، رشته‌محل‌های زیادی اعلام شده، تا ۱۰۰ انتخاب در سایت سازمان سنجش و تا ۱۰۰ انتخاب در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد می‌توانید انجام دهید.

آیا پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی هم اعلام می‌شود؟

در سال ۹۹ با مصوبه ستاد ملی کرونا و به واسطه شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا که باعث شده بود بسیاری از داوطلبان در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته و فرصت قبولی را از دست داده باشند، پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی به جای تکمیل ظرفیت ارشد برگزار شد. اما پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دیگر تکرار نشد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
امیر۱۲۸
آذر ۱۱, ۱۴۰۱ ۲:۰۵ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد غیرانتفاعی هستم راهم دوره اگه مجدد کنکور بدم ودانشگاه غیرانتفاعی دیگه ای قبول شم باید از دانشگاه قبلی انصراف بدم وجریمه بدم یا انتقالی میدن ک جریمه ندم

امیر۱۲۸
آذر ۱۱, ۱۴۰۱ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد غیرانتفاعی هستم راهم دوره اگه مجدد کنکور بدم ودانشگاه قبول شم باید از دانشگاه قبلی انصراف بدم وجریمه بدم یا انتقالی میدن ک جریمه ندم