دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد به زودی منتشر خواهد شد. لینک دانلود به محض انتشار دفترچه در همین صفحه قرار خواهد گرفت.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، با اعلام نتایج کنکور ارشد مشخص می‌شود که آیا داوطلب برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز است یا خیر. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، لازم است به دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد مراجعه کنند و بعد از بررسی دانشگاه‌هایی که در رشته‌شان پذیرش دارد و ظرفیت پذیرش، فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۲ زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از ۱۱ خرداد در درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲ نیز در تاریخ ۱۱ خرداد منتشر شد.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۳

اگر چه آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد یکپارچه برگزار می‌شود، بعد از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش، فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد مستقل برگزار می‌شود. بدین صورت که دفترچه انتخاب رشته از سوی دانشگاه آزاد مجزا از دفترچه انتخاب رشته سراسری منتشر می‌شود و انتخاب رشته ارشد آزاد هم مجزا از انتخاب رشته سراسری صورت می‌گیرد.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به محض انتشار در همین صفحه درج خواهد شد.

داوطلبان عزیز می‌توانند برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد به لینک زیر مراجعه کنند.

 

اطلاعات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد

مهم‌ترین بخش دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ازاد مربوط به دانشگاه هایی دارای پذیرش در هر یک از رشته های امتحانی گروه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی و نیز ظرفیت پذیرش این دانشگاه‌ها در هر رشته است.

اما اطلاعات مهم دیگری نیز در دفترچه انتخاب رشته ازاد وجود دارد که به شرح زیر است:

  • نحوه انتخاب رشته و پذیرش دانشجو
    • تعداد انتخاب‌ها در فرم انتخاب رشته
    • نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد
    • هزینه انتخاب رشته
    • نحوه انتخاب کدرشته‌محل‌های رشته امتحانی دوم
    • نحوه اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد
  • نحوه استفاده از سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد آزاد
  • سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران در کنکور ارشد آزاد
  • نحوه پذیرش در دوره های مشترک
  • نحوه پذیرش اتباع خارجی
  • واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش در هر رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ به همراه ظرفیت پذیرش

نحوه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ضرورت دارد با توجه به نتایج درج شده در کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند و ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد آزاد نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته/محل متناسب با کد مجموعه امتحانی خود اقدام کنند.

مهم: برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد لازم نیست گزینه خاصی را چه در هنگام ثبت نام و چه در هنگام انتخاب رشته در سایت سنجش علامت بزنید. همه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد داوطلب دانشگاه آزاد هم محسوب می‌شوند.

برای انتخاب رشته این دانشگاه لازم است به سایت انتخاب رشته ارشد آزاد به ادرس azmoon.org مراجعه کنید و در ادامه گزینه «انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی» را انتخاب کنید.

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ازاد ۱۴۰۲

سپس با کد ملی خود و کد دسترسی انتخاب رشته ارشد ازاد (که در زیر کارنامه نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش درج شده) وارد سامانه انتخاب رشته شوید. در ادامه و پس از ورد به سامانه، بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد، اولویت های خود را انتخاب کنید.

سایت انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد

در صورتی که سوالی در مورد انتخاب رشته دارید می‌توانید در صفحه مشاوره انتخاب رشته ارشد مسترتست سوالتان را مطرح کنید.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه‌ آزاد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده است. به محض اعلام زمان انتخاب رشته ارشد آزاد در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد. گفتنی است، احتمال تمدید مهلت انتخاب رشته نیز وجود دارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمد شیروانی
خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۲:۱۸ ق٫ظ

از مهلت انتخاب رشته جا ماندم

محسن
خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۴:۰۷ ق٫ظ

به نظرم حضوری برو سازمان سنجش
اگه گیر سه پیچ بدی احتمالا قبول می کنن انتخاب رشته کنی

مهسا
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۰:۳۳ ق٫ظ

سلام
اگه منظورتون برای دانشگاه آزاده که تا ۲۷م تمدید شده. برای سراسری مهلتش تموم شده ولی بد نیست از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش درخواست بدید.