اعلام جزئیات کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهرکرد ۱۴۰۳

دانشگاه شهرکرد

دانشگاه شهرکرد جزئیات پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه شهرکرد به استناد آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از بین دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه‌های مشمول فراخوان، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شهرکرد

حداقل شرایط لازم برای ارائه درخواست کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه شهرکرد به شرح زیر است:

۱. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۹ دانشگاه‌های مشمول فراخوان که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی بوده باشند.

تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال میتوانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۳: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه شهر کرد (۳۰ درصد برتر) با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط، بررسی می‌شود. لازم است این گروه از مقاضیان در همین فراخوان ثبت نام نموده و مدارک خود را ارسال نمایند.

درخواست آن دسته از دانشجویانی که در طول دوران تحصیل از طرح‌های کارورزی (مطابق با آیین نامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری) استفاده نموده اند، دانشجویان دو رشته‌ای و دانشجویان انتقالی؛ مطابق با دستور العمل موجود در آیین پذیرش استعداد درخشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس ابلاغیه شماره ۳۵۱۳۳۴.۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص بررسی پذیرش استعداد درخشان دانشجویان دارای تغییر رشته و همچنین دانشجویانی که دارای کسر واحد (تا سقف چهار واحد) در کسب حد نصاب سه چهارم واحد هستند آن دسته از دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و قبل از آن که در دوره کارشناسی پیوسته تغییر رشته داشته اند، موضوع تبصره ۵ بند ۳-۲ ماده ۳ آیین نامه، دانشگاه اختیار دارد حداکثر یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه کند. در اینصورت مقایسه متقاضیان پس از هفت نیمسال تحصیلی با دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند، انجام می‌شود. دانشگاه اختیار دارد برای دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و قبل از آن که به دلیل مرتبط با شیوع بیماری کرونا و با تأیید دانشگاه، حذف واحد داشته‌اند (واحدهای حذف شده مربوط به نیمسال دوم سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹ تا پایان نیمسال ششم تحصیلی برای هر ورودی باشد)، در محاسبه حد نصاب واحدهای درسی، با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کند.

۲۔ متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و طی هشت نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱: درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند و پس از فراغت از تحصیل در اسرع وقت ریز نمرات، گواهی رتبه و معدل در بین افرادی که فرد با آنان فارغ التحصیل می‌گردد به دانشگاه شهرکرد ارائه گردد. مسئولیت پیگیری درخواست با متقاضی بوده و در صورت‌عدم پیگیری و عدم ارائه مدارک مذکور دانشگاه تعهدی در پذیرش ایشان نخواهد داشت.

ملاحظات

۱. درخواست برگزیدگان رتبه‌های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص گروه‌های آموزشی و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می‌شود.

۲. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخ در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

تعیین اولویت‌ها (انتخاب رشته / گرایش)

متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته / گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت از بین لیست کل رشته‌های مورد نمایش انتخاب نمایند.

نکات مهم

۱. پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکانپذیر می‌باشد.

۲. مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۳. درخواست متقاضی صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته / گرایش‌ها و اولویت آن‌ها دقت نماید.

۴. چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۵. شرکت در این فراخوان و اعلام نتایج اولیه، هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند.

۶. پذیرش نهایی منوط به تأیید مراجع ذیصلاح و سازمان سنجش آموزش کشور است.

با توجه به اینکه احتمال تغییر عنوان رشته‌های مشغول پذیرش بدون آزمون (و یا حذف آن‌ها) مندرج در سامانه و نیز ظرفیت آن‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ وجود دارد، لذا تغییرات مذکور هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نمی‌کند.

ظرفیت کلیه رشته گرایش‌ها بعد از تایید توسط مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه و اعلام به دفتر استعدادهای درخشان در سامانه قرار داده خواهد شد و پس از آن روند بررسی پرونده‌ها در گروه‌های آموزشی آغاز می‌گردد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه شهرکرد

۱. یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPEG با حداکثر حجم ۵۰۰ کیلو بایت.

۲. تصویر صفحه اول شناسنامه به انضمام تصویر کارت ملی هر کدام با حداکثر حجم ۵۰۰ کیلو بایت.

۳. تصویر ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم با با حداکثر حجم ۵۰۰ کیلو بایت و به فرمت pdf یا عکس، به نحوی که هر ترم بصورت تفکیک شده در آن مشخص باشند. منظور از ریز نمره کارشناسی، کارنامه کلی مقطع کارشناسی بدون تایید یا مهر و امضا دانشگاه است. این کارنامه می‌بایست نشان دهنده همه نیمسال‌های تحصیلی دانشجو و حداکثر دو صفحه می‌باشد (لطفا از بارگذاری کارنامه ترم به ترم خودداری گردد)

تذکر: متقاضیان محترم توجه فرمایند در بارگذاری تصویر مدارک فوق، تصویر مدرک مورد نظر در جهت صحیح قرار گیرد و از بارگذاری تصاویر بصورت برعکس و یا چرخانده شده خودداری گردد.

۴. تکمیل کلیه بخش های فرم‌های آنلاین ثبت نام

تذکر مهم: تکمیل تمامی قسمت‌های موجود در فرم آنلاین نظیر درج شماره سریال شش رقمی (بدون حروف و ارقام اضافه)، آدرس دقیق محل سکونت، آدرس ایمیل، دو شماره تماس شامل شماره تلفن همراه و تلفن ثابت الزامی است. در غیر اینصورت ثبت نام شما بصورت ناقص خواهد بود و پرونده شما مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

۵. تصویر گواهی معدل (برای دانشجویان خارج از دانشگاه شهرکرد لازم است متن گواهی مورد نظر در سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی، کپی شده و پس از شماره، تاریخ و امضاء بارگذاری شود) ارائه این گواهی برای تمامی متقاضیان داخل و خارج از شهر کرد الزامی است.

توجه: لازم به ذکر است که دانشجویان موسسات غیرانتفاعی، علمی کاربردی، مجازی دانشگاه‌های آزاد، مؤسسات و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شهرکرد

تاریخ‌های مهم برای ثبت نام داوطلبان دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان:

تاریخ شروع ثبت نام برای داوطلبان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

آخرین مهلت برای ثبت نام اولیه در سامانه: ۱۴۰۳/۱/۳۰

آخرین مهلت برای تکمیل پرونده الکترونیکی و ارسال درخواست: ۱۴۰۳/۲/۵

تاریخ اعلام نتایج: شهریور ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شهرکرد

مراحل ثبت نام به صورت زیر انجام می‌شود:

۱- ابتدا تمامی شرایط، مقرّرات و آیین نامه‌ی پذیرش استعدادهای درخشان را مطالعه نموده و در صورتی که شرایط لازم را احراز می‌نمایید نسبت به ثبت نام اوّلیه در سامانه اقدام کنید.

۲- با ثبت نام اوّلیه در سامانه، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که می‌توانید در مراجعات بعدی برای تکمیل پرونده در سامانه از آن استفاده نمایید. این کد رهگیری را یاداشت کرده و نزد خود نگه دارید.

۳- از قسمت ((ورود داوطلبان به سامانه)) از منوی سمت راست این صفحه می‌توانید وارد صفحه‌ی ورود داوطلبان به سامانه شده و با کد ملّی و کد پیگیری ثبت نام به این سامانه ورود پیدا کنید.

۴- با ورود به بخش داوطلبان سامانه نسبت به تکمیل پرونده‌ی الکترونیکی و ارسال مدارک مورد نیاز اقدام شود.

۵- پس از تکمیل پرونده و ارسال مدارک مورد نیاز، پرونده‌ی الکترونیکی را جهت بررسی و ارزیابی گروه‌های آموزشی، تأیید نهایی نمایید.

نحوه‌ی تکمیل پرونده‌ی داوطبان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد با استفاده از سهمیه‌ی استعدادهای درخشان

متقاضیان بایستی ابتدا نسبت به ثبت نام اوّلیه در سامانه اقدام نموده و با «ورود به بخش داوطلبان» نسبت به تکمیل پرونده‌ی الکترونیکی اقدام کنند.

داوطلبان در بخش پرونده‌ی الکترونیکی بایستی اطّلاعات زیر را ثبت نموده و مدارک مورد نیاز را به صورت تصویر اسکن شده ارسال کنند.

اطّلاعات شخصی

ثبت اطّلاعات شخصی و شناسنامه‌ای، آدرس و شماره تلفن

۱- ارسال تصویر اسکن شده‌ی عکس پرسنلی

۲- ارسال تصویر اسکن شده‌ی کارت ملّی

۳- ارسال تصویر اسکن شده‌ی صفحه‌ی اوّل شناسنامه

اطّلاعات تحصیلی

ثبت اطّلاعات تحصیلی شامل وضعیت تحصیل، دانشگاه، رشته، تعداد نیمسال و تعداد واحدهای گذرانده، معدّل، تعداد واحدهای رشته، تعداد دانشجویان ورودی دوره، تاریخ شروع و پایان تحصیلی

ارسال مدارک تحصیلی شامل:

۱- تصویر مدرک تحصیلی کارشناسی (ویژه‌ی دانش آموختگان)

۲- تصویر اسکن شده‌ی ریزنمرات کارشناسی

۳- تصویر اسکن شده‌ی فایل گواهی دانشجوی ممتاز کارشناسی (فرم گواهی دانشجوی ممتاز را از قسمت زیر دانلود نموده و پس از تکمیل اطّلاعات به مهر و امضای دانشکده‌ی محلّ تحصیل خود برسانید)

: : دانلود فایل فرم گواهی دانشجوی ممتاز (مخصوص دانشجویان دانشگاه شهرکرد)

: : دانلود فایل فرم گواهی دانشجوی ممتاز (مخصوص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها)

فرم انتخاب رشته و درخواست پذیرش

در صورتی که اطّلاعات شخصی و اطّلاعات تحصیلی را به طور کامل و مطابق شرایط پذیرش تکمیل کرده باشید، فرم انتخاب رشته در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پس از تعیین اولویت رشته – گرایش‌های مورد نظر انتخابی نسبت به ثبت نام و تأیید فرم انتخاب رشته اقدام نمایید.

تأیید و ثبت درخواست بررسی پرونده

پس از تکمیل صحیح اطّلاعات پرونده و ارسال مدارک ذکر شده‌ی فوق، لازم است تا پرونده برای بررسی در دانشگاه ثبت درخواست شود. برای این منظور در صفحه‌ی اوّل پرونده‌ی الکترونیکی (اطّلاعات پرونده) اطّلاعات ثبت شده در پرونده و صحّت ارسال مدارک مورد نیاز نمایش داده شده و در انتهای این صفحه دکمه (تأیید اطّلاعات و ثبت درخواست بررسی پرونده) قرار دارد. با کلیک بر این دکمه، درخواست ثبت می‌شود. شایان ذکر است دکمه‌ی ثبت درخواست بررسی پرونده در صورتی قابل دسترس خواهد بود که مندرجات پرونده به درستی ثبت شده باشد.

توجّه:

مشمولان متقاضی ده درصد برتر بعدی (دوم) که مجاز به ثبت نام در سامانه هستند، صرفاً باید از دانشجویان یا دانش آموختگان دانشگاه شهرکرد باشند.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شهرکرد

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهرکرد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات