آغاز پروسه رتبه بندی دانشگاه های ایران

سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی از آغاز فرآیند رتبه‌بندی دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: در این راستا دانشگاه‌ها علاوه براینکه به صورت کلی رتبه‌بندی می‌شوند، براساس زیرنظام های آموزش عالی یعنی مراکز دانشگاه‌های آزاد،پیام‌نور‌ و غیرانتفاعی و گروههای آموزشی یعنی فنی و مهندسی،‌علوم انسانی و غیره نیز رتبه‌بندی خواهند شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، دکتر عامری با بیان اینکه در سال ۸۶، ۱۰ دانشگاه برتر طی یک رتبه‌بندی انتخاب شدند، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر دو بحث رتبه‌بندی موسسات غیرانتفاعی و همچنین رتبه‌بندی کل دانشگاه‌های کشور مطرح است که در بحث رتبه‌بندی موسسات غیر انتفاعی، مراکزی که اطلاعات خود را به ما ارائه کرده‌اند، رتبه‌بندی‌شان صورت گرفته است و مابقی اطلاعات نیز به محض آنکه ارائه شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص رتبه‌بندی کل دانشگاه‌های کشور نیز گفت: بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به تازگی آغاز شده است و طی نامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که یک نماینده تام‌الاختیار به ما معرفی کنند تا از طریق وب‌سایت اطلاعات مورد نظر را جهت رتبه‌بندی دریافت کنیم.

سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی افزود: در بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور ابتدا یک رتبه‌بندی کلی صورت خواهد گرفت و پس از آن رتبه‌بندی بر اساس زیرنظام‌های آموزش عالی انجام می‌شود. بر این اساس به عنوان نمونه بررسی می‌شود که وضعیت مراکز و واحدهای وابسته به دانشگاه آزاد، پیام‌نور و موسسات غیردولتی و غیر انتفاعی به چه صورت است.

وی ادامه داد: همچنین در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور، یک رتبه‌بندی نیز بر اساس گروه‌های آموزش عالی همچون فنی مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی و … خواهیم داشت که طی آن به عنوان نمونه دانشگاه‌های فنی، دانشگاه‌های علوم انسانی و … به صورت جداگانه رتبه‌بندی می‌شوند.

به گفته عامری، پیش‌بینی می‌شود نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور در نیمه اول سال ۹۲ اعلام شود.

سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی تصریح کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور با رتبه‌بندی که مرکز اسناد جهان اسلام انجام می‌دهد، متفاوت است و با توجه به اینکه تعداد شاخص‌های آن بیشتر است، پیش‌بینی می‌شود نیازمند زمان بیشتری نیز باشد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات