شرایط ثبت نام کنکور ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱، داوطلبانی که شرایط زیر را داشته باشند می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند:

علاقمندان به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در صورت داشتن شرایط زیر، می‌توانند به عنوان متقاضی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در یک کد رشته امتحانی ثبت نام و حداکثر در ۴۰ (چهل) کدرشته محل از دوره‌های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور متقاضی ادامه تحصیل شوند.

گفتنی است زمان کنکور ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱ بیست و چهارم تیرماه اعلام شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور چیست؟

– دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر مورد تأیید وزارتین و یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی (به شرط فارغ‌التحصیلی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱) میتوانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خویش در یک رشته گرایش از رشته‌ های کنکور ارشد فراگیر ۱۴۰۱ (بجز رشته معماری و طراحی شهری) ثبت نام کنند.

داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد، به تشخیص گروه آموزشی مربوطه موظفند در دوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر تا ۱۲ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.

– آن عده از دارندگان مدرک معادل که موفق به قبولی در آزمون‌های جامع دارندگان مدرک معادل نشده‌اند:

۱- آن عده از دارندگان مدرک معادل کارشناسی که در دوره‌های با مجوز شورای گسترش آموزش عالی، برنامه‌های درسی دوره را برابر برنامه‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گذرانده‌اند، اجازه دارند در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر (که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود) شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون، ادامه تحصیل دهند.

۲- آن عده از دارندگان مدرک معادل کارشناسی که در دوره‌های فاقد مجوز شورای گسترش آموزش عالی وارد شده‌اند، مشروط براینکه برنامه‌های درسی دوره مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را رعایت کرده باشند، اجازه دارند در آزمون‌های مقاطع بالاتر شرکت نمایند. این عده از متقاضیان در صورت قبولی در آزمون ورودی مقطع بالاتر موظفند تا ۲۰% واحدهای دوره را به تشخیص دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی پذیرنده، به عنوان دروس جبرانی بگذرانند و در صورت قبولی و کسب حداقل میانگین ۱۲ در درس مذکور، تحصیل خود را در مقطع بالاتر ادامه دهند.

۳- ادامه تحصیل افرادی که دارای مدارک استخدامی، داخلی و یا با عنوان معادل می‌باشند، منوط به تأیید دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میباشد. بدیهی است صرفاً تأییدیه تحصیلی و یا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل، مجوز ثبت‌نام در دانشگاه نمی‌باشد.

– دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان  که طی سالهای ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، از تسهیلات مصوبه فوق برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

– آن عده از دارندگان مدرک معادل که بعد از تاریخ ابلاغ مصوبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، در دوره معادل شرکت نموده و پذیرفته شده‌اند، به دلیل ممنوعیت برگزاری دوره معادل، در شمول این مصوبه قرار نمیگیرند و با مدرک معادل حق شرکت در آزمون‌های ورودی دوره‌های بالاتر را ندارند.

– طلاب و فضلای حوزه علمیه که بر اساس مدارک صادر شده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و یا خراسان رضوی دوره سطح دو را با موفقیت گذرانده‌اند، همانند دارندگان مدارک کارشناسی در رشته‌های علوم انسانی می‌توانند دراین دوره‌ها ثبت‌نام نمایند. ضمناً بر اساس مصوبه مذکور، این متقاضیان فقط میتوانند در رشته‌های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

شرایط وظیفه عمومی داوطلبان مرد برای شرکت در کنکور ارشد فراگیر ۱۴۰۱

برابر ضوابط در دوره دانشپذیری معافیت تحصیلی به دانش‌پذیران تعلق نمیگیرد، لذا متقاضیان مرد علاقمند به تحصیل در دوره‍‌های فراگیر دانشگاه پیام نور (نوبت بیست و دوم) علاوه بر داشتن شرایط مندرج در بندهای (عمومی و اختصاصی) در صورت دارا بودن یکی از شرایط زیر مجاز به شرکت در آزمون سراسری دوره دانش‌پذیری کارشناسی ارشد ناپیوسته فراگیر می‌باشند و لازم است به هنگام قبولی قطعی و ثبت نام آن را به مرکز محل تحصیل خود ارائه دهند:

تذکر ۱: درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجوی مشمول پذیرفته شده در صورت عدم غیبت اولیه، بعد از قبولی قطعی در آزمون دانشپذیری (از زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی و شروع به تحصیل) انجام گرفته و سنوات تحصیل وی از نظر معافیت تحصیلی، از این زمان (یعنی دانشجویی) محاسبه میگردد. و هیچ خدماتی به مشمولان که دانش پذیر میباشند، تعلق نخواهد گرفت.
تذکر ۲: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمیباشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، معافیت تحصیلی برای آنان درخواست و صادر نخواهد شد.

تذکر ۳: دانشجویان مشمول اخراجی دانشگاه‌ها و یا ترک تحصیل، تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، شرایط استفاده از معافیت تحصیلی را نخواهند داشت و مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل نمی باشند.
تذکر ۴: سقف سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته برای استفاده کنندگان از معافیت تحصیلی حداکثر ۳ سال میباشد. در صورت عدم موفقیت در اتمام واحدهای دوره، طبق تبصره ۲ ماده ۳۳ قانون، با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه و احراز سایر شرایط، پس از اعلام مراتب ظرف مدت ۳ ماه به دفتر پلیس + ۱۰ ، حداکثر یک سال بعنوان سنوات ارفاقی با دریافت مجوز از وظیفه عمومی قابل افزایش خواهد بود.

دانشجویی که حداکثر در مدت مذکور دانش آموخته نشود، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر نخواهد بود.

تذکر ۵: طبق ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوب هیأت محترم وزیران، دانشجویانی که در سنوات مجاز تحصیلی (سنوات اولیه + ارفاقی که توأم با اخذ مجوز از وظیفه عمومی بوده) موفق به فراغت از تحصیل نشوند از ادامه تحصیل در مقطع بالاتر محروم می‌گردند.

تذکر ۶: دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاه‌ها میبایست جهت اخذ معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس+ ۱۰ شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمایند، در غیر این صورت مجاز به تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری بعمل می‌آید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات