دفترچه انتخاب رشته ارشد روانشناسی + PDF

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد روانشناسی همان دفترچه انتخاب رشته ارشد است. بنابراین، داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، باید دفترچه منتشرشده از سوی سازمان سنجش و دانشگاه آزاد را بررسی کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، داوطلبانی که قصد پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی را دارند، لازم است یا در آزمون کارشناسی ارشد این رشته شرکت کنند و یا پیگیر فراخوان های کارشناسی ارشد بدون کنکور باشند. درخصوص پذیرش بدون کنکور لازم است داوطلبان اطلاعیه هر دانشگاه را بررسی کنند تا از پذیرش یا عدم پذیرش در رشته روانشناسی در آن دانشگاه مطلع شوند.

پذیرش در کارشناسی ارشد روانشناسی از طریق کنکور

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور ارشد روانشناسی را دارند، باید سرفصل های کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی که از سوی سازمان سنجش اعلام شده را مطالعه کنند.

نکته مهم این است که اگر قبل از کنکور گرایش خاصی را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در نظر دارید، نیازی به مطالعه همه سرفصل‌ها نیست. دروسی که ضریب آنها برای گرایش / گرایش‌های مدنظرتان صفر اعلام را می‌توانید مطالعه نکنید. چرا که ضریب صفر برای هر گرایش بدین معناست که نمره آن درس برای داوطلبان گرایش مدنظر محاسبه نمی‌شود و در نتیجه داوطلبان این گرایش‌ها می‌توانند در جلسه آزمون کارشناسی ارشد به سؤالات این درس پاسخ ندهند.

پس از شرکت در کنکور و با اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش، داوطلبان متوجه خواهند شد که مجاز به انتخاب رشته هستند یا خیر.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد روانشناسی می‎توانند در بازه زمانی اعلام‌شده انتخاب رشته کنند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد روانشناسی

مجازین به انتخاب رشته می‌توانند اولویت های مدنظر خود را در قالب دو فرم اینترنتی وارد کنند:

  • انتخاب رشته ارشد روانشناسی دانشگاه‌های سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org
  • انتخاب رشته ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد azmoon.org

انتخاب رشته ارشد دانشگاه های دولتی رشته روانشناسی بدون پرداخت هزینه است و فقط کسانی که قصد انتخاب دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را دارند باید هزینه آن را بپردازند. اما داوطلبان دانشگاه آزاد لازم است هزینه انتخاب رشته ارشد ازاد را پرداخت کنند.

برای انتخاب رشته لازم است داوطلبان رشته‌محل‌های دارای پذیرش را در دفترچه انتخاب رشته بررسی کنند.

رشته‌محل‌های مربوط به دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس، مجازی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد روانشناسی در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری (که از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود) اعلام می‌شود.

رشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه آزاد نیز در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.

بنابراین، دفترچه مجزایی با نام دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد روانشناسی منتشر نمی‌شود و رشته‌محل‌های همه رشته‌های امتحانی را می‌توان در دفترچه های سازمان سنجش و دانشگاه آزاد مشاهده کرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات